می خواهم زنده بمانم…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com / منطقه کلویر بندر انزلی خبر بد و تاسف باری را به خبرگزاری ها و رسانه ها مخابره کرد، خبر فوت پدر و پسری براثر گرسنگی!
اینان نه در بیابان های شهداد و طبس و نه در سیستان و بلوچستان و نه در نهبندان فوت کردند، آنان در منطقه ای به شکل بسیار اسفباری جان کندند و مردند که طبیعتی سرشار از سبزی و زندگی دارد اما هیچکس آنها را ندید، بلکه بوی تعفن ناشی از گذشت مرگ چند روزه آنان مردم را به پرده برداری از چنین مرگ فجیعی رهنمون شد! کودکی که در همان وضعیت تکیه زده بر بخاری خانه اش جان داده و پدری که کسی چه می داند در زمان مرگ در چه فکری بوده !
مهم نیست که این خبر تائید و یا تکذیب شود، همیشه همین گونه است، سر و ته قضایا را سر هم می آورند و و السلام …! نه کسی می فهمد و نه کسی می بیند، صدور یک بیانیه خشک و رسمی آبی می پاشد بر آتش غصه مردم، بر آتش پرسش های بی پاسخ، برآتش خشم های فروخورده و بر روی هم تلمبار شده…
مرگ بر اثر گرسنگی آن هم در کشوری که بر روی دریای گاز و نفت شناور است، جای سوال فراوانی دارد، در کشوری که باید عدالت و قانون درآن حرف اول را بزند، در کشوری که باید تقسیم ثروت در اوج دقت و پاک دستی به انجام رسد و همه از دورترین روستای پنج خانواری تا پایتخت اش یکسان از نعمت عدالت برخوردار شوند!
سهم قرص های نان و جرعه آب این بخت برگشتگان در حلقوم کدامین زیاده خواه ماسیده است ؟! حق زندگی این چنین آدم هایی را که اینگونه به فنا رفته را باید از چه کسانی ستاند و از حلقوم شان بیرون کشید ؟!
مرگ تدریجی چنین انسان هایی که در به در به دنبال معنا و مفهوم زندگی اند را باید در روستاهایی یافت که دیگر قطره آبی برای نوشیدن و قطعه نانی برای خوردن ندارند، بروید و بگردید آن دورترهایی را که نه سیاست می دانند و نه تکنولوژی را دیده اند، بروید آن دور دست هایی که آدم هایش سال هاست فراموش شده اند در غوغا سالاری قدرتمندان بی درد ثروت و سیاست، بروید ببینید نوشیدن آب های کرم زده و لجن چه مزه ای دارد، بروید بگردید و خانواری را پیداکنید که با نان های کپک زده و میوه های گندیده درون زباله ها سد جوع می کنند.
کمی فقط کمی از حلقه محافظین و بادمجان دور قاب چین های تان خارج شوید و از هوای مردم تنفس کنید تا ببینید زندگی چه مفهوم واقعی دارد، تا بدانید این مردم اند که واقعیتی تلخ دارند نه بولتن های شیک و بزک شده…!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*