حوادث/ درگیری مرگبار به خاطر یک لنگه کفش

گروگانگیری ۱۲ ساعته

۱۲ ساعت پس از اقدام به آدم ربایی، ماموران به محل اختفای آدم ربایان رفتند، ماموران در همکاری با خانواده فرد ربوده شده محلی را برای پرداخت وجه درنظر گرفتند و زمانی که گروگانگیران به این محل آمدند، دو نفر از آنان را دستگیر کردند.

 گروگانگیری ۱۲ ساعته در مرکز تهران به گزارش  ایسنا، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از آزادی فرد گروگان گرفته شده و دستگیری دو تن از عاملان اصلی آدم ربایی در عملیات این پلیس خبر داد.

سرهنگ جلیل موقوفه ای در این باره گفت: چهارشنبه شب گذشته خبر ربوده شدن مردی حدودا ۴۵ ساله به مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ اطلاع داده شد و درپی آن تیمی ویژه از مأموران اقدامات خود برای رسیدگی به موضوع را دستور کار قرار دادند.

وی با اشاره به انجام تحقیقات اولیه تصریح کرد: در تحقیقات اولیه مأموران مشخص شد که آدم ربایان تقاضای مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال در ازای رهاکردن گروگان خود را به خانواده او اعلام کرده و درعین حال تاکید کرده بودند که نباید موضوع به پلیس اطلاع داده شود، اما با هوشیاری خانواده پلیس در جریان این موضوع قرار داده شد.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه مأموران کلانتری عباس آباد رسیدگی به این موضوع را در دستورکار داشتند، گفت: ابتدا دوربین های محل وقوع جرم مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شد که مرد ربوده شده از سوی راننده و سه سرنشین یک دستگاه خودروی سواری در محدوده خیابان سلیمان خاطر ربوده شده است.

موقوفه ای با اشاره به بهره‌گیری ماموران از دیگر شیوه های پلیسی برای شناسایی و دستگیری این افراد گفت: با کسب اولین سرنخ ها ماموران به اطلاعاتی درباره هویت آدم ربایان پی برده و با استفاده از شیوه های فنی محل حضور گروگانگیران را مورد شناسایی قرار دادند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه حدود ۱۲ ساعت پس از اقدام به آدم ربایی، ماموران به محل اختفای آدم ربایان رفتند، گفت: ماموران در همکاری با خانواده فرد ربوده شده محلی را برای پرداخت وجه درنظر گرفتند و زمانی که گروگانگیران به این محل آمدند، دو نفر از آنان را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه در ادامه محل نگهداری فرد ربوده شده نیز مورد شناسایی قرار گرفته و گروگان از دست گروگان گیران آزاد شد، گفت: تحقیقات پلیس در خصوص علت و انگیزه آدم ربایان و دستگیری دیگر همدستان این دو متهم همچنان ادامه داد. فرد ربوده شده نیز به خانواده‌اش تحویل داده شد و در سلامت بود.

درگیری مرگبار به خاطر یک لنگه کفش

مرد جوان که در جریان یک درگیری خیابانی با شلیک گلوله مرتکب قتل شده بود بزودی پای میز محاکمه خواهد رفت.
به گزارش «ایران»، رسیدگی به این پرونده از سال گذشته با گزارش یک درگیری مرگبار در اتوبان آیت‌الله کاشانی آغاز شد. پس از حضور پلیس و بررسی‌های اولیه مشخص شد سرنشینان دو دستگاه خودرو پس از یک تصادف شدید با یکدیگر درگیر شده‌اند و در این میان یکی از سرنشینان با شلیک گلوله، پسر جوانی را کشته است. دوست مقتول در تشریح ماجرا به پلیس گفت: من و چند نفر از دوستانم سوار خودرو در حال حرکت بودیم که یک خودروی پژو۲۰۶ با سرعت به خودرو ما کوبید.  پس از آن، سرنشینان خودرو پیاده شدند و ما متوجه شدیم آنها همان کسانی هستند که مدتی قبل در یک پارک با آنها درگیر شده بودیم.
سپس به ما حمله کردند، در حین درگیری یکی از سرنشینان خودرو با اسلحه به دوستم شهرام شلیک کرد و متواری شدند ما هم بلافاصله شهرام را به بیمارستان رساندیم اما او به خاطر شدت جراحت فوت کرد. پس از اظهارات پسر جوان مأموران موفق شدند متهم را بازداشت کنند. او در بازجویی‌ها گفت: من قصدم کشتن شهرام نبود، اختلاف و درگیری ما به چند ماه قبل برمی‌گردد. یک روز در پارک سرگرم پهن کردن زیرانداز بودیم و در نزدیکی ما هم چند پسر جوان نشسته بودند که خیلی اتفاقی لنگه کفش من روی زیرانداز آنها پرت شد و ناگهان یکی از پسرها بشدت اعتراض کرد و همین موضوع کار را به درگیری لفظی کشاند.  پس از آن با پادرمیانی دوستان‌مان بحث تمام شد. تا اینکه روز حادثه ما سوار خودرو در حال رفتن به جایی بودیم که آنها را سوار بر خودروی‌شان دیدیم و خواستیم از خودروی آنها سبقت بگیریم که دوستم نتوانست خودرو را کنترل کند و با آنها تصادف کردیم.  به محض توقف خودروها آنها با چاقو و قمه به ما حمله کردند و من هم که ترسیده بودم اسلحه‌ام را بیرون آوردم و خواستم با شلیک یک گلوله آنها را بترسانم که گلوله به شهرام خورد. من اتهام قتل عمد را قبول ندارم من سلاح را برای کشتن کسی نگرفته بودم فقط چون وقتی سلاح همراه داشتم احساس قدرت می‌کردم آن را خریده بودم. با پایان تحقیقات، اولیای‌دم خواهان قصاص متهم شدند و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد تا محاکمه انجام شود.

قتل پسر جوان برای سرقت گوشی

پسر جوان که برادرزاده ۸ ساله‌اش را برای بازی به پارک برده بود از سوی سارقان تلفن همراه به قتل رسید.
به گزارش «ایران»، ساعت ۸:۳۰ شامگاه پنجشنبه ۲۱ بهمن، مأموران کلانتری ۱۳۶ فرجام، در تماس با بازپرس محمدرضا صاحب جمعی از مرگ پسر ۲۴ ساله‌ای در بیمارستان خبر دادند.
با اعلام این خبر تحقیقات به دستور بازپرس جنایی آغاز و در بررسی‌های اولیه مشخص شد که مقتول عصر همان روز برادرزاده ۸ ساله‌اش را برای بازی و گردش به پارک برده بود اما وقتی آنها در پارک مشغول بازی بودند ناگهان دو پسر جوان پای پیاده به آنها نزدیک شده و با تهدید چاقو قصد سرقت گوشی تلفن همراه مقتول را داشتند. اما پسر جوان مقاومت کرده و با سارقان درگیر شده در همین موقع سارقان با چاقو ضربه‌ای به قفسه سینه او زدند که چاقو وارد قلبش شد و پس از رسیدن به بیمارستان جان باخت. متهمان پس از جنایت، گوشی تلفن همراه وی را سرقت کرده و از محل متواری شده بودند. جسد به دستور بازپرس جنایی به پزشکی قانونی منتقل شد. بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی دستور بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل جنایت را صادر کرد. همچنین دستور تحقیق از شاهدان و چهره نگاری از متهمان فراری و شناسایی هویت آنها صادر شد.

پرچمدار ایران از المپیک زمستانی چین اخراج شد!

چهارشنبه‌شب و در جریان بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن خبر تلخی از کاروان اعزامی ایران به گوش رسید، تست دوپینگ حسین ساوه شمشکی ملی‌پوش رشته آلپاین ایران به‌دلیل استفاده از ماده ممنوعه استروئید مثبت شد تا حضور او در مسابقات این دوره به حالت تعلیق دربیاید؛ خبری که از سوی آژانس بین‌المللی تست‌گیری (ITA) اعلام شد.

پس از انتشار این خبر، ساوه شمشکی که نمونه تست دوپینگش پیش از اعزام به پکن منفی شده بود، اعتراض کرد و خواستار نمونه‌گیری B شد.

این اتفاق روز پنج‌شنبه صورت گرفت و مسئولان تست‌گیری، از نماینده ایران یک‌بار دیگر تست دوپینگ گرفتند، پاسخ تست B امروز مشخص کرد که جواب آن نیز همچون تست اول مثبت است.

طبق قوانین مرتبط با بازی‌ها، ساوه شمشکی اخراج و مجبور به ترک محل برگزاری این رویداد طی ۲۴ ساعت خواهد بود، البته او می‌تواند به CAS اعتراض کند، اما به‌نظر نمی‌رسد به نتیجه خاصی برسد؛ چرا که جواب هر دو نمونه قبلی مثبت شده و این به‌منزله دوپینگ قطعی است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*