از ابتدای امسال؛ ۶۳۰ کارگر در واحدهای تولیدی خراسان جنوبی تعدیل شدند

مدیر اجرایی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعدیل کارگری و معوقات آنان نگرانی‌های ایجاد کرده است، گفت: در پنج ماهه ابتدای امسال ۶۳۰ کارگر در واحدهای تولیدی استان تعدیل شدند و ۳ هزار و ۶۰ کارگر حقوق معوقه طلبکارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از بیرجند، محمد خضری امروز (۱۱ شهریور) در دیدار مدیرکل و کارکنان اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به مناسبت هفته تعاون اظهار کرد: مهمترین رکن توسعه و اشتغال در کشور بخش تعاون است و می‌تواند در توزیع ثروت بین مردم نقش کلیدی داشته باشد.

وی افزود: تعاون در  فرهنگ ایرانی  و اسلامی نقش تاریخی و ارزشی دارد و هر اندازه در قالب تعاون بیشتر کار شود تحقق عدالت اجتماعی و اسلامی در جامعه آسانتر می‌شود.

مدیر اجرایی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اشتغال در وضعیت کنونی از چالش‌های بزرگ است، گفت: اشتغال مهمترین اصل آن حفظ اشتغال موجود است و همه باید در این زمینه همکاری داشته باشند.

خضری با بیان اینکه بیکاری معضل بزرگ جامعه است، عنوان کرد: اکنون اشتغال موجود در کشور و استان خراسان جنوبی وضعیت خوبی ندارد و بحران کارگری در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه تعدیل کارگری و معوقات آنان نگرانی‌های ایجاد کرده است، ادامه داد: بسیاری از واحدهای تولیدی معوقات کارگری دارند و کارگران ۹ تا ۱۰ ماه حقوق دریافت نکردند که باید این موضوع با تدابیری رفع شود.

مدیر اجرایی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از تعدیل ۶۳۰ کارگر در واحدهای تولیدی استان طی پنج ماهه ابتدای امسال خبر داد و گفت: همچنین ۳ هزار و ۶۰ کارگر حقوق معوق از ۱۰ ماه به پایین دارند.

خضری از مسئولان استان درخواست کرد توجه بیشتری به دفاع از قشر کارگر داشته باشند چرا که محیط کارگری از محیط‌های بحران‌زا در سطح جامعه است که مشکلات اقتصادی و اجتماعی را به دنبال دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*