در اجلاسیه شهدای زن استان عنوان شد: نقش زنان در دفاع مقدس تعیین کننده بود

امروز خراسان جنوبی – حسین زاده / اجلاسیه ۵ شهید زن استان در راستای کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید خراسان جنوبی روز گذشته در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این اجلاسیه که به نام و یاد شهیده طوبی تاجریزی (بیرجند)، شهیده لیلا حسنی (طبس)، شهیده خاتون مهریان (قاین)، شهیده معصومه محمودی سرتنگی (بیرجند) و شهیده نسرین خسروی (بشرویه) برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین میرباقری از کارشناسان مذهبی کشور با بیان اینکه زنان ما برای اینکه امروز بتوانند مسئولیتی را که به عهده آنهاست به نحو احسن انجام دهند باید به سیره پیامبر اسلام توجه کنند، گفت: نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس بسیار تعیین کننده بود و زنان ما پشت جبهه ها را خالی نگذاشتند و لذا دشمن که متوجه شده جوانان رشید ما در دامان پاک مادران و با شیر پاک آنها تربیت می‌شوند از ۲۰ سال پیش تمامی ابزارها را برای ضربه زدن به ریشه خانواده‌ها به کار گرفته است. وی افزود: امروز زنانی نمی‌توانند میدان‌دار جنگ با دشمن باشند و در خط مقدم جنگ با دشمن حضور داشته باشند که نقش خود را در خانواده بهتر ایفا کنند. وی با اشاره به اینکه برخی بی میلی ها نسبت به ازدواج و بچه دار شدن همان چیزی است که دشمن می‌خواهد، اظهار کرد: به تأخیر انداختن ازدواج و فرزند دار شدن باعث شده تا با کاهش جمعیت به ویژه جمعیت جوان روبه‌رو شویم.
هیچ توفیقی بهتر از تربیت فرزندان
صالح برای زن نیست
این کارشناس مذهبی با ذکر اینکه هیچ توفیقی برای زن بهتر از تربیت فرزندان صالح نیست، اضافه کرد: جامعه ای که زنان آن موفقیت را در کارمند شدن و پشت میزنشینی بدانند نخواهند توانست در مقابل دشمن ایستادگی کنند و همانطورکه پیامبر اسلام(ص) می فرماید بهترین چیز برای دختران پس از رسیدن به بلوغ، ازدواج است. حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان اینکه زنان در عرصه اقتصادی نیز نقش حیاتی و تأثیرگذاری دارند، گفت: زنان می توانند کاری کنند تا لوازم و مایحتاج خانواده از تولیدات داخلی تهیه شود.
انقلاب اسلامی دنباله‌روی قیام سیدالشهدا(ع)
مسئول بسیج جامعه زنان کشور نیز با اشاره به اینکه مسیر و راهی را که شهدا و ما طی کرده ایم برگرفته از عاشورای حسین(ع) و قیام بزرگ حضرت سیدالشهدا(ع) است، گفت: دستگاه استکباری حاکم در دوران سیدالشهدا(ع) حرکت عظیمی را برای قطع ارتباط انسان و خدا آغاز کرد و هدفشان تربیت انسان هایی برای رسیدن به مقاصدشان بود اما قیام امام حسین (ع) آنان را ناکام گذاشت و لذا همه انسان‌ها تا قیامت مدیون سرور و سالار شهیدان هستند. اصلانی افزود: در قرن چهاردهم استکبار خودنمایی کرد و اظهار نمود که انسان ها به خدا نیازی ندارند اما درست زمانی که می‌رفت تا بار دیگر ارتباط انسان با خدا قطع شود قیام و انقلاب توسط فرزند سیدالشهدا(ع) یعنی امام(ره) رخداد و انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام(ره) شکل گرفت که نشان داد می‌توان عبد پروردگار بود و زندگی جاودانه داشت.
انقلاب اسلامی به زنان هویت داد
وی با اشاره به نقش زنان در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: خانواده‌های معظم شهدا نه تنها خودشان در عرصه ها حضور داشتند که فرزندانشان را نیز راهی جبهه ها می کردند و در حقیقت آنها این انقلاب و نظام اسلامی را رقم زدند. اصلانی اضافه کرد: انقلاب اسلامی برای ما زنان دستاوردهای فوق العاده ای در مسیر عبودیت و بندگی داشت و به ما هویت داد حال آنکه زن در جامعه غربی بی هویت ترین دوران خود را می گذراند و تنها در حد یک کالا در دست سودجویان است. وی با ذکر اینکه امروز خداوند اراده کرده تا به وسیله شما شیر زنان دنیا را متحول کند، گفت: کسانی می توانند از این پیچ تاریخی عبور کنند که پیرو ولایت و ارزش‌های انقلاب اسلامی باشند و لذا ما به خود می بالیم که هستیم و تا هستیم انقلاب اسلامی زنده است و مسیر شهدا ادامه خواهد یافت. همسر شهید بصیری پور اولین شهید مدافع حرم استان نیز در ابتدای این جلسه دلنوشته ای را خطاب به همسر شهیدش قرائت کرد.
رونمایی از کتب و تمبر یادبود اجلاسیه
و قرائت بیانیه به سه زبان
رونمایی بیش از ۱۰ جلد کتاب در حوزه شهدای زن استان، رونمایی از تمبر یادبود اجلاسیه با تصویر ۵ شهید زن استان، تقدیم پنج سند سجلی ۵ شهید زن استان به خانواده‌های معظم آنان، قرائت بیانیه اجلاسیه با سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی خطاب به آل سعود، غرب و صهیونیست، اجرای سرود و… از دیگر برنامه‌های اجلاسیه ۵ شهید زن استان بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*