اخبار خراسان جنوبی/

 

 

۹۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهوری به خراسان جنوبی تخصیص یافت

 

 

 

 

توزیع تخم نوغان در خراسان جنوبی

توزیع تخم نوغان بین نوغانداران خراسان جنوبی آغاز شد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان در گفتگو با خبرنگار صدا وتوزیع تخم نوغان در خراسان جنوبی سیما با بیان اینکه تخم و لارو کرم ابریشم از تربت حیدریه خراسان رضوی تأمین شده است، گفت: خرید تضمینی پیله‌تر نیز در هنگام تحویل تخم نوغان با نوغانداران انجام می‌شود.

ابراهیمی افزود: بیشترین تولید پیله‌تر در خراسان جنوبی به شهرستان‌های فردوس، بشرویه و قاینات اختصاص دارد.

وی گفت: امسال تعداد جعبه تخم نوغان محدود نبوده و براساس درخواست و تقاضای نوغانداران تحویل می‌شود.

به گفته وی با هدف توسعه نوغانداری در استان ۸ هزار اصله نهال توت به قیمت دو هزار تومان بین کشاورزان توزیع شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان گفت: تخم نوغان بین ۹۹ نوغاندار خراسان جنوبی توزیع می‌شود.

پارسال ۸ تن و ۶۰۰ کیلوگرم پیله تر در خراسان جنوبی تولید شد.

۴۵ روز کافی است تا تخم‌های کوچک و سیاه رنگ نوغان ثمربخش شده و به پیله‌های ارزشمند ابریشم تبدیل شود و به عنوان فعالیت اقتصادی جانبی در کنار کشاورزی و باغداری در فصل بهار، رونق بخش سفره هزاران خانواده باشد.

 

 

 

 

 

 

محله تاریخی سردشت فردوس به محل نگهداری دام تبدیل شد
رمضانی با اشاره به محله سردشت فردوس گفت: این محله در سال ۱۳۴۷ بعد از زلزله خالی از سکنه شد و با توجه به اهمیت محله تاریخی و معاوضه زمین به افراد، متأسفانه این محل را رها نکرده و در حال حاضر این منطقه تاریخی به محل نگهداری دام تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حسن رمضانی در جلسته ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان با اشاره به وجود پنج شهرستان دارای بافت ارزشمند تاریخی، فرهنگی دراستان اظهار داشت: در بیرجند ۶۰۰ هکتار بافت تاریخی وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی به بازارچه میثم سرایان اشاره کرد و افزود: در این بازارچه که در ایام نوروز به بازارچه صنایع دستی تبدیل شده بود بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان فروش صورت گرفت.

وی در ادامه به محله سردشت فردوس اشاره کرد و گفت: این محله در سال ۴۷ بعد از زلزله خالی از سکنه شد و با توجه به اهمیت محله تاریخی و معاوضه زمین به افراد متأسفانه این محل را رها نکرده و در حال حاضر این منطقه تاریخی به محل نگهداری دام تبدیل شده است.

رمضانی با بیان اینکه سال گذشته برای این منطقه ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، گفت: ۵۰ فرصت سرمایه گذاری در این منطقه وجود دارد و هزینه کرد در این منطقه با این وجود (تبدیل شدن به محله دامداری) توجیه ندارد.

 

 

‏بهره مندی سربازان بیمه شده تأمین اجتماعی از بیمه سربازی

کلیه بیمه شدگان تأمین اجتماعی که دارای کارت پایان خدمت معتبر هستند می‌توانند نسبت به پرداخت حق بیمه سربازی و بهره مندی از آن در سوابق بیمه‌ای اقدام کنند.

فراتی مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: زمینه احتساب سوابق مدت خدمت نظام وظیفه عمومی برای کلیه بیمه شدگان سازمان از سال ۸۴ فراهم شده است که درصورت ارائه درخواست بیمه شده و احراز شرایط مقرر پس از پرداخت حق بیمه متعلقه به عنوان سابقه پرداخت حق بیمه به منظور برخورداری از حمایت‌های مقرر در قانون تأمین اجتماعی قابل پذیرش خواهد بود.

او گفت: تمامی بیمه شدگان، مقرری بگیران بیمه بیکاری و همچنین مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در صورت دارا بودن حداقل دوسال سابقه پرداخت حق بیمه نزد این سازمان و داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه (برای افراد کمتر از ۵۰ سال سن داشتن کارت پایان خدمت الکترونیکی الزامی است) می‌توانند نسبت ارائه تقاضا و پرداخت حق بیمه متعلقه اقدام کنند.

فراتی گفت: به موجب ماده ۹۵ قانون تامین اجتماعی، تمامی بیمه شدگان و دریافت کنندگان مستمری‌های بازنشستگی و ازکارافتادگی که قبل و بعد از خدمت سربازی خود به اعتبار اشتغال درکارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی و به واسطه رابطه مزد بگیری دارای سابقه پرداخت حق بیمه نزد سازمان هستند، چنانچه وقوع کلیه مراحل فوق، شامل انجام دوره خدمت سربازی و مدت سوابق بیمه‌ای قبل و بعد از خدمت نظام وظیفه، تماماً قبل از تاریخ ۷‏/۵‏/۸۵ تحقق یافته باشد، از پرداخت حق بیمه دوره خدمت سربازی معاف هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: با توجه به فراهم شدن زمینه دسترسی به پایگاه اطلاعاتی سازمان وظیفه عمومی ناجا، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir و ورود به منوی بیمه شدگان ‏- امور بیمه شدگان – محاسبه خرید خدمت سربازی نسبت به محاسبه و پرداخت حق بیمه مدت خدمت نظام وظیفه خود اقدام کنند.

او گفت: چنانچه اطلاعات دوره خدمت انجام شده، توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا فراخوان نشود و یا بیمه شده متقاضی احتساب سوابق دوره حضور در جبهه خود باشد، می‌بایست با مراجعه به شعبه دریافت کننده حق بیمه نسبت به ارائه درخواست مربوطه اقدام کند.

فراتی گفت: میزان حق بیمه متعلقه براساس میانگین حقوق و مزایای مبنای کسر حق بیمه آخرین دو سال فرد بیمه شده قبل از ارائه تقاضا (مشروط بر اینکه از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در سال محاسبه کمتر نباشد) با نرخ ۳۰ درصد محاسبه می‌شود، که آن سهم بیمه شده و سهم دولت است و نحوه پرداخت حق بیمه سهم متقاضی به انتخاب وی به صورت نقد و یا اقساط ماهانه (حداکثر در ۱۲ قسط) امکان پذیر است.

 

 

 

 

 

طرح استیضاح شهردار بیرجند کلید خورد

عضو شورای شهر بیرجند در خصوص تناقض‌گویی‌ها مبنی بر بدهی شهرداری بیرجند، گفت: در کمیسیون بودجه با حضور معاون مالی و اداری شهردار و حوزه مالی شهرداری بدهی‌های شهرداری بررسی شد که در نهایت با بررسی‌های انجام شده بدهی شهرداری بیرجند زیر یک میلیارد تومان بود نه ۸۵ میلیارد تومان!

طرح استیضاح «بهترین» کلید خورد/ «سروری»: ما مقابل شهردار نیستیم

عضو شورای شهر بیرجند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، پیرامون اجرای طرح استیضاح شهردار بیرجند، اظهار داشت: طبق قانون در مرحله اول اگر برای یک یا چند نفر از اعضای شورا سؤالی پیش آمد و از عملکرد شهردار قانع نشدند می‌توانند طرح سؤال را مطرح کنند.

طرح استیضاح «بهترین» چگونه کلید خورد

وی بیان داشت: در سال گذشته نه به دلیل تناقض‌گویی در بدهی‌های مطرح شده بلکه به دلیل مشکلات و مسائل دیگری برای سه نفر از اعضای شورای شهر ابهاماتی در خصوص عملکرد شهردار بیرجند ایجاد شد لذا در این راستا طرح سؤال از شهردار را مطرح کردم.

عضو شورای شهر بیرجند با اشاره به اینکه طرح سؤال از شهردار را طرح و تقدیم رئیس شورا شد، اضافه کرد: در وهله اول ریاست شورا باید تذکر شفاهی به شهردار بدهد و اگر این چند نفر در خصوص پاسخ به ابهامات مطرح شده قانع نشدند طرح سؤال به صورت مکتوب به شهرداری تقدیم می‌شود که این اتفاق نیز افتاد و طبق قانون شهردار ۱۰ روز فرصت داشت پاسخ بدهد و اگر پاسخی نداد طرح سؤال به صحن علنی و یا جلسه فوق‌العاده برای بررسی ارسال می‌شود.

سروری مطرح کرد: اگر یک نفر یا چند نفر نسبت به پاسخ شهردار قانع شدند که خوب است و اگر قانع نشدند طرح استیضاح کلید و رأی‌گیری انجام می‌شود و طبق قانون اگر دو ثلث به استیضاح رأی دادند می‌توانند نسبت به برکناری شهردار اقدام نمایند.

طرح استیضاح تنها به‌دلیل مسائل مالی نیست

وی با تأکید بر اینکه طرح استیضاح شهردار تنها به‌دلیل مسائل مالی نبوده و شفافیت مالی فقط یکی از موارد است، بیان داشت: چند مورد بوده است و اگر پاسخی از جانب شهردار بیرجند در این خصوص داده نشد خود سؤالات را هم رسانه‌ای خواهیم کرد.

بدهی واقعی شهرداری زیر ذره‌بین کمیسیون بودجه

عضو شورای شهر بیرجند در خصوص تناقض‌گویی‌ها مبنی بر بدهی شهرداری بیرجند، تبیین کرد: در کمیسیون بودجه با حضور معاون مالی و اداری شهردار و حوزه مالی شهرداری بدهی‌های شهرداری بررسی شد که در نهایت با بررسی‌های انجام شده بدهی شهرداری بیرجند زیر یک میلیارد تومان بود نه ۸۵ میلیارد تومان!

سروری توضیح داد: ما یک تعهداتی داریم و یک بدهی سنواتی؛ اینکه بگوییم شهرداری بدهکار نیست چرا هست، ۷۰ میلیارد تومانی که می‌گویند تسهیلات بانکی است و شهرداری بدهکار است اما این باید در طول ۳ تا ۴ سال پرداخت شود و باید جزو بدهی‌های سنواتی لحاظ شود.

 

«بهترین» تذکر هم گرفت!

وی ادامه داد: پیرامون رقم اعلام شده مبنی بر بدهی میلیاردی شهرداری بیرجند تذکر هم به «بهترین» داده شد اما نمی‌دانیم دلیل چه بود که در کنفرانس خبری مجدد این رقم اعلام و بر گفته‌های خود پایبند بودند.

عضو شورای شهر بیرجند ادامه داد: در کمیسیون بودجه مقرر شد رئیس کمیسیون با ریاست شورا این مطلب را به عرض مردم برسانند!

اظهارات ضد و نقیض «بهترین»

سروری گفت: مردم نگران نباشند که اگر شهردار می‌گوید با بدهی شهرداری را تحویل گرفتم زیرا هر اداره و سازمانی با بدهی مواجه است؛ برخی بدهی بین خود سازمان‌ها و برخی بین پیمانکاران است و اینها قابل پرداخت است نه اینکه بگوییم شهرداری هیچی ندارد و بی‌اعتبار است خیر شهرداری پول دارد.

وی اعلام کرد: شخص بنده صورت جلسه «جاوید» شهردار قبلی و «عدل» سرپرست شهرداری را ملاحضه کرده و موجودی حساب شهرداری ۷۰ میلیارد تومان بوده که شاید رقمی از آن بدهی باشد اما آنچه که «جاوید» اعلام کرده بود، درست است.

عضو شورای شهر بیرجند همچنین گریزی به المان‌های نوروزی زد و گفت: در مجموع شهردار زحمت کشیده و کار کرده اما نگاه ما نسبت به شهردار وقت با توجه به اینکه تجربه حضور در شورای شهر در دوره چهارم را داشته بیشتر از این بود و انتظار شهرداری پویاتر را داشتیم.

سروری به سخنان شهردار مبنی بر اینکه سه ماه شده شهرداری را تحویل گرفتم و سه نفر شهردار در سال ۱۴۰۰ سکان شهرداری بیرجند را عهده‌دار بودند اشاره و توضیح داد: این گفته برای بنده قابل قبول نیست چون در بسیاری از شهرهای کشور این روند بوده و مشابه این تغییرات در سطح کشور نیز رخ داده است.

بودجه استقبال از بهار در بودجه ۱۴۰۰ لحاظ شد

وی متذکر شد: سؤال ما از شهردار این است در مابقی مراکز استان‌های کشور این تغییرات بوده ولی چرا این شهرداران برنامه‌های استقبال از بهار را انجام داده ولی در شهر بیرجند لحاظ نشد و این در صورتی است که بودجه استقبال از بهار در بودجه ۱۴۰۰ لحاظ شده بود و می‌توانستند استفاده کنند.

عضو شورای شهر بیرجند با اشاره به اینکه نگاه‌ها نسبت به این موضوع متفاوت است، مطرح کرد: مردم دوست دارند بهار طبیعت یک تغییراتی در شهر خود ببینند و شهر زیبایی خاصی از لحاظ فضا و منظر گرفته و لطافتی در شهر لحاظ شود.

مقابل شهردار نیستیم

سروری در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه ما مقابل شهردار نیستیم و یکی از دلایلی که با انتخاب مجدد «جاوید» مخالفت کردیم بحث عملکرد نبود بلکه بومی‌گزینی بود، مطرح کرد: بنده انتخاب نیروی بومی را به مراتب بیشتر قبول دارم.

وی تصریح کرد: ما اگر از عملکرد شهردار ایراد می‌گیریم بدین منظور نیست که مقابل شهردار هستیم بلکه به دنبال پویایی شهر هستیم تا از این وضعیت خارج شویم.

باید از حواشی پرهیز کنیم

عضو شورای شهر بیرجند بیان داشت: برخی افراد در فضای مجازی اعلام کردند چند نفر مقابل شهردار ایستاده‌اند که اینگونه نیست بلکه شهردار جزئی از ما است و شهرداری خانواده ما محسوب می‌شود، هر گوشه‌ای از حوزه فعالیت ما بلنگد همه ما مقصر و اگر رشد و شکوفایی شهر محقق شود به پای همه ما محسوب می‌شود.

سروری با اشاره به اینکه توقع ما از شهردار این بود پویاتر باشد و به توسعه شهر و پویایی آن توجه و از حواشی ایجاد شده پرهیز کنند، متذکر شد: تا حاشیه‌ها را از شهرداری و مدیریت شهری دور نکنیم نمی‌توانیم رو به جلو حرکت کنیم و تمام وقت ما را این حواشی می‌گیرد و اگر نباشد می‌توانیم فکر کنیم، طرح ایده و برنامه بدهیم.

 

 

 

در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری خراسان جنوبی عنوان شد

تخصیص ۱۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس جمهور برای بازآفرینی شهری/۳

معاون عمرانی استاندار در ستاد باز آفرینی شهری با بیان اینکه در سفر اخیر  آیت الله رئیسی در شهریور ۱۴۰۰ به خراسان جنوبی، ۳۰ میلیارد تومان به ستاد باز آفرینی شهری برای بافت فرسوده استان اختصاص یافته است، گفت: با توجه به اینکه ۱۰ میلیارد تومان از این رقم تخصیص یافته باید توجه ویژه به اجرا و اتمام این پروژه‌ها انجام شود .

عباس زاده افزود: این اعتبارات قرار است در پروژه‌های مشخص شده در شهرستان‌های بیرحند، سرایان، خوسف و فردوس هزینه شود.

عباس زاده گفت: بیشتر پروژه‌های سال قبل در حال اتمام است و باید پروژه‌های جدید بر اساس نیاز سنجی بافت‌های فرسوده مشخص شود.

وی گفت: دستگاه های اجرایی در ستاد باز آفرینی شهری باید بر اساس الویت‌ها همکاری لازم برای رفع محرومیت در بافت فرسوده انجام دهند.

لزوم مرمت بافت تاریخی سردشت فردوس؛ جمع آوری آب‌های سطحی منطقه موسی بن جعفر بیرجند، ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ایجاد پارک برای بانوان از جمله الویت‌ها و نیاز‌های مردم در بافت فرسوده بیرجند که از سوی اعضای ستاد مطرح شد.

سکونت ۳۳ درصدی مردم خراسان جنوبی در محلات هدف بازآفرینی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان با اعلام این مهم که بیش از ۳۳ درصد مردم استان در این محلات هدف سکونت دارند، مساحت محلات هدف بازآفرینی در هفت شهر استان را هزار و هفت هکتار عنوان کرد.

داعی با بیان اینکه مطالعات بازآفرینی هفت شهر استان انجام شده است، گفت: در بیرجند ۲۳۰ هکتار از محلات هدف بافت فرسوده، ۴۴ هکتار بافت تاریخی، ۱۵۵ هکتار روستاهای ادغام شده و ۲۲۵ هکتار سکونتگاه های غیر رسمی است.

وی مساحت محلات هدف شامل بافت فرسوده، تاریخی، سکونتگاه غیر رسمی و… را در بیرجند ۶۵۴ هکتار اعلام کرد و گفت: ۳۷ درصد مردم بیرجند در محلات هدف بازآفرینی سکونت دارند.

وی با بیان اینکه در پروژه های بازآفرینی شهری اصل کار بر مشارکت است به غیرمقاوم بودن این محلات اشاره و از آنها به عنوان محلات آسیب پذیر نام برد و خواستار توجه ویژه ستاد بازآفرینی به این مهم شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از پروژه های در دست اقدام به آماده سازی محله صفامنش فردوس اشاره کرد و گفت: آماده سازی و اجرای پروژه با اعتبارات بازآفرینی شروع شده اما با وجود وظیفه داتی شهرداری و علی رغم عدم جابه جایی خاک، شهرداری درخواست پرداخت عوارض پسماند دارد.

داعی با توجه به محدودیت منابع خواستار عدم دریافت عوارض پسماند به عنوان مصوبه جلسه شد.

 

 

 

 

۳۳.۶ درصد جمعیت خراسان جنوبی در بافت ناکارآمد شهری سکونت دارند

۳۳.۶ درصد جمعیت خراسان جنوبی در بافت ناکارآمد شهری سکونت دارند

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: اکنون ۳۳.۶ درصد جمعیت شهری استان در هزار و هفت هکتار بافت ناکارآمد و فرسوده هفت شهر استان سکونت دارند.

وحید داعی روز سه‌شنبه در نشست ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: مطالعات بازآفرینی پایدار شهری در هفت شهر استان از قبیل بشرویه، بیرجند، نهبندان، قاین، فردوس و خوسف انجام شده و افزودن شهرهای گزیک و قهستان نیز در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: ۲۳۰ هکتار از محلات هدف در مرکز استان بافت فرسوده، ۴۴ هکتار بافت تاریخی، ۱۵۵ هکتار روستاهای ادغام شده و ۲۲۵ هکتار سکونتگاه غیررسمی شناسایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی مجموع مساحت هدف طرح بازآفرینی پایدار شهری در بیرجند را ۶۵۴ هکتار اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۳۷ درصد مردم این شهر در محلات هدف بازآفرینی شهری سکونت دارند.

وی ادامه داد: همچنین از مجموع هزار و هفت هکتار محلات هدف در سطح استان ۳۹.۷ هکتار در بشرویه، ۹۹.۴ هکتار در نهبندان، ۱۱۵ هکتار در قاین، ۲۷.۵ هکتار در فردوس، ۴۸ هکتار در سرایان و ۲۳ هکتار در خوسف وجود دارد.

داعی گفت: در محلات هدف بازآفرینی پایدار شهری استان پارسال پروژه با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان در دست اجرا قرار گرفت که ۵۱ پروژه تکمیل و تحویل شده و پنج پروژه با متوسط ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام است.

وی از افزایش اعتبارات اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهری در این استان خبر داد و افزود: سال ۹۸ اعتبارات تخصیص یافته در این زمینه ۸.۵ میلیارد تومان، سال ۹۹ بیش از ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان با ۴۹ درصد افزایش بود که پارسال به عدد قابل توجهی رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به پیگیری و جذب ۳۰ میلیارد تومان اعتبار سفر سال گذشته رییس جمهور برای بازآفرینی شهری گفت: از این میزان ۱۰ میلیارد تومان از محل وزارت نفت، ۱۰ میلیارد تومان فروش اموال و ۱۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه تامین می‌شود که اعتبار سازمان برنامه و بودجه به‌صورت نقدی واریز شده است.

وی افزود: به عنوان اولین استان کشور توانستیم در سفر رییس جمهور به استان و بازدید از محلات جامعه هدف، برای طرح بازآفرینی پایدار شهری اعتبار جذب کنیم که تاکنون ۱۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

داعی با بیان اینکه طرح‌ها براساس اعتبارات، مصوب و اجرا می‌شود اظهار داشت: برای ۱۰ میلیارد تومان ابلاغی، پروژه‌هایی در هفت شهر استان دیده شده که باید هرچه سریعتر اجرا و بهره‌برداری شوند.

وی با اشاره به اولویت‌بندی پروژه‌های محلات هدف بازآفرینی شهری گفت: ستاد بازآفرینی شهرستان‌ها به ریاست فرماندار و دبیری شهردار محل برگزار می‌شود که در این زمینه برنامه جامع اقدام مشترک داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در پروژه‌های بازآفرینی شهری اصل بر مشارکت است افزود: از دستگاه‌های خدمات‌رسان و شهرداری‌ها درخواست داریم در اجرای پروژه‌های بازآفرینی نهایت همکاری را داشته باشند تا بتوان در سفرهای بعدی رییس جمهور نیز برای دریافت اعتبار بازآفرینی شهرها چانه‌زنی کرد.

وی گفت: از محل تخصیص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور، در بیرجند قبرستان ناصح و کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی، در سرایان احداث خانه محله و بازارچه صنایع دستی، فردوس سالن ورزشی و خوسف در یکی از محله‌های تاریخی پروژه اجرا خواهیم کرد.

داعی با تاکید بر اینکه محلات هدف طرح بازآفرینی شهری غیرمقاوم و آسیب‌پذیر هستند گفت: برای توسعه کالبدی در محلات هدف، اجرای پروژه‌های مشترک با برخی دستگاه‌های اجرایی به‌خصوص شهرداری در دستور کار است که بخشی از اعتبار مورد نیاز برای اجرا توسط راه و شهرسازی و برخی توسط دستگاه متولی تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه آموزش از وظایف ذاتی اداره کل راه و شهرسازی نیست اما برای توسعه محلات، ایجاد اشتغال و توانمندسازی به‌ویژه زنان سرپرست خانوار و دختران در این محلات، اعتبار پیش‌بینی شده و دوره‌های آموزشی توسط دستگاه‌های متولی برگزار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: برای این منظور سال‌های ۹۸ و ۹۹ هر سال ۱۰۰ میلیون تومان و سال گذشته هم ۱۱۶ میلیون تومان اختصاص یافته و آموزش‌های مهارتی در طول سال با توجه به نیاز محلات توسط دستگاه‌هایی مانند آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه پروژه‌های بازآفرینی شهری کمک بزرگی به مناطق آسیب‌پذیر و ناکارآمد شهری می‌کند و به نوعی جزو وظایف شهرداری‌ها محسوب می‌شود تقاضا داریم علیرغم عدم جابه‌جایی خاک، عوارض پسماند حذف شود.

داعی با بیان اینکه سهمیه قیر برای محلات هدف بازآفرینی شهری اخذ شده است اظهار داشت: پارسال برای شهرهای بیرجند، قاین، فردوس، نهبندان و بشرویه در مجموع چهار میلیارد تومان به شهرداری‌ها کمک شد.

وی گفت: برای سال جاری نیز سهیمه در حال جذب است و هر شهرداری این قیر را که حواله آن صادر شده، دریافت و به استان حمل کند، در اولویت اجرای پروژه قرار خواهد گرفت.

این نشست با هفت دستور کار ارائه گزارش پروژه‌های اجرایی سنوات گذشته، پیگیری و جذب اعتبارات ۳۰ میلیارد تومان سفر رییس جمهور، سهمیه قیر سال ۹۹ شهرداری‌ها و سهمیه سال ۱۴۰۰، بررسی و ایجاد کارگروه نظارت بر قیر مصرفی شرکت بازآفرینی شهری ایران، طرح و تصویب پروژه‌های اجرایی سال ۱۴۰۱ و تعیین سهم دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها، طرح و تصویب محدوده محلات هدف شهر قهستان و پیگیری مکاتبه شرکت بازآفرینی شهری  ایران برای تامین اعتبار پروژه‌های بازآفرینی از محل جز یک بند ب ماده ۶ قانون برنامه ششم توسعه برگزار شد.

 

 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی:
بازآفرینی شهری و توجه به مناطق کم برخوردار، از نیازهای اساسی مدیریت شهری

 

🔹معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: موضوع بازآفرینی شهری و توجه به مناطق کم برخوردار جزو نیازهای اساسی مدیریت شهری محسوب می گردد.
🔹به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ علیرضا عباس زاده با بیان این مطلب در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری خاطر نشان کرد: این ستاد در راستای وظایف حاکمیتی، مثل شورای برنامه ریزی و توسعه عمل کرده و جنس حضور آن صرف اجرای پروژه و مشکل یابی نیست، بلکه توجه نظام را به بافت های دارای مسئله و مشکل، نشان می دهد.
🔹وی با تأکید بر اینکه خواسته عموم مردم، توجه ویژه به مناطق کم برخوردار است، تصریح نمود‌: از آنجا که در طول زمان با توسعه شهرها تضاد طبقاتی خود را نمایان نموده ما به عنوان حاکمیت و دستگاه دولتی باید از محل منابع ملی برای رفع مشکلات و رفع معضلات زندگی اجتماعی مردم چاره اندیشی نماییم.
🔹معاون استاندار گفت: پروژه های بافت های فرسوده استان در حال انجام است لذا باید با اولویت سنجی و نیازسنجی با اعتبارات در اختیار این پروژه ها را به اتمام برسانیم.
🔹عباس زاده اظهار داشت: بخشی از مناطق شهری ما در استان دارای مسائل و مشکلات جدی برای زندگی هستند لذا وظیفه اداری و وجدانی ماست کهذدر راستای حل مشکلات و معضلات آنها اقدام نماییم.
🔹وی تأکید کرد: بحث توانمند سازی خانواده ها و زنان سرپرست خانوار و… باید تابع جدی و اساسی جمعیت بهره‌بردار از آن باشد لذا باید در آن مناطق مجموعه هایی ایجاد نماییم که بتوانند بخشی از نیازها و مشکلات مردم را مرتفع سازند.
🔹به گفته وی؛ مناطق هدف ما در بحث بازآفرینی شهری دارای مشکلات و معضلات عمده ای هستند لذا با توجه به محدودیت منابع دولتی باید نیازها را اولویت بندی نماییم .
🔹معاون استاندار ادامه داد: در حالی که مردم فکر می کردند در زندگی خود تنها به آب ، برق ،گاز ، راه، مدرسه و… نیاز دارند ، اما امروزه با طرح موضوع بازآفرینی شهری، توجه به مناطق کم برخوردار جزو نیازهای اساسی در مدیریت شهری محسوب شده و دولت نیز توجه ویژه ای به آن دارد.
🔹عباس زاده با اشاره به اینکه انتخاب پروژه در هر منطقه باید بر اساس اقتضائات آن محل صورت گیرد، تصریح نمود: باید ابتدا در شهر های هدف، نیاز سنجی انجام گیرد و سپس پروژه های جدید تعریف شوند.
🔹وی افزود: در راستای حل مشکل بافت تاریخی فردوس جلسه ای با محوریت دفتر فنی استانداری و با حضور میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی، آب منطقه ای، راه و شهر سازی استان و فرماندار برگزار شود.
🔹معاون استاندار در ادامه به موضوع سفر رئیس جمهور به استان اشاره کرد و اظهار داشت: با اینکه سفر در شهریور ماه صورت گرفت اما مصوبات آن، ششم بهمن ابلاغ شد.
🔹عباس زاده افزود: اعتبارات مربوط به مصوبات سفر، طی چند مرحله به استان پرداخت شده لذا طبق فرموده آیت الله رئیسی، دولت ما باید صادق الوعد باشد و به سرعت به حرف هایش عمل نماید.
🔹وی متذکر شد: بر اساس گزارش رئیس سازمان مدیرت و برنامه ریزی استان در اسفند ماه ۹۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر به استان واریز و بین پروژه های استانی توزیع شده است.
🔹معاون استاندار با تأکید بر این که دولت مصمم است پروژه ها را اجرایی نماید، گفت: از آنجا که مصوبات سفر یکباره تدوین می شوند و اعتبار مستمری ندارد باید هر چه سریعت تعیین تکلیف شوند.
🔹عباس زاده با بیان این که برخی ظرفیت های مغفول مانده در شورای برنامه ریزی و توسعه استان باید فعال شوند، تصریح نمود: اختصاص سهمیه قیر جهت بهسازی جاد های روستایی به دهیاری ها با شرط تأمین ۵۰ درصدی منابع از طرف آنها از جمله این ظرفیت هاست.
🔹وی ادامه داد: از آنجا که ظرفیت دهیاری های استان در این خصوص ضعیف می باشد، ممکن است از آن استفاده نکنند لذا جا دارد با استفاده از بند هایی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان برای آن اعتبار در نظر گرفته شود.

قضاوت داور شایسته فردوسی در لیگ دسته ۲ فوتبال کشور/۷

قضاوت داور شایسته فردوسی در لیگ دسته ۲ فوتبال کشور

داور شایسته فردوسی در لیگ دسته ۲ فوتبال کشور قضاوت می کند .

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، امیر آرمند داور برجسته فوتبال شهرستان فردوس به عنوان داور وسط ، دیدار تیم های نیرو زمینی تهران و سپید رود رشت ، از سری مسابقات لیگ دسته دو فوتبال کشور را در هفته نوزدهم این رقابتها قضاوت کرد.

در راستای تحقق اهداف و برنامه های کانون در سال ۱۴۰۱؛

جلسه شورای اداری کانون پرورش فکری خراسان جنوبی برگزار شد

جلسه شورای اداری کانون پرورش فکری خراسان جنوبی برگزار شد

جلسه شورای اداری کانون خراسان جنوبی با هدف تشریح برنامه‌های کانون استان در سال ۱۴۰۱ با حضور مدیر کل کانون استان و همکاران اداره کل برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ طاهره حمیدی مدیر کل کانون  استان در ابتدای این جلسه ضمن تسلیت سال‌روز وفات حضرت  خدیجه(س)، مروری کلی بر اهم دستاورهای کانون در سال گذشته داشت و ادامه داد: در سالی که گذشت موفقیت‌های کم نظیری در سطح کانون استان اتقاق افتاد که از مهمترین آن می‌توان به موفقیت کانون در ارزیابی دستگاه‌های اجرایی و رتبه دوم کانون در بین دستگاه‌های حوزه فرهنگی و آموزشی، کسب رتبه عالی در ارزیابی دستگاه‌های اجرایی، پیگیری اسناد مالکیت کانون و از همه مهمتر پیگیری واگذاری زمین مرکز فرهنگی و هنری شماره یک و فراگیر کانون و هدیه مقام معظم رهبری به کودکان ونوجوانان استان اشاره کرد.

رییس شورای اداری استان افزود: در سالی گه گذشت اعضا و مربیان کانون نیز موفقیت‌های زیادی را در رویدادهای مختلف کسب کردند که از آن جمله می توان به موفقیت‌های مربیان و اعضا در جشنواره بین المللی قصه‌گویی یاد کرد.

وی برگزاری انجمن‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی، فعالیت‌های مجازی مراکز، برگزاری ۲۵۲ کارگاه تخصصی برخط  افزاری ساعت کاری مربیان پاره وقت،  تبدیل وضعیت تعدادی از کارکنان کانون استان از محل سهمیه ایثارگران، برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد و اجرای برنامه‌های پیک امید در مناطق کم برخوردار استان  را از دیگر برنامه‌های کانون استان در سالی که گذشت برشمرد.

حمیدی اشاره‌ای به اقدامات عمرانی کانون استان نیز داشت و ادامه داد؛ تجهیز مراکز کانون از محل اعتبارات آسیب‌های اجتماعی، تجهیز مراکز به دوربین مداربسته، پیگیری اختصاص اعتبار عمرانی مراکز به ویژه مرکز فرهنگی و هنری شماره ۴ بیرجند بخشی از اقدامات انجام شده در حوزه عمرانی کانون استان بوده است که با همراهی تمامی همکاران کانون در سطح استان محقق شد.

مدیر کل کانون استان در ادامه اشاره‌ای به اهم برنامه‌های سال جاری داشت و تصریح کرد؛ اجرای برنامه‌های مناسبتی، اجرای برنامه‌های اوقات فراغت تابستان، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، و سرلوحه قرار دادن مبحث جهاد تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، برنامه‌ریزی در جهت تحقق شعار سال و حرکت به سمت نوآوری و خلاقیت و همچنین ارتباط با مجموعه پارک علم و فن آوری استان، برگزاری یادواره شهدای کانون استان، ویژه برنامه‌ی سه شنبه‌های مهدوی، اجرای برنامه با هدف پرورش حس دینی در کودکان ونوجوانان و برنامه‌هایی با هدف ترویج فرهنگ نماز و ترغیب اعضا به نماز اول وقت بخشی از برنامه‌های کانون استان در سال پیش رو خواهد بود.

در دیدار مدیر کل کانون خراسان جنوبی با مدیر آموزش و پرورش درمیان عنوان شد

اجرای ۶۲ فعالیت‌ تخصصی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان/۲

دیدار مدیر کل کانون خراسان جنوبی با مدیر آموزش و پرورش شهرستان درمیان

مدیر کل کانون استان طی سفر به شهرستان درمیان با مدیر آموزش و پرورش این شهرستان دیدار و در خصوص تعامل بیشتر این دو مجموعه گفت‌وگو کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان طی نشستی با قربان‌پور مدیر آموزش و پرورش این شهرستان دیدار و در خصوص تعامل بیشتر دو مجموعه در خدمات رسانی به کودکان ونوجوانان این شهرستان مرزی گفت و گو کرد.

حمیدی در این نشست که با حضور معاونین و کارشناسان مدیریت آموزش و پرورش شهرستان درمیان برگزار شد به معرفی فعالیت‌های کانون در حوزه‌های مختلف پرداخت و گفت: مخاطبان کانون پرورش فکری، دانش ‌آموزان هستند و علاقمندان به فعالیت‌های تخصصی فرهنگی، هنری و ادبی با حضور در مراکز کانون از ۶۲ فعالیت ویژه، بهره‌مند می ‌شوند لذا لازم است تا با تعامل و برنامه ریزی مناسب در کانون و آموزش و پورش به عنوان دو مجموعه هم سو، زمینه حضور مخاطبان در مراکز کانون و زمینه همکاری مدارس روستایی با مراکز سیار کانون  بیش از پیش فراهم شود.

وی با اشاره به امکانات مراکز کانون در این شهرستان گفت: آسمان نمای دیجیتال و منابع مطالعاتی کانون در شهرستان درمیان و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی وهنری و آموزش‌های غیر رسمی  می‌تواند علاوه بر اینکه مکمل فعالیت‌های رسمی آموزش و پرورش باشد زمینه شکوفایی استعدادهای نهفته کودکان ونوجوانان مستعد این شهرستان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را ایجاد کند.

در ادامه این دیدار قربان‌پور مدیر آموزش و پرورش شهرستان درمیان در خصوص تعامل بیشتر این دو مجموعه در شهرستان با برگزاری جلسات مشترک با حضور مدیران مدارس شهرستان اعلام آمادگی کرد و گفت: جذابیت برنامه‌های کانون کانون در راستای فعالیت‌های مدارس به مباحث آموزش رسمی در مدارس و استعداد یابی در کودکان ونوجوانان کمک می‌کند.

وی ضمن اشاره به اهمیت شناسایی و پرورش استعدادهای دانش آموزان شهرستان در زمینه های مختلف و در پیش بودن ایام تابستان و شروع فعالیت‌ها و کلاس‌های اوقات فراغت دانش آموزان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خواستار بهره‌مندی هرچه بیشتر دانش آموزان از فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون شد.

 

صادرات دانش‌بنیان در برنامه منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی است

صادرات دانش‌بنیان در برنامه منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی است

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری در روند سرمایه‌گذاری و صادرات را در برنامه داریم.

حسین زارعی روز سه‌شنبه در دیدار سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی افزود: شعار محوری سال جاری با عنوان “تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین” در برنامه‌های سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی قرار دارد.

وی بیان کرد: در دیداری که با مدیران پارک علم و فناوری استان به‌زودی خواهیم داشت برای ورود به موضوعات مختلفی که بتواند سبب توسعه صادرات ما به کشور افغانستان شود، اعلام آمادگی می‌کنیم تا از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بهره بگیریم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر شرایط خوبی در سایت مرکزی و سایت مرزی سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی برقرار است.

وی با بیان اینکه در روند سرمایه گذاری‌ها رو به جلو حرکت می‌کنیم اظهار داشت: نسبت به استان‌های مجاور وضعیت قابل قبولی داریم.

زارعی افزود: در سایت مرکزی با توجه به زیرساخت‌هایی که دارد، سرمایه‌گذاری‌های خوبی صورت گرفته و در سایت مرزی هم زیرساخت‌ها تا ۹۹ درصد فراهم شده است.

وی گفت: دولت به منظور تامین آب، خط انتقال آب را از فاصله ۳۵ کیلومتری تا مرز اجرا کرده و در بازدید چند روز گذشته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار موضوع خط انتقال گاز به سایت مرزی مطرح شد که ۱۲ کیلومتر باقیمانده در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی تصریح کرد: یکی از مباحثی که دنبال می‌شود این است که بتوانیم در آینده برق و گاز را به افغانستان هم صادر کنیم تا در خاک این کشور ثبات برق داشته باشیم.

وی افزود: درخصوص جاده هم از سربیشه تا ماهیرود اتفاقات خوبی رقم خورده و از مرز تا فراه افغانستان جاده در حال آسفالت است که نشان می‌دهد خراسان جنوبی برای مرز و فعالیت‌های مرزی اهمیت زیادی قائل است.

زارعی یادآور شد: از آغاز به کار سازمان منطقه ویژه اقتصادی پنج سال سپری می‌شود اما فعالیت‌ها گسترده و نظم بخشیده شده است.

وی از مرز خراسان جنوبی به عنوان پیشانی کشور و استان یاد کرد و گفت: امید است با همراهی‌های خوبی که استاندار دارد شاهد اتفاقات خوبی در بخش صادرات و واردات باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اظهار داشت: سایت مرکزی منطقه ویژه اقتصادی در بیرجند ۷۳۹ هکتار است که زیرساخت‌ها به‌راحتی برای سرمایه‌گذاران فراهم است و هر سرمایه‌گذاری که در این منطقه سرمایه‌گذاری کند از معافیت‌های مالیاتی و حقوق گمرکی برخوردار خواهد بود.

وی افزود: همچنین با شرایطی که فراهم کردیم سرمایه‌گذار برای صدور مجوز درگیر بروکراسی اداری نمی‌شود و در مدت ۷۲ ساعت مجوزها را صادر می‌کنیم.

واحدهای دارای طرح و ایده از صندوق توسعه ملی تسهیلات می‌گیرند

سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست، منطقه ویژه اقتصادی را بازوی قوی برای توسعه استان دانست و گفت: وجود افرادی مانند رییس سازمان منطقه ویژه اقتصادی برکتی برای استان خراسان جنوبی است.

مجتبی شریعتی‌فر افزود: یکی از مشکلاتی که همواره وجود دارد اینکه پرداخت تسهیلات برای سرمایه‌گذاران روند سختی دارد و به‌سختی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: طبق درخواستی به وزارت کشور پیشنهادات خود را اعلام کردیم تا براساس بند الف تبصره ۱۸ شرایطی رقم خورد تا تسهیلات برای سرمایه‌گذاران هم اعطا شود.

سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به دیدار اخیر و صحبت‌های خوبی که بین استاندار و رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی رقم خورد، استان می‌تواند با طرح‌هایی که ارائه می‌کند منابع ارزی خوبی را دریافت کند.

وی اعلام کرد: هر واحد و سرمایه‌گذاری دارای طرح و ایده که نیاز به کمک داشته باشد، می‌تواند با ارائه طرح و برنامه به استانداری مراجعه کند و ما هم پیگیر جذب اعتبار از صندوق توسعه ملی خواهیم بود.

شریعتی‌فر اظهار داشت: به دستور استاندار خراسان جنوبی مقرر شد ستاد راهبری شعار سال با محوریت معاونت اقتصادی استانداری تشکیل شود که در این ستاد منطقه ویژه اقتصادی نقش مهمی دارد و می‌تواند کمک‌های زیادی انجام دهد.

وی گفت: سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان باید با شرکت‌های دانش‌بنیان ارتباط برقرار کند.

 

فروش ۲۸۰ میلیارد تومان فرش خراسان جنوبی/۲

پارسال قالی بافان خراسان جنوبی ۲۸۰ میلیارد تومان درآمد از محل فروش فرش دستبافت کسب کردند.

 

کامیابی رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی گفت: تولید کنندگان فرش دستباف استان پارسال ۱۸۰ هزار مترمربع فرش تولید و ۲۸۰ میلیارد تومان درآمد کسب کردند.

او گفت: ریزه ماهی، ایلیاتی، خشتی، نائین و لچک ترنج از نقوش فرش‌های تولیدی استان است.

کامیابی گفت: فرش‌های تولیدی در ابعاد و اندازه‌های متفاوت از ۱۲ تا ۲۴ متر و بزرگتر نیز بافته می شوند.

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی گفت: این مقدار فرش توسط ۵۰ هزار بافنده پاره وقت، تمام وقت و فصلی بافته شده است.

 

خروج پزشکان متخصص از خراسان جنوبی

زنگ خطر مهاجرت پزشکان به صدا درآمد/۲-۳

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خروج نیروهای متخصص از خراسان‌جنوبی کار ارائه خدمت به مردم را با مشکل مواجه می کند.

 آیت‌الله علیرضا عبادی صبح سه شنبه در دیدار با رییس دانشگاه تعدادی از اعضای هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: توجه به علم و دانش، مدیریت صحیح فضای کار و اخلاق پزشکی از موارد مهمی است که باید توجه جدی در کار خود نسبت به آنها داشته باشید.

وی تصریح کرد: در زمان مراجعه بیمارانی که در شرایط بین مرگ و زندگی قرار دارند که شاید از نظر اقتصادی هم شرایط مناسبی نداشته باشند، نوع برخورد شما با آنها خیلی مهم است.

به گفته وی در این شرایط باید با بیمار به گونه‌ای رفتار شود که دغدغه‌ای جز بیماری خود به گفته مقام معظم رهبری نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: رفتار ما به لحاظ اخلاقی با بیمار نباید طوری باشد که برای او سنگین باشد. در بعضی از مواقع شاید بیمار انتظارات بی جایی هم داشته باشد اما به خصوص در مواجه با بیماران روانی نوع برخورد شما مهم است.

آیت الله عبادی بیان داشت: در پزشکی مکتبی همه این موارد رعایت می‌شود زیرا گاهی شرایط به گونه‌ای سخت است که بیمار خودش را فراموش می‌کند.

وی تاکید کرد: به طور نسبی در مجموعه پزشکان خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند به همه این موارد با انجام کارهای خیر و حضور یک روزه پزشکان در روستاهای استان برای خدمت به مردم توجه می‌شود.

وی ادامه داد: انجام کار علمی نیازمند همراهی لوازمی است و شیوه عرفانی و عشق الهی یکی از بخش‌های تندرستی است که برای کسب رضای خدا انجام می‌شود.

به گفته وی هر چند تا رسیدن به مطلوب در این حوزه خیلی راه داریم، انجام این کار نیازمند عزم و اراده است و با از خودگذشتگی به دیگران باید ارائه خدمت شود.

نماینده ولی فقیه وجود حرص، احتکار و افراد بخیل را از ویژگی‌های تمدن وحشی دانست و ادامه داد: تا زمانی که عدالت در جامعه پیاده نشود مشکلات حل نخواهد شد و هر مسئولی باید در این شرایط به خوبی کار کند.

آیت الله عبادی اظهار کرد: در تمدن وحشی بخشی از امکانات موجود نابود و در دریا ریخته می‌شود تا دیگر افراد بشر از آنها استفاده نکنند.

وی ایجاد اعتماد در جامعه را کلید حل بعضی از مشکلات اعلام و گفت: با همکاری شما آماده انجام اقدامات لازم برای حل مشکل خروج پزشکان متخصص از استان هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یکی از مجموعه های بزرگ اجرایی در استان خراسان جنوبی است و رسالت ما پاسداشت و نگهداری نعمت سلامتی برای مردم است.

 

«سید محمد موسوی میرزایی» با اشاره به کمبود نیروی انسانی در استان، تصریح کرد: ۱۸ پزشک متخصص ما به خاطر جا به جایی ها از خراسان جنوبی خارج شدند که با وزارت بهداشت و استانداری صحبت کردیم و این موضوع حل نشده است.

 

موسوی میرزایی نسبت به مهاجرت پزشکان هشدار داد و گفت: بحث خروج نیروهای تخصصی و جامعه پزشکی از کشور بسیار جدی و واقعیت است و این ما را با مشکل مواجه کرده است.

 

وی در پایان بیان کرد: اما ما رسالت خود را فراموش نکردیم و با تمام توان در مسیر حرکت خواهیم کرد و کمک می کنیم که بیشترین حمایت عملی را برای تولید دانش بنیان داشته باشیم و فرمان رهبر معظم انقلاب بر زمین نماند.

تغییر ساعت کاری در خراسان جنوبی پس از ۱۰روز

آغاز ساعت کاری ادارات و مدارس ۸ صبح/۲-۳

ساعت کاری ادارات خراسان جنوبی ۸ صبح آغاز شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گفت: برای هماهنگی و یکپارچگی در ارائه خدمات بین واحد‌های استانی و بهره مندی از فرایض ماه رمضان، ساعت کاری تمام دستگاه‌های اجرایی در استان از ۲۳ فروردین (مصادف با دهم رمضان) ۸ صبح آغاز می‌شود.

ناصری افزود: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، ساعت کاری ادارات تا پایان ماه مبارک رمضان، ساعت ۱۴ خاتمه می‌ یابد.

به گفته وی؛ ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی در روز‌های پنجشنبه ۸ صبح تا ۱۳ است.

بر اساس هماهنگی‌های انجام شده، زمان شروع فعالیت آموزشی و پرورشی مدارس نیز ۷ و ۴۵ دقیقه است و با حضور دانش آموزان و معلمان همه مقاطع تحصیلی در مدارس، کلاس‌ها ساعت هشت آغاز می‌شود.

ساعت پایان فعالیت آموزشی مدارس و آموزشگاه‌ها به روال گذشته است.

خدمتی از صعود به فینال رقابت های جهانی برزیل بازماند/۷

نجمعه خدمتی در مقدماتی تفنگ بادی زنان جام جهانی برزیل متوقف شد.

نجمه خدمتی که در این رقابت بین‌المللی در ماده ۱۰ متر تفنگ‌بادی حضور داشت تیرش به خطا رفت و نتوانست از مرحله مقدماتی صعود کند.

خدمتی با کسب ۶۲۲.۵ امتیاز در بین ۵۱ بانوی تیرانداز جهانی به رتبه بیست و سوم رقابت‌ها اکتفا کرد.

این دوره از مسابقات با حضور ۱۸۰ ورزشکار از ۲۸ کشور جهان در حال برگزاری است.

 

 

 

 

 

تساوی زغال سنگ طبس مقابل سپاهان نوین اصفهان/۷

تیم هندبال زغال سنگ طبس به تساوی مقابل سپاهان نوین اصفهان اکتفا کرد.

 تساوی زغال سنگ طبس مقابل سپاهان نوین اصفهانتیم هندبال زغال سنگ طبس در دومین بازی مرحله سوم دور برگشت که در سالن میثمی اصفهان برگزار شد با سپاهان نوین اصفهان به تساوی ۲۴ بر ۲۴ رضایت داد.

تیم هندبال زغال سنگ طبس با ۱۵ امتیاز از ۱۶ بازی در رده هفتم لیگ برتر کشور قرار دارد.

 

 

 

 

 

شناسایی ۱۰۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

طی شبانه روز گذشته مجموعا ۱۰۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: در شبانه روز گذشته از ۱۲۹ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در استان ۳۷ بیمار و از ۳۲۳ تست سریع ۷۱ مورد مثبت جدید کرونا و مجموعا از ۴۵۲ تست مولکولی و سریع در استان ۱۰۸ مورد جدید کرونا شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۱ مورد از بشرویه، ۵۷ مورد از بیرجند، ۳ مورد از خوسف، ۱۰ مورد از درمیان، ۵ مورد از زیرکوه، ۲ مورد از سرایان، ۳ مورد از سربیشه، ۱۰ مورد از طبس، ۴ مورد ازفردوس، ۱۰ مورد از قاینات و ۳ مورد از نهبندان شناسایی شد.

به گفته وی در حال حاضر ۳۲ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۲۳ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: از این تعداد ۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان افزود: در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از فوت در استان گزارش نشد و موارد فوت همان هزار و ۴۴۲ نفر ثابت مانده است

 

 

 

 

 

پیش‌بینی توزیع ۵۰ هزار پرس غذای گرم بین مددجویان بهزیستی خراسان‌جنوبی

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: پیش‌بینی شده در ماه مبارک رمضان ۵۰ هزار پرس غذای گرم برای توانخواهان و مددجویان جامعه هدف بهزیستی استان با کمک خیران و مردم نوع دوست استان تبخ و توزیع شود.

پیش‌بینی توزیع ۵۰ هزار پرس غذای گرم بین مددجویان بهزیستی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «حسن شرفی»، سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان‌جنوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: سازمان بهزیستی طی ماه مبارک رمضان در جهت تأمین نیازمندی‌های جامعه هدف تحت پوشش اقدام به برگزاری پویش «ضیافت مهربانی» کرده است.

وی با اشاره به هدف از برگزاری پویش «ضیافت مهربانی» گفت: اشاعه فرهنگ خیرخواهی و نوع‌دوستی و تکریم ایتام و نیازمندان، آگاه‌سازی جامعه با خدمات گسترده، ایجاد امید و حس نوع‌دوستی در دل مددجویان و استفاده از ظرفیت خیران جهت تأمین نیازهای جامعه هدف از اهداف اصلی اجرای این پویش است.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان‌جنوبی بیان کرد: تا پایان ماه مبارک رمضان در راستای اجرای این پویش در خراسان‌جنوبی پیش‌بینی می‌شود ۵۰ هزار پُرس غذای گرم بین نیازمندان تحت پویش این نهاد حمایتی توزیع شود.

شرفی ادامه داد: به مناسبت وفات حضرت خدیجه (سلام الله علیها)، هزار و ۵۰۰ پُرس غذای گرم  که با کمک خیران و پیگیری مدیریت بهزیستی بیرجند در هیأت رضوی پخت و با همکاران بهزیستی بسته‌بندی شده و بین جامعه هدف بهزیستی شهرستان بیرجند توزیع می‌شود.

وی افزود: در ابتدای ماه مبارک رمضان نیز ۱۲۰ بسته معیشتی به ارزش یک‌میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال بین جامعه هدف بهزیستی در شهر اسفندن شهرستان قاینات توزیع شد.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان‌جنوبی به نحوه واریز کمک‌های نقدی خیرین جهت مشارکت در اجرای این پویش گفت: خیران می‌توانند از طریق شماره حساب ۴۱۸۰۰۳۴۵۴۱۹۴۷۶۹۶ و یا شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۹۹۳۹۴۴۸ و یا از طریق کد دستوری #۲۴۶۸*۷۲۴* برای واریز کمک‌های نقدی اقدام کنند.

شرفی خاطرنشان کرد: مردم و خیران می‌توانند کمک‌های غیرنقدی خود شامل بسته‌های مواد غذایی و البسه را به اداره‌های بهزیستی شهرستان‌ها، بخش‌ها و مؤسسه‌های خیریه تحت پوشش بهزیستی تحویل دهند.

 

 

 

۵۷۰ کیلوگرم شیشه در مرز ماهیرود کشف شد/۴

۵۷۰ کیلوگرم شیشه در مرز ماهیرود کشف شد

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: با هشداردهی دستگاه‌های ذیربط و اتخاذ تدابیر لازم در مرز رسمی ماهیرود ۵۷۰ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه کشف شد.

سید حسن رحیمی‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محموله بزرگ به طرز بسیار ماهرانه داخل بدنه تانکر ورودی از کشور افغانستان جاسازی شده بود که همکاران بازرسی گمرک با برش بدنه تانکر مواد مخدر را کشف کردند.

وی درباره جزئیات کشف این محموله گفت: پیرو نامه وصولی از دفتر هماهنگی استان‌های گمرک جمهوری اسلامی ایران منضم به نامه وزارت اطلاعات مبنی بر اینکه احتمال ورود مواد مخدر صنعتی به کشور از طریق مرزهای گمرکی ما با کشور افغانستان از جمله مرز ماهیرود وجود دارد، مجموعه مدیریت گمرکات استان تدابیر لازم را اتخاذ کرد.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی اظهار داشت: تقویت تیم‌های بازرسی و واحد سگ‌های موادیاب گمرک و تلاش همکاران ما منجر به کشف ۵۷۰ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه شد.

وی افزود: گمرکات خراسان جنوبی دارای تیم‌های بازرسی و سگ‌های موادیاب آموزش‌دیده است که با مشکوک شدن به این تانکر عملیات تخصصی کشف مواد مخدر با موفقیت انجام شد.

رحیمی‌زاده با بیان اینکه یکی از تجهیزات مورد نیاز گمرک‌ها دستگاه ایکس‌ری است گفت: زیرساخت‌های لازم برای استقرار دستگاه ایکس‌ری در مرز ماهیرود فراهم شده و امید است با استقرار این دستگاه در گمرک ماهیرود بتوانیم از ورود هرگونه مواد مخدر سنتی و صنعتی به کشور جلوگیری کنیم و کمک خوبی در بازرسی و کنترل داشته باشیم.

 

 

 

۱۰ هزار بسته معیشتی در خراسان جنوبی توزیع شد

۱۰ هزار بسته معیشتی در خراسان جنوبی توزیع شد

مسوول نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در خراسان جنوبی گفت: با حمایت بنیاد مستضعفان ۱۰ هزار بسته معیشتی به ارزش پنج میلیارد تومان در این استان توزیع شد.

حجت‌الاسلام سعید پورمهدوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر بسته معیشتی شامل برنج، روغن، رب و حبوبات به ارزش ۵۰۰ هزار تومان است.

وی گفت: این بسته‌های معیشتی توسط دفاتر ائمه جمعه، گروه‌های مردمی و جهادی در نوروز و ماه رمضان توزیع شده است.

مسوول نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در خراسان جنوبی از توزیع ۱۹۰ سری جهیزیه هر سری به ارزش ۲۰ میلیون تومان به‌صورت مشارکتی در شهرستان درمیان خبر داد و افزود: خرید لوازم جهیزیه به انتخاب عروس و دامادها از طریق معرفی به فروشگاه‌های طرف قرارداد انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین در ۲۰ روستای شهرستان درمیان مجموعه بازی در مجموع به ارزش ۲ میلیارد تومان در حال نصب است که از این تعداد ۱۰ فقره نصب شده است.

بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان معین محرومیت‌زدایی و توسعه‌ای شهرستان مرزی درمیان در خراسان جنوبی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

توسعه کارخانه کویر تایر با سرمایه گذاری ۲۵ میلیون دلاری/۳

مدیر عامل شرکت کویر تایر گفت: طرح توسعه تولید ۱۴ هزار تن تایر‌های اس. یو. وی با سرمایه گذاری ۲۵ میلیلون دلار تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

 

زینلی گفت: طرح توسعه تولید ۱۴ هزار تن تایر اس. یو. وی هم اکنون در دست اجراست که برای اجرای این طرح ۲۵ میلیون دلار سرمایه گذاری شده است، دستگاه‌ها در حال نصب و بخشی در حال حمل و یا ساخت هستند که تا پایان امسال این طرح به بهره برداری می‌رسد.

او گفت: با تکمیل این طرح، تولیدات این کارخانه با افزایش ۵۰ درصدی به ۴۵ هزار تن می‌رسد.

زینلی گفت: تولید تایر‌های دانترال‌های معدنی، فنر‌های ماشین آلات راهسازی، ساختمانی و تایر‌های اتوبوسی و کامیونی آلستیل با ظرفیت ۵۰ هزار تن طرح توسعه دیگر این واحد صنعتی است که در مدت ۳ سال اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کویر تایر گفت: این طرح بزرگ با سرمایه گذاری ۵ هزار و ۸۵۶ میلیارد تومان زمینه اشتغال هزار و ۶۰۰ نفر را فراهم خواهد کرد.

او گفت: این یکی از طرح‌های بسیار بزرگ جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود که موافقت‌های اصولی، خاک برداری‌های محل احداث کارخانه و مذاکرات مفصل با منابع تأمین تکنولوژی و ماشین آلات انجام شده است.

زینلی گفت: کارخانه کویر تایر با تولید ۳۵ سایز انواع تایر رادیال، حدود ۳۰ درصد از نیاز تایر خودروسازان کشور را تأمین می‌کند.

 

 

 

 

 

 

۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار محرومیت‌زدایی به شهرستان نهبندان اختصاص یافت

100 میلیارد تومان اعتبار محرومیت‌زدایی به شهرستان نهبندان اختصاص یافت

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس از تصویب اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به محرومیت‌زدایی در شهرستان نهبندان خبر داد.

مصطفی نخعی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در  بیرجند، اظهار داشت: از سال گذشته  اعتباری با عنوان محرومیت‌زدایی در قانون بودجه ۱۴۰۰ مجلس یازدهم پیش‌بینی شد که بر اساس شاخص‌‌ها معیارهایی همچون جمعیت و وسعت شاخص محرومیت به هر شهرستان اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه در سطح کشور ۳۱ شهرستان محروم باتوجه به شاخص‌ها اعلام شد افزود: در هر استان یک شهرستان محروم در نظر گرفته شد که در خراسان جنوبی شهرستان نهبندان اعلام شد و این موضوع سال‌های سال است که انتخاب شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مقرر بود در سطح کشور به این ۳۱ شهرستان که با عنوان محرومیت در نظر گرفته شده بودند اعتباراتی اختصاص یابد اما آنچه در این سالها رقم خورد هیچ خدمات خاص و اعتباری جداگانه برای این ۳۱ شهرستان در نظر گرفته نشد.

نخعی گفت: امسال با توجه به برنامه‌ریزی که انجام شد در مجموعه کمیسیون تلفیق درخواست ما از اعضا و رئیس کمیسیون این بود که دراین سالها تنها به ۳۱ شهرستان محروم در سطح کشور نام محرومیت را یدک کشیده‌اند و هیچ اعتبار ویژه و خاص در نظر گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه درخواست ما براین بود امسال این ۳۱ شهرستان به صورت ویژه دیده شود گفت: تلاش کردیم در جدول تبصره ۱۴ در قسمت مصارف به هر کدام از ۳۱ شهرستان محروم که در هر استان یک شهرستان است ۱۰۰ میلیارد تومان علاوه بر بودجه‌های استانی که در شورای برنامه‌ریزی ابلاغ می‌شود بودجه محرومیت زدایی اختصاص یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: در کمیسیون تلفیق در جدول تبصره ۱۴ مصوب شد  که ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کند که رقم بزرگی در جهت رفع محرومیت‌ها است و کمک زیادی خواهد کرد چرا که در استان خراسان جنوبی شهرستان نهبندان مشکلات زیر ساختی زیاد دارد در حالی که استعدادهای زیادی هم دارد و به دلیل نبود زیرساخت‌ها استعدادها مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد.

نخعی اظهار داشت: نبود زیرساخت‌ها سبب شده تا استعدادها و ظرفیت‌های که در نهبندان داریم به درستی نتوانیم از آن استفاده کنیم حال امید است با انجام فعالیت‌های زیرساختی در روستاها ایجاد انگیزه برای مردم شود  تا  مردم به روستا برگردند و روستا و شهری آبادتر داشته باشیم.

 

 

جذب سرباز معلم برای سال تحصیلی جدید در خراسان جنوبی/۲

آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ سرباز معلم جذب می کند .

ثبت نام از متقاضیان طرح سرباز معلم از تاریخ ۲۲ فروردین ماه آغاز و تا تاریخ ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۱ صرفاً برای تدریس در رشته‌های مورد نیاز مناطق محروم و نیمه برخوردار انجام می‌شود.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند.

 

 

 

 

۹ نفر خرده فروش مواد مخدر در زیرکوه دستگیر شدند/۴

 

فرمانده انتظامی”زیرکوه” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد و گفت: مأموران در این طرح ۹ نفر خرده فروش و توزیع کننده مواد مخدر را دستگیر کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”هادی سلمانی” اظهار داشت: مأموران انتظامی زیرکوه به منظور پاکسازی نقاط آلوده و مقابله با خرده فروشان و توزیع کنندگان موادمخدر، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم‌ خیز در این شهرستان اجرایی شد.

وی بیان داشت: مأموران با انجام تحقیقات گسترده و بررسی های میدانی پاتوق های خرده فروشان مواد مخدر را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی وارد مخفیگاه متهمان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان زیرکوه افزود: مأموران در بازرسی و پاکسازی از مکان های آلوده، ضمن دستگیری ۹ نفر خرده فروش و توزیع کننده مواد افیونی، مقادیری انواع مواد مخدر را کشف و ۲ پاتوق خرده فروشان به دستور مقام قضائی پلمپ شد.

 

 

 

 

 

توقیف موتور سواران متخلف در”سربیشه”/۴

 

فرمانده انتظامی”سربیشه” از اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف و توقیف ۱۳ دستگاه موتور سیکلت در سطح این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احمد رضا کارگر” اظهار داشت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و به منظور برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف، طرح ارتقأ امنیت اجتماعی در شهرستان سربیشه اجرا شد.

 

 

 

 

 

 

 

کشف یک تن و ۹۰۰ کیلو تخم مرغ قاچاق در “بشرویه “/۴

فرمانده انتظامی”بشرویه” گفت: مأموران انتظامی در بازرسی از یک وانت نیسان یک تن و ۹۰۰ کیلوگرم تخم مرغ غیر مجاز و فاقد مجوز بهداشتی به ارزش ۳۵۰ میلیون ریال کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”نصرالله طاهری” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان بشرویه هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک وانت نیسان مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*