جلوگیری از ریزش مو به شیوه خانگی/ انار، دارویی فوق العاده برای کاهش سرفه/ راهی سریع برای جلوگیری از پیری زودرس/ گیاهی دارویی که برای آرامش اعصاب مفید است / عوارض مصرف نوشیدنی های داغ/ برای حفظ جان خود دور این خوراکی ها را خط بکشید!/جلوگیری از نابینایی با استفاده از ایمپلنت چشمی

فواید اضافه کردن نمک به شامپو

محققان طب سنتی معقتد هستند، نمک باعث بهبود رشد مو می‌شود؛ به افرادی که دچار ریزش مو شده‌اند اغلب توصیه می‌شود که از نمک برای تحریک طبیعی رشد موها استفاده کنند، برای اینکه بتوان از خواص نمک بهره برد، موها را به طور معمول شسته و یک قاشق غذاخوری نمک دریا را برداشته و پوست سر را به مدت ۱۰ دقیقه با آن ماساژ دهید و دوباره موهایتان را بشویید، این روند را ۲ بار در هفته تکرار کنید و در عرض یک ماه شاهد نتایج آن باشید.

///

خواص لوبیا قرمز

لوبیا یکی از بهترین مواد برای تقویت مو و شفاف سازی پوست است؛ مقادیر بالای آنتی اکسیدان‌های موجود در لوبیا قرمز، احتمال پیری زودرس را کاهش می‌دهد و با کاهش چین و چروک به جوان سازی پوست صورت کمک می‌کند، همچنین لوبیا بسیار در درمان اگزما و پسوریازیس مفید است؛ در طب سنتی از خمیر لوبیا، به دلیل خواص ضد التهابی که دارد برای درمان اگزما و پسوریازیس استفاده می‌شود.

///

با دارچین اعصابتان را آرام کنید

محققان طب سنتی معتفدند دارچین علاوه بر درمان اختلال‌های گوارشی، خاصیت آرام بخشی دارد؛ دارچین قند و کلسترول خون را کنترل کرده و برای درمان سوء هاضمه، درد، نفخ معده و اسهال استفاده می‌شود. متخصصان به این نتیجه رسیده‌اند که دارچین علاوه بر اینکه دیابت را کنترل می‌کند، بر کلسترول خوب و LDL نیز اثر می‌گذارد، افرادی که مبتلا به آلرژی هستند می‌توانند از این داروی سنتی استفاده کنند چرا که به بهبود آلرژی کمک می‌کند.

///

انار و خواص آن

انار میوه‌ای معتدل، مقوی، ملین، ادرارآور و ضد تشنگی است، اگر بعد از غذا انار شیرین خورده شود رنگ چهره زیبا و غذا آسان هضم می‌شود؛ خوردن انار برای چاق شدن کسانی که لاغر هستند، مفید است، انار شیرین برای کسانی که یرقان دارند مفید است و باید یک ساعت قبل از غذا میل شود، همچنین انار شیرین سرفه را تسکین می‌دهد و صدا را باز می‌کند، علاوه بر این خارش‌های بدن را تسکین می‌دهد.

///

توصیه‌هایی برای کاهش سردردهای میگرنی

افرادی که دچار سردردهای میگرن هستند باید از مصرف گوشت‌های مانده، انبه، موز، کنسروماهی، کلم، لبنیات، بادمجان، گوجه فرنگی، سیب زمینی، تمشک، آلو قرمز و مخمرها، شکلات و ادویه جات پرهیز کنند، غذا را به مقدار کم اما با کیفیت بالا مصرف کنند و بین وعده‌های غذایی از میان وعده‌های مغذی استفاده کنید و هیچ وعده غذایی را حذف نکنید، از مصرف انواع شیرینی جات و نوشیدنی های رژیمی حاوی آسپارتام پرهیز کنید.

///

لذت خوردن مایعات داغ معمولا افراد را به تکرار این کار وادار می‌کند، اما باید بدانید که خطرات وحشتناک ناشی از این کار در کمین شما نشسته است.

برای حفظ جانتان دور خوراکی‌های داغ را خط بکشیدشهرام آگاه متخصص تغدیه در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره عوارض مصرف خوراکی‌های داغ، گفت: به طور معمول هر غذایی که وارد بدن می‌شود در اولین قدم باید تعادل دمایی با بدن  پیدا کند، بنابراین خوردن مایعات خیلی گرم یا خیلی سرد به دلیل زمان بر بودن فرایند تعادل دما با دمای بدن، ممکن است اختلالاتی در هضم غذا به وجود آورد.

وی بیان کرد: در این بین کشته شدن سلول‌های سطح دهان و مری و از بین رفتن مخاط سطحی آن مهم‌ترین آسیبی است که خوردن خوراکی‌ها به خصوص مایعات داغ ممکن است برای بدن به دنبال  داشته باشد، همچنین در برخی موارد ممکن در دیواره معده آسیب شود.

آگاه بیان کرد: کشته شدن سلول‌های سطح مری و دهان بر اثر حرارت بالا باعث ایجاد سوزش در این نواحی شده و ممکن است اختلالاتی در بلع بیمار به وجود آورد. علاوه بر تمامی آسیب‌های ذکرشده، تکرار این کار در دفعات بالا احتمال ابتلا به سرطان مری را به شدت بالا می‌برد.

این متخصص تغذیه ادامه داد: آسیب رسان بودن مواد غذایی داغ موضوعی اثبات شده است؛ برای مثال در برخی مناطق از کشور که خوردن چای بسیار داغ مرسوم است، شاهد شیوعی بیشتر از انواع سرطان مری به خصوص از نوع سنگفرشی آن هستیم.

جلوگیری از نابینایی با استفاده از ایمپلنت چشمی

تهران – ایرنا – محققان آمریکایی ایمپلنت جدیدی را ساختند که به اندازه یک دانه برنج است و پس از قرارگیری در درون چشم، دارویی را آزاد می کند که مانع نابینایی شخص در اثر بیماری انحطاط ماکولا می شود.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، دژنراسیون ماکولا یا انحطاط ماکولا، یکی از شایع ترین بیماری های چشمی است که باعث می شود فرد با افزایش سن دید متمرکز خود را از دست بدهد و انجام فعالیت هایی مانند مطالعه و رانندگی غیر ممکن شود.
ماکولا یک ناحیه کوچک در شبکیه است که مسئول بینایی مرکزی محسوب می شود و باعث می شود چشم قادر به دیدن جزییات باشد. تاری تصاویر، مشاهده مناطق تیره و اعوجاج در دید مرکزی مهمترین علایم انحطاط ماکولای مرتبط یا افزایش سن (AMD) محسوب می شوند.
محققان برای حل این مشکل ایمپلنتی توسعه داده اند. این ایمپلنت کوچک دارای مخزنی برای نگهداری دارو است که از طریق یک ورودی حلقوی می توان آن را مجدداً از دارو انباشته کرد. این ورودی کوچک در زمان انجام ایمپلنت درون سطح چشم و زیر پلک شخص قرار می گیرد.
در آزمایشات اولیه این ایمپلنت مشخص شد اثرگذاری آن در درمان AMD کاملا مشابه روش های متداول تزریق دارو به چشم است. با این تفاوت که مخزن این ایمپلنت هر ۱۵ ماه یک بار نیاز به پر شدن دارد. در نتیجه نیازی به مراجعه مکرر به مطب پزشک نیست و دارو به طور مستمر به چشم بیمار می رسد. این فرآیند مانع کاهش دید چشم بیمار در اثر تاخیر در مراجعه به پزشک یا انجام تزریق می شود.
به گفته محققان با وجود این که جراحی اولیه برای کارگذاشتن ایمپلنت درون چشم دارای عوارض جانبی است، این شیوه دارورسانی در مجموع ایمن است و ظرف سه سال آینده آماده بهره برداری تجاری خواهد شد.

مصرف گردو و بادام موجب افزایش طول عمر می شود

به گفته محققان مصرف مغزیجات آجیلی به عنوان میان وعده علاوه بر فواید متعدد موجب افزایش طول عمر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق مطالعه جدید محققان خوردن ۲۰ گرم مغزیجات آجیلی در روز ریسک بیماری قلبی، سرطان و سایر بیماری ها را کاهش می دهد.

خوردن روزانه مغزیجاتی نظیر بادام زمینی، فندق، گردو و بادام می تواند ریسک بیماری قلبی عروق کرونر را تا حدود ۳۰ درصد، ریسک سرطان را تا ۱۵ درصد، و ریسک مرگ زودهنگام را تا ۲۲ درصد کاهش دهد.

نتایج همچنین ارتباط خوردن مغزیجات آجیلی را با کاهش ریسک مرگ ناشی از بیماری تنفسی و دیابت نشان داده اند اما در حال حاضر داده های کمتری در مورد ارتباط این مغزیجات با این بیماری ها وجود دارد.

محققان به منظور دستیابی به این یافته ها، ۲۹ مطالعه منتشرشده از سراسر جهان را بررسی کردند. در مجموع شرکت کنندگان این مطالعه بالغ بر ۸۱۹ هزار نفر بودند.

«داگفین آیون»، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما دریافتیم کاهش مداومی در ریسک بروز بسیاری از بیماری های مختلف وجود دارد که نشانه قوی این موضوع است که رابطه اساسی و بنیادی بین مصرف مغزیجات آجیلی و نتایج متفاوت سلامت وجود دارد.»

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*