یادداشت امروز/ارتش، تیغِ تیزِ اقتدارِ ملی

امروز خراسان جنوبی – زنگویی zangoei@birjandtoday.ir
هیچ خانه ای بی دیوار، متصور نیست! چه رسد به اینکه بخواهی در آن به امنیت بنشینی و زندگی کنی. عاقلان، دیوارها را به دقت و استحکام، می چینند و سقف را بر پایه آن می گذارند تا خانه ای شکل بگیرد برای خانواده. حال ماجرای ارتش هم برای خانواده بزرگِ کشور هم همین است.
ملت، بسان یک خانواده نیازمند خانه ای است امن که نظم و نظامی بلند داشته باشد و باد و بارانِ توطئه و تعدی، گزند نبیند. ارتش و قوای مسلح در این مثل، نقش دیوارها را دارند.
بلند و مستحکم و دست نیافتنی چه در منطقه ای راهبردی که قدرت ها به آزمون شانس خویش می پردازند و در زمانی که آتش از هر سو شعله می کشد باید ارتشی باشد که برایت نگین امن بسازد. قوای مسلحی باشد که به قوت و قدرت نگذارد صلح و صلاح در این دیار قربانی شود.
اگر امروز ایران ما را معادل امنیت معنا می کنند به خاطر هوشیاری ارتش و سپاه و نهادهای امنیتی و نظامی است که مصداق تام و تمام این سخن راهبردی امام علی علیه السّلام باشند که فرمودند: الجُنُوُد بِإذنِ ا… حُصُونُ الرَّعیَّهِ وَ زَینُ الوُلاهِ وَ عِزُّالدِّینِ وَ سُبُلُ الأَمنِ وَ لَیسَ تَقُومُ الرَّعِیِّهُ إلّا بِهِم. به این دریافت که؛ سربازان، به اذن خداوند، دژ مردم، زینت زمامداران، مایه عزّت دین و امنیّت اند و کار مردم، جز به آنان استوار نمی شود.(نهج البلاغه، نامه ۵۳) باری، نخوانده بودند این حدیث را گویا آنانی که اول انقلاب، بر طبل تهی انحلال ارتش می کوبیدند و باطل خویش را حق می نمودند. صدایشان هم چنان بلند بود و استدلال شان فریبنده اصحاب هیجان که اهل حساب و کتاب را هم گاه به تردید می انداخت اما حکمت متعاله حضرت امام روح ا…، به نفس قدسی خود باطل السحر آن گمان باطل را رقم زد تا ارتش بماند و در روزهای هولناکِ بعد، حصن حصین مردم و انقلاب و ایران شود.
دیدیم و دیدند همه که غیرت ملی ارتش چه معجزه ها می کند و چگونه ناممکن ها را به امکانی روز آمد، بدل می کند. دیدیم و تاریخ هم خط به خط نوشت که ارتش را در میدان رزم معنایی چگونه است که چون به آسمان نگاه کنی، ضربه اول دشمن متجاوز را همان ساعات اول به سیلی سخت، جواب می دهد و در روز دیگر ۱۴۰ تیر از چله کمان ۹۹ رها می کند که ترس از مرگ را تا عمق استخوان بغدادیان بعثی نفوذ می دهد.
در دریا، امواجی به پا می کند که در ۶۷ روز، نیروی دریایی دشمن را به نفس آخر می رساند و در زمین، عاشورایی می آفریند که لشکر یزید را منهدم می کند تا همگان به دوراندیشسی و ایمان خمینی به ارتش، پی ببرند که بهتر از همه ارتش را می شناخت و ارتش هم بهتر از همه سر به فرمان او داشت و امروز هم قصه ارتش همان است که در نسبت به خمینی تعریف می شد؛ راست قامت و تیغ تیز ولایت برای دفاع از وطن عزیز….

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*