گزارش/ آغاز خصوصی‌سازی سرخابی‌ها تا پایان بهمن؟ وعده هزارم!

آغاز خصوصی‌سازی سرخابی‌ها تا پایان بهمن؟

وعده هزارم!

وعده هزارم!

در جدیدترین وعده، اعلام شده است که عرضه اولیه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا پایان بهمن‌ماه سال جاری در فرابورس کلید می‌خورد؛ وعده‌ای که طی چند سال اخیر بارها و بارها از سوی مسئولان وزارت ورزش و جوانان، وزارت امور اقتصادی و سازمان خصوصی‌سازی تکرار شده و بی‌سرانجام مانده است!

به گزارش ایسنا، آخرین بار ۱۸ شهریور سال جاری بود که سجادی، وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس تا دو ماه بعد یعنی ۱۸ آبان با عرضه اولیه در بازار سرمایه کلید می‌خورد، ‌ اتفاقی که با گذشت بیش از سه ماه جامه عمل نپوشیده و از وزارت ورزش و جوانان در رابطه با واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی صحبتی نمی‌شود.

وزیر ورزش و جوانان در رابطه با خصوصی سازی دو باشگاه فوتبال استقلال و پرسپولیس و اینکه وزارت ورزش و جوانان تحت مدیریت یک مجمع در حال مدیریت دو باشگاه فوتبال در سطح لیگ برتر است و این رویه یک تخلف به شمار می‌رود، اظهار کرد: مقدمات کار در دوره مدیریت قبلی وزارت ورزش و جوانان طی شده است و در حال حاضر دو باشگاه آماده واگذاری هستند.

وی ادامه داد: اصولا در تمامی کشورها، باشگاه‌ها معمولا مردمی هستند و دولت‌ها کمتر در اینگونه موارد دخالت می‌کنند و سیاست نیز بر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی است و به شما قول می‌دهم فقط یک هماهنگی بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت امور اقتصادی و دارایی است که باید انجام شود و بیشتر زحمت‌ها کشیده شده است و با هماهنگی می‌تواند در زمان بسیار کوتاه این اتفاق رخ دهد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به موافقت رییس‌جمهوری مبنی بر واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی، بیان کرد: کار سختی در پیش نیست، طی یک تا دو ماه آینده این اتفاق رخ می‌دهد و به تدریج پیش می‌رود و بخشی از سهام را می‌توان به مردم واگذار کرد،   پاس گل را به ما داده‌اند و ما فقط باید گل بزنیم.

با وجود این اظهارات وزیر ورزش و جوانان اما خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس با شروع دی‌ نیز محقق نشده و حال نوبت به حسین قربان‌زاده، رییس سازمان خصوصی سازی رسیده است؛ وی در جدیدترین وعده نسبت به آغاز واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و عرضه اولیه آن‌ها در فرابورس، اعلام کرد: تا پایان بهمن‌ماه سال جاری عرضه اولیه استقلال و پرسپولیس کلید می‌خورد و باید صورت‌ حساب‌های مالی دو باشگاه به صورت صحیح و درست به دست سازمان خصوصی‌سازی برسد.

پیش‌تر رییس سازمان خصوصی‌سازی در رابطه با چالش‌های واگذاری دو باشگاه به بخش خصوصی اعلام کرده بود: تعیین تکلیف در مورد حق‌پخش مسابقات ورزشی در رابطه با سازمان صداوسیما، بحث تبلغات محیطی و مسائل اینچنینی هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس حتما باید مشخص و روشن شود. علاوه بر این بنابر الزام کنفدراسیون فوتبال آسیا در رابطه با تعیین تکلیف مالکیت یگانه این دو باشگاه، باید مسئله در کمیته حرفه‌ای سازی فدراسیون فوتبال مدنظر قرار گیرد چرا که مالکیت هر دو باشگاه بر عهده دولت است و باید در این حوزه تدابیری لحاظ شود و با رایزنی‌ با وزارت ورزش و جوانان، مصوبه کمیته حرفه‌ای سازی با تدبیری خاص اخذ شود. همچنین برای واگذاری این دو تیم حتما به تضمین موفقیت بعد از واگذاری نیاز داریم و تا این تضمین اتفاق نیافتد، واگذاری این دو بنگاه نیز ممکن است به سرنوشت بقیه بنگاه‌ها دچار شوند.

حال باید منتظر ماند و دید آیا این وعده رییس سازمان خصوصی‌سازی آخرین وعده محقق شدن آغاز خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و عرضه اولیه آن‌ها در فرابورس است یا باز هم این ماجرا به تعویق می‌افتد؟

 

 

 

العهد: دلواپسان، پیام ایران از رزمایش پیامبر اعظم را دریافت کردند

تهران – ایرنا – پایگاه خبری العهد نیوز نوشت : تحلیلگران سیاسی با بیان اینکه رزمایش نظامی پیامبر اعظم (ص)، پیام‌های متعددی برای دشمنان و دوستان ایران داشت، می‌گویند که انتقاد انگلیس از این رزمایش، گواه روشنی است که پیام‌های ایران به دست دلواپسان رسیده است.

نیروهای مسلح ایران هفدهمین رزمایش پیامبر اعظم را که شامل بمباران و هدف قراردادن مدل‌های شبیه‌سازی شده مکان‌های حساس و سرنوشت‌ساز رژیم صهیونیستی از جمله تاسیسات هسته‌ای «دیمونا» بود را به پایان رساندند.

پژوهشگران سیاسی معتقدند این رزمایش پاسخی به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران بود.

این پژوهشگران می‌گویند اهمیت رزمایش‌های نظامی اخیر و کنار گذاشتن خویشتنداری از سوی ایران ارسال این پیام است که درگیری با درگیری پاسخ داده می‌شود و سرنوشت  جمهوری اسلامی ارتباطی با نتایج مذاکرات وین ندارد.

آن‌ها افزودند: دوگانگی مانورهای پیامبر اعظم ۱۷، هشدار انگلیس در برابر این مانورها است و این هشدار  دلیل نقش مشترک اروپایی، آمریکایی و اسرائیلی در تلاش برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران است.

پژوهشگران سیاسی گفتند که مانورهای کلامی مبنی بر انتخاب گزینه نظامی از سوی اروپایی‌ها، آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها علیه ایران که تاکنون بیان شده کماکان دور از ذهن است زیرا جمهوری اسلامی ایران در موقعیت قوی قرار دارد و مانورهای نظامی اخیر قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را ثابت کرده است.

این پژوهشگران تاکید کردند که موضع انگلیس در قبال رزمایش‌های نظامی ایران ثابت می‌کند که مشکل غرب با ایران برنامه هسته‌ای آن نیست بلکه نیروی دفاعی و بازدارنده آن در برابر هرگونه حمله وحشیانه به سرزمین‌هایش است.

آن‌ها با تاکید بر اینکه رزمایش‌های نظامی ایران به منظور تامین امنیت جمهوری اسلامی و شواهد قطعی از قدرت این کشور برگزار شده است، خاطرنشان کردند که همه پیشرفت‌های تسلیحاتی، سامانه‌های دفاعی، موشک‌های بالستیک و غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران در چارچوب قوانین بین المللی انجام شده است.

پژوهشگران سیاسی معتقدند رزمایش‌های نظامی ایران مذاکرات وین برای دستیابی به توافق را تسهیل می‌کند زیرا ثابت کرده‌اند که تهدید نظامی که غرب علیه ایران استفاده می‌کند، کارساز نخواهد بود.

تحلیلگران سیاسی با بیان اینکه هفدهمین رزمایش نظامی پیامبر اعظم، پیام‌های متعددی برای دشمنان و دوستان ایران داشت، افزودند: انتقاد انگلیس از این رزمایش‌ها گواه روشنی است که پیام‌های ایران در این مانورها به دست دلواپسان (آمریکایی ها، اروپایی‌ها و رژیم صهیونیستی) رسیده است.

آن‌ها با اشاره به پیشینه استعماری انگلیس در منطقه افزودند که موضع انگلیس در قبال مانورهای نظامی اخیر ایران ناشی از پیشینه استعماری انگلیس در این منطقه است.

به اعتقاد تحلیلگران تهدیدهای رژیم صهیونیستی مبنی بر تجاوز به تاسیسات هسته‌ای ایران بی‌معنی است زیرا این رژیم اشغالگر می‌خواهد با زوزه و تهدیدهای پوچ، حضور خود در منطقه را برجسته کند.

تحلیلگران سیاسی به شکست رژیم اشغالگر اسرائیل در تجاوزات به جنوب لبنان و نبرد «سیف القدس» (شمشیر قدس) اشاره کردند و افزود: این رژیم غاصب نمی‌تواند با ایران وارد جنگ شود زیرا به دلیل توان موشکی و دفاعی ایران، محکوم به شکست است.

«عمر معربونی» کارشناس استراتژیک گفت که هفدهمین رزمایش رسول اعظم جمهوری اسلامی ایران از لحاظ مشارکت بسیاری از سامانه‌های تسلیحاتی جدید و تعامل مشترک بین موشک‌ها از یک سو و سلاح هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادها) از سوی دیگر و ادغام جنگ سایبری و الکترونیکی و آزمایش سیستم دفاعی ایران است، مانوری پیچیده و کامل بود.

کارشناسان استراتژیک تاکید می‌کنند که موضع انگلیس در مورد تعداد موشک‌های بالستیک به کار رفته در این رزمایش، ناشی از ترس غرب از استفاده از این موشک‌ها و قدرت بازدارندگی ایران در منطقه است.

آن‌ها خاطرنشان کردند که استفاده از مدلی از تاسیسات «دیمونا» در رزمایش‌های نظامی اخیر ایران،   پیامی روشن و قابل درک برای رژیم صهیونیستی است که اگر جسارت کند و به فکر انجام هرگونه تجاوزی به جمهوری اسلامی ایران باشد، به دو نیم شکافته خواهد شد.

کارشناسان استراتژیک با اشاره به اینکه استفاده مشترک از همه سلاح‌ها در هفدهمین رزمایش پیامبر اعظم، شبیه‌سازی یک نبرد فرضی است که برخاسته از یک جغرافیای واقعی موجود است، افزودند:  ایران به صراحت می‌خواهد بگوید که اگر هدف قرار گیرد، می‌تواند اهدافی را تا مسافت ۲۰۰ کیلومتر (با اشاره به فاصله فلسطین اشغالی تا جمهوری اسلامی ایران) هدف قرار دهد.

کارشناسان استراتژیک بیان کردند که پرتاب موشک به ویژه موشک‌های کروز که قادر به فرار از هرگونه راداری هستند در هفدهمین رزمایش پپامبر اعظم از کیفیت بالایی برخوردار بوده است .

 

 

 

رأی مثبت مجلس به بررسی اولویت دار طرح انتقال آب دریای عمان

نمایندگان مجلس با بررسی اولویت دار طرح انتقال آب دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان موافقت کردند.

رأی مثبت مجلس به بررسی اولویت دار طرح انتقال آب دریای عمانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با ۱۸۲ رأی موافق، ۲۱ رأی مخالف و ۱۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۸ نماینده حاضر در صحن با بررسی اولویت دار طرح کمیسیون عمران درخصوص انتقال آب دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان موافقت کردند.
حبیب الله دهمرده، به عنوان نماینده متقاضی بررسی اولویت دار طرح کمیسیون عمران درخصوص انتقال آب دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان در راستای اعمال تبصره ۱ ماده ۱۰۰ آیین نامه داخلی مجلس تصریح کرد: همانطور که بار‌ها در جریان قرار گرفتید آب جنوب شرقی کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان به رودخانه هیرمند وابسته بود و زمانی که این رودخانه به دریاچه هامون جاری می‌شد، مردم این منطقه هیچ نیازمندی در این خصوص نداشتند و حتی با پرداخت مالیات به حکمرانان نیز در طول تاریخ کمک می‌کردند.
نماینده مردم زابل و زهک ادامه داد: طی دو سال گذشته پس از ورود آمریکا و انگلیس به افغانستان، تصمیمی مبنی بر وارد کردن لطمه به نظام جمهوری اسلامی اتخاذ شد تا این سرزمین خالی از سکنه شود.
وی تصریح کرد: این در حالی است که به فرموده مقام معظم رهبری سیستان و بلوچستان تنگه احد جمهوری اسلامی ایران است. امروز هیچ راه جایگزینی برای تامین آب منطقه شرق کشور جز انتقال آب از دریای عمان وجود ندارد.
دهمرده با یادآوری اینکه طی ۲ سال گذشته یک قطره آب وارد ایران نشده است، اضافه کرد: این پیشنهاد چندین سال پیش به صورت عادی مطرح شد، اما امروز این طرح مورد تاکید کمیسیون عمران و دولت قرار گرفته و انتقال آب از دریای عمان بنایی است که شرق کشور را تا خراسان شمالی به آب می‌رساند.
این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه این طرح انتقال آب از دریای خلیج فارس نیست، افزود: متاسفانه شاهدیم که سایر کشور‌ها از آب دریای عمان استفاده می‌کنند، اما ما هیچ بهره‌ای از آن نمی‌بریم.
وی ادامه داد: اگر امروز چاره‌ای برای آبرسانی به شرق کشور اندیشیده نشود، شرق کشور دچار مشکل خواهد شد.
حسن نوروزی در نشست علنی امروز در جریان بررسی تقاضای اعمال تبصره ۱ ماده ۱۰۰ در مورد گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح انتقال اب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان در مخالفت با این طرح گفت: در رابطه با انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان دولت باید تلاش کند که آب را نه تنها به سیستان و بلوچستان بلکه به فلات مرکزی ایران نیز برساند. هر چند سیستان مظلوم است، اما یزد، کرمان، اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و … را چه کنیم که همه با مشکل کمبود آب مواجه هستند.
نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس آبرسانی به نقاط مختلف کشور را وظیفه دولت دانست و ادامه داد: زمانی برای دولت قانون تعیین می‌کنیم که دستگاه مجریه کاری انجام ندهد حال که تلاش می‌کند باید آب را به همه نقاط خشک ایران برساند چرا که بسیاری از نقاط کشور با کمبود مشکل آب مواجه هستند و در رأس آن منطقه سیستان است.
وی با بیان اینکه دولت باید در خط مقدم آبرسانی به کل کشور باشد، تصریح کرد: دولت باید همه بودجه در مرحله اول صرف آبرسانی به فلات مرکزی و نقاط کم آب کشور کند، این یک موضوع اجرایی بوده و تقنینی نیست.
ابراهیم عزیزی نیز در موافقت با تقاضای بررسی اولویت دار طرح انتقال آب در استان سیستان و بلوچستان گفت: زمانی که کشور همسایه نزدیک به ۱۵ میلیون مترمکعب آب را شیرین سازی می‌کرد ما عملیات آب شیرین‌کن را در غرب بندرعباس شروع کردیم. در حال حاضر کشور‌های همسایه ۲۲ میلیون مترمکعب در شبانه روز آب از خلیج فارس نمک‌زدایی کرده و آب را برای مصارف مختلفی نظیر شرب، صنعت حتی جنگل‌کاری شیرین می‌کنند. ما برای انتقال و تأمین آب شرب و یا شیرین‌سازی آب ۱۰ سال از کشور‌های دیگر عقب هستیم.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس ادامه داد: نمایندگان مجلس باید استان سیستان و بلوچستان را در موضوع تأمین آب یاری کنند، بی‌تردید اگر این طرح به تصویب برسد دولت باید با عزم و اراده بیشتر مشکل تأمین آب شرب را حل کرده و نیاز‌های استان را برطرف کند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از استان‌ها با مشکل کمبود آب مواجه هستند، اظهار کرد: از ظرفیت شیرین سازی آب دریای عمان و خلیج فارس باید برای آبرسانی به سایر استان‌ها نیز استفاده کنیم.

 

 

العهد: دلواپسان، پیام ایران از رزمایش پیامبر اعظم را دریافت کردند

تهران – ایرنا – پایگاه خبری العهد نیوز نوشت : تحلیلگران سیاسی با بیان اینکه رزمایش نظامی پیامبر اعظم (ص)، پیام‌های متعددی برای دشمنان و دوستان ایران داشت، می‌گویند که انتقاد انگلیس از این رزمایش، گواه روشنی است که پیام‌های ایران به دست دلواپسان رسیده است.

نیروهای مسلح ایران هفدهمین رزمایش پیامبر اعظم را که شامل بمباران و هدف قراردادن مدل‌های شبیه‌سازی شده مکان‌های حساس و سرنوشت‌ساز رژیم صهیونیستی از جمله تاسیسات هسته‌ای «دیمونا» بود را به پایان رساندند.

پژوهشگران سیاسی معتقدند این رزمایش پاسخی به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران بود.

این پژوهشگران می‌گویند اهمیت رزمایش‌های نظامی اخیر و کنار گذاشتن خویشتنداری از سوی ایران ارسال این پیام است که درگیری با درگیری پاسخ داده می‌شود و سرنوشت  جمهوری اسلامی ارتباطی با نتایج مذاکرات وین ندارد.

آن‌ها افزودند: دوگانگی مانورهای پیامبر اعظم ۱۷، هشدار انگلیس در برابر این مانورها است و این هشدار  دلیل نقش مشترک اروپایی، آمریکایی و اسرائیلی در تلاش برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران است.

پژوهشگران سیاسی گفتند که مانورهای کلامی مبنی بر انتخاب گزینه نظامی از سوی اروپایی‌ها، آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها علیه ایران که تاکنون بیان شده کماکان دور از ذهن است زیرا جمهوری اسلامی ایران در موقعیت قوی قرار دارد و مانورهای نظامی اخیر قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را ثابت کرده است.

این پژوهشگران تاکید کردند که موضع انگلیس در قبال رزمایش‌های نظامی ایران ثابت می‌کند که مشکل غرب با ایران برنامه هسته‌ای آن نیست بلکه نیروی دفاعی و بازدارنده آن در برابر هرگونه حمله وحشیانه به سرزمین‌هایش است.

آن‌ها با تاکید بر اینکه رزمایش‌های نظامی ایران به منظور تامین امنیت جمهوری اسلامی و شواهد قطعی از قدرت این کشور برگزار شده است، خاطرنشان کردند که همه پیشرفت‌های تسلیحاتی، سامانه‌های دفاعی، موشک‌های بالستیک و غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران در چارچوب قوانین بین المللی انجام شده است.

پژوهشگران سیاسی معتقدند رزمایش‌های نظامی ایران مذاکرات وین برای دستیابی به توافق را تسهیل می‌کند زیرا ثابت کرده‌اند که تهدید نظامی که غرب علیه ایران استفاده می‌کند، کارساز نخواهد بود.

تحلیلگران سیاسی با بیان اینکه هفدهمین رزمایش نظامی پیامبر اعظم، پیام‌های متعددی برای دشمنان و دوستان ایران داشت، افزودند: انتقاد انگلیس از این رزمایش‌ها گواه روشنی است که پیام‌های ایران در این مانورها به دست دلواپسان (آمریکایی ها، اروپایی‌ها و رژیم صهیونیستی) رسیده است.

آن‌ها با اشاره به پیشینه استعماری انگلیس در منطقه افزودند که موضع انگلیس در قبال مانورهای نظامی اخیر ایران ناشی از پیشینه استعماری انگلیس در این منطقه است.

به اعتقاد تحلیلگران تهدیدهای رژیم صهیونیستی مبنی بر تجاوز به تاسیسات هسته‌ای ایران بی‌معنی است زیرا این رژیم اشغالگر می‌خواهد با زوزه و تهدیدهای پوچ، حضور خود در منطقه را برجسته کند.

تحلیلگران سیاسی به شکست رژیم اشغالگر اسرائیل در تجاوزات به جنوب لبنان و نبرد «سیف القدس» (شمشیر قدس) اشاره کردند و افزود: این رژیم غاصب نمی‌تواند با ایران وارد جنگ شود زیرا به دلیل توان موشکی و دفاعی ایران، محکوم به شکست است.

«عمر معربونی» کارشناس استراتژیک گفت که هفدهمین رزمایش رسول اعظم جمهوری اسلامی ایران از لحاظ مشارکت بسیاری از سامانه‌های تسلیحاتی جدید و تعامل مشترک بین موشک‌ها از یک سو و سلاح هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادها) از سوی دیگر و ادغام جنگ سایبری و الکترونیکی و آزمایش سیستم دفاعی ایران است، مانوری پیچیده و کامل بود.

کارشناسان استراتژیک تاکید می‌کنند که موضع انگلیس در مورد تعداد موشک‌های بالستیک به کار رفته در این رزمایش، ناشی از ترس غرب از استفاده از این موشک‌ها و قدرت بازدارندگی ایران در منطقه است.

آن‌ها خاطرنشان کردند که استفاده از مدلی از تاسیسات «دیمونا» در رزمایش‌های نظامی اخیر ایران،   پیامی روشن و قابل درک برای رژیم صهیونیستی است که اگر جسارت کند و به فکر انجام هرگونه تجاوزی به جمهوری اسلامی ایران باشد، به دو نیم شکافته خواهد شد.

کارشناسان استراتژیک با اشاره به اینکه استفاده مشترک از همه سلاح‌ها در هفدهمین رزمایش پیامبر اعظم، شبیه‌سازی یک نبرد فرضی است که برخاسته از یک جغرافیای واقعی موجود است، افزودند:  ایران به صراحت می‌خواهد بگوید که اگر هدف قرار گیرد، می‌تواند اهدافی را تا مسافت ۲۰۰ کیلومتر (با اشاره به فاصله فلسطین اشغالی تا جمهوری اسلامی ایران) هدف قرار دهد.

کارشناسان استراتژیک بیان کردند که پرتاب موشک به ویژه موشک‌های کروز که قادر به فرار از هرگونه راداری هستند در هفدهمین رزمایش پپامبر اعظم از کیفیت بالایی برخوردار بوده است .

 

 

 

اقساط وام نهضت ملی مسکن نصف شد/ ‌از قسط ۷ میلیون تومانی خبری نیست

اقساط وام نهضت ملی مسکن نصف شد/ ‌از قسط ۷ میلیون تومانی خبری نیست

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه گفت: با توجه به اینکه نیمی از رقم اقساط وام ۴۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن ویژه متقاضیان تهرانی را دولت پرداخت می کند، رقم اقساط ۳.۵ تا ۴ میلیون تومان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود محمودزاده در گفت وگو با بخش خبری ۱۴ امروز رادیو ایران درباره اقساط تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن اظهار کرد: دولت برای مسکن دولتی نیمی از اقساط این تسهیلات را پرداخت خواهد کرد؛ بنابراین اقساط به کمتر از نصف رقم اعلام شده خواهد رسید.

وی افزود: برای متقاضیان نهضت ملی مسکن در تهران که سقف تسهیلات آن ۴۵۰ میلیون تومان است، میزان اقساط این تسهیلات به هیچ عنوان ۷ یا ۵ میلیون تومان نیست و با توجه به آنکه نیمی از اقساط آن را دولت پرداخت می‌کند، به نصف قسط ۷ میلیون تومانی یعنی ۳.۵ تا ۴ میلیون تومان می‌رسد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: با توجه به طولانی شدن دوران بازپرداخت و افزایش سود متعلقه، در صورت درخواست متقاضی، تقسیط تسهیلات مزبور در دوره‌های زمانی کوتاه‌تر ۸، ۱۰، ۱۲ و ۱۵ ساله امکان پذیر است.

 

 

 

میزان نرخ باروری پائین در ۵۸ درصد استان ها در سال ۹۹

میزان باروری کل کشور از ۲.۱ فرزند در سال ۹۶ که می توان آن را باروری در سطح جانشینی درنظر گرفت به ۱.۷ فرزند در سال ۹۹ رسیده است و تهران با میزان باروری ۱.۳ نرخ فرزندآوری بسیار پائینی را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، براساس آمار منتشر شده از سوی دفتر جمعیت، نیروی کار و سرشماری مرکز آمار ایران، میزان باروری کل کشور از ۲.۱‬ فرزند در سال ۹۶ که می‌توان آن را باروری در سطح جانشینی در نظر گرفت به ۱.۷‬ فرزند در سال ۹۹ رسیده است و این به معنی آن است که نرخ باروری ما طی این سال‌ها با سیر نزولی همراه بوده است.

استان‌هایی از جمله کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی و غربی، فارس، همدان، بوشهر، اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، قم، کرمان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، گلستان، خراسان رضوی و شمالی باروری پایین و کمتر از سطح جانشینی داشته اند.

تهراه به همراه سمنان، البرز، مازندران و گیلان پنج استانی هستند که با میزان باروری بسیار پایین ۱.۳‬ و حتی پایین تر از این را داشته و چهار استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خوزستان و یزد میزان باروری بیشتر از ۲.۱ و سطح جانشینی را در سال ۹۹ داشته اند.

در واقع ۵۸ درصد از استان‌ها در سال ۹۹ باروری کمتر از سطح جانشینی یعنی بین ۱.۵ تا ۲.۱‬ فرزند، ۱۶ درصد از استان‌ها باروری بسیار پایین یعنی ۱.۳‬ فرزند و کمتر از آن، ۱۳ درصد از استان‌ها باروری پایین یعنی ۱.۵‬ فرزند و پایین تر از آن و ۱۳ درصد از استان‌ها باروری بالاتر از سطح جانشینی یعنی بیشتر از ۲.۱ فرزند را داشته اند.

 

 

 

قتل فامیل دور در جشن عروسی

دو پسر عمو که در جشن ازدواج یکی از بستگانشان هنگام صرف شام با یکی از میهمانان درگیر شده و او را به قتل رسانده بودند از سوی پلیس تحت تعقیب قرار گرفتند. به گزارش  «ایران»، شامگاه جمعه ۳ دی خبر یک درگیری خونین در یکی از تالارهای پذیرایی به مأموران کلانتری ۱۲۹ جامی اعلام شد و دقایقی بعد وقتی مأموران به محل رسیدند در نخستین بررسی‌ها دریافتند در این تالار جشن عروسی برپا بوده اما بین چند نفر از میهمانان هنگام صرف شام به خاطر نگاه چپ درگیری رخ داده و در این میان دو پسر جوان که با هم پسر عمو و از بستگان داماد بودند با یکی دیگر از میهمانان که پسر جوانی بوده درگیر شده‌اند. متهمان بعد از اینکه پسر جوان را که از بستگان دورشان بوده با چاقو مجروح کرده‌اند از تالار فرار کرده و پسر مجروح نیز به بیمارستان منتقل شده است اما ساعتی بعد پسر مجروح به‌دلیل شدت خونریزی و جراحات وارده جان باخت.بدین ترتیب با اعلام موضوع به محمد جواد شفیعی بازپرس شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران دستور شناسایی و دستگیری متهمان صادر شد و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران ردیابی‌های خود را برای دستگیری متهمان فراری آغاز کردند.

تصویب اصلاحیه طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار/ همه باید در آزمون وکالت شرکت کنند!

در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با اصلاحات پیشنهادی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در جهت رفع ایرادات شورای نگهبان، موافقت کردند. براساس این اصلاحیه قرار است از این پس «هیچ‌گونه سابقه‌ای جایگزین آزمون وکالت» نباشد.

تصویب اصلاحیه طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار/ همه باید در آزمون وکالت شرکت کنند!

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، پس از دو هفته تأخیر بالاخره صبح امروز گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در مورد اصلاحات «طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار» در دستور کار مجلس قرار گرفت.

در این جلسه نمایندگان مجلس با اصلاحات پیشنهادی کمیسیون در جهت رفع ایرادات شورای نگهبان، موافقت کردند. مهم‌ترین اصلاح صورت گرفته در این طرح مربوط به موضوع معافیت قضات و نمایندگان مجلس از شرکت در آزمون وکالت است که براساس آن قرار است از این پس «هیچ‌گونه سابقه‌ای جایگزین آزمون وکالت» نباشد.

به گزارش خبرگزاری فارس مهرماه امسال مجلس شورای اسلامی در مصوبه اولیه خود، اقدام به حذف معافیت قضات و نمایندگان مجلس از شرکت در آزمون وکالت کرده بود؛ با این حال با توجه به باقی ماندن معافیت برخی دیگر از اشخاص مانند نمایندگان حقوقی سازمان‌ها، شورای نگهبان مصوبه مجلس را مغایر با بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی و تبعیض ناورا دانسته و مصوبه را برای اعمال اصلاحات لازم به مجلس عودت داد.

 در نهایت مجلس شورای اسلامی پس از کش‌وقوس‌های فراوان و رد پیشنهاد اولیه کمیسیون مبنی بر باقی ماندن بخشی از معافیت‌ها از جمله معافیت قضات از شرکت در آزمون وکالت، امروز تصمیم به حذف تمامی معافیت‌های شرکت در آزمون وکالت گرفت. حال باید دید آیا شورای نگهبان این مصوبه را تأیید خواهد کرد؟

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*