صندوق ذخیره فرهنگیان

 

 

 

امکان عضویت فرهنگیان در صندوق ذخیره فراهم شد

 واریز 22 هزار میلیارد به‌ حساب اعضای بازنشسته صندوق ذخیره فرهنگیان

سخنگوی هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: فرهنگیانی که هنوز عضو صندوق نشده‌اند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر نمایندگی موسسه در سراسر کشور یا ادارات تعاون آموزش و پرورش نسبت به عضویت در موسسه اقدام کنند تا از خدمات حین خدمت و سودآوری و ثروت‌آفرینی این مجموعه بزرگ اقتصادی در زمان بازنشستگی بهره‌مند شوند.

به گزارش روابط عمومی صندوق ذخیره فرهنگیان خراسان جنوبی، دکتر مهدی پندار اعلام کرد: فرهنگیانی که عضو صندوق ذخیره هستند نیز می‌توانند نسبت به افزایش واریزی خود تا سقف ۵ درصد اقدام کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه این صندوق امسال حدود ۲۲هزار میلیارد ریال به حساب بازنشستگان واریز نموده گفت: این رقم بیشترین میزان واریزی در تاریخ فعالیت ۲۸ ساله صندوق بوده است.

وی افزود: این مبلغ شامل واریزی عضو، واریزی تعهد دولت و سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی موسسه است که به حساب ۵۲ هزار و ۸۳۱ نفر از فرهنگیانی که عضو این صندوق بوده‌اند واریز شد و در راستای حفظ کرامت فرهنگیان عضو، پرداخت سهم‌الشرکه در سریع‌ترین زمان ممکن و کمتر از یکماه پس از دریافت اطلاعات بازنشستگی، به حساب آنها واریز شده است.
وی گفت: در همین راستا یکی از فرهنگیان بازنشسته منطقه کردکوی استان گلستان که از ۳۰ دیماه ۱۳۷۴ عضو صندوق بوده، بالغ بر یک میلیارد و ۲۴۳ میلیون ریال را به عنوان بیشترین مبلغ دریافت کرده و تعدادی از بازنشستگان نیز بالای یک میلیارد ریال دریافتی داشته‌اند.
وی با اشاره به اینکه در مهرماه ۱۴۰۲ نزدیک به ۵۳ هزار نفر بازنشسته شده اند گفت: واریز سهم‌الشرکه آنها به صورت مرحله‌ای و بر اساس اولویت اطلاعات دریافتی از استان‌ها صورت گرفت و بازنشستگان استان‌های سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری و استان مرکزی در روز ۲۴ آبان به عنوان اولین گروه و بازنشستگان و استان فارس به عنوان آخرین گروه در روز ۱۵ آذر ۱۴۰۲ سهم‌الشرکه خود را دریافت کردند.
وی با اشاره به فراهم بودن زمینه افتتاح حساب غیرحضوری بانک سرمایه در سوپر اپلیکیشن فرهنگیان برای اعضای موسسه به آدرسszf.satpay.ir اولویت واریزی‌ها به حساب بازنشستگان به عاملیت این بانک است.
وی تاکید کرد: فرهنگیان بازنشسته عضو صندوق در این مرحله سهم‌الشرکه خود تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ را دریافت کرده‌اند اما سود سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ پس از برگزاری مجمع و تقسیم سود برای آنها واریز خواهد شد. همچنین همه بازنشستگان مشمول دریافت سهام ارزش مالکانه خواهند بود که به صورت تدریجی به آنها واگذار خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور عنوان کرد:

سود ۴۴ هزار میلیارد ریالی صندوق ذخیره فرهنگیان

 سود 44 هزار میلیارد ریالی صندوق ذخیره فرهنگیان

‌بیرجند (پانا) – مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور گفت دستاوردهای بی‌سابقه‌ای طی یک‌سال و نیم گذشته در صندوق ذخیره فرهنگیان اتفاق افتاد و‌ بیش از ۴۴ هزار میلیارد ریال سود در این صندوق حاصل شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق ذخیره فرهنگیان خراسان جنوبی، ‌حمیدرضا نجف‌پورکردی افزود: زمانی که به مدیریت صندوق دخیره فراخوانده شدم، چندین اقدام بنیادین و اساسی مبتنی برشناخت راهبردی در دستور کار قرار گزفت و بحمدالله اکثرا محقق شد و سود خوبی نسیب اعضای صندوق شد.

وی همچنین اظهار داشت: مطالبه‌ای که یک میلیون و ششصد هزار فرهنگی عضو صندوق از ما داشتند این بود که حق ما را با اجرای ارزش مالکانه محاسبه و به ما بدهید، که این خواسته دوازده ساله در یک فرایند علمی و اقدام جهادی و تلاش شبانه روزی محقق شد.

‌اخذ مصوبه بخشش کل جرایم بانک سرمایه از شورای پول و اعتبار‌

‌نجف‌پور با اشاره به زیان های سنگین و سنواتی بانک سرمایه گفت: جهت احیای بانک سرمایه کارهای بزرگی انجام شد و بانک سرمایه با حمایت بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در مسیر احیا و ساماندهی و اصلاح قرار گرفته است.

وی همچنین گفت: طرح احیای بانک سرمایه تدوین و تصویب شد به این معنا که این بانک با یک برنامه مشخص و با کمک حاکمیت در یک افق ۵ ساله، از وضعیت زیاندهی خارج و حدود ده هزار میلیارد تومان مثبت خواهد شد.

نجف‌پور افزود: با مساعدت بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار مصوبه بخشش کل جرایم ناشی از اضافه برداشت بانک سرمایه اخذ شد.

وی به مطالبات بیش از ۶ هزار میلیارد تومانی صندوق از دولت اشاره کرد و گفت: با حمایت وزیر آموزش و پرورش از همه سازوکارهای قانونی و ظرفیت دولت و مجلس برای دریافت طلب صندوق استفاده شده و ان شاالله بر اساس برنامه هفتم توسعه طی دو سال وصول خواهد شد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان همچنین بازیابی اعتماد فرهنگیان نسبت به صندوق، را از دیگر ماموریت های مهم ارکان صندوق طی یک سال و نیم اخیر ذکر کرد.

‌نجف پور همچنین گفت: از نظر نظامات مدیریتی ازجمله راهبری، سیاست‌گذاری، بهره‌وری، حمایت، هدایت و کنترل هلدینگ ها و شرکتهای تابعه نیز گام های اساسی برداشته شده نا اینکه همگان از سیاست ها و اهداف راهبردی صندوق تبعیت نموده و هماهنگ و هم افزا عمل کنند.

وی همچنین افزود: برای مدیریت چالش های راهبردی صندوق سند برنامه استراتژیک کاملا کاربردی تدوین و در حال اجرایی شدن هست تا مسیر کارآمدی و بهره وری و تعالی مبتنی بر عقلانیت سازمانی طی شود.
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان تأکید کرد: حداقل ۵۰ درصد از برنامه‌هایی که در این سند آمده است اجرا شده که نمونه بارز آن ارزش مالکانه می باشد.

• صندوق ذخیره ۴ هلدینگ و بیش از ۶۰ شرکت دارد

وی همچنین گفت: صندوق ذخیره ۴ هلدینگ و بیش از ۶۰ شرکت دارد و حق مسلم همه فرهنگیان است تا از وضعیت کامل آن آگاهی داشته باشند و تلاش داریم در آینده ، اطلاعات قابل انتشار را در اختیار سهام‌داران قرار دهیم.

مدیرعامل صندوق ذخیره افزود: طرح‌های خدمات رفاهی و گردشگری در حال اجرا داریم ودر برخی استان‌ها مانند اصفهان، مشهد پروژه هایی عملیاتی شده است.

 

 

 

یادداشت

امیدواری فرهنگیان به آینده صندوق ذخیره با اجرای طرح ارزش مالکانه

خلیل شیخیانی*

مرحله اول تخصیص سهام ارزش مالکانه برای فرهنگیانی که سالهاست از سرمایه‌گذاری خود در صندوق ذخیره فرهنگیان فقط سود سالانه دریافت کرده بودند، شاید بزرگترین نقطه امید و رسیدن به فردایی بهتر در بهره‌وری از سرمایه خود باشد. در کنار تلاش‌های مدیران صندوق در یک‌سال گذشته، نقش اطلاعات و آگاهی صاحبان اصلی صندوق در این رخداد مهم انکارناپذیر است.

همه از خود می پرسند چگونه نزدیک به سه دهه هیچ اطلاعاتی از صندوق ذخیره فرهنگیان به صاحبان اصلی این صندوق نرسیده است. سوالی که ذهن مخاطب را درگیر می‌کند این است چرا طی این سه دهه هیچ یک از مدیران عامل، هیات مدیره، هیات‌ امنا و مدیران هولدینگ‌ها برای فرهنگیان شفاف‌سازی صورت نداده‌اند، جز دکتر نجف‌پورکردی؟ آیا فرهنگیان که صاحبان اصلی این مجموعه عظیم مالی و اقتصادی در کشور هستند نباید اطلاعات کافی از وضعیت اموال خود داشته باشند؟

حمیدرضا نجف‌پور‌کردی به عنوان مدیرعاملی پاسخگو، باعث شد پای فرهنگیان به لایه‌های زیرین و اطلاعات اصلی صندوق باز شود و صندوق را از حیاط خلوت به اتاق شیشه‌ای تبدیل کرد. حضور سه منتخب فرهنگیان کشور در هیات امنا، پیگیری‌های ۸۲ نفر از سایر منتخبان استانی در امر مطالبه‌گری باعث شد هر روز بیشتر از دیروز آگاهی اعضا افزایش یابد و جسارت آنها در مطالبه سرمایه خود فزونی یابد.
با آمدن دکتر نجف‌پور و برگزاری نشست با منتخبین استانی و برگزیدن راه راستی و اعلام واقعی وضعیت صندوق، مطالبه‌گری اعضا در گروه‌ها و کانال‌ها بیشتر شد و این تضارب آرا و تفکرات و همراهی مدیرعامل صندوق و تیم کاری او باعث شد که نسخه‌های جدیدی برای ریل‌گذاری جدید صندوق نوشته شود که واگذاری سهام ارزش مالکانه اولین و بهترین خبر برای فرهنگیان به ویژه بازنشستگان بود که بتوانند حق خود را از اموال و دارایی‌های صندوق دریافت کنند.

خارج از هر گونه نگاه سیاسی به مقوله صندوق ذخیره، به ثمر نشستن اولین برنامه و هدف‌گذاری دکتر نجف‌پور و سه منتخب فرهنگ در هیات امنا، نقطه عطفی در تاریخ اقتصادی ایران است. اکنون مسولیت مدیرعامل و نمایندگان فرهنگیان دوچندان شده است و در راهی قرار گرفته‌اند که نمی‌توانند به عقب بازگردند. مدیرعامل همراه با تمام نیروهایی که در هولدینگ‌های چهارگانه حضور دارند بسیج شده‌اند تا ارزش روز تمام دارایی‌های صندوق را محاسبه کنند.

به نظر من با به کارگیری تیمی اقتصادی و کارکشته و عملیاتی، این امر میسر خواهد شد. هر گونه اموالی که از این مجموعه در اختیار افراد خاص قرار دارد با درایت بازگردانده شود و تمام دارایی‌های فرهنگیان عضو صندوق محاسبه شود. من این امر را شدنی می‌دانم. فرهنگیان طی این یکسال و نیم به اندازه تمام سال‌های گذشته، از صندوق اطلاعات کسب کرده‌اند. این آگاهی اعضا می‌تواند پشتوانه قدرتمندی برای مدیرعامل و نمایندگان فرهنگیان در صندوق باشد که همراهی و همدلی اعضا را به دنبال دارد.

در این مسیر حتما سنگ‌اندازی‌های بسیاری رخ خواهد داد. افرادی خاص با نظرات خود قصد ایجاد دلسردی و به بیراهه کشاندن این مطالبه‌گری خواهند داشت، اما با حمایت اعضای صندوق و نهادهای حاکمیتی، احقاق حق و حقوق فرهنگیان میسر خواهد شد. این آغاز راه است و ما فرهنگیان باید به این ۱۰ درصد دلخوش نباشیم و برای بدست آوردن تمام سرمایه خود در حمایت از مدیرعامل و سه نماینده منتخب فرهنگیان در صندوق ذخیره، ذره‌ای کوتاهی نکنیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*