مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ۶۵۰ بیمار خاص خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه سلامت

امروز خراسان جنوبی – حمیدی / به گفته مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور از ۷۰ هزار بیمار خاصی که تحت پوشش خدمات این سازمان هستند ، ۶۵۰ بیماردر خراسان جنوبی از این خدمات استفاده می کنند و درحال حاضر پنج گروه از بیماران خاص از جمله بیماران کلیوی، تالاسمی، MS، هموفیلی و دیالیز از سوی وزارت بهداشت به بیمه سلامت معرفی شده‌اند و در سراسر کشور تحت پوشش بیمه‌ای پایه سلامت قرار دارند.
طاهر موهبتی غروب شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ۴۴ هزار ارائه دهنده خدمات بیمه سلامت در کشور ۳۰۵ مرکز درمانی، بیمارستان ، پاراکلینیک، دندانپزشک و پزشک عمومی طرف قرارداد با سازمان در خراسان جنوبی فعالیت دارند، افزود : یکی از مهمترین رویکردهای سازمان بیمه سلامت رفع مشکل هم‌پوشانی است که در این راستا تاکنون ۲ میلیون نفر را بین بیمه سلامت و تأمین اجتماعی رفع همپوشانی کرده ایم .
وی میزان مراجعه افراد تحت پوشش بیمه سلامت را به مراکز درمانی در طول سال ۲ میلیون نفر عنوان کرد و گفت: باید پایگاه بیمه شدگان درمان کشور در سازمان بیمه سلامت ایجاد شود تا تمام اطلاعات بیمه شدگان در یک جا تجمیع و همچنین بتوانیم هم پوشانی را در بیمارستان‌ها کنترل کنیم.
بیمه رایگان فقط مختص افراد آسیب پذیر جامعه
وی با بیان اینکه بیمه رایگان برای اقشار آسیب پذیر جامعه است که در حوزه هدفمند کردن بیمه رایگان اقدامات خوبی انجام شده ، افزود : حذف دفترچه‌های درمانی در کلیه بیمارستان‌های دولتی انجام شده و در سایر مراکز نیز انجام خواهد شد.
وی به تصویب آیین نامه ارزیابی وسع در کمیسیون تخصصی اجتماعی دولت اشاره کرد که به زودی تقدیم صحن علنی مجلس می‌شود و کسانی که از بیمه رایگان استفاده می‌کنند دوباره ارزیابی وسع خواهند شد و بر این اساس بیمه رایگان تنها برای دهک‌های پایین جامعه خواهد بود. مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه طرح نسخ الکترونیکی در خراسان جنوبی از شهرستان بشرویه آغاز شده اظهار امیدواری کرد در سال جاری ۳۰ درصد شهرهای کشور تحت پوشش این طرح قرار گیرند.
راه اندازی پایگاه بیمه شدگان درمان کشور
در سازمان بیمه سلامت تا ۶ ماه آینده
موهبتی با بیان اینکه اجرای طرح نسخه الکترونیکی در ۶۰ بیمارستان آغاز شده که این میزان تا پایان سال جاری به ۵۰۰ بیمارستان افزایش خواهد یافت، ادامه داد : پایگاه بیمه شدگان درمان کشور بر اساس برنامه توسعه ششم در سازمان بیمه سلامت تا شش ماه آینده راه اندازی خواهد شد و تمام اطلاعات بیمه‌ها در این پایگاه تجمیع می شود .
زندانیان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند
وی با اشاره به اینکه طبق یک تفاهم‌نامه بزودی زندانیانی که هیچ بیمه ای ندارند هم تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت، گفت: هیچ معذوریت و محدودیتی در بیمه مردم وجود ندارد و هر کسی بخواهد می‌تواند تحت پوشش بیمه قرار گیرد. وی از وجود ۴۰ میلیون نفر بیمه شده سلامت در کشور خبر داد که ۸۵ درصد این جمعیت بیمه رایگان هستند.
کاهش میزان بدهی بیمه سلامت از ۱۴ به ۵/۳ ماه
موهبتی با بیان اینکه حدود ۲ هزار و ۴۰۰ قلم دارو تحت پوشش سازمان بیمه سلامت است، افزود: ۵۳ نوع دارو در طب سنتی نیز تحت پوشش بیمه قرار دارند. موهبتی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان واگذاری امور به بخش خصوصی است که ۱۳۰۰ دفتر پیشخوان در سراسر کشور در این زمینه با بیمه سلامت همکاری دارند. وی هم چنین از کاهش میزان بدهی سازمان بیمه سلامت از ۱۴به ۵/۳ ماه خبر داد و سال جاری را به لحاظ اعتبارات سال سختی دانست که شرایط امروز کشور ایجاب می کند از تنش و بحران داخلی جلوگیری کنیم.
خبرنگاران بازوی توانمند بیمه سلامت در خراسان جنوبی
اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی هم در این نشست از خبرنگاران در استان به عنوان بازوی توانمند بیمه سلامت یاد کرد و گفت : در خراسان جنوبی از حضور اصحاب رسانه حداکثر بهره را برده ایم چرا که اخبار را با صداقت و درستی و بدون هرگونه پیش داوری منعکس کردند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*