کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از ۸ دستگاه برتر استان در میز خدمت

به همت مدیریت و کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره ) خراسان جنوبی، این مجموعه به عنوان یکی از ۸ دستگاه برتر در ارائه خدمات میز خدمت به مردم و مراجعه کنندگان از سوی دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی معرفی شد.

میز خدمت کمیته امداد استان حاصل تلاش چندین ساله
در همین راستا مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه از چندین سال قبل در کمیته امداد استان چنین خدمتی به مراجعه کنندگان در نقاط مختلف استان ارائه می شده که اکنون نام میز خدمت به خود گرفته، گفت: بیشتر جامعه هدف کمیته امداد  روستائیان کم سواد و بی سوادی هستند که هنگام  مراجعه به ادارات با مشکلاتی مواجه می شوند که در راستای تکریم ارباب رجوع، جلوگیری از سرگردانی و تضییع حقوق شهروندی در تمامی دفاتر و مراکز کمیته امداد استان میز خدمت را تشکیل داده ایم.

فعالیت میز خدمت در ۲۱ دفتر نمایندگی کمیته امداد
رضا سلم آبادی به تشکیل دفتر نمایندگی کمیته امداد در ۲۱ نقطه استان به رغم اینکه فقط در ۱۱ شهرستان باید دفتر تشکیل شود، افزود:  با توجه به بعد مسافت برخی از روستاها تا مراکز شهرستان ها با هدف کاهش هزینه های ایاب و ذهاب مددجویان (که اکثرا سالمند هستند)  بدون اینکه بار مالی مضاعفی بر کمیته امداد تحمیل شود این دفاتر را تشکیل داده ایم که رؤسای این دفاتر اختیار تام دارند و مستقیم می توانند با مدیر کل در ارتباط باشند .وی با اشاره به برخی از این دفاتر در دیهوک، شوسف، مود، آرین شهر، خضری و دستگردان ادامه داد : با همکاری شورا ، شهرداری و دهیاری این مناطق به مدت ۵ سال محلی را بصورت رایگان در اختیار گرفته ایم و توانسته ایم میز خدمتی را  در داخل این دفاتر تعبیه کرده و به مردم خدمت ارائه دهیم.

۱۴۱ هزار نفر در سال ۹۶ به کمیته امداد مراجعه و دریافت خدمت داشته اند
وی تعداد مراجعه کنندگان به کمیته امداد را در سال۹۶ که یک یا چند خدمت گرفته اند ۱۴۱ هزار نفر عنوان کرد و گفت: تشکیل کارگروه میز خدمت با استفاده از افراد مفید و مثمر ثمر و متشکل از متصدی میز خدمت، مسئول پشتیبانی، روابط عمومی، مسئول فناوری، اداری و یک عضو از معاونت ها اولین اقدام بعد از ابلاغ دستور تشکیل میز خدمت در کمیته امداد استان بوده است.

وجود بیش از ۸۰ باجه خدمت در ۲۱ دفتر کمیته امداد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با تأکید بر اینکه در کمتر از یک ماه روند کار میز خدمت در این مجموعه مشخص و به تمامی دفاتر ابلاغ شد، افزود : بیش از ۸۰ باجه میز خدمت در ادارات و دفاتر نمایندگی کمیته امداد آماده ارائه خدمات به مددجویان هستند.

ارائه برخی از خدمات امداد بصورت الکترونیکی در استان
سلم آبادی با بیان اینکه میز خدمت به دو شکل امداد الکترونیک و پذیرش حضوری ارائه می شود، افزود: در روش الکترونیکی با توجه به وجود اینترنت در مناطق مرزی و روستایی مددجو می تواند با ثبت نام در سامانه و درج مدارک هویتی خود در آن از این خدمات بهره مند شود که در سال ۹۶ دو استان اردبیل و خراسان جنوبی به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شده اند.
مددکار رابط مددجو با کمیته امداد
وی  با اشاره به اینکه مددکاری یکی از ارکان اصلی امداد به شمار می رود، ادامه داد: بطور متوسط هر ۴۰۰خانوار کمیته امداد یک مددکار دارند که باید هرگونه درخواست خود را به او منتقل کنند و در ادامه این مددکار است که پیگیری خواسته مددجو می شود و در واقع مددکار رابط مددجو با کمیته امداد است.
فعالیت نرم افزار جامع خدمات کمیته امداد
وی به فعال بودن نرم افزار جامع خدمات کمیته امداد اشاره کرد و گفت: از طریق این نرم افزار اگر مددجویی هر نوع خدمتی از سایر مراکز و دفاتر گرفته باشد، مشخص می شود و از این طریق جلوی دو بار گرفتن یک خدمت به مددجو گرفته می شود.
وی با ببان اینکه کمیته امداد تنها مجموعه ای است که قائم مقام دارد، افزود: مدیرکل کمیته امداد در تمامی روزهای هفته با ارباب رجوع دیدار دارد و این مختص روز خاصی نیست و از طرف دیگر قائم مقام مدیر کل هم در غیاب او می تواند کار مردم را انجام دهد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*