هدیه ویژه مرکز معاینه فنی ایران به مناسبت روز مادر/ صدور رایگان گواهی بیمه خودروهای دو گانه سور

مرکز معاینه فنی ایران به مدیریت امیر عزیزی واقع در بلوار مسافر، میدان قائم، سمت راست، جنب ایران خودرو به مناسبت میلاد فرخنده حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر و نیز میلاد خجسته بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به همشهریان عزیز هدیه می دهد. مرکز معاینه فنی ایران به همین مناسبت گواهی بیمه خودروهای دوگانه سوز را به مدت ۲۰ روز به صورت رایگان در اختیار مراجعین محترم قرار خواهد داد.
کامبیز عزیزی، مدیر داخلی:
– کار پذیرش خودروها ساعت ۷ صبح آغاز و تا ساعت ۲۰ شب ادامه می‌یابد و به منظور رفاه حال شهروندان عزیز تا زمانی که ارباب رجوع داشته باشیم نسبت به پذیرش خودروها اقدام می‌شود.
– مالکین محترم خودروهایی که در مرحله اول مردود می‌شوند پس از رفع نقص، بدون نوبت پذیرش خواهند شد و مهلت مراجعه مجدد آنان به مرکز تا ۱۴ روز می باشد.
جلال الدین شاوردی، کارشناسCNG:
– در این مرکز ابتدا پذیرش چشمی خودرو و سپس بازدید و نشت یابی سیستم گاز خودرو، ریگولاتور اتصالات و شیلنگ های داخل موتور انجام می شود.
– در ادامه مخزن گاز، شیر گاز، لوله و اتصالات داخل صندوق مورد بررسی قرار گرفته و کار نشت یابی با استفاده از مایع نشت یاب انجام می گیرد.
– چنانچه عمر مخزن خودرو از تاریخ تولید به بیش از ۶ سال رسیده باشد نیاز به آزمایش هیدرواستاتیک خواهد بود و در غیر این صورت نیازی به آزمایش هیدرواستاتیک نیست.
– اگر مخزن خودرو به انجام تست نیاز داشته باشد به صورت سیستمی به یکی از مراکز هیدرواستاتیک معرفی می گردد.
– اعتبار آزمایش هیدرواستاتیک سه ساله است و هر سه سال باید مجددا این آزمایش انجام شود البته در صورت وارد آمدن صدمه به خودرو، تست هیدرواستاتیک زودتر از موعد مقرر انجام می شود.
– عمر مخازن ۱۵ الی ۲۰ سال می باشد.
محمد حسین اکبری، کارشناس فنی:
مراحل معاینه فنی شامل ثبت اطلاعات و احراز هویت، بررسی ظاهری (شیشه نباید شکسته باشد، لاستیک ها نباید فاقد آج باشد، سیستم صوت خارج از عرف نباشد، سیستم کمک فنر خوابیده نباشد، سیستم روشنایی بدون نقص باشد، مجهز به کمربند ایمنی باشد و…)، آزمون آلایندگی ( این آزمون برای خودروهای کاربراتوری و انژکتوری متفاوت است)، آزمون جلوبندی و تنظیم فرمان، آزمون کمک فنرها، آزمون ترمزها و آزمون اهرم بندی و سیستم نگهدارنده خودرو می باشد.
– به کلیه مراجعین محترم توصیه می گردد قبل از حضور در مراکز معاینه فنی از صحت خودروی خود اعم از فنی و ظاهری اطمینان کسب نمایند.
– خودروهای سبک پلاک شخصی و دولتی باید پس از گذشت ۴ سال از تولید خودرو به صورت سالیانه به مراکز معاینه فنی مراجعه نمایند.
-خودروهای پلاک عمومی پس از گذشت یک سال از تولید مراجعه کنند. این خودروها تا عمر ۱۰ سال هر شش ماه و با عمر بیش از ۱۰ سال هر ۳ ماه باید برای دریافت معاینه فنی اقدام نمایند.
– مالکین محترم خودروها با توجه داشته باشند که چنانچه به هر صورت دچار سانحه تصادف شدند طبق دستورالعمل برای تست مجدد و تایید صحت خودرو باید به مراکز معاینه فنی مراجعه نمایند.
به همشهریان عزیز توصیه می گردد دریافت برگه معاینه فنی خودرو را به روزهای پایانی سال موکول ننمایند.
– ما برای ارائه خدمات تست کلیه خودروهای داخلی و خارجی به شهروندان محترم آمادگی دارند.
– شهروندان عزیز بدانند اگر بر ضرورت رفع نقص خودروی آنان تأکید داریم تنها به لحاظ حفظ ایمنی و سلامت راننده و سرنشینان است و دلیل دیگری جز این وجود ندارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*