اخبار کوتاه استان/واگذاری ۸۰درصد وظایف بهزیستی به خصوصی ها

وزش باد در روز آفتابی خراسان جنوبی
رئیس گروه پیش بینی و پیش یابی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به خروجی مدل ها و تصاویر ماهواره هواشناسی هوای اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد پیش بینی می شود. رضا برهانی افزود: براساس همدیدی و آینده نگری نقشه های پیش یابی هواشناسی در مرکز استان شاهد هوای صاف تا ابری همراه با وزش باد خواهیم بود.

۵۵۳ نفر پارسال در فردوس شاغل شدند
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فردوس گفت: سال گذشته ۲۲۱ فقره پروانه کسب صنفی در این شهرستان صادر  و با صدور این تعداد پروانه صنفی برای ۵۵۳ نفر اشتغال ایجاد شده است. مهدی صادقی افزود: از این تعداد پروانه، ۵۸ فقره تولیدی، ۲۵ فقره خدمات فنی، ۲۲ فقره خدماتی و ۱۰۲ فقره نیز توزیعی است.وی اظهار کرد: همچنین ۱۴ فقره پروانه کسب ایثارگری برای خانواده شهدا و ایثارگران صادر شده است. وی افزود: سال گذشته ۲۱۰ واحد صنفی فاقد پروانه کسب نیز شناسایی و اطلاعات آنها در سامانه بازرسی و نظارت سایت اصناف ثبت شده است.

در آمد۳۰ میلیونی صنایع دستی درمیان در نوروز
فرماندار شهرستان درمیان از فروش ۳۰ میلیون ریال صنایع دستی در بازارچه های این شهرستان در ایام نوروز خبر داد.محمد بشیری زاده اظهار کرد: در ایام نوروز امسال سه بازارچه عرضه صنایع دستی در خدمت مسافران و بازدیدکنندگان نوروزی بودند.وی با بیان اینکه در مجموع ۳۰ میلیون ریال صنایع دستی در این بازارچه ها به فروش رسید، گفت: استقبال گردشگران نوروزی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهرستان نیز در سال جاری افزایش یافته است. بشیری زاده از بازدید ۴۸ هزار و ۳۵۰ نفر از جاذبه‎های تاریخی و گردشگری این شهرستان در تعطیلات نوروز۹۷ خبر داد.

سفر۱۸۶ هزارنفر به «تون»
بیش از ۱۸۶ هزار و ۵۹۰ نفر از ابتدای تعطیلات نوروزی از شهر تاریخی تون فردوس بازدید داشته اند.سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس گفت: از ابتدای تعطیلات تاکنون بیش از ۴۴۱ هزار و ۱۶۰ نفر از مراکز تاریخی، گردشگری و توریستی فردوس بازدید داشته اند که بیشترین آن مربوط به شهر تاریخی تون بوده است.روح اله صداقت طالبی افزود: منطقه نمونه گردشگری باغستان علیا با ۱۸۴ هزار و ۹۳۰ نفر و آبگرم فردوس با بیش از ۶۹ هزار و ۶۴۰ نفر پس از شهر تاریخی تون بیشترین آمار بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است.

واگذاری ۸۰درصد وظایف بهزیستی به خصوصی ها
رئیس اداره بهزیستی شهرستان زیرکوه گفت: بهزیستی از سازمان های پیشرو در واگذاری امور به بخش غیر دولتی است، به طوری که در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد وظایف این اداره در این شهرستان به بخش خصوصی واگذار شده است.محمد بارانی با بیان اینکه این اقدام بهزیستی با هدف وحدت رویه، ارتقای سطح خدمات برای آحاد مردم جامعه، تسهیل در برون سپاری امور و کاهش تصدی‌های دولت اجرا می شود، گفت: بهزیستی همسو با سیاست‌های ابلاغ شده درباره اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و با استناد به موضوع ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش غیردولتی، سمن‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و شرکای اجتماعی خود اعتماد کرده و اکثر خدمات خود را به مراکز غیر دولتی واگذار کرده است.

افزایش ۱۰ درصدی اسکان نوروزی در مدارس
اسکان مسافران نوروزی در مدارس خراسان جنوبی، امسال ۱۰ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافت. مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: نوروز امسال ۱۲۰ هزار فرهنگی در مدارس و پایگاه های آموزش و پرورش استان اسکان داده شدند. عباس لامعی با بیان اینکه بیشترین اسکان فرهنگیان در مدارس شهرستانهای طبس، فردوس، بیرجند و بشرویه بوده است افزود: امسال تنها در مدارس شهرستان طبس به درخواست سایر دستگاههای اجرایی و به دلیل ازدحام مسافر، غیر فرهنگیان پذیرش شدند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*