اخبار قاین / آب شرب از فضای سبز شهر اسفدن خراسان جنوبی جدا شد

 

 

 

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس مطرح کرد؛

گلایه از بروکراسی‌های اداری/بسته بودن مرز یزدان مانع رونق تولید

گلایه از بروکراسی‌های اداری/بسته بودن مرز یزدان مانع رونق تولید

بیرجند- نماینده قاین و زیرکوه در مجلس از بروکراسی های اداری در استان گلایه کرد و گفت: بسته بودن مرز یزدان مانع رونق تولید در خراسان‌جنوبی است چرا که صادرات و تولید ارتباط تنگاتنگی دارند.

سلمان اسحاقی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از حدود ۱۱ سال پیش رهبر معظم انقلاب نامگذاری سال‌ها را با محوریت موضوعات اقتصادی تعیین کرده‌اند که نشان دهنده اهمیت مسائل اقتصادی در سیاست‌های کلان کشور است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس بیان‌کرد: به نظر من اگر از همان ۱۱ سال قبل نسبت به تحقق شعارهای سال و موضوع اقتصاد مقاومتی جدیت وجود می‌داشت ما در حال حاضر شاهد معضل کمبود نهاده و صف‌های طولانی مردم برای تأمین برخی کالاهای اساسی چون مرغ و روغن نمی‌بودیم

اسحاقی با بیان اینکه یکی از موانع تولید در کشور ما برخورد شعاری با نامگذاری‌های سال است، ادامه‌داد: نامگذاری سال نباید محدود به توئیت زدن‌ها و استفاده از آن در سخنرانی‌های رسمی و در سربرگ‌های اداری باشد.

گلایه از بروکراسی‌های اداری

وی با تأکید بر اینکه از دیگر موانع تولید در خراسان‌جنوبی موضوع بروکراسی‌های اداری است، گفت: وقتی یک سرمایه‌گذار وارد استان ما می‌شود آنقدر برای دادن یک مجوز او را معطل می‌کنیم که از سرمایه‌گذاری در خراسان‌جنوبی پشیمان می‌شود.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در خراسان‌جنوبی قانون را سخت‌گیرانه و سلیقه‌ای اجرا می‌کنیم، اظهار کرد: در یک مثال بنده شاهد هستیم که یک سرمایه‌گذار در شهرستان زیرکوه برای یک مجوز از حدود ۱۶ ماه قبل معطل مانده است.

اسحاقی بیان‌کرد: یکی دیگر از موانع تولید در خراسان‌جنوبی این است که در استان محروم ما همان قوانینی در بخش‌های مختلف باید اجرا شود که در سایر استان‌ها با شرایط متفاوت از ما نیز اجرا می‌شود.

وی ادامه‌داد: به عنوان مثال در حوزه قوانین منابع طبیعی و حفاظت از خاک همان قانونی که روستاهای دورافتاده خراسان‌جنوبی اعمال می‌شود که در لواسان که با تخلفات زمین خواری و ویلاسازی‌های غیر اصولی رو به رو است، اجرا می‌شود.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با گلایه از اینکه نتوانستیم از فرصت مرز برای رشد و توسعه اقتصادی خراسان‌جنوبی به نحو احسن استفاده کنیم، گفت: سال‌ها است که مرز یزدان تعطیل است در حالی که بازگشایی این مرز می‌تواند نقش مهمی در تبادلات با کشور افغانستان و حتی دیگر کشورهای همسایه با آن ایفا کند.

بازار کشورهای همسایه را جدی بگیریم

اسحاقی با بیان اینکه عدم بازگشایی مرز یکی از موانع رونق تولید است، ادامه‌داد: به صورت طبیعی وقتی که صادرات افزایش یابد، انگیزه تولیدکننده برای تولید کالا نیز افزایش پیدا می‌کند در حالی که ما در حد مطلوب توجه به بازارهای صادراتی کشورهای همسایه نداشته‌ایم.

وی گفت: یکی دیگر از موانع رونق تولید و صادرات در کشور امید داشتن به غرب برای پویایی اقتصاد است در حالی که حل واقعی مشکلات کشور در داخل ایران اسلامی و حل مشکلات خراسان‌جنوبی نیز در داخل استان است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به عنوان نماینده مردم با خود عهد بسته‌ام که اگر در راستای تحقق شعار سال از مسئولی ضعف مدیریتی و کاهلی و کاستی غیر منطقی مشاهده کنم، حتماً با زبان حقوقی با آنان سخن گفته و در این زمینه کوتاه نخواهم آمد.

 

 

 

اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبارملی برای مرمت بنا‌های تاریخی

۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی برای مرمت بنا‌های تاریخی خراسان جنوبی اختصاص یافت.

 معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استاناختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبارملی برای مرمت بنا‌های تاریخی گفت: این اعتبار برای مرمت پایگاه‌های بیرجند، بشرویه، فردوس و خوسف، آسبادها، ساماندهی موزه‌ها، بافت روستایی، کاروانسراها، مرمت اشیاء تاریخی، آب انبار‌ها و سایر ابنیه تاریخی می‌شود.
شریعتی منش افزود: در تعدادی از بنا‌های تاریخی با مشارکت مالک کار مرمت بنا انجام می‌شود.
وی گفت: این اعتبارات در حال توزیع در شهرستان‌ها است که مرمت تعدادی از خانه‌های تاریخی در خراسان جنوبی آغاز شده است.
تاکنون ۹۴۸ بنا، محوطه تاریخی،میراث معنوی و میراث طبیعی در خراسان جنوبی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

 

انتخابات مؤلفه قدرت نرم نظام/مشارکت یک هزاردانش آموز رأی اولی قاین درانتخابات۱۴۰۰/ایجاد۱۴پایگاه ارتقای مهارت علمی درقاین

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مشارکت بالا در انتخابات قدرت دیپلماسی کشور را قوی می‌کند چرا که انتخابات یکی از مؤلفه های قدرت نرم نظام در برابر توطئه های ایستکبار جهانی و نماد مردم سالاری دینی است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد علی واقعی در دومین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان قاین، اظهار کرد: پویایی درعرصه های مختلف علمی،سیاسی،اقتصادی،فرهنگی،اجتماعی،معیشتی وگفتمان جهانی ازمولفه های قدرت محسوب می شودومشارکت بالادرانتخابات، منجر به افزایش نفوذ و قوی شدن دیپلماسی کشور در صحنه بین المللی خواهد شد.

وی با اشاره به مشارکت یک هزار و یکصد دانش آموز رأی اولی قاینی درانتخابات بیست و هشتم خرداد ماه جاری، عنوان کرد: مشارکت مردم به ویژه درانتخابات بر افزایش قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران نیز تاثیر گذار است و یکی از مهمترین و موثرترین عوامل برقراری وفاق ، اقتدار و امنیت ملی عنصر مشارکت حداکثری در صحنه های گوناگون در  نظام های مردم سالار به شمار می رود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر ترغیب و تشویق دانش آموزان رأی اولی برای شرکت در انتخابات و استفاده مطلوب از حق تعیین سرنوشت خود در زندگی اجتماعی، تأکید کرد و افزود: پشتوانه مردمی می تواند دست دولت را در امورسیاسی، اقتصادی، بین‌المللی و منطقه‌ای باز گذاشته تا با ایده ها و برنامه های جدید، دیپلماسی هدف دار و پر تحرکی را در عرصه های مختلف، به اجرا بگذارد.

دبیرشورای آموزش وپرورش خراسان جنوبی،از اتصال مدارس ۴۷ روستای قاین به شبکه ملی اطلاعات تا آخرسال۱۴۰۰خبر دادویاد آور شد: در حال حاضر از مجموع ۱۷۱ روستای قاینات، ۱۲۴ روستا از نعمت اینترنت پرسرعت برخوردار هستند ودانش آموزان و مردم  ۴۷ روستای باقی مانده نیز تا پایان سال جاری از نعمت اینترنت پرسرعت برخوردار می شوند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، برخورداری از فضای مجازی و شبکه شاد را حق تمامی دانش آموزان و عاملی برای تحقق عدالت آموزشی و پرورش در استان دانست و بیان کرد: برای ارتقای مهارت های علمی، فردی و اجتماعی دانش آموزان ابتدایی و نیز دستیابی به عدالت آموزشی، درشهرستان قاین ۱۴پایگاه ایجاد شده است و دانش آموزان درحال ثبت نام در این پایگاه ها می باشند.

به گفته واقعی، مهارت آموزی دانش آموزان در زمینه های مختلف علمی، عقیدتی، فرهنگی، هنری، اقتصادی، ورزشی و اشتغال پایدار، ارتقای سطح علمی ایشان با تولید محتواهای الکترونیکی مناسب، شناسایی و بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل به کلاس درس،انسداد مبادی بی سوادی، و تربیت تمام ساحتی، رویکردهای مختلف در تحقق اهداف سند تحول بنیادین به شمار می روند.

 

گشایش نمایشگاه آثار هنرمند توانخواه قاینی

نمایشگاه آثار نقاشی هنرمند توانخواه “کلثوم رمضانپور” در شهرستان قاینات افتتاح شد.

در این نمایشگاه ۲۸ اثر با تکنیک گواش توسط کلثوم رمضانپور، به نمایش درآمده است.

تمامی آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه، به فروش می‌رسد.

کلثوم رمضانپور متولد ۱۳۵۸ روستای زول قاینات که در سن ۳ سالگی از ناحیه دست و در سن ۹ سالگی از ناحیه گردن تا پا معلول و بعد از معلولیت در همان سن ۹ سالگی نقاشی با دهان را به کمک خواهر و مادرش آغاز کرد و به گفته خودش با تولید آثار نقاشی در کنج اتاق کوچکش به آرامش می‌رسد.

 

آب شرب از فضای سبز شهر اسفدن خراسان جنوبی جدا شد

آب شرب از فضای سبز شهر اسفدن خراسان جنوبی جدا شد

فرماندار قاینات گفت: طرح جداسازی آب شرب از آبیاری فضای سبز شهر اسفدن با اعتبار هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید که نقش موثری در بهینه‌سازی مصرف آب دارد.

محمد کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح به طول ۵ هزار و ۲۰۰ متر از محل اعتبارات داخلی و اعتبارات ماده ۵۸ اجرا و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افتتاح شد.

وی بیان کرد: انتقال بدون واسطه آب از چاه شهرداری به ۳۲ پارک، فضای سبز میدان و آیلند، حذف آبیاری با تانکر، صرفه‌جویی ماهیانه ۱۵ میلیون تومان و حذف ۱۷ انشعاب آب شرب از این فضاهای سبز، صرفه‌جویی در مصرف آب شیرین و کاهش هزینه آب بهای ماهیانه متوسط پنج میلیون تومان از مزایای این طرح است.

همچنین موزه عکس مرحوم “غلامعلی صمدی” به عنوان اولین موزه‌ خصوصی عکس قاین در خانه قدیمی صمدی افتتاح شد.

این موزه با بیش از ۱۰۰ قطعه عکس قدیمی و ۲۰ دستگاه مرتبط با عکاسی و چاپ عکس با همکاری بنیاد توسعه فرهنگی و توانمندسازی سپهر و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قاینات با هدف حفظ هویت فرهنگی، اسناد تاریخی و ایجاد یک فضای فرهنگی مرمت، تجهیز و راه‌اندازی شده است.

شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۱۰ کیلومتری شمال بیرجند است.

 

 

 

 

 

توقیف ۲۷۰ قلم داروی دامپزشکی از یک ابزار فروشی در قاینات

توقیف ۲۷۰ قلم داروی دامپزشکی از یک ابزار فروشی در قاینات

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان قاینات گفت: در پی گزارش‌های رسیده مبنی بر فروش داروی دامپزشکی در یک مغازه ابزار فروشی تعداد ۲۷۰ قلم داروی دامپزشکی توقیف شد.

به گزارش طلوع خراسان رضا محمودی زاوه  اظهار داشت: در راستای نظارت‌های دامپزشکی و طی بازدید از محل واحد صنفی در یکی از روستاهای شهرستان با هماهنگی مقام قضایی نسبت به توقیف و ضبط محموله اقدام شد.

افزود: فروش و توزیع داروی دامی صرفا با مجوز دامپزشکی امکان‌پذیر است و اینکه فردی از روی آگاهی یا نا آگاهی اقدام به فروش و توزیع داروی دامی کند، تخلف است و پیگرد قانونی دارد.

رییس شبکه دامپزشکی قاینات گفت: این اقدام به دلیل اطلاع نداشتن از نحوه تجویز و عوارض دارو احتمال به خطر افتادن سلامت دام و انسان را در پی دارد و تهدیدی علیه بهداشت عمومی است که درخصوص پرونده مذکور شبکه دامپزشکی از خاطی پرونده به مقام قضایی اعلام جرم کرده و در دست بررسی است.

وی بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک یا طرح شکایات در این رابطه، با شماره‌گیری ۳۲۵۶۶۴۵۰-۵۱  مراتب را برای پیگیری به اداره دامپزشکی گزارش دهند.

محمودی افزود: دامداران نسبت به تهیه دارو از داروخانه‌های دامپزشکی با نسخه و تجویز دکتر دامپزشک اهتمام لازم را داشته باشند و از تهیه و استفاده خودسرانه دارو برای دام پرهیز کنند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۱۰ کیلومتری بیرجند است.

 

 

 

 

مجتمع آموزشی شهید فخری‌زاده در قاین به بهره‌برداری رسید

مجتمع آموزشی شهید فخری‌زاده در قاین به بهره‌برداری رسید

مجتمع آموزشی شهید فخری‌زاده از مجموع پروژه‌های حیات طیبه وزارت آموزش و پرورش در استان خراسان جنوبی با حضور رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و استاندار خراسان جنوبی در شهرستان قاینات به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا این مجتمع آموزشی دومین پروژه آموزشی است که روز پنجشنبه در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید و صبح امروز نیز مجتمع آموزشی سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی (مجتمع حیات طیبه) بیرجند و ۲۶۷ پروژه آموزشی و پژوهشی دیگر در سراسر کشور با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری افتتاح شد.

آیین افتتاح مجتمع آموزشی شهید فخری‌زاده شهر قاین با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسوولان و خیر مدرسه‌ساز برگزار شد.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در این آیین گفت: خیرین کشور سال گذشته بیش از ۳ هزار میلیارد تومان در مدرسه‌سازی مشارکت داشته‌اند و از طریق اجرای طرح آجر به آجر نیز بیش از یک میلیون نفر برای ساخت مدرسه مشارکت کرده‌اند که نشان از توسعه فرهنگ مشارکت در مدرسه‌سازی دارد و امیدواریم روز به روز مشارکت مردم در این زمینه افزایش یابد.

مهرالله رخشانی‌مهر افزود: دولت نیز با اعتبار ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از محل منابع دولتی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیرساز هزینه کرده است و حضور خیرین در مجموعه آموزش و پرورش و نوسازی مدارس حضور پرخیر و برکتی است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه به دنبال ساخت مدارس براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستیم گفت: باید مدارسی ساخته شود که آیندگان معماری فاخر این دوره را به رخ بکشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پس از شهادت سردار شهید سلیمانی تا دهه فجر سال ۹۹ بیش از ۱۰۰ مجتمع به نام شهید سلیمانی نامگذاری شده است گفت: اگر گوشه به گوشه مدرسه نقش تربیتی دارد سر در مدارس هم باید نقش تربیتی داشته باشند و نام سردارانی مانند شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده باید در تمام مدارس کشور بدرخشد.

وی افزود: دانش‌آموزان ما هم باید یاد بگیرند که چه کسانی باعث اقتدار و ماندگاری کشور شده و در این راه جان داده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی هم گفت: مسیر توسعه و پیشرفت کشور و مسیر سعادت بشر از مسیر علم‌آموزی و علم‌اندوزی می‌گذرد و هیچ جامعه‌ای به تعالی نمی‌رسد مگر اینکه فضای تحصیل و تعلیم و تربیت مناسبی به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری داشته باشد.

حمید ملانوری افزود: معلمی شغل انبیا است و معلمان هم وظیفه دارند بهترین رفتارها و اندیشه‌ها و آسان‌ترین راه‌های رسیدن به کمال را به جامعه ارائه کنند.

وی اظهار داشت: ما دانش‌آموخته اساتید و معلمانی هستیم که به ما درس آموختند و ما را به سلاح علم و دانش مسلح کردند، هر یک از ما با اندوخته دانشی که فراگرفتیم، بخش‌هایی از مدیریت اجرایی کشور را عهده‌دار شدیم تا به پیشرفت کشور کمک کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز معلمان و مربیان آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی، حوزه‌های علمیه و نهادهای مدنی و عمومی تکلیف دارند انسان‌هایی تربیت کنند که یاد بگیرند چطور زندگی مفیدی داشته و در آینده نقش‌آفرین باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم گفت: این مجتمع با ۱۲ کلاس در زمینی به مساحت ۱۴ هزار متر مربع و زیربنای ۵ هزار و ۹۵۰ متر احداث شد و برای احداث آن بیش از ۱۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

محمدعلی واقعی افزود: مجتمع آموزشی دانشمند شهید فخری‌زاده دارای ۲ هزار و ۸۰۶ متر مربع بنای آموزشی، ۱۰ هزار متر مربع محوطه‌سازی، ۷۰۰ متر دیوارکشی، نمازخانه به وسعه ۱۴۴ متر مربع و یک زمین ورزشی به مساحت ۳ هزار متر مربع است.

وی بیان کرد: با افتتاح این مجتمع آموزشی ۳۵۰ دانش‌آموز شهرستان قاینات از مزایای آن برخوردار شدند.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۱۰ کیلومتری بیرجند است.

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی: کارخانه فولاد قاینات راه‌اندازی شود

استاندار خراسان جنوبی: کارخانه فولاد قاینات راه‌اندازی شود

 استاندار خراسان جنوبی گفت: تسریع در راه‌اندازی کارخانه فولاد قاینات، اصلی‌ترین مطالبه استان است که با توجه به وعده‌های قبلی ایمیدرو باید هرچه زودتر به نتیجه برسد.

به گزارش طلوع خراسان، “حمید ملانوری”  در نشست با “وجیه الله جعفری” رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در تهران افزود: انتظار ما این است که ایمیدرو برای شتاب‌بخشی به تعهدات خود در استان تلاش بیشتری داشته باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به نتایج مطلوب اقدامات ایمیدرو در انجام ژئوفیزیک هوایی، چنانچه اطلاعات مربوط به این طرح در اختیار استان قرار گیرد، برنامه‌ریزی برای واگذاری محدوده‌های اکتشافی به بخش خصوصی و متقاضیان این حوزه شتاب می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی به اشاره به وعده سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران مبنی بر اجرای خط انتقال برق به معادن شاهکوه نهبندان گفت: با توجه به اینکه اجرای این خط انتقال، بخش عمده‌ای از نیاز معادن شاهکوه را برطرف می‌کند و اصلی‌ترین مانع را از پیش‌روی فعالان این حوزه بر می‌دارد، لازم است این خط هرچه سریعتر اجرا شود.

وی راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات طبس و آسفالت جاده معادن زغال‌سنگ پروده به طول ۱۴ کیلومتر را از دیگر تعهدات ایمیدرو عنوان کرد که به مطالبه معدنکاران شهرستان تبدیل شده است و باید تحقق یابد.

ملانوری با تاکید بر سرمایه‌گذاری‌های دولت در پروژه‌های مختلف مرتبط با ایمیدرو گفت: انتظار ما این است که این پروژه‌ها به ویژه کارخانه فولاد قاینات در فهرست برنامه‌های افتتاح پنجشنبه‌های دولت قرار گیرد.

وی ادامه داد: اجرای این پروژه‌ها نقش بسزایی در اشتغالزایی در منطقه دارد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اهداف و برنامه‌های ستاد توسعه خاوران، از رییس هیات عامل ایمیدرو خواست هفته آینده به همراه رؤسای مجموعه‌های تابعه به صورت ویدئوکنفرانس در جلسه ستاد توسعه خاوران حضور پیدا کرده و درخصوص مطالبات استان، تعهدات این سازمان، میزان پیشرفت پروژه‌ها و برنامه‌های مجموعه برای نهایی شدن آنها توضیحات لازم را ارائه کنند.

طرح فولاد قاینات از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در بخش احیا (تولید آهن اسفنجی) ۱۰۰ درصد پیشرفت دارد و در مرحله تست گرم است.

احداث مجتمع فولاد قاینات مهمترین طرح در میان ۱۹ طرح جهش تولید استان خراسان جنوبی به شمار می‌رود که با سرمایه‌گذاری ۸ هزار میلیارد ریالی در ۲ بخش تولید آهن اسفنجی و فولادسازی در حال اجرا است.

 

 

 

عطش در پارک جنگلی قاین

خشکسالی و چالش تامین آب، فضای سبز پارک جنگلی قاین را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قاینات در خصوص طرح پارک عطش در پارک جنگلی قاینجنگلی قهستان این شهرستان گفت: طرح این پارک با وسعت ۱۱۷هکتار دارای ۸۵ هکتار فضای سبز است که عملیات اجرایی آن از سال۱۳۸۰ آغاز شده است.

احمد گلی افزود: با توجه به کاهش شدید دبی آب چاه پارک جنگلی و از طرفی خشکسالی متمادی، این اداره از چندین سال قبل عملیات لوله کشی و آبیاری قطره‌ای در سطح ۴۵هکتار از این پارک را اجرایی کرد.

وی گفت: هم اکنون این اداره با مشکل تامین آب برای آبیاری درختان و همچنین تأمین آب بهداشتی برای استفاده عمومی مردم مواجه است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قاینات گفت: پیگیری از طریق شرکت آب منطقه‌ای در جریان است و امیدواریم این شرکت هر چه زودتر با تغییر مکان چاه پارک جنگلی موافقت کند.

گلی با اشاره به اینکه کارشناسی محل جدید نیز با همکاری اداره شهرستان انجام گرفته است گفت: با توجه به شرایط موجود باید با همکاری بیشتر شرکت آب منطقه‌ای چاه جدید هر چه زودتر حفر تا شرایط این پارک به روال عادی برگردد.

وی افزود: در حال حاضر برای جلوگیری از خشکیدگی درختان آبیاری با تانکر و تراکتور انجام و آب مورد نیاز از چاه مدیریت بحران شهرستان حمل می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قاینات از مسئولان شهرستانی و استانی خواست برای جلوگیری از نابودی این فضای سبز به منابع طبیعی کمک کنند.

 

پارک جنگلی قاین حاصل زحمات چندین ساله تشکیلات منابع طبیعی دارای بیش از ۳۵هزار اصله درخت کاج، سرو، اقاقیا، بادام، توت، عناب، زرشک و سایر گونه‌های مثمر و غیرمثمر است، که در طول سال‌های متمادی آماده سازی و ظرفیت سازی، برای اوقات فراغت و تفرج شهروندان و مسافران مسیر جاده آسیایی سیستان و بلوچستان -بیرجند به مشهد گرفته است.

 

 

 

 

 

توقیف ۱۱ دستگاه موتورسیکلت در قاین

۱۱ دستگاه موتورسیکلت در اجرای طرح ضربتی مقابله با موتورسیکلت سواران متخلف در قاین توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قاینات از اجرای طرح برخورد با موتورسیکلتتوقیف ۱۱ دستگاه موتورسیکلت در قاین سواران متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمود زال بیکی افزود: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به منظور برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف، ایجاد مزاحمت و حرکات نمایشی طرح ارتقأ امنیت اجتماعی در شهرستان قاین اجرایی شد.

وی گفت: این طرح با حضور تیم‌های گشتی پلیس اجرایی شد و در پایان ماموران ۱۱ دستگاه موتورسیکلت را متوقف و روانه پارگینگ کردند که متخلفان با تشکیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان قاین با بیان اینکه طرح برخورد با موتورسوران متخلف همچنان در دستور کار جدی پلیس است، تاکید کرد: مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ بطور شبانه روزی آماده پاسخگویی به نیاز‌های پلیسی هموطنان است.

 

 

 

به مناسبت سوم خرداد

بهره برداری از دو طرح در شهرستان قاین

به مناسبت سوم خرداد ، امروز دو طرح با حضور سردار قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا استان در مناطق عشایری خضری دشت بیاض قاین به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها شامل افتتاح قنات روستای جان میرزا و مسجد روستای چاه دهنه بهره برداری از ۲ دو طرح در شهرستان قایندر مناطق عشایری خضری دشت بیاض است که برای بهره برداری از آن‌ها ۳۵۰ میلیون تومان هزینه شد و ۷۵ خانوار از مزایای آن بهره‌مند شدند.

فرمانده سپاه انصار الرضا استان در جمع مردم منطقه عشایری چاه دهنه گفت: تبلیغ و ترویج برای حضور گسترده ، معرفی شاخص‌های نامزد اصلح و تبیین آموزه‌های مقام معظم رهبری از مهم‌ترین وظایف سپاه در زمان انتخابات است.

سردار قاسمی افزود: دشمن می‌کوشد تا با تشویق مردم به عدم مشارکت در انتخابات، کشورمان را تضعیف کند که باید با حضور گسترده خود این توطئه دشمن را خنثی کنیم.

در این مراسم از ۲۰ نفر از جهاد گرانی که در ساخت مسجد چاه دهنه مشارکت داشتند قدردانی شد.

 

 

 

 

بهره‌برداری از آب انبار روستای بسکاباد قاین

همزمان با هفته میراث‌فرهنگی، بهره‌برداری از اثر تاریخی آب انبار روستای بسکاباد قاینات آغاز شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قاینات گفت: برایبهره‌برداری از آب انبار روستای بسکاباد قاین مرمت این اثر که در زمره آثار شناسایی شده طبقه‌بندی می‌شود، عملیات آواربرداری، خروج نخاله‌ها و اجرای مرمت گنبد و سردر ورودی انجام شد.

حمید عباس‌زاده افزود: این اثر با همت شورای اسلامی، دهیاری و خیرین و با نظارت و همکاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قاینات  مرمت شده و به بهره‌برداری رسید.

عباس‌زاده گفت: پرونده این اثر تاریخی برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور تشکیل شده و در حال تکمیل است.

 

 

 

کامیون حامل ۲۰ رأس احشام قاچاق در قاین متوقف شد

مأموران انتظامی قاینات در بازرسی از یک کامیون، ۲۰ رأس قاطر قاچاق بدون مجوز دامپزشکی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قاین گفت: مأموران انتظامی شهرستان قاین در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و احشام، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک کامیون مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ زال بیکی افزود: مأموران در بازرسی از کامیون، ۲۰ رأس قاطر قاچاق که فاقد مجوز دامپزشکی بود کشف کردند که ارزش ریالی احشام قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۴ میلیارد ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قاین افزود: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

 

توقیف ۲۷۰ قلم داروی دامپزشکی غیرمجاز در قاین

۲۷۰ قلم داروی دامپزشکی از یک ابزار فروشی در شهرستان قاینات توقیف شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاینات گفت: پیرو گزارشات واصله مبنی بر فروشتوقیف ۲۷۰ قلم داروی دامپزشکی از یک ابزار فروشی در قاین داروی دامپزشکی در یک مغازه ابزار فروشی در یکی از روستا‌های شهرستان طی بازدید از محل وجود  ۲۷۰ قلم داروی دامپزشکی تایید و با هماهنگی مقام قضایی نسبت به توقیف و ضبط محموله اقدام شد.

محمودی افزود: فروش و توزیع داروی دامی صرفا با مجوز دامپزشکی امکان پذیر است و اینکه فردی از روی آگاهی و یا عدم اگاهی اقدام به فروش و توزیع داروی دامی کنند تخلف و پیگرد قانونی دارد.

وی گفت: این اقدام به دلیل عدم اطلاع از نحوه تجویز و عوارض دارو احتمال به خطر افتادن سلامت دام و انسان را پی دارد و تهدیدی علیه بهداشت عمومی است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قاینات افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک یا طرح شکایات در این رابطه با شماره گیری ۳۲۵۶۶۴۵۰-۵۱ مراتب را برای پیگیری به اداره دامپزشکی گزارش دهند.

محمودی گفت: دامداران حتماً نسبت به تهیه دارو از داروخانه‌های دامپزشکی با نسخه و تجویز دکتر دامپزشک اقدام کرده و از تهیه و مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنند.

سقوط از ارتفاع کارگر ۲۵ ساله را به کام مرگ کشاند
فرمانده انتظامی شهرستان قاین از مرگ یک جوان ۲۵ ساله بر اثر سقوط از ارتفاع در کارخانه فولاد شهر نیمبلوک خبر داد.

سرهنگ «محمود زال بیکی»  اظهار داشت: با اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط یک نفر از ارتفاع در کارخانه فولاد شهر نیمبلوک بلافاصله ماموران انتظامی و نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

 

وی بیان داشت: ماموران پس از رسیدن به محل حادثه مشاهده کردند کارگر کارخانه هنگام انجام کار از ارتفاع هشت متری به طرف پائین سقوط کرده و به دلیل بالا بودن شدت جراحات جان خود را از دست داده است.

 

فرمانده انتظامی شهرستان قاین افزود: جسد کارگر پس از هماهنگی با مقام قضائی به پزشکی قانونی منتقل و اقدامات قانونی با تشکیل پرونده در حال انجام است.

 

سرهنگ زال بیکی خاطر نشان کرد: شهروندان عزیز در هنگام کار کردن در ارتفاع حتما نکات ایمنی را رعایت کنند، تا شاهد این چنین حوادث تلخ نباشیم.

 

 

 

 

 

کشف ۱۱ هزار عدد قرص ترامادول در قاین
فرمانده انتظامی قاین گفت: مأموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از یک اتوبوس مسافربری ۱۱ هزار و ۵۰۰ عدد قرص ترامادول کشف کردند.

سرهنگ «محمود زال بیکی» اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی شهید غلامی شهرستان قاین هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از خودرو ۱۱ هزار و ۵۰۰ عدد قرص ترامادول که به طرز ماهرانه ای در اتوبوس جاساز شده بود کشف کردند که ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۱۱۵ میلیون ریال براورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قاین بیان داشت: مأموران در این رابطه یک اتوبوس توقیف و یک متهم را دستگیر کردند که متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ زال بیکی با اشاره به اینکه قاچاق کالا پدیده ای است که از جهات گوناگون حیات سالم اقتصادی و فرهنگی یک جامعه را تهدید می کند؛ خاطر نشان کرد: پلیس با تمام توان و جدیت همواره آماده است تا با قاچاقچیان و اخلالگران نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند.

 

 

 

 

شهردار قاین بازداشت شد

شهردار قاین بازداشت شد

 شهردار قاین به دلیل تخلفات مالی بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهردار قاین به دلیل تخلفات مالی به دستور مقام قضایی بازداشت شده است.

شنیده های حاکی است در اقدامی انقلابی توسط قوه قضائیه و نهادهای نظارتی_امنیتی شهردار قاین و چند نفر دیگر دستگیر شده اند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*