اخبار خراسان جنوبی

فرماندار نهبندان:

شوراهای اسلامی مطالبه گری کنند

شوراهای اسلامی مطالبه گری کنند

ایروانی گفت: شورای شهر و روستا نظام های پارلمانی شهرستان نهبندان هستند که بواسطه قدرت قانونی که در اختیار دارند می‌توانند مطالبه گری قانونی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، ابوالفضل ایروانی امروز (۳۰ آذر) در جلسه شورای شهرستان نهبندان که با حضور بخشداران برگزار شد، اظهار کرد: شورای شهر و روستا نظام های پارلمانی شهرستان نهبندان هستند، بواسطه قدرت قانونی که در اختیار دارند می‌توانند مطالبه گری قانونی کنند.

 

فرماندار نهبندان افزود: در هفته گذشته شاهد حمله هکری به جایگاه های سوخت بودیم که نیازمند اتصال به شبکه ملی اطلاعات هستیم،  ۳۰۰ کیلومتر فیبرنوری در نهبندان در حال اجرا است که دستگاه ها مکلف به همکاری هستند، لذا اعضای شورای شهر در همراهی مردم همراهی کنند تا پروژه تکمیل شود.

 

وی در ادامه با توجه به تکمیل اتصال جایگاه های سوخت در نهبندان به شبکه هوشمند افزود: به صورت سیستمی پلاک های ماشین سنگین در هنگام سوخت گیری رصد می شود تا جلوی قاچاق سوخت گرفته شود.

 

فرماندار نهبندان با اشاره به زیرساخت های شمال شهر نهبندان اظهار کرد: مطالبه گری در وهله نخست باید توسط شورای شهر بررسی و پیگیری شود.

 

ایروانی خواستار ارائه گزارش عملکرد از سوی شوراها شد و گفت: ما فقر در  رسانه و تبیین عملکرد و دستاوردها ضعف رسانه ای داریم و شوراهای شهر و بخش ها پ باید میزهای خدمت ارتباطات مردمی خود را رسانه ای کنند.

 

وی خواستار توجه شوراها به خواسته های مردم شد و گفت: مطالبه اصلی مردم در شهرستان راه و آب است که بیش از دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای راهها در طرح توسعه نهبندان پیش بینی شده است.

 

فرماندار نهبندان ادامه داد: بیش از سه هزار کیلومتر وسعت راه های فرعی نهبندان است و ۱۴۷ کیلومتر شریان اصلی است که باید ردیف اعتباری ویژه بگیرد.

 

وی تصریح کرد: ۱۱ دستگاه، پروژه های طرح توسعه نهبندان را آغاز کرده اند و تفاهم نامه ای با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) هم برای پروژه هایی که طرح توسعه نهبندان کمتر دیده شده است، منعقد شده که امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.

 

فرماندار نهبندان گریزی به آبرسانی در نهبندان زد و افزود: اصلاح شبکه آبرسانی و نوسازی و تجهیز مدارس هم در دستور کار است که می تواند بخشی از محرومیت را مرتفع سازد.

 

ایروانی تصریح کرد: متاسفانه در نهبندان مردم در گاز کشی عقب مانده اند و شوراها باید به مردم کمک کنند.

 

وی افزود: کارها بدون مشارکت مردم پیشرفت ندارد لذا کارها باید پیوست اجتماعی داشته باشد. همچنین برخی کارها باید جهادی انجام شود.

 

فرماندار نهبندان درپایان خواستار تبیین اقدامات دولت سیزدهم توسط شوراهای شهر و روستا در بین آحاد جامعه شد.

 

 

۳۱۵۶ نفر آسیب دیده اجتماعی در خراسان جنوبی صاحب مهارت شدند

3156 نفر آسیب دیده اجتماعی در خراسان جنوبی صاحب مهارت شدند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۳ هزار و ۱۵۶ نفر از افراد آسیب دیده اجتماعی استان صاحب مهارت شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسن کامرانی‌فرد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال در مراکز  دولتی فنی و حرفه‌ای استان با اجرای بیش از ۴۳۱ هزار نفر ساعت آموزش ۳ هزار و ۱۵۶ نفر از افراد آسیب دیده اجتماعی استان صاحب مهارت شدند. این افراد شامل ۲۷۳ نفر خانواده‌های معتادین بهبود یافته، ۱۴۵ نفر افراد دارای معلولیت، ۳۰۴ نفر زنان سرپرست خانوار، ۷۲۳ نفر معتادین بهبود یافته، ۳۹۲ نفر ساکنین سکونتگاه‌های غیر رسمی و یک هزار و ۲۹۸ نفر زندانیان ندامتگاه‌های استان است.

وی از مهارت آموزی ۲۱ کودک کار در این بازه زمانی خبر داد و گفت: ما سعی داریم در توسعه مهارت آموزی در استان با توجه به تاثیر بالایی مهارت در کاهش آسیب‌های اجتماعی افراد آسیب دیده اجتماعی را در اولویت قرار دهیم. از ابتدای امسال در سه حوزه آزمون‌های آنلاین، آزمون‌های هماهنگ و آزمون‌های صنعت ساختمان و تفاهم نامه بیش از ۲۵ هزار و ۲۴۲ نفر شرکت کردند که از این تعداد ۱۵ هزار و ۹۹۲ نفر موفق به کسب نمره قبولی و دریافت گواهینامه مهارت شدند و از این تعداد ۱۲ هزار و ۱۳ نفر زن و ۱۳ هزار و ۲۲۹ نفر مرد بوده‌اند. در این بازه زمانی بیشترین آزمون‌های برگزار شده با رقم ۱۶ هزار و ۳۷۴ نفر مربوط به آزمون‌های آنلاین بوده که به صورت هفته‌ای برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی به اهمیت و ویژگی‌های گواهینامه‌های مهارت اشاره کرد و گفت: هم اکنون شرایط تایید صلاحیت حرفه ‌ی برای اقشار مختلف در استان وجود دارد. از ابتدای سال جاری در مناطق روستایی، عشایری و مناطق مرزی استان یک هزار و ۴۲۴ نفر در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه ای شرکت کردند که از این  تعداد ۸۶۷ نفر در مناطق روستایی،  ۳۶۸ نفر در مناطق عشایری و ۱۸۹ نفر در مناطق مرزی شرکت کردند. این افراد در این مدت ۳۲۶ هزار و ۸۷۴ نفر ساعت آموزش را طی کردند و با توجه به اهمیت مهارت آموزی در توسعه روستاها نیاز سنجی در روستاهای استان انجام و بر اساس آن دوره‌ها اجرا می‌گردد.

کامرانی‌فرد به برگزاری اردوهای جهادی در روستاهای استان اشاره کرد و افزود: به منظور ترویج فرهنگ مهارت آموزی در سطح استان اردوهای جهادی ارائه خدمات فنی و مهندسی رایگان به روستائیان انجام می‌پذیرد. از ابتدای امسال در همین راستا بیش از  ۱۷ اردوی جهادی از سوی این اداره کل با ارائه یک هزار و ۴۴۵ نفر خدمت اجرا شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی از مهارت آموزی ۳۳ هزار و ۳۶۷ نفر در ۹ ماهه سال جاری در مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد استان خبر داد و گفت: با اجرای ۴ میلیون و ۵۴۶ هزار و ۵۸۵ ساعت آمورش در سطح استان ۱۷ هزار و ۱۹۰ زن و ۱۶ هزار و ۱۷۷ نفر مرد در دوره‌های مهارت آموزی شرگت کردند. در این بازه زمانی ۴ هزار و ۸۵۷ دوره آموزشی اجرا شده که در آن بیش از ۷۰۰ دوره آموزشی متنوع برگزار شده است. در بین ۱۹ گروه هدف مهارت آموزی دانش آموزان با ۸ هزار و ۹۸۵ نفر و سربازان وظیفه با ۳ هزار و ۷۷۹ نفر بیشترین آمار را به نام خود ثبت کرده‌اند.

 

 

 

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

یک گام مثبت برای پرداخت بدهی شهرداری بیرجند به نهاد کتابخانه ها

یک گام مثبت برای پرداخت بدهی شهرداری بیرجند به نهاد کتابخانه ها

بیرجند- مدیرکل نهادکتابخانه های عمومی خراسان جنوبی گفت: طی جلسه ای مقرر شد موضوع بدهی‌های شهرداری بیرجند به نهادکتابخانه های عمومی به زودی حل و فصل شود.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: یکی از مهمترین موضوعاتی که همواره در رابطه به شهرداری‌ها و نهاد کتابخانه ها مد نظر بوده است بحث سهم نیم درصدی نهاد کتابخانه ها از درآمد شهرداری‌ها است که تحقق این وظیفه قانونی بی شک به کتابخانه ها در راستای خدمت رسانی به قشر فرهیخته کمک شایانی خواهد کرد.

به نظر می‌رسد آنچه بیش از همه به تحقق این وظیفه قانونی شهرداری‌ها کمک می‌کند پیگیری‌های مستمر از سوی رسانه‌ها و رایزنی‌های دستگاه‌های متولی امر است.

یک وظیفه قانونی در حوزه فرهنگ

محمود حاجی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهارکرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که همواره مد نظر ما بوده است بحث سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها است که باید نسبت به این موضوع توجه ویژه ای به عنوان یک وظیفه قانونی فرهنگی داشته باشیم

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی گفت: در این راستا جلسه‌ای بین ما به عنوان نهاد کتابخانه ها، شهرداری بیرجند و شورای شهر برگزار کرده و در زمینه پرداخت بدهی‌ها رایزنی کردیم.

نتیجه یک جلسه سه جانبه

حاجی با تأکید بر اینکه در این جلسه مقرر شد که بدهی‌های شهرداری بیرجند به نهادکتابخانه های عمومی و متقابل بدهی ما به شهرداری محاسبه و این موضوع به زودی حل و فصل شود تا همه ما بتوانیم بهتر و شایسته‌تر به مردم خراسان جنوبی خدمت داشته باشیم.

وی یادآور شد: اظهار امیدواری می‌کنیم که مسائل دوجانبه در رابطه با بدهی‌های شهرداری و نهاد کتابخانه ها به زودی حل و فصل شود.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*