رئیس هیئت هندبال استان خواستار شد: شفافیت در بودجه هیئت ها

مدیرکل ورزش و جوانان استان در جلسات متعددی که برگزار کرده بر توزیع بودجه براساس برنامه و گزارش عملکرد هر هیئت تأکید و همواره شفافیت را سرلوحه کار خود دانسته است. به همین دلیل رئیس هیئت هندبال استان از مدیر کل ورزش و جوانان استان درخواست کرد که بودجه هر هیئت را براساس گزارش عملکرد آن به همه اعلام کنند. همچنین وی از جمله مشکلات این هیئت را نبود سالن دانست و اینکه همان سالنی که برای هندبال استاندارد بود از آن ها گرفته شده و کسی هم پاسخگوی این موضوع نیست و جلوی پیشرفت آن ها گرفته شده است.
رئیس هیئت هندبال استان در این باره گفت: در سال ۹۵ طرح استعدادیابی را داشتیم و خیلی استقبال خوب بود و از توقع مان هم بالاتر بود. مجتبی شریعتی فر افزود: اما مهمتر از جذب نیرو نگاه داشت و نگهداری آنها است که نیاز به سخت افزار، بودجه و وسایل دارد. وی تصریح کرد: سالن شهیدین قاسمی تنها سالن استاندارد در استان است که برای بازی هندبال مناسب است و یک سال فقط در اجاره ما بود که برنده مزایده شده بودیم و بعد از آن از ما گرفتند.
با بهانه تمدید نکردند
رئیس هیئت هندبال استان خاطر نشان کرد: در حالیکه می توانند تا سه سال مجوز مزایده را تمدید کنند ولی بعد از یک سال با بهانه ها و دلایل واهی سالن را از ما گرفتند. شریعتی فر ادامه داد: در این رابطه درخواست ها و نامه های زیادی به اداره کل ورزش و جوانان استان نوشتیم ولی هیچ جوابی نداشت. وی اضافه کرد: این در حالی است که در برخی از هیئت ها این اتفاق افتاده است و سالن برایشان تمدید شده و حتی در استان های دیگر هم با بررسی هایی که داشتم این اتفاق افتاده و موضوعی خلاف قانون نبود ولی درباره ما این امر صدق نکرد. او بیان کرد: ما قبلا تمام اردوها و مسابقات را در آنجا برگزار می کردیم ولی اکنون جایی برای تمرین، اردو و مسابقات نداریم و به همین دلیل استعدادهای خوبی که پیدا کرده بودیم را از دست می دهیم. به گفته وی این در حالی است که برخی هیئت ها حتی دو سالن را در اختیار دارند و به هیئتی مثل ما که تعداد بالایی از ورزشکاران را دارد و حتی میزبانی مسابقات را برگزار کرده هیچ سالنی داده نشده است.
شفافیت در بودجه هیئت ها نداریم
رئیس هیئت هندبال استان با بیان اینکه سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان را در بیرجند فعال داریم، گفت: اما بودجه به صورت متوازن و متعادل نیست. شریعتی فر از مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان درخواست کرد تا از امسال در توزیع بودجه شفافیت داشته باشند. وی با اشاره به اینکه مشکل مالی را تمام هیئت ها دارند و موضوع جدیدی نیست، ادامه داد: اما اینکه بدون توجه به ارزیابی عملکرد هیئت ها بودجه تخصیص داده می شود درست نیست و اگر می گویند این حرف درست نیست پس مانند وزارت خانه که بودجه هر فدراسیون را اعلام کرد اداره کل هم با دلیل و عملکرد هیئت ها بودجه هر هیئت را کامل و شفاف اعلام کند. او خاطر نشان کرد: برخی از هیئت ها هیچ کاری انجام نداده اند ولی بودجه بالایی دریافت می کنند و هیئتی که در تمام اعزام ها و مسابقات شرکت می کند بودجه خیلی کمتری می گیرد. به گفتۀ وی عملکرد هیئت هندبال در سال ۹۶ نسبت به ۹۵ خیلی پیشرفت داشت و رتبه یک در جذب نیرو و رتبه۱۸ در میان هیئت های کشور را داشتیم و با وجود اینکه اعتبارات اداره کل چندین برابر شده بود ولی بودجه ما هیچ تغییری نکرد و این نمونه شفاف از بی توجهی به ارزیابی عملکردها می باشد. شریعتی فر گفت: مدیرکل جدید قول هایی داده است که امیدواریم به آن عمل شود و روال کنونی تغییر پیدا کند.
استعداد در حد تیم ملی
رئیس هیئت هندبال استان تأکید کرد: با وجود تمام این مشکلات و محدودیت ها کوتاه نیامدیم و به کار خود ادامه داده ایم. شریعتی فر تصریح کرد: در تمامی مسابقات و در رده های مختلف شرکت کردیم. وی با بیان اینکه حدود ۴۷۰ ورزشکار فعال بانو و آقا داریم، گفت: ۶ شهرستان بیرجند، قاین، فردوس، طبس، سرایان و آیسک فعال هستند و در آینده نزدیک نهبندان و زیرکوه را هم فعال خواهیم کرد و تعداد ورزشکاران ما بیشتر می شود. او خاطر نشان کرد: در شهرستان ها هم به دلیل اینکه سالن های ورزشی محدود هستند مشکل سالن را داریم البته در طبس وضع بهتر است و نیاز داریم که نوع نگاه ها و روندها تغییر کند تا بتوانیم با وجود ظرفیت ها و استعدادها کارهای بزرگی انجام دهیم. به گفتۀ وی در طرح استعدادیابی ورزشکارانی را جذب کردیم که توانایی حضور در تیم ملی را داشتند ولی با وجود این مشکلات این روند تغییر کرد.
هندبال ساحلی فعال در طبس
رئیس هیئت هندبال استان اعلام کرد: در طبس توانسته ایم هندبال ساحلی را فعال کنیم و خوش درخشیده اند. شریعتی فر تصریح کرد: دلیل اینکه در دیگر شهرستان ها رشته هندبال فعال نیست به دلیل نبود فضای مناسب است و در بیرجند هم زمین والیبال ساحلی بود ولی نیاز به تغییرات داشت که هزینه هایی را در بر داشت و به همین دلیل اولویت ما قرار نگرفت. وی درباره داور و مربی هم گفت: در بخش آقایان مشکلی در زمینه مربی و داور نداریم اما در بخش بانوان مربی و داور با تجربه ای که در مسابقات حضور داشته باشد اندک داریم. او اضافه کرد: تا پایان سال کلاس های آموزشی و بازآموزی برای مربیان خواهیم داشت که مدرس از فدراسیون برای تدریس می آید. به گفتۀ وی با توجه به برگزاری طرح استعدادیابی در سال ۹۵ استقبال خانواده ها خیلی خوب است و با کمترین هزینه می توانند در این ورزش فعالیت کنند.
معافیت از حق ورودی به مسابقات
رئیس هیئت هندبال استان از مدیرکل ورزش و جوانان درخواست کرد تا در زمینه ورودی به مسابقات هم وارد شود. شریعتی فر بیان کرد: چند استان در کشور محروم شناخته شده اند و از دادن حق ورودی به مسابقات معاف هستند ولی خراسان جنوبی جزو این استان ها محسوب نشده است. وی افزود: این موضوع بازمی گردد به توانایی مدیرکل و اینکه با وزارتخانه رایزنی داشته باشد تا این استان هم از این مزیت برخوردار شود چرا که امکانات، تجهیزات و اعتبارات این استان نسبت به استان سیستان و بلوچستان و یا کرمان که معاف هستند بیشتر نیست و محدودیت های زیادی داریم که باید استان ما هم جزو این معافیت قرار گیرد. به گفتۀ وی اگر خراسان جنوبی هم از معافیت حق ورودی در مسابقات برخوردار شود حرکت روبه رشدی در ورزش رخ خواهد داد چرا که اکنون خیلی از هیئت های ورزشی به دلیل ورودی حداقل ۵ میلیون تومان در مسابقات نمی توانند شرکت کنند و آن تجربه و توسعه ای را که باید به دست نمی آورند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*