حوادث

برخورد با بادیگارد سلبریتی ها

پنجمین مرحله از طرح اقتدار پلیس امنیت و پلیس فتا پایتخت با دستگیری ده‌ها تن از اراذل و اوباش، گردانندگان مراکز فساد، فروشندگان سلاح و مشروبات الکلی و مجرمان سایبری پایان یافت.
سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در حاشیه پنجمین مرحله طرح اقتدار که توسط پلیس امنیت و پلیس فتا تهران بزرگ به اجرا درآمد، از دستگیری ۳۱ نفر از اوباش سطح‌دار و سابقه‌دار خبر داد و گفت: در این طرح ۸۰ نفر از اوباشی که مرتکب جرایم خشن شده بودند و ۱۷ نفر از اوباشی که علاوه بر شرارت حامل سلاح نیز بودند همچنین ۱۹ نفر از اوباش توزیع‌‌کننده اقلام ممنوعه و مشروبات الکلی بازداشت شدند. همچنین ۱۱۱ نفر از گردانندگان مراکز فساد و قمار و ۱۹۶ نفر از نوچه‌های اوباش بازداشت شدند.این مقام انتظامی در ادامه گفت: به تازگی فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که بازتاب زیادی نیز داشت در این فیلم یک بازیگر همراه بادیگاردهای خود دیده می‌شود که ما با سه نفر از این بادیگاردها که در کنار برخی افراد قدرت‌نمایی می‌کردند برخورد کردیم، چرا که بارها هشدار داده‌ایم تنها مراکز رسمی درباره مراقبت و حراست‌ها، شرکت‌های انتظام هستند و مقوله‌ای به‌ نام بادیگارد نداریم.وی با اشاره به کشف ۱۹ قبضه سلاح جنگی و ۵۵ قبضه شبه سلاح خاطرنشان کرد: تمام افرادی که به هر نحوی از سلاح سرد و گرم استفاده می‌کنند، برابر قانون متخلف هستند و پلیس با آنها برخورد می‌کند.این مقام انتظامی متذکر شد: در حوزه پلیس فتا نیز طرح اقتدار اجرا شد، در این طرح با رفتارهای اوباش‌گرانه در فضای مجازی همچون قدرت‌نمایی برخورد شد و ۴۸ متهم با ۶ میلیون فالوور در این رابطه بازداشت شدند.رئیس پلیس تهران یادآور شد: داروهای سلامت‌محور به هیچ عنوان نباید از فضای مجازی خریداری شود، در یک اقدام هماهنگ باند هفت نفره را شناسایی و بازداشت کردیم و از آنها بیش از ۵۰۰ هزار داروی کمیاب و تاریخ مصرف گذشته کشف شد.رحیمی با اشاره به انهدام‌ باند ۹ نفره با ۱۲۰ شاکی که به حریم شخصی افراد در فضای مجازی دسترسی پیدا می‌کرد، گفت: در حوزه کلاهبرداری در رمز ارز ۱۰ متهم بازداشت شدند و بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان اموال مسروقه مردم به آنها عودت داده شد.

سرقت از طلافروشی به خاطر سرکوفت همسر

 مرد سارق که به اتهام دستبرد به دو طلافروشی دستگیر شده در بازجویی‌ها مدعی شد به‌خاطر سرکوفت‌ها و غرزدن‌های همسرش مجبور به سرقت شده است.
به‌ گزارش «ایران»، اواخر هفته گذشته، آژیر طلافروشی در یکی از خیابان‌های جنوبغربی پایتخت به صدا درآمد و به‌دنبال آن، بلافاصله مأموران گشت کلانتری راهی محل شدند.با حضور در محل آنها با بدن زخمی و نیمه جان مرد طلافروش در حالی مواجه شدند که مقداری از طلاهای مغازه‌اش به سرقت رفته بود.
مرد طلافروش که بر اثر اصابت چاقو به چشم چپ‌اش و همچنین جراحت شدید به گوش و دستش حال خوبی نداشت به بیمارستان منتقل شد و پس از بهبود نسبی در تحقیقات گفت: در مغازه بودم که مرد جوانی به بهانه خرید طلا وارد شد اما به محض ورود، چاقویی از جیبش بیرون آورد و از من خواست طلاها را داخل کیفی که همراهش بود بریزم. مقداری طلا داخل کیف ریختم، اما در فرصتی مناسب آژیر مغازه را به صدا درآورده و با دزد جوان درگیر شدم. او پس از زخمی کردن‌ام با کیفی که مقداری طلا داخل آن بود، متواری شد.
دومین سرقت
در ادامه، تصویر سارق جوان از دوربین‌های مداربسته طلافروشی به‌دست آمد و گشت مهار پلیس برای دستگیری سارق جوان آغاز به‌کار کرد. در حالی که ساعتی از این سرقت گذشته بود، آژیر مغازه طلافروشی دیگری به صدا درآمد. مأموران که درحال گشتزنی بودند، خود را به طلافروشی رسانده و سارق جوان را که تصمیم به سرقت دومین طلافروشی داشت، بازداشت کردند.
تطبیق تصاویر اولین مغازه طلافروشی با چهره سارق جوان، نشان می‌داد عامل درگیری خونین و سرقت طلافروشی قبلی نیز همین متهم دستگیر شده است. اما متهم مدعی بود که به‌خاطر بیماری روانی شدید کارت قرمز دارد و از سرقت‌ها خبر ندارد.
در ادامه، متهم برای تحقیقات به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ویژه سرقت منتقل شد و ضمن اعتراف به سرقت‌ها گفت: من در فروشگاهی کار می‌کردم که درآمدم کفاف مخارج روزانه‌ام را نمی‌داد. از طرفی همسرم مدام سرکوفت می‌زد و از من چیزهایی می‌خواست که خریدش در توانم نبود. مدام می‌گفت برادرت خانه خریده و ما در همان خانه قدیمی هستیم، خواهرت سرویس طلا خریده و تو به غیر از حلقه عروسی برایم طلایی نخریدی. سرکوفت‌های همسرم ادامه داشت و من هم تحمل می‌کردم تا اینکه این اواخر می‌گفت اگر اوضاع مالی ات را بهتر نکنی بزودی طلاق می‌گیرم. هرچه می‌گفتم نمی‌توانم بیشتر از این درآمد داشته باشم، می‌گفت: «برو دزدی اگرچه تو حتی عرضه دزدی هم نداری.» این حرفش خیلی به من برخورد و تصمیم گرفتم به او ثابت کنم بی‌عرضه نیستم.
به همین خاطر نقشه سرقت را طراحی کردم. ابتدا می‌خواستم از بانک سرقت کنم. اما وقتی وارد بانک شدم و دوربین‌های بانک را دیدم، ترسیدم. برای همین نقشه‌ام را عوض کردم و برای سرقت به طلافروشی رفتم. قصدم آسیب رساندن به مرد طلافروش نبود، من فقط می‌خواستم طلا سرقت کنم و با طلاهای سرقتی به همسرم ثابت کنم که من عرضه کار خلاف و حتی سرقت دارم. اما با مرد طلافروش درگیر شدم و سرقت را ناتمام گذاشتم. از آنجا که بیرون آمدم و داخل کیفم را که نگاه کردم متوجه شدم  مقدار خیلی کمی طلا سرقت کرده‌ام. برای اینکه دست خالی به خانه برنگردم، ساعتی بعد به سراغ طلافروشی دوم رفتم تا این بار بتوانم طلای بیشتری سرقت کنم اما دستگیر شدم.
با اعتراف مرد جوان، او روانه اداره آگاهی شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

جزئیات عجیب از سقوط هلی کوپتر آقای وزیر

جزئیات عجیب از سقوط هلی کوپتر آقای وزیر

وزیر ماداگاسکاری پس از سقوط هلی کوپترش مدت ۱۲ ساعت شنا کرد تا جان خود را نجات دهد.

به گزارش گاردین،‌”سرژ ژله “‌ وزیر اهل ماداگاسکار پس از سقوط هلی کوپترش در دریا ۱۲ ساعت بی وقفه شنا کرد.
او یکی از دو بازمانده ای است که پس از بیرون افتادن از هلیکوپتر آسیب دیده، و در این ماراتن سخت خود را به ساحل رسانده است.

با نجات این وزیر پلیس و مقامات بندری اعلام کردند که جستجو برای یافتن دو مسافر دیگر پس از سقوط هلیکوپترشان در روز دوشنبه ادامه دارد.

“ژان ادموند راندریانانتناینا”، رئیس اداره بندر گفت: “سرژ ژله”، وزیر امور خارجه کشور در امور پلیس، و یک افسر پلیس دیگر صبح سه شنبه به طور جداگانه به شهر ساحلی ماهامبو رسیدند، آنها در زمان سقوط هلی کوپتر خود را به دریا پرت کرده بودند.

در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی از لحظه نجات این وزیر به اشتراک گذاشته شده است، ژل ۵۷ ساله به نظر می‌رسد که خسته و کوفته روی یک صندلی دراز کشیده است.

این ژنرال می گوید: “زمان مرگ من هنوز فرا نرسیده است هیچ جراحت و مشکل خاصی ندارم. تنها سرما خورده ام و می توانم وظایفم را ظرف ۲۴ ساعت آینده از سر بگیرم.”.

 

مراقبت سگ مادر از نوزاد رها شده 

نوزادی که شبهنگام رها شده بود توسط سگ مادر تحت مراقبت قرار گرفت و روز بعد نجات یافت.

حیوانات نیز مانند انسان دارای شعور و عاطفه هستند. دنیای حیوانات، دنیایی است که اگر با دقت به آن بنگریم نکته‌های اخلاقی زیادی را می‌توانیم از آن بیاموزیم. اگر در دنیای امروز ما انسان‌ها توجه و کمک به همنوع کمرنگ شده، اما گاهی در دنیای حیوانات، اتفاقاتی رقم می‌خورد که باور آن نیز برای ما دشوار است.

در یکی از همین اتفاقات باورنکردنی که به تازگی رخ داد نجات نوزاد تازه متولد شده توسط یک سگ مادر خبرساز شده است. این نوزاد که در ایالت «چتیسگر» هند رها شده بود توسط این سگ مادر نجات پیدا کرد. در حالی که والدین نوزاد این کودک را شبهنگام در میانه راه رها کرده بودند این سگ این نوزاد را به محلی که توله هایش بودند منتقل و تا روز بعد از آن مراقبت کرد.

بنا به گزارش رسانه‌های محلی هند این نوزاد دختر در مزرعه‌ای در روستای ساریستال در منطقه مونگِلی رها شده بود. این کودک لباسی بر تن نداشت و بند ناف او نیز هنوز بریده نشده بود. صبح روز بعد ساکنان محلی با شنیدن صدای گریه نوزاد موفق به نجات آن شدند. ساکنان محلی این نوزاد را در حالی که در کنار چند توله سگ خوابیده بود پیدا کردند. در بدن این نوزاد جراحتی دیده نمی‌شد. در ادامه پلیس در جریان حادثه قرار گرفت.

این نوزاد بلافاصله به بیمارستان منتقل شد. پلیس هند تحقیقات خود برای شناسایی والدین نوزاد را آغاز کرده است.

مراقبت سگ مادر

انتهای پیام/

کلاهبردار ۲۰ هزار میلیاردی دستگیر شد

اظهارات عجیب کلاهبردار ۲۰ هزار میلیاردی پس از استرداد+ فیلم

تاجر کلاهبردار که با عناوین جعلی در داخل و خارج از کشور مردم را میلیاردی سرکیسه می کرد به چنگ قانون افتاد.

به گزارش ایران آنلاین،سردار شیرزاد رئیس پلیس بین‌الملل ناجا گفت: این متهم با ایجاد شرکت‌های صوری در داخل و خارج از کشور در حوزه واردات و صادرات کالا، اقدام به کلاهبرداری کرده است.
سردار هادی شیرزاد در تشریح این خبر اظهار داشت: براساس دستور مقامات قضائی، فردی به اتهام کلاهبرداری به مبلغ  ۲۰ هزار میلیارد تومان تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.
وی افزود: متهم با همدستی چند نفر دیگر، با ایجاد چندین شرکت صوری و گشایش اعتبار اسنادی جهت واردات کالا به ایران در خارج از کشور با استفاده از جعل اسناد، کالای تقلبی را به جای کالاهای واقعی به کشور ارسال می‌کرد.
رئیس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: پس از تحقیقات انجام شده مشخص شد، متهم به یکی از کشورهای منطقه متواری شده که با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بانک‌های اطلاعاتی سازمان اینترپل محل اختفای وی شناسایی شد.
وی اظهار داشت: با هماهنگی های لازم با مراجع مربوطه داخلی و سازمان اینترپل، علیه وی اعلان قرمز صادر و متعاقبا این متهم اقتصادی با همکاری اینترپل آن کشور دستگیر شد.

۱۳۰۰ دستگاه حقوق کارکنان را اعلام نکردند

اسامی ۱۳۰۰ دستگاه که حقوق کارکنان را اعلام نکردند

با وجود هشدار سازمان اداری و استخدامی در رابطه با ورود اطلاعات حقوقی کارکنان دستگاه‌های اجرایی به سامانه ثبت حقوق و مزایا بیش از ۱۳۰۰ دستگاه هنوز هیچ اطلاعاتی وارد نکرده‌اند.

به گزارش ایسنا، بعد از آنکه پرداخت حقوق کارکنان در آبان‌ماه مشروط به ورود اطلاعات حقوق و مزایا به سامانه مربوطه شد، سازمان اداری و استخدامی مهلت دو هفته‌ای برای دستگاه‌هایی تعیین کرد که هنوز اطلاعات را وارد و یا تکمیل نکرده بودند و  با ارائه تعهد کتبی، امکان پرداخت حقوق برای آنها فراهم می‌شد.

در آذرماه بود که بار دیگر سازمان اداری و استخدامی با دستگاه‌های مربوطه مکاتبه و طی بخشنامه‌ای اعلام کرد که حداکثر تا ۱۵ آذرماه باید اطلاعات در سامانه تکمیل شده باشد در غیر این صورت پرداختی برای مسئولان مربوطه یعنی بالاترین مقام دستگاه اجرایی به همراه معاونان مالی و اداری یا معاون توسعه منابع انسانی و همچنین ذی‌حساب صورت نمی‌گیرد.

گزارش از سازمان استخدامی به برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد رفت

بررسی‌های نشان می‌دهد که در ۲۹ آذر ماه، مکاتبه‌ای بین لطیفی- رئیس سازمان اداری و استخدامی- با رئیس سازمان برنامه و بودجه- و همچنین وزیر اقتصاد صورت گرفته و ضمن ارائه گزارش این سازمان در رابطه با آخرین وضعیت ورود اطلاعات به سامانه حقوق و مزایا و سامانه پاکنا، لیست دستگاه‌هایی که اطلاعات حقوق و مزایای خود را در سامانه ثبت یا تکمیل نکرده‌اند، اعلام شده است.

گزارش دریافتی ایسنا در مورد لیست ارائه شده از سوی سازمان اداری و استخدامی از این حکایت دارد که بیش از ۱۴۵۰ دستگاه در این لیست وجود دارد که در سال جاری اطلاعات وارد شده آنها کمتر از ۵۰ درصد است؛ به طوری که از این حدود ۱۴۵۰ دستگاه ثبت اطلاعات بیش از ۱۳۰۰ دستگاه صفر درصد است و هیچ گزارشی اعلام نکرده‌اند و نزدیک به ۱۵۰ دستگاه دیگر نیز کمتر از ۵۰ درصد ورود اطلاعات داشته‌اند.

گرچه سامانه ثبت حقوق ومزایا از سال ۱۳۹۷ امکان در ج اطلاعات حقوق و مزایا داشته است ولی ظاهرا اغلب این دستگاه‌هایی که آمارشان در سال جاری صفر است پیش از این هم  ورود اطلاعات نداشته‌اند.

برخی دستگاه‌های با اطلاعات حقوقی صفر

در بین دستگاه‌هاو یا زیرمجموعه‌هایی که ورود اطلاعات آنها صفر است به این موارد اشاره کرد: سازمان بازرسی کل کشور مانند اداره کل زندان‌ها، وزارت آموزش و پرورش مثل اداره‌های کل پرورش فکری کودک و نوجوان، وزارت ارتباطات از جمله ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت کشور، کانون وکلای دادگستری، زیرمجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی مانند جهاد دانشگاهی و موسسه رویان، زیر مجموعه‌های وزارت اقتصاد از جمله اداره‌های جمع آوری و فروش اموال تملیکی، اداره کل امور مالیاتی، مناطق آزاد کیش، قشم و ارس، شعب بانک توسعه صادرات، صندوق تامین خسارت بدنی، گمرک‌ها، شعب بانک مسکن، شعب بانک کشاورزی، وزارت بهداشت مثل بیمه سلامت، بهزیستی، وزارت تعان از جمله مدیریت تعاون روستایی، سازمان‌های دیگر مانند اداره کل راه آهن، خبرگزاری جهموری اسلامی در مراکز استانی، حج و زیارت از وزارت ارشاد، زیرمجموعه های وزارت نفت مانند شرکت بازرگانی گاز ایران و شرکت‌های پالایش نفت، زیرمجموعه های وزارت ورزش مانند فدراسیون های ورزشی و در سایر موارد شهرداری ها، دانشگاه امام صادق(ع)، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، دبیرخانه مجلس خبرگان و دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام.

حقوق‌ها طبق وعده واریز نشد؟

ثبت اطلاعات کارکنان از جمله حقوق و مزایای آنها در سامانه پاکنا و حقوق مزایا بر اساس تکلیف ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه در راستای شفاف سازی پرداخت‌ها انجام می‌شود و در قانون بودجه در دو سال اخیر تاکید بر این بوده که دولت هر گونه پرداخت حقوق را بر اساس اطلاعات درج شده در این سامانه انجام دهد و در سال جاری نیز تاکید شده بود که دولت پرداخت حقوق را از خرداد ماه به شرط اطلاعات ثبت شده در سامانه انجام دهد.

بر این اساس با توافق  بین سازمان اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و همچنین وزارت اقتصاد و دارایی از آبان ماه قرار بود که پرداخت ها مشروط به درج اطلاعات باشد، اکنون با توجه به لیستی که از سوی سازمان اداری و استخدامی به دو دستگاه دیگر ارائه شده اینکه نسبت به توافق صورت گرفته اقدام خواهد شد و حقوق مسئولان مربوطه یعنی بالاترین مقام دستگاه اجرایی، معاون مالی و ذی‌حساب پرداخت نشود، به تصمیم سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد در اجرای قانون بر می‌گردد.

 

 

 

 

مدیرکل درمان ستاد مبارزه با موادمخدر :

“گل و حشیش” الگوی مصرف مواد در کودکان و نوجوانان/ تدبیر جدید برای درمان معتادانِ کودک بی‌خانمان

"گل و حشیش" الگوی مصرف مواد در کودکان و نوجوانان/ تدبیر جدید برای درمان معتادانِ کودک بی‌خانمان

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه برخلاف برزگسالان الگوی شماره یک در کودکان و نوجوانان “گل و حشیش” است،‌ گفت: ترک اعتیاد در کودکان و نوجوانان مبتنی بر خانواده درمانی، شناخت درمانی، رفتار درمانی و مسائل پیچیده‌تری است.

«رضا تویسرکان‌ منش» مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر همچنین درباره روش‌های ترک اعتیاد در کودکان به خبرنگار ایلنا گفت: برای ترک اعتیاد در کودکان و نوجوانان که عمدتا در ایران روی موادی مانند حشیش و گل می‌چرخد، اقدامات مبتنی بر خانواده درمانی، شناخت درمانی، رفتار درمانی و مسائل پیچیده‌تری است.

تویسرکان‌منش درباره درمان اعتیاد در کودکان و نوجوانان کارتن‌خواب گفت: درباره کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال مصرف مواد برای اینکه کار اصولی و درستی انجام دهیم که براساس علم باشد چند جلسه با حضور افراد ذیربط و نهادهای مختلف مانند سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت و پلیس در این زمینه را برگزار کردیم، به این نتیجه رسیدیم که شیوه نامه‌ای تدوین و ابلاغ شود که البته در حال حاضر نیز این شیوه نامه در حال اجرا است که درمان اعتیاد در کودکان و نوجوانان متفاوت از درمان اعتیاد در بزرگسالان است، بنابراین برنامه ای برای جمع آوری کودکان و نگهداری آنها در مراکز خاص مانند آنچه برای بزرگسالان وجود دارد نداریم اما باید ساماندهی شوند.

وی ادامه داد: اول اینکه باید دانش ترک اعتیاد در کودکان و نوجوانان را در بین درمانگران افزایش دهیم اطلاعاتی که وجود داشت بیشتر برای افراد بزرگسال بود، بنابراین ما با کمک وزارت بهداشت و سازمان یونسکو در ایران و دبیرخانه ستاد منابعی را در این زمینه تدوین کنیم به ویژه درباره درمان حشیش که در بین نوجوانان رایج ترین است همچنین مجموعه کارگاه‌هایی برای درمانگران اطفال و متخصصان روانشناس اطفال و … برگزار کردیم و در همه استان‌ها این ۸ دوره برگزار شد. با کمک سازمان بین المللی و دستگاه‌های اجرایی ۵ مرکز منتخب بیمارستانی را زیر نظر متخصصان مربوطه تجهیز و راه اندازی می‌کنیم و به زودی خبر افتتاح این مراکز اعلام خواهد شد.

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر تصریح کرد: البته در حال حاضر نیز خدمات ارائه می شود، اما نه در حد گسترده و تخصصی یکی از این ۵ مرکز برای کودکان بی خانمان و بدسرپرست کار می کند. درمان اولیه ای که این کودکان ممکن است نیاز داشته باشند بستری در بیمارستان برای کنترل علائم محرومیت از مصرف است بعد از آن نیاز به بستری این کودکان در بیمارستان نیست و برای ادامه درمان کودکان طرحی را با سازمان بهزیستی به صورت پایلوت در استان سیستان و بلوچستان اجرا کردیم که خوشخبتانه نتایج خوبی داشت و قرار است در کشور گسترش پیدا کند.

او افزود:‌ بهزیستی یک مکانیزمی دارد برای کودکان بدسرپرست و بی سرپرست به نام مراکز شبه خانواده و قرار شد ما این کودکان را به برخی از این مراکز شبه خانواده تحویل دهیم و ادامه درمان که عموما درمان‌های سرپایی  و روانشناسانه است در این مراکز انجام شود و به نوعی رها نشوند. همه نکات دیده شده است و جلسات چالشی بین رشته ای برگزار شده است با احتیاط و جداسازی البته منظور اردوگاه نیست، زیرا با نظر متخصص و مبتنی بر خانواده درمانی این کودکان را درمان می‌کنیم.

تویسرکان‌منش با بیان اینکه خوشبختانه تعداد این کودکان زیاد نیست، تصریح کرد: برای ترک اعتیاد در کودکان و نوجوانان باید اختصاصی برای این کودکان برنامه‌ریزی شود، چراکه دنیای این کودکان در سنین مختلف متفاوت است. پیش‌بینی می شود هزار کودک درگیر سوء مصرف موادمخدر باشند. برخلاف برزگسالان الگوی شماره یک در کودکان و نوجوانان گل و حشیش است.

 

جزئیات تصمیم بنزینی دولت برای جزیره کیش/ بدون خودرو، پول بنزین بگیرید/ هر کد ملی چند لیتر بنزین؟

پس از اینکه در روزهای اخیر نامه ای در خصوص اجرای آزمایشی طرح بازتوزیع یارانه بنزین از طریق ارائه سهمیه بنزین به افراد به جای خودروها در جزیره قشم و کیش رسانه ای شد، امروز سرپرست منطقه آزاد کیش، جزئیات اجرای این تصمیم را بیان کرد.

جزئیات تصمیم بنزینی دولت برای جزیره کیش/ بدون خودرو، پول بنزین بگیرید/ هر کد ملی چند لیتر بنزین؟

به گزارش تابناک اقتصادی؛ سرپرست منطقه آزاد کیش، با اشاره به اجرای طرح “بنزین برای همه” در جزیره کیش گفت: در این طرح به مردم سهمیه ۲۰لیتری تعلق می‌گیرد.

بر این اساس، محمدرضا لواسانی خبر افزایش قیمت بنزین را کذب دانست و با تأکید بر این که تغییر قیمت حامل‌های انرژی نیازمند مصوبه مجلس شورای اسلامی است، ابراز کرد: در بودجه ۱۴۰۱ اشاره‌ای به افزایش قیمت بنزین و سهمیه سوخت نشده است.وی تفاوت این طرح با طرح پیشین را تخصیص سهمیه بنزین به هر کد ملی عنوان کرد که پیش از این به هر خودرو تعلق می‌گرفت.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: از این پس، سهمیه بنزین به دارندگان هر کد ملی دارای خودرو یا فاقد خودرو تعلق می‌گیرد، میزان یارانه تخصیصی به‌ازای هر نفر، معادل ۲۰ لیتر بنزین به‌نرخ ۱۵۰۰ تومان است.

به‌گفته لواسانی یارانه سهمیه بنزین از هر کارت بانکی قابل برداشت است و افراد در صورت نداشتن خودرو می‌توانند این یارانه را با اپلیکیشنی که به همین منظور طراحی شده است به فروش برسانند. طبق این طرح، افرادی که به‌ هر دلیل، امکان فروش سهمیه خود یا انتقال به دیگری را نداشته باشند، بعد از مدت مشخصی، مبلغ آن را به‌صورت فروش خودکار، در حساب خود دریافت خواهند کرد.

لواسانی با تأکید بر این‌که تمام دارندگان کد ملی که بیش از یک سال در کشور اقامت داشته باشند، مشمول طرح هستند اظهار داشت: با اجرایی شدن طرح جدید سهمیه بنزین، رانندگان وسایط نقلیه عمومی همچنان از سهمیه خود برخوردارند و هیچ‌گونه تغییری در سهمیه تاکسی‌ها، خودرو‌های عمومی و گازوییلی ایجاد نمی‌شود و اعضای  خانواده هایشان  نیز مشمول دریافت یارانه سهمیه ۲۰ لیتر بنزین می‌شوند. وی ابراز امیدواری کرد اجرای طرح جدید تخصیص یارانه بنزین به الگویی در سطح کشور تبدیل شود.

طرحی که در گذشته نیز مطرح شده بود

بر اساس این گزارش، رویکرد جدید دولت سیزدهم در خصوص توزیع عادلانه یارانه پنهان انرژی در میان همه مردم در حالی این روزها، مطرح شده است که بررسی‌ها نشان می‌دهد، حدود هشت سال قبل نیز طرحی مشابه با طرح فعلی دولت در رسانه‌ها مطرح شده بود، به گونه‌ای که بر اختصاص سهمیه ۶۰ لیتر بنزین یارانه‌ای به هر خانواده به جای هر وسیله نقلیه تاکید داشت.

در این میان، با گذشت زمان و در اسفندماه ۱۳۹۷، مجلس با پیشنهاد یکی از نمایندگان مبنی بر اعطای سهمیه یک لیتر بنزین در روز به هر ایرانی، مخالفت کرد. همچنین در مرداد سال  ۹۹ نیز طرحی با نام “سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار” از سوی برخی نمایندگان مجلس مطرح شد که طبق گفته نمایندگان وقت مجلس، باقی مانده از مجلس قبل بوده و بازنویسی شده و قرار بود در صورت اجرا، برای رعایت بیشتر عدالت، مبنا را از هر خودرو به هر خانوار تغییر و سهمیه‌ای نیز متناسب با پیمایش به خودرو‌های حمل و نقل عمومی و تاکسی‌های اینترنتی اختصاص دهد.

در آن زمان (مرداد سال گذشته) مالک شریعتی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم درباره این طرح گفت: انتظار داریم با تصویب و اجرای طرح مبتنی بر تخصیص سهمیه بنزین به هر خانوار به ازای هر کدملی، کاهش آثار تورمی در دهک‌های پایین‌تر و کاهش فاصله طبقاتی و ضریب جینی در اقتصاد ملی از نتایج مهم طرح “سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار” باشد. اگر روزانه به هر فردی ۷ دهم لیتر بنزین تعلق بگیرد، مثلا یک خانواده ۵ نفره، ماهیانه ۱۰۰ لیتر بنزین تعلق می‌گیرد. شریعتی با اعلام اینکه در این طرح برای هر فرد ماهیانه ۲۰ لیتر بنزین در نظر گرفته شده است، افزود: در این طرح پیش بینی شده تا سامانه‌ای برای فروش بنزین افرادی که خودرو ندارند پیش بینی شود.”

از سوی دیگر؛ بر اساس طرح یاده شده در مردادماه سال ۹۹، تاکید شده بود که اگر صاحب خودرویی تمام سهمیه خانوار خود را استفاده نکند، سهمیه باقی مانده از طریق سامانه‌های بانکی، قابل واگذاری به دیگران است یا در پایان هر ماه به شرکت پالایش و پخش بازگردد و معادل قیمت متوسط ماهانه آزاد بنزین در کارت بانکی صاحب خودرو شارژ شود تا بتواند کالای ایرانی خریداری نماید که این خود کمک به جهش تولید داخلی خواهد بود. همچنین قیمت دوم و آزاد بنزین در این طرح، شناور و معادل ۹۰درصد قیمت بنزین فوب خلیج فارس با نرخ تسعیر سامانه نیما خواهد بود. بیشتر منابع حاصل از این طرح به اصلاح و گسترش سیستم حمل و نقل عمومی اختصاص خواهد یافت و بخشی نیز صرف دوگانه سوز کردن خودرو‌های عمومی و تاکسی‌های اینترنتی خواهد شد. همچنین در این طرح هرگونه افزایش نرخ خدمات حمل و نقل عمومی توسط دولت، شورا‌های شهر و روستا و شهرداری‌ها، ممنوع و وزارت صمت نیز مکلف شده است سهم خودرو‌های پایه گازسوز با موتور داخلی را به ۳۵درصد افزایش دهد.

به هر صورت بعد از اعلام وصول این طرح، خبر خاصی در مورد آن منتشر نشد تا اینکه چهارم اسفندماه ۱۳۹۹ در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ دوباره مالک شریعتی، این طرح را برای ورود به لایحه بودجه پیشنهاد داد. مالک شریعتی نیاسر به عنوان پیشنهاد دهنده الحاق یک بند به تبصره (۱) توضیح داد: در حال حاضر سهمیه بنزین یارانه‌ای بین افرادی توزیع می‌شود که دارای خودرو هستند، اما نیمی از خانواده‌ها که فاقد خودرو هستند از این سهمیه بی‌بهره هستند. وی گفت: در پیشنهاد مطرح که گام اول است گفته می‌شود ۵۰ درصد جامعه که از سهمیه یارانه‌ای بنزین ۳ هزار تومانی بی‌بهره هستند، به ازای هر عضو خانواده ۱۵ لیتر بنزین ۳ هزار تومانی دریافت کنند. این ایده باعث رعایت مساله جمعیت که مورد اهمیت است نیز می‌شود. وی ادامه داد: حتی می‌توان بازاری ایجاد کرد تا کسانی که خودرو ندارند، اما سهمیه بنزین یارانه‌ای دریافت می‌کنند، بنزین خود را خرید و فروش کنند. حتی تاکید شد که ممکن است دولت کنونی توان اجرا نداشته باشد؛ از این روی، اجرای آن را به ابتدای مهرماه موکول کرده‌ایم.

در نهایت در آن زمان (اسفند ۹۹) نمایندگان مجلس با ۸۴ رأی موافق، ۱۴۵ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۷ نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.

 

بازتاب رزمایش «پیامبر اعظم ۱۷» در رسانه‌های خارجی/ ایران توان موشکی خود را به نمایش گذاشت + فیلم

رسانه‌های خارجی با تمرکز بر برگزاری رزمایش مشترک «پیامبر اعظم (ص) ۱۷» تاکید کردند که ایران در این رزمایش انواع موشک‌های خود را به نمایش گذاشت.

بازتاب رزمایش «پیامبر اعظم 17» در رسانه‌های خارجی/ ایران توان موشکی خود را به نمایش گذاشت + فیلم

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با برگزاری رزمایش جدید از سوی نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنوب کشور، رسانه‌های خارجی بعد از ظهر دوشنبه به وقت تهران به واکنش در این زمینه پرداختند.

شبکه خبری انگلیسی «اسکای نیوز» گزارش داد که ایران در این رزمایش انواع موشک‌های خود را به نمایش گذاشت. اسکای نیوز با نمایش فیلمی از این رزمایش نوشت، ایران به فهرست کشورهایی می‌پیوندد که هنگام برگزاری رزمایش به سرعت تجهیزات در حال آزمایش را به تصاویر  می‌کشاند.

شبکه خبری  روسی«راشاتودی» نیز در این زمینه نوشت، ایران در رزمایش جدید خود موشک‌های بالستیک و کروز را شلیک کرد. موشک‌های بالستیک ایران بردی معادل ۲۰۰۰ کیلومتر (۱۲۰۰ مایل) دارند، به این معنی که می‌توانند به پایگاه‌های آمریکا در منطقه و همچنین اهدافی در اسرائیل برسند.

خبرگزاری «رویترز» نیز نوشت، ایران نسبت به پاسخ «کوبنده» به هرگونه اقدام از سوی اسرائیل، که مخالف تلاش‌های قدرت‌های جهانی برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ تهران هستند، هشدار داد. در این رزمایش همزمان پنج موشک کروز و  پهپادهای مسلح به اهداف از قبل تعیین شده حمله کردند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» نیز در گزارشی نوشت، ایران توان موشک‌های خود را به عنوان بخشی از رزمایش «پیامبر اعظم- ۱۷» نشان می‌دهد. به نوشته این روزنامه، ایران در دومین روز از این رزمایش با موشک، پهپاد و سایر تسلیحات تمرین کرد. در این مرحله از رزمایش، موشک های بالستیک زمین به زمین به اهداف از پیش تعیین شده اصابت کردند. ایران همچنین گفته است که اهداف شناور دشمن فرضی را که با شلیک موشک‌های زمین به زمین و ساحل به دریا منهدم شده‌اند، شبیه‌سازی کرده است.

بر اساس این گزارش، دومین روز رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ از روز دوشنبه ۲۹ آذر ماه آغاز شده و به مدت پنج روز در سواحل خلیج فارس، تنگه هرمز و منطقه عمومی استان های هرمزگان، بوشهر و خوزستان با حضور یگان‌هایی از نیروهای زمینی،دریایی و هوافضای سپاه و همچنین برخی از یگان‌های مردم پایه بسیج مستضعفین برگزار می‌شود.

این رزمایش با رمز مقدس «یا فاطمه الزهرا (س)» و با شعار « اقتدار ، امنیت و بازدارندگی فعال و هوشمندانه در سایه وحدت، همدلی و یکپارچگی ملی» در راستای افزایش سطح آمادگی های رزمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از پیشرفته ترین تجهیزات و تاکتیک‌ها برای مقابله با تهدیدات متصور و جنگ‌های ترکیبی برگزار می‌شود.

سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی»، فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه برگزاری دومین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ در جمع خبرنگاران با بیان این‌که امروز شاهد صحنه یک رزمایش دقیق و واقعی بودیم گفت: «نقطه اوج تلاش و عمل برادران نیروی دریایی سپاه کیفیت، اثربخشی و دقت عمل سامانه‌ها بود.»

وی افزود: «امروز شاهد بودیم که هم پهپادهای نیروی دریایی سپاه به ‌صورت دقیق از فواصل مختلف اهداف را مورد اصابت قرار دادند و هم موشک‌های بالستیک به‌عنوان پدیده‌های جدید نیرو و موشک‌های کروز اهداف ازپیش‌تعیین‌شده در فواصل و با شرایط مختلف را با دقت صد درصد مورد اصابت قرار دادند.»

سرلشکر سلامی دقت در اصابت به اهداف، انعطاف در بردهای متفاوت و قابلیت عملیات هم‌زمان روی هدف‌های ثابت یا متحرک را از وجوه برجسته این مرحله از رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ برشمرد و گفت:«با ارزیابی دقیقی که از منحنی‌های رشد قدرت دفاعی دارم در دو روز اخیر در نیروی دریایی سپاه جهش در قدرت دفاعی را ملاحظه کردم.»

فرمانده‌کل سپاه در پایان تاکید کرد: «ورود فناوری‌های جدید اعم از هوش مصنوعی و فناوری استفاده از پهپادها در اعماق متعدد و موشک‌ها در طیف وسیعی از بردها با دقت‌های قابل‌قبول نشانگر دستیابی نیروی دریایی سپاه به نقاط درخشان در مسیر تکامل قدرت خود است.»

 

 

سومین روز رزمایش پیامبر اعظم ۱۷/ از بهره‌گیری از تسلیحات جدید تا قدرت‌نمایی تانک کرار

سومین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷ سپاه، صبح امروز با تمرین دفاع مستحکم یگان‌های نیروی زمینی سپاه از سواحل و جزایر آغاز شد.

سومین روز رزمایش پیامبر اعظم ۱۷/ از بهره‌گیری از تسلیحات جدید تا قدرت‌نمایی تانک کرار

به‌گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس؛ سومین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه صبح امروز با محوریت مأموریت‌های نیروی زمینی سپاه با تمرین دفاع مستحکم یگان‌های برگزیده این نیرو از سواحل و جزایر در جزیره لارک برگزار شد.

در این مرحله از رزمایش رزمندگان نیروی زمینی سپاه با بهره‌گیری از تسلیحات و ادوات جدید و استفاده از تاکتیک‌های نوین، سناریوهای محتمل آفندی و پدافندی را با موفقیت اجرا کردند.

یگان‌های نیروی زمینی سپاه در این مرحله پس‌از اشراف اطلاعاتی از وضعیت دشمن، اهداف شناسایی‌شده را مورد آماج حملات سلاح‌های سنگین و نیمه‌سنگین قرار دادند.

اجرای عملیات ضد هلی‌برن و دفاع چند لایه از جزایر با انجام تمرین‌های تخریب و انفجارات ، موانع سد کننده و پدافند هوایی علیه جنگنده‌های دشمن در شرایطی نسبتاً واقعی دنبال شد.

* تانک کرار در نیروی زمینی سپاه عملیاتی شد

در  سومین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه تانک پیشرفته کرار (تی ۷۲ ام ارتقا یافته) تحویل نیروی زمینی سپاه شد و برای نخستین‌بار در این رزمایش  عملیاتی شد.

تانک‌های کرار تحویل‌شده به نیروی زمینی سپاه، در حقیقت نمونه ارتقایافته تانک‌های تی۷۲ام این نیرو هستند که توسط صنایع زرهی بنی‌هاشم وزارت دفاع ارتقا پیدا کرده‌اند و هم‌اکنون سایر تانک‌های تی۷۲ام نزسا نیز برای ارتقا به وزارت دفاع تحویل شده‌اند.

تانک تحویل‌داده‌شده به نیروی زمینی سپاه به پوشش‌های خاصی برای مقابله با امواج حرارتی مجهز شده است و می‌تواند خود را از دید جست‌وجوگرهای حرارتی نیز پنهان کند، همچنین این تانک‌ها مجهز به سامانه‌های ناوبری GPS هستند.

علاوه بر این روی برجک تانک‌ تحویل‌داده به سپاه جایگاه نصب سیستم حفاظتی دفاع فعال برای مقابله با موشک‌ها و پرتابه‌های ضدزره است. این سیستم که از نوع سامانه‌های Soft Kile (مقابله نرم) است، در حال طی کردن مراحل نهایی تست خود است و پس از ارزیابی‌های نهایی روی برجک تانک نصب می‌شود. با نصب این سامانه تانک‌های تی۷۲ام ارتقایافته نیروی زمینی سپاه قادر خواهند بود انواع پرتابه‌های ضدزره هدایت‌شونده را قبل از رسیدن از طریق اخلال روی سامانه‌های هدایت‌کننده موشک منحرف کنند و به این ترتیب این تانک‌ها ماندگاری بیشتری در صحنه رزم خواهند داشت.

* پهپادهای تهاجمی انهدام هر هدفی را ممکن کرده‌اند/ ارتقاء تانک‌های تی۷۲ به استاندارد تی۹۰

سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در حاشیه برگزاری هفدهمین رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ با بیان اینکه دکترین تاکتیکی خود را متناسب با تهدیدات جدید به روز رسانی کرده ایم گفت: مسیر دکترین تاکتیکی ما تغییر کرده و تاکتیک ها متناسب با صحنه های عملیاتی و تهدیدات، ظرفیت و قابلیت انعطاف و تغییر پیدا کرده اند.

 فرمانده نیروی زمینی سپاه هفدهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) را رزمایشی مشترک و ترکیبی که بر اساس تقویم رزمایش‌های سالیانه در حال اجرا است توصیف و تصریح کرد: ما به عنوان پاسدار انقلاب باید همواره خود را متناسب با برآورد دشمن آماده نگه داریم.

سردار  پاکپور به ارتقای توانمندی های پهپادی نیروی زمینی سپاه اشاره کرد و گفت: ما فناوری تولید و تکثیر پهپادی را به دست آورده و بومی کرده‌ایم.

وی افزود: پهپادهای تهاجمی و رزمی ما می‌توانند هر نقطه ای را که نیاز باشد مورد هدف قرار دهند، به طوری که با این ابزار و طی شدن روند بلوغ و تجهیز این پرنده ها، هدف گیری و انهدام هر هدفی امکان‌پذیر شده است.

سردار پاکپور در ادامه اظهار داشت: ما با تلاش متخصصان صنایع دفاع و سازمان های جهاد خودکفایی به توانمندی موشکهای نقطه زن مجهز شده ایم که در همین رزمایش نیز بخشی از این توانمندی عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: فناوری های جنگ الکترونیک ما نسبت به گذشته تحول بسیار خوبی هم در ابعاد کمی و هم ابعاد کیفی پیدا کرده است.

سردار پاکپور همچنین خاطرنشان کرد: در حوزه زرهی روی ارتقای سیستم کنترل آتش تانک ها کار کرده ایم وتانک های ما قادر هستند در فواصل چند کیلومتری هم با دقت، اهداف خود را مورد اصابت قرار دهند و سیستم کنترل آتش تانک‌های تی ۷۲ ما به تانک تی ۹۰ ارتقا پیدا کرده است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان از کوتاه کردن و به حداقل رساندن زمان واکنش سریع نیروهای مخصوص در عملیات خبر داد و گفت: نیروی زمینی سپاه امروز در کوتاه ترین زمان، نیروی واکنش سریع خود را به منطقه عملیاتی انتقال داده و به اجرای عملیات می پردازد.

* انهدام اهداف توسط پهپادهای انتحاری نیروی زمینی سپاه

در ادامه مرحله نهایی رزمایش، پهپادهای رزمی و مراقبتی نیروی زمینی سپاه ضمن پایش منطقه رزمایش نسبت به انهدام اهداف از پیش تعیین شده اقدام کردند.

در این مرحله از رزمایش پهپادهای مهاجر ۶ نیروی زمینی سپاه به بمب های هوشمند و نقطه زن قائم اهداف ثابت و متحرک دشمن فرضی را با دقت مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند.

علاوه بر این پهپادهای انتحاری نیروی زمینی سپاه نیز که به تازگی به سازمان رزم این نیرو الحاق شده اند با پرواز بر فراز منطقه رزمایش اهداف خود را با موفقیت منهدم کردند.

هنچنین در این بخش از رزمایش یگان‌های پدافندی نیروی زمینی سپاه موفق به انهدام پهپاد دشمن فرضی در آسمان منطقه رزمایش شدند.

در این مرحله یگان های پدافند هوایی با بهره گیری از سامانه های توپخانه ای و موشک های دوش پرتاب نسبت به تامین پوشش پدافندی ارتفاع پست از نیروی های عمل کننده در منطقه رزمایش اقدام کردند.

* تاخت آبخاکی تیپ نیروهای مخصوص صابرین در رزمایش پیامبر اعظم ۱۷

در ادامه مرحله نهایی رزمایش، تیپ نیروهای ویژه صابرین عملیات تاخت آبخاکی و سرپل گیری در منطقه دشمن را با موفقت اجرا کرد.

در این مرحله نیروهای ویژه صابرین نیروی زمینی سپاه با نفوذ به ساحل دشمن فرضی ضمن انهدام اهداف از پیش تعیین شده موفق به تصرف بخشی از منطقه به عنوان سرپل عملیات شدند.

همچنین نیروهای تیپ نیرو مخصوص ۳۳ المهدی با اجرای عملیات ضد هلی برن با بهره گیری از پشتیبانی آتش یگان های زرهی مانع از نفوذ دشمن به منطقه خودی شدند.

همچنین یگان های مهندسی و تخریب نیروی زمینی سپاه با طراحی و اجرای انفجارات گسترده یک لایه دفاعی مستحکم در برابر نیروهای دشمن فرضی ایجاد کردند.

در این مرحله یگان های تخریب نزسا با بهره گیری از مهمات ‌و مواد منفجره بومی و هوشمند در حجم بالا موفق به ایجاد یک دیواره انفجاری و ایجاد یک خندق برای جلوگیری از نفوذ نیروهای دشمن به منطقه خودی شدند.

* آتش‌ پشتیبانی سنگین بالگردهای هوانیروز سپاه در رزمایش پیامبر اعظم

در ادامه مرحله نهایی این رزمایش عملیات هجومی بالگردهای هوانیروز سپاه به منظور انهدام مواضع دشمن فرضی با موفقیت اجرا شد.

در این مرحله بالگردهای کبرا، طوفان، و Mi-17 هوانیروز سپاه با بکارگیری مهمات بومی نسبت به اجرای پشتیبانی آتش هوایی از نیروهای عمل کننده در رزمایش اقدام کردند.

* بکارگیری مهمات مجاورتی توپخانه برای اولین بار در رزمایش سپاه

در ادامه مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷ سپاه، یگان‌های توپخانه و موشکی نیروی زمینی سپاه با اجرای آتش سنگین علاوه بر پشتیبانی از نیروهای عمل کننده مواضع و استحکامات دشمن فرضی را در هم کوبیدند.

در این مرحله توپخانه نیروی زمینی سپاه با بکارگیری توپ‌های ۱۲۲، ۱۳۰ و ۱۵۵ میلیمتری و راکت اندازه‌ها و موشک های نقطه زن، با بکارگیری گلوله های هوشمند اهداف از پیش تعیین شده را با موفقیت منهدم کردند.

علاوه بر این در این رزمایش برای نخستین مرتبه توپخانه نیروی زمینی سپاه با به بکارگیری مهمات مجاورتی علاوه بر انهدام اهداف زمینی با موفقیت اهداف دریایی را نیز منهدم کرد.

* آتش سنگین تانک‌های مدرنیزه شده نیروی زمینی سپاه

در ادامه این رزمایش یگان‌های زرهی نیروی زمینی سپاه با اجرای تک زرهی ‌و مانور احاطه ای موفق به انهدام مواضع دشمن فرضی شدند.

در این مرحله نیروی زمینی سپاه با بهره گیری از تانک های تی ۷۲، تی ۷۲ ام ارتقا یافته و خودروهای رزمی پیاده نظام بی ام پی ۲ نسبت به اجرای آتش پشتیبانی از نیروهای عمل کننده در منطقه رزمایش اقدام کردند.

تانک های بکارگیری شده در این رزمایش به سیستم های کنترل آتش پیشرفته که امکان شیلک در شب و در مسافت ۳ کیلومتری مجهز شده اند.

به گزارش فارس، دومین روز رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ از روز دوشنبه ۲۹ آذر ماه آغاز شده و به مدت پنج روز در سواحل خلیج فارس ، تنگه هرمز و منطقه عمومی استان های هرمزگان، بوشهر و خوزستان با حضور یگان هایی از نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه و همچنین برخی از یگان های مردم پایه بسیج مستضعفین برگزار می شود.

 این رزمایش با رمز مقدس ” یا فاطمه الزهرا (س)” و با شعار ” اقتدار ، امنیت و بازدارندگی فعال و هوشمندانه در سایه وحدت، همدلی و یکپارچگی ملی ” در راستای افزایش سطح آمادگی های رزمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از پیشرفته ترین تجهیزات و تاکتیک ها برای مقابله با تهدیدات متصور و جنگ های ترکیبی برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*