اخبار سیاسی

دعوت سفیر ژاپن از سیدحسن خمینی

سفیر ژاپن در تهران در دیدار با سید حسن خمینی ضمن گفتگو درباره روابط دو کشور، از طرف دولت توکیو از او برای انجام سفر به ژاپن دعوت کرد.

 

 

 

چند مدیر نفتی حقوق بالای ۵۰ میلیون می گیرند؟

قاضی سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور چندی پیش اعلام کرده است معاونت تولیدی، معاونت امور اقتصادی و معاونت فرهنگی سازمان بازرسی گزارش‌های خود را در رابطه با حقوق‌های مدیران دستگاه‌های مربوطه آماده کرده‌اند، البته این گزارش‌ها بیشتر خود اظهاری است و در حال راستی‌آزمایی آنها هستیم.به گفته رئیس سازمان بازرسی کل کشور گزارش‌های مربوط به حقوق‌های مدیران دستگاه‌های دولتی، بخش زیادی از مدیران سازمان‌ها و نهادها را شامل می‌شود که در آن اسامی افراد با ذکر مشخصات و میزان حقوق دریافتی مشخص شده است.وی اضافه کرده است یکی دیگر از معاونت‌های سازمان بازرسی نیز مکاتبات خود را درباره این مسئله انجام داده، اما با توجه به مسائل امنیتی لازم است با دقت بیشتری کار دنبال شود.به گزارش خبرنگار فارس، همانطور که در صحبت های رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز آمده است، این فهرست به صورت خود اظهاری است که فقط ارکان مدیریتی شاغل در بخش های دولتی را شامل می‌شود و باید راستی آزمایی شود.براین اساس ظاهرا ۵۰ نفر راس این فهرست در صنعت نفت مشغول به فعالیت هستند که میانگین حقوق این افراد بیش از ۵۰ میلیون تومان در ماه است.

 

 

 

 

گفته می شود روزنامه ایران در ادامه پیگیری موضوع فیش‌های حقوق کلان و پاداش‌های نجومی از پاداش ۶۰۰ میلیون تومانی هیأت مدیره سایپا در دولت قبل خبر داد.این روزنامه در ادامه آورده است؛ نگاهی به صورت‌های مالی شرکت خودروسازی سایپا نشان می‌دهد که طی سال‌های ۸۷ و ۸۸ مدیرعامل به همراه ۴ عضو دیگر هیأت مدیره مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان پاداش دریافت کرده‌اند که با احتساب نرخ تورم به مقدار کنونی معادل یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود. صورت مالی سایپا نشان می‌دهد که در سال ۸۷ اعضای هیأت مدیره مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و در سال ۸۸ هم به همین منوال مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان دیگر برای خود پاداش در نظر گرفته اند! انتصاب عنوان مدیر عامل سایپا در حالی انجام شد که وی سابقه مدیریت در مجموعه‌های صنعتی را نداشت و با نظر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری وقت در این سمت منصوب شد.

از سوی دیگر و در واکنش به این خبر اعضای هیات مدیره سابق سایپا در واکنش به خبر روزنامه ایران درباره پاداش ۶۰۰ میلیونی اعضای هیات مدیره سابق سایپا در نامه ای خطاب به مدیر مسئول این روزنامه با شفاف سازی نسبت به حقوق و پاداش‌ پرداختی به اعضای هیات مدیره، اعلام کردند: «پرداخت پاداش ۶۰۰ میلیونی به اعضای هیات مدیره سایپا در سال‌های ۸۷ و۸۸ قویا تکذیب می‌شود».

 

 

گفته می شود محمد غرضی کاندیدای ریاست جمهوری سال ۹۲ در گفت و گویی در خصوص چرایی تخریب های اخیر بر علیه دولت، گفته شما دولت را در مجموعه رییس جمهور و دولت تصور می کنید و من دولت را در مجموعه بدنه تحلیل می کنم. بدنه دولت معمولا سیاست های دولت ها را اجرا نمی کند. لذا گرفتاری های زیادی برای مردم بوجود می آید .کاندیدای ریاست جمهوری سال ۹۲ اظهارداشت: تبعیض حقوقی، پایگاه سیستم اداری دولت است و حقوق های نجومی متعلق به این دولت نمی شود. زمانیکه یک عده ای شکست خوردند منتظر این هستند که فرصتی پیدا کنند و برخی از طریق نفوذ در بدنه دولت به فکر زمین زدن دولت هستند.

 

گفته می شود بیژن نوباوه، نماینده سابق مردم تهران در مجلس، گفته بیوتروریسم یک بحث جدی است. تا حالا چندین مورد اتفاق افتاده. درباره خود من هم صادق بوده. ابتدای تشخیص بیماری من گفتند سم‌های آمریکایی وارد بدنم شده. سمی که از جنگ دوم جهانی باقی مانده بود و آمریکایی‌ها هنوز از آن استفاده می‌کنند. این یک واقعیت است.وی افزود: کار آمریکایی‌ها همین است. افرادی را که نمی‌توانند با خود همراه کنند، یا آنها را بخرند، ترور می‌کنند. چندین مورد را درباره افراد خودمان سراغ داریم. در اینکه دشمن ما قدار و بی‌رحم است شکی نیست.نوباوه در پایان گفت: یاسر عرفات را چطور کشتند؟ من ۵ سال در آمریکا بودم. آقای طالب‌زاده هم آمزیکا بوده و آنجا درس خوانده. روحانیتی داشتیم که از آمریکا به تهران برگشته و در کمتر از دو ماه با مرگ مشکوکی فوت کرده. ما باید به هوش باشیم.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*