تولید نانوواکسنی که باعث پاسخ ایمنی قوی در برابر کرونا می‌شود

تولید نانوواکسنی که باعث پاسخ ایمنی قوی در برابر کرونا می‌شود

مجموعه‌ای از مطالعات پیش بالینی که به تازگی منتشر شده، نشان می‌دهد واکسن کووید ۱۹ حاوی نانوذرات فریتین Spike (SpFN)، نه تنها باعث ایجاد یک پاسخ ایمنی قوی می‌شود، بلکه ممکن است محافظت گسترده‌ای در برابر سارس فراهم کند.

به گزارش  ایرنا از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، دانشمندان شاخه بیماری‌های عفونی نوظهور (EIDB) در موسسه تحقیقات ارتش والتر رید واکسن حاوی نانوذرات SpFN را بر اساس پلتفرم فریتین، به عنوان بخشی از راهبرد آینده‌نگر “pan-SARS” ساختند که هدف آن رسیدگی به همه‌گیری کرونا است،  البته این واکسن  در برابر انواع نگران کننده کرونا و ویروس‌های مشابهی که ممکن است در آینده ظاهر شوند نیز قابل استفاده است.

دکتر کایون مدجراد مدیر شاخه بیماری‌های عفونی نوظهور موسسه تحقیقات والتر رید ارتش آمریکا گفت: ظهور سریع ویروس‌های کرونای انسانی در دو دهه گذشته و ظهور انواع SARS-CoV-۲، بر نیاز مداوم به نسل بعدی واکسن‌های پیشگیرانه که محافظت گسترده‌ای را در برابر بیماری‌های کرونا ارائه می‌کنند، تأکید می‌کند.

وی افزود: راهبرد ما توسعه یک فناوری جدید بوده است که به طور بالقوه می‌تواند محافظت ایمن، مؤثر و بادوام در برابر گونه‌های متعدد کروناویروس ایجاد کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*