تامین آب شرب ۱۶ هزار نفر در بشرویه با افتتاح بندخاکی

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بشرویه گفت: افتتاح بزرگترین بندخاکی این شهرستان از نظر مساحت، طرحی است که طی امسال در حال اجرایی شدن است و با اجرای آن آب شرب ۱۶ هزار نفر جمعیت شهر بشرویه تأمین می‌شود.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، محمدرضا رفیعی، امروز(۴ مهر)، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۱۴ طرح در شهرستان بشرویه در حال اجرا است و علاوه بر این دو طرح نیز از محل اعتبارات استانی اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: افتتاح بزرگترین بندخاکی این شهرستان از نظر مساحت، طرحی است که طی امسال در حال اجرایی شدن است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بشرویه بیان کرد: این بند خاکی در نخاب بشرویه اجرایی می‌شود که حجم عملیاتی آن ۳۳ هزار متر مکعب است.

رفیعی با بیان اینکه این پروژه باعث احیاء چندین قنات و چشمه می‌شود و تغذیه آب شرب شهرستان را خواهد داشت، افزود: اعتبار این طرح ۷۹۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان از محل صندوق توسعه ملی است و با اجرای آن آب شرب ۱۶ هزار نفر جمعیت شهر بشرویه تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه از سال ۸۳ تا ۹۶، ۱۱۵ طرح آبخیزداری به صورت گابیونی، سنگ، ملات و بند خاکی در این شهرستان اجرایی شده است، اظهار کرد: اعتبارات این طرح‌ها از محل استانی و مدیریت بحران بوده و چهار میلیون متر مکعب در هر بارندگی ذخیره سازی می ‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بشرویه بیان کرد: علاوه بر طرح بند خاکی نخاب، ۱۳ پروژه دیگر نیز امسال اجرایی می‌شود که حجم ذخیره سازی آب را در هر بارندگی به شش میلیون متر مکعب افزایش می‌دهد.

رفیعی با اشاره به اینکه این ۱۳ پروژه با اعتبار ۲ میلیارد و ۴۲ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی در پنج حوزه است، تصریح کرد: از این تعداد، سه مورد در نخاب، چهار مورد در غنی آباد، دو مورد در ارک و پنج طرح در جگرکوه است که تمام این پروژه‌ها باعث احیاء ۱۵ قنات و چشمه می‌شود و ۱۸ هزار نفر از آن بهره مند می‌شوند.

وی یادآور شد: علاوه بر پروژه‌هایی که اعتبار ملی دارند دو پروژه استانی نیز با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان در دستور کار است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*