اخبار کوتاه

 

نظر یک اصلاح طلب درباره استیضاح وزیر کار

محسن مهرعلیزاده فعال سیاسی اصلاح طلب در حاشیه مراسم ختم همسر محسن آرمین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آقای روحانی باید براساس اینکه دولتش تا پنج سال دیگر ادامه دارد تصمیماتش را اتخاذ کند و هر تصمیمی را در حوزه‌ای که احداث می‌کند اتخاذ کند. به صورتی که اگر الان وزیری را انتخاب می‌کند مطمئن باشد که تا پنج سال دیگر این وزیر کارآمد خواهد بود.استیضاح آقای ربیعی را لااقل فراکسیون امید دنبال نمی‌کند و این کار به نوعی وقت تلف کردن به حساب می‌آید.

 

 

توصیه انتخاباتی وزیر دولت نهم به احمدی‌نژاد

سید پرویز فتاح وزیر نیروی دولت نهم گفت: من در وادی کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری نیستم و قصد ورود به این عرصه را ندارم، حرکات و سکنات و وجنات من چطور شائبه ی کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را ایجاد کرده است؟ نمی‌دانم آنها که تحلیل هایی می‌نویسند و اسم من سراپا تقصیر را در این رابطه می‌برند چه فکری کرده اند. من در حال حاضر ارتباط نزدیک به آن معنا که از قصد احمدی‌نژاد اطلاعی داشته باشم، ندارم. در عین حال از جایی نشنیدم که ایشان با صراحت اعلام کرده باشد در انتخابات حضور پیدا می‌کند، بنابراین باید این موضوع را به گذر زمان سپرد چون ایشان هم می‌تواند مانند همه مردم که تصمیم می‌گیرند در انتخابات شرکت کنند، داوطلب ریاست جمهوری شوند. البته ایشان باید اوضاع را خوب رصد و تحلیل کنند.

 

انتقاد آیت الله مکارم از سوءاستفاده برخی از فتوا درباره حجاب

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: برخی دروغ‌هایی بر فتوا ی من در مورد حجاب گذاشتند و آن‌ها که آگاه به زمان نبودند آن دروغ‌ها را منتشر کردند. از ترکیه به ما نامه نوشتند که «دختران مسلمان در مدرسه و دانشگاه را مجبور می‌کنند بی‌حجاب باشند، حکم شرعی درباره ادامه تحصیل آنان چیست»؛ ما نیز در جواب نوشتیم، اگر آنان را مجبور به برداشتن حجاب می‌کنند و از طرفی داشتن حجاب ضرر مهم فردی و اجتماعی به وجود می‌آورد، اسلام به مقدار ضرورت اجازه می‌دهد که حجاب را رعایت نکنند.

 

گران ترین تیم ایران انتخاب شد

باشگاه استقلال گران قمیت ترین تیم لیگ برتر برای فصل آینده لقب گرفت.سایت معتبر ترانسفر مارکت قیمت بازیکنان حاضر در لیگ برتر ایران را اعلام کرد که بر این اساس رقم کل قراردادها از مرز ۱۰۰ میلیون یورو عبور کرد.بنا بر این گزارش تاکنون حضور ۴۸۳ بازیکن در فصل آینده لیگ برتر ایران قطعی شده که قیمت این بازیکنان روی هم ۱۰۰,۶۵ میلیون یورو اعلام شده است.باشگاه استقلال با بازیکنانی به قیمت ۱۲.۹۳ میلیون یورو گران ترین تیم فصل آتی لیگ ایران است و پس از آن پرسپولیس با بازیکنانی به قیمت ۱۱.۰۸ میلیون یورو قرار دارد وتراکتورسازی تبریز با ۸/۲۳ میلیون یورو در رده بعدی ایستاده اند.این در حالی است که صبای قم در این رده بندی ارزان ترین تیم لیگ برتر یران محسوب می شود.در همین حال، قیمت مجموع بازیکنان لیگ ۱۶ تیمی ایران کمی کمتر از قیمت بازیکنان لیگ های ۱۴ تیمی قطر و امارات بوده است، همچنین قیمت بازیکنان لیگ ایران در حدود نصف قیمت بازیکنان لیگ ژاپن و نزدیک به یک سوم قیمت لیگ چین است.در مقایسه با برخی دیگر از لیگ های جهان بازیکنان لیگ آمریکا ۲.۵ برابر، روسیه بیش از ۶ برابر، ترکیه بیش از ۷ برابر، آلمان ۲۰ برابر و اسپانیا ۲۷ برابر بازیکنان لیگ ایران قیمت دارند

 

کشف بمب یک تُنی در مرز ترکیه و ایران

روزنامه «حریت» چاپ ترکیه اعلام کرد بمب یک تُنی در مرز این کشور با ایران کشف و از حمله تروریستی جلوگیری شد.این روزنامه به نقل از شهروندان و خریداران حاضر در گذرگاه مرزی «بازرگان-گوربولاک» نوشت: این کامیون بعد از اینکه کابلی از زیر آن بیرون افتاده بود متوقف شد و مشخص شد که مکانیزم یک بمب متصل به حدود یک تُن مواد منفجره بوده است.«بولنت توفیقچی» وزیر تجارت ترکیه اعلام کرد بعد از خنثی شدن این مکانیزم انفجاری، گذرگاه مرزی ایران و ترکیه در استان «آغری» (در ترکیه) بازگشایی شد.نیروهای ژاندارمری ترکیه با هشدار شهروندان حاضر در آن محل، ابتدا گذرگاه را در هر دو طرف بسته و پس از جست‌وجو و تفحص مکانیزم انفجاری را کشف کردند که به دو کپسول پروپان بزرگ وصل بودند

 

راه حل هاشمی برای بازگشت رونق به کشور

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: برای برگشت رونق به کشور ، باید به اقیانوس مردمی مراجعه کنیم که فعالیت آنان رکن اقتصاد مقاومتی است

 

کلید روحانی کار می کند?

ذوالنور تصریح کرد: ما نمی توانیم کسی را از حوض آب گرم به آب سرد بیاندازیم. یا با “اجی مجی لاترجی” افراد را با شعبده بازی عوض کنیم. اگر قرار بود با شعبده بازی عوض شود باید کلید ایشان کار می کرد و می بینم که کلید ایشان کار نمی کند. ما الان سه سال را سپری کردیم، اگر قرار بود اتفاقی بیافتد باید این اتفاق می افتاد. لذا پیش بینی می کنم که اتفاق خاص در این مدت نخواهد افتاد. دولت الان دنبال اتفاقاتی برای انتخابات آینده است که من فکر می کنم این اتفاقات هیچ کدام زیر ساختی و در راستای حل و درمان کردن مشکلات نیست؛ بلکه یک تظاهر به کار است.


ازدواج سیاسی آل سعود با با صهیونیست‌ها

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در آیین سیاسی ـ عبادی نماز جمعه امروز اراک اظهار کرد: آل‌سعود و وهابیت تکفیری باید این تفکر را که با تخریب آثار اسلامی و مرقد مطهر ائمه اطهار(ع) می‌توانند به اسلام ضربه بزنند را از فکر خود بیرون کنند.وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و مسلمین هرگز نمی‌توانند به پیروزی و موفقیت برسند، افزود: به طور حتم خداوند انتقام جنایات آل‌سعود و داعش نسبت به مسلمانان مظلوم و بی‌دفاع در کشورهای مسلمان را خواهد گرفت. امام جمعه اراک گفت: آل‌سعود با ازدواج سیاسی ننگین با صهیونیست‌ها نمی‌تواند به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند.

 

حمله تند وزیر خارجه فرانسه به همتای انگلیسی جدید خود

«جان مارک آیرولت» در واکنش به خبر انتصاب «بوریس جانسون» به عنوان وزیر خارجه دولت جدید انگلیس اعلام کرد که وی نیازمند شریکی است که قابل اعتماد باشد.آیرولت خاطر نشان کرد که من هیچ نگرانی درباره بوریس جانسون ندارم، اما شما راه و روش او را می دانید. وی درباره همتای انگلیسی جدید خود اظهار داشت که او به عنوان سرکرده طرفداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، در جریان همه پرسی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا دروغ های زیادی سر هم کرد.آیرولت تصریح کرد که انتخاب جانسون به عنوان وزیر خارجه توسط ترزا می نخست وزیر انگلیس، نشانگر بحران سیاسی حاکم بر انگلیس در مرحله پس از همه پرسی (درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) است.وی افزود: من نیاز به شریکی دارم که بتوان با او مذاکره کرد و رک و راست و قابل اعتماد باشد.

 

عکس چند بازیکن استقلال با یک دختر بی حجاب

آبی پوشان پایتخت که از چهاردم تیر ماه برای برگزاری اردویی دوازده روزه راهی ارمنستان شده اند، در حاشیه دیدارهای تدارکاتی و تمرین های خود با هواداران استقلالی عکس یادگاری می گیرند، اما برخی از این عکس ها ممکن است برای بازیکنان حاشیه هایی داشته باشد و فوتبالیست ها باید دقت بیشتری برای یادگاری های خود داشته باشند، نمونه اش تصویری که به تازگی از بازیکنان استقلال کنار یک خانم بی حجاب در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود.

قول اوباما به روحانی چیست؟!

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است. وی می‌گوید: البته اخباری به دست بنده رسیده است که بر اساس آن آقای اوباما قول داده است که چند بانک بین‌المللی را فعال کند تا در این راستا کمکی به آقای روحانی شده باشد.باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*