استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد برخورد با متخلفان در هزینه‌کرد اعتبارات دهیاری‌ها/بخشودگی جرائم زیر ۱۰۰ میلیون تومان

استاندار خراسان جنوبی گفت: دهیاران باید مراقبت کنند تا تمامی اعتبارات دهیار‌ی‌ها در امور خود همان دهیاری هزینه شود در غیر این صورت بدون اغماض با متخلفان برخورد خواهد شد.

به گزارش خاورستان، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید علی‌اکبر پرویزی در نشست شورای بخشداران استان، به احصاء مشکلات بخشداری‌ها از سوی دهیاران و بخشداران تاکید کرد و اظهار داشت: این مشکلات باید احصاء و به طرق مناسب به فرمانداران، مسؤولان ذیربط و سایر مسؤولان استانی منعکس و رفع شود.

وی ادامه داد: بخشداران و دهیاران به عنوان نمایندگان دولت در سطح بخش‌ها و روستاها باید ضمن بررسی مشکلات موجود با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات در اختیار نسبت به برطرف کردن مشکلات موجود در سطح روستاها اقدامات لازم را صورت دهند.

استاندار خراسان جنوبی، نظارت بر اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح بخش‌ها و روستاها را از جمله مهم‌ترین وظیفه بخشداران دانست و تصریح کرد: دهیاران نیز باید مراقبت کنند تا تمامی اعتبارات دهیار‌ی‌ها در امور خود همان دهیاری هزینه شود در غیر این صورت بدون اغماض با متخلفان برخورد خواهد شد.

پرویزی با بیان اینکه آماده دریافت پیشنهادات اجرایی بخشداران و دهیاران در حوزه‌های عمرانی و توسعه‌ای هستیم، گفت: در صورت اجرای پروژه‌های عمرانی در بخش‌ها و روستاها از سوی دهیاران و نیز بخشداری‌ها، آماده مساعدت و کمک به آنها در زمینه تخصیص بخشی از اعتبارات مورد نیاز هستیم.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته کمک‌های بسیار خوبی به بخشداران، شوراهای اسلامی روستا و نیز دهیاران صورت گرفته است، گفت: در مباحث مالی و فنی دهیاران، نظارت‌های دقیق از سوی بخشداران صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه موضوعات عمرانی در روستاها بسیار مهم و حائز اهمیت است، بیان داشت: سال آینده تلاش خواهیم کرد تا ردیف اعتباری مستقلی برای آبرسانی روستایی در استان در نظر گرفته شود.

پرویزی برطرف کردن نیازهای ضروری روستاها را مورد تأکید قرار داد و افزود: اعتبارات و امکانات موجود در دهیاری‌ها و روستاها باید بهینه هزینه شده و صرف برطرف کردن نیازهای ضروری روستائیان عزیز شود.

وی با بیان اینکه ساختمان‌های رهاشده در سطح بخش‌ها و روستاها هرچه سریعتر باید تعیین تکلیف شود، به اصلاحیه ارسالی از سوی دولت در زمینه قانون بودجه سال جاری به مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: بخشودگی جرائم و سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان نیز از دیگر اقداماتی است که از سوی دولت یازدهم به منظور کمک به اقشار مختلف مردم به ویژه روستائیان به انجام رسیده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال برای نخستین‌بار تمامی دهیاران استان بیمه مسؤولیت شدند، اظهار داشت: با توافقاتی که صورت گرفت امسال تمامی خانواده‌های روستایی استان در زمینه‌های حوادث، آتش‌سوزی و موارد مشابه بیمه شدند.

پرویزی نظارت بر ساخت و سازها در روستاها را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: دهیاران به عنوان نمایندگان دولت در روستاها و نیز بخشداران باید بر روند ساخت و سازها در روستاها نظارت کامل داشته باشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*