مثال استاندار درباره موفقیت های یک طرح فرا استانی شب ۹۰ میلیون تومانی نمای امسال خراسان جنوبی در دیدار با نماینده ولی فقیه ترسیم شد

موفقیت های حضور هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی استان در نمایشگاه نوروزگاه ایران در مشهد به قدری از نظر استاندار موفقیت آمیز بوده است که با مثالی درباره درآمد ۹۰میلیون تومانی یکی از عرضه کنندگان محصولات استان آن هم در یک شب این نمایشگاه، رضایتش را از طرحی که سال ۹۶ ارائه داده بود در دیدار با نماینده ولی فقیه اعلام می کند. مروج الشریعه در این دیدار با بیان اینکه به جز شهرستان طبس سایر شهرستان های استان در نمایشگاه نوروزگاه ایران در مشهد حضور داشتند و پتانسیل های استان را معرفی کردند، افزود: تولیدات استان در سالن ۴۵۰۰ متر مربعی نمایشگاه مشهد در معرض دید شهروندان مشهدی و زائران امام هشتم (ع) از اقصی نقاط کشور و جهان قرار گرفت و فروش غرفه داران نیز قابل توجه بود به طوری که یکی از عرضه کنندگان تولیدات استان از فروش ۹۰ میلیون تومانی خود در یک شب خبر داد. ا وادامه داد : حضور در این نمایشگاه، بهترین اقدام در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی بود.
برنامه های ویژه برای صنایع دستی
وی توسعه صنایع دستی را از جمله اهداف مد نظر در سال جدید در استان عنوان کرد و با اشاره به اینکه برای این منظور برنامه های ویژه ای داریم، گفت : خریداری محصولات و تولیدات داخلی و صنایع دستی به عنوان هدیه و سوغات دستگاه های اجرایی از جمله مصوبات خوب در این راستا بود. به علاوه سازمان همیاری شهرداری ها را مکلف کردیم این موضوع را در قراردادها و مذاکرات حاشیه نمایشگاه مشهد به خصوص با کنسولگری ها و تجار خارجی مد نظر قرار دهد.
بودجه کم نظیر ۹۷ از نظر استاندار
استاندار خراسان جنوبی، ارتقای سطح خدمت رسانی به مردم را در حد وسع، هدف و تکلیف خود و سایر مدیران استان دانست و با بیان اینکه بودجه ۹۷ به خصوص در بحث شفافیت در اطلاع رسانی از بودجه های کم نظیر کشور است، گفت: باید نحوه تامین منابع مالی و هزینه کرد این منابع در بودجه برای مردم مشخص می شد که به روش های مختلفی این اطلاع رسانی صورت گرفت و هرچند که ایده آل مد نظر دولت از مجلس بیرون نیامد اما به هر حال به همان میزان که دولت انتظاراتی دارد نمایندگان مردم در مجلس نیز انتظاراتی دارند.
آب در اولویت
استاندار حل مشکل آب را به عنوان اولویت در استان نام برد و با بیان اینکه معاون و ذخایر معدنی استان به عنوان سرمایه خراسان جنوبی نیز از اولویت های اول استان می باشد، گفت: البته صنایع دستی با کمترین سرمایه گذاری و در کوتاهترین زمان، اشتغال ایجاد می کند. مروج الشریعه راهها و محورهای مواصلاتی درجه یک بین شهری را همچون آب از اولویت های مهم استان دانست و افزود: پیگیر هستیم تا اولین دیدارهای ما در سال جدید با وزیر راه و معاونین وی در خصوص شاهراه های مواصلاتی استان و از جمله محور بیرجند-قاین که سال گذشته نیز کمک زیادی به سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی آن داشتیم، باشد. ضمن اینکه بحث اشتغال نیز همچنان سر لوحه کار خواهد بود.
مهاجرت ها به بیرجند و سیل مشکل ها
فرماندار شهرستان بیرجند نیز در این دیدار حضور استان در نمایشگاه مشهد را نقطه شروع خوبی برای اقدامات بعدی در راستای عمل به شعارمقام معظم رهبری مبنی برحمایت از کالای ایرانی دانست و گفت: حضور تولید کنندگان استان در این نمایشگاه به منظور شناساندن تولیدات استان به بازارهای هدف داخلی و خارجی صورت گرفت و ادامه این روند، ارتقای سطح رفاه و اشتغال را در روستاهای استان در پی خواهد داشت تا مردم ناچار نشوند به دلیل نبود شغل و امکانات به مرکز استان مهاجرت و مشکلات این شهرستان را مضاعف کنند.ناصری افزود: در راستای توصیه های استاندار به گونه ای عمل خواهد شد تا شهرستان بیرجند هم بار مرکز استان را به دوش بکشد و هم برای شهر و روستاهای اطراف مؤثر باشد ، ما از همه ظرفیت ها در این راه استفاده خواهیم کرد.
تعهدات عملی شده اشتغال
وی با اشاره به اینکه در شهرستان بیرجند در بحث اشتغال، دستگاه های اجرایی به بیش از ۱۰۰ درصد تعهدات خود عمل کرده اند، افزود: در حوزه تسهیلات خوداشتغالی نیز در بخش کمیته امداد بیش از ۸۰ درصد و در بهزیستی بیش از ۶۰ درصد جذب تسهیلات خود اشتغالی داشته ایم.
طرح ها عملیاتی نشود مردم دل نمی بندند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند نیز با ذکر اینکه کشور ما سرزمین پر نعمتی است، گفت: خداوند مسئولیت آبادکردن زمین را بر دوش انسان قرار داده و ما اگر به درصدی از این مسئولیت عمل می کردیم، وضع ما بهتر از این بود. حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی مشکلات معیشتی، بیکاری و رکود اقتصادی درکشور را توجیه ناپذیر دانست و افزود: امسال هم مسئولیت کار به دوش مردم افتاده اما مردم زمانی می توانند در عرصه ها ظهور یابند که مسئولین به درستی به وظایف خود عمل کنند.وی اضافه کرد: اگر ورود کالا به کشور به صورت رسمی یا قاچاق ادامه یابد و یا تولیدات داخلی کیفیت مطلوب را نداشته باشد، دست مردم بسته خواهد شد. اگر تولیدات داخلی بازار فروش نداشته باشد روی دست تولید کننده خواهد ماند یا اگر صرفا بحث خام فروشی دنبال شود چیزی عاید مردم نخواهد شد. به گفته نماینده ولی فقیه در استان، انقلاب یعنی اینکه ما سرنوشت خود را به گونه ای رقم بزنیم که برای سایر کشورها و ملت ها الگو باشیم و این ظرفیت برای انقلاب ما وجود دارد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه تا طرح ها عملیاتی نشود مردم دل نمی بندند، اظهار کرد: طرح ها و میزان منابع مالی و بودجه باید به اطلاع مردم برسد اما برای مردم نتیجه طرح ها مهم است و نتایج مثبت طرح ها باعث ایجاد نشاط در مردم می شود.
اگر وضعیت بهبود نیابد، مسایل مضاعف خواهد شد
وی بر ضرورت رفع مشکلات سرمایه گذاران و تولیدکنندگان تاکید کرد و گفت: ان شاءا… در سال جاری نظارت ها و مدیریت ها به گونه ای باشد تا سال ۹۷ به ویژه در استان خشکسالی زده خراسان جنوبی سالی متفاوت را شاهد باشیم زیرا اگر صنایع دستی، اشتغال، اقتصاد و معیشت مردم بهبود نیابد، مسایل مضاعف خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*