آخرین وضعیت ائتلاف‌ها و فهرست‌های انتخاباتی در خراسان جنوبی

آخرین وضعیت ائتلاف‌ها و فهرست‌های انتخاباتی در خراسان جنوبی

همزمان با نزدیک شدن به پایان مهلت قانونی تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد تحرک احزاب، گروه‌های سیاسی و هواداران برای حمایت از نامزدهای مورد نظر و ارائه فهرست‌های انتخاباتی در خراسان جنوبی هستیم.

به گزارش ایرنا در حالی که زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ساعت هشت صبح فردا (پنجشنبه) به پایان می‌رسد، آرایش جریان‌های سیاسی و احزاب فعال در خراسان جنوبی تقریبا تکمیل شده است.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (شانا) به‌ عنوان یکی از جریان‌های مهم و موثر در خراسان جنوبی سه نامزد خود برای انتخابات پیش رو در سه حوزه از چهار حوزه انتخابیه استان را اعلام کرد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان جنوبی روز دوشنبه هفتم اسفند با برشمردن چهار مرحله‌ای که نامزد مورد تایید این ائتلاف باید پشت سر بگذارد، گفت: ابتدا نامزدهای انتخابات مجلس در مجمع شهرستانی ثبت نام می‌کنند بعد از مصاحبه و ارائه برنامه‌ها سه نفر از این مجمع به مجمع استانی معرفی می‌شوند.

حسن خسروی افزود: افراد معرفی شده به کارگروه استانی مجمع که اعضای آن از افراد خبره هستند باید دوسوم آرای این کارگروه را اخذ کنند و اگر در کارگروه استانی دوسوم آرا را کسب نکردند به شانای مرکزی معرفی می‌شوند که در مرکز آرای لازم را کسب کنند.

پس از طی مراحل چهارگانه فرآیند ابلاغی شانا در شورای ائتلاف استان خراسان جنوبی و برگزاری جلسات مصاحبه با نامزد و مجامع عمومی، با معرفی اعضای کارگروه انتخابات ائتلاف نیروهای انقلاب استان خراسان جنوبی و تایید نهایی توسط شورای مرکز، علی مولوی حقیقی نامزد مورد حمایت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف معرفی شد.

همچنین محمدرضا رئیسون برای حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه، حجت الاسلام مجید نصیرایی و محمدرضا رجبی مقدم نیز برای حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه معرفی شدند که هر کدام رای بیاورند مورد تایید شانا خواهند بود. این شورا در حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه به نتیجه نهایی نرسیده و تاکنون نامزدی معرفی نکرده است.

شورای وحدت خراسان جنوبی هم نامزدهای مورد حمایت این شورا در سه حوزه انتخابیه استان را معرفی و اعلام کرد که در حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه به نتیجه نهایی نرسیده‌ است.

آخرین وضعیت ائتلاف‌ها و فهرست‌های انتخاباتی در خراسان جنوبی

بنابر اعلام دبیر شورای وحدت خراسان جنوبی ضمن احترام به همه نامزدهای حوزه‌های انتخابیه استان خراسان جنوبی و با نظر اکثریت اعضای شورای وحدت شهرستان‌ها، سه نفر به عنوان نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت استان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب و معرفی شدند.

حجت الاسلام محمد امین وحدانی نیا در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف، مصطفی نخعی در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه، حجت الاسلام مجید نصیرایی در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه مورد حمایت شورای وحدت هستند.

شورای وحدت نیروهای انقلاب که به نام شورای وحدت اصولگرایان نیز شناخته می‌شود، یک ائتلاف سیاسی است.

آخرین وضعیت ائتلاف‌ها و فهرست‌های انتخاباتی در خراسان جنوبی

حزب موتلفه اسلامی استان خراسان جنوبی هم با صدور بیانیه‌ای حجت الاسلام محمد امین وحدانی نیا در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف، سلمان اسحاقی در حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه، مصطفی نخعی در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه، حجت الاسلام مجید نصیرایی در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه را به عنوان نامزدهای مورد حمایت خود اعلام کرد.

جمعیت حامیان انقلاب اسلامی هم علی مولوی حقیقی را برای حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف، محمدعلی فرزین حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه، مصطفی نخعی حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه، حسین شهابادی را برای حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه به عنوان نامزدهای این تشکل سیاسی اعلام کرد.

آخرین وضعیت ائتلاف‌ها و فهرست‌های انتخاباتی در خراسان جنوبی

اما هفتم اسفند خبری به نقل از ستاد انتخابات حزب ندای ایرانیان منتشر شد که در آن آمده است: پیرو درج خبری در مورد حمایت حزب ندای ایرانیان از مصطفی نخعی کاندیدای حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه و ابراهیم رسولی مقدم کاندیدای حوزه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه به اطلاع می‌رساند حمایت حزب ندای ایرانیان از نامبردگان تکذیب می‌شود و درج نام ایشان در لیست اولیه افراد مورد حمایت صرفا اشتباه سهوی بوده است.

آخرین وضعیت ائتلاف‌ها و فهرست‌های انتخاباتی در خراسان جنوبی

تاکنون اصلاح طلبان و اعتدال‌گرایان در خراسان جنوبی به طور رسمی فهرستی در حمایت از نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام نکردند اما براساس شندیده‌ها علیرغم ارائه ندادن فهرست با حضور در ستاد برخی نامزدهای شاخص از آنان اعلام حمایت کرده‌اند.

پس از بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم در هیات‌های اجرایی و نظارت و با اعلام نظر نهایی شورای نگهبان، ۱۱۴ نامزد با گرایش‌های فکری و سیاسی مختلف برای کسب چهار کرسی نمایندگی در خراسان جنوبی وارد گود رقابت شدند و زمان رسمی تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز پنجشنبه سوم اسفند آغاز شد که تا ۲۴ ساعت قبل از رای گیری ادامه دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*