استفاده درست از ظرفیت صنعت و معدن مشکل استان را رفع می کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگر از ظرفیت صنعت و معدن استان به درستی استفاده شود بخشی از مشکل اشتغال منطقه، جوانان و … رفع می شود.
آیت ا… سید علیرضا عبادی در دیدار اعضای ستاد گرامی داشت روز صنعت و معدن استان در بیرجند افزود: تولیدات تبدیلی و صادرات در استان افزایش یابد و از واردات محصول غیر ضرور خارجی که امکان تولید آن در داخل وجود دارد جلوگیری شود.
وی یادآور شد: تا چرخه تولید به راه نیفتد سرمایه گذار موفق نخواهد بود و ابتدا باید زیرساخت سرمایه گذاری در استان ایجاد شود.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز گفت: بار اصلی اشتغال و تولید در حوزه صنعت،معدن و تجارت است
مهندس داود شهرکی افزود: در سال ۱۳۹۵،با تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید همه واحدهای صنعتی استان مورد پایش قرار گرفت و بیش از ۴۵۰ واحد تولیدی ، صنعتی و کشاورزی سال قبل، تسهیلات سرمایه در گردش دریافت کردند. وی اظهار کرد: در سال ۹۵، اشتغال ۲هزار و ۱۰۰ نفر که در آستانه بحران بود با دریافت تسهیلات، تثبیت و حفظ شد.  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از افتتاح یک فاز از کارخانه چدن و فولاد خوسف تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: سه طرح زغال شویی نیز در طبس در مرحله احداث قرار گرفته است. مهندس شهرکی ، اظهار کرد: حوزه صنعت بار اصلی و مهم اشتغال و تولید را به دوش دارد.
وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۲۴ جلسه اصلی و ۱۰۰ جلسه کارشناسی با واحدهای تولیدی در جهت رفع موانع تولید استان برگزار شده است، افزود: همچنین ۴۵۰ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی تسهیلات سرمایه در گردش دریافت کرده اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: هدف از اجرای پروژه های سال قبل حفظ اشتغال موجود بوده است تا بتوانند تولیدات خود را به بالای ۵۰ درصد افزایش دهند.
شهرکی با اشاره به اینکه طرح های بزرگی که به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی با رکود مواجه بودند با پیگیری های انجام شده در طرح های اقتصاد مقاومتی قرار گرفتند، عنوان کرد: یکی از این طرح های بزرگ سیمان باقران بوده که در حال حاضر به چرخه تولید بازگشته است.
وی با بیان اینکه کارخانه کک طبس آماده بهره برداری است و بر اساس قرارداد خرید و فروش محصول به زودی افتتاح خواهد شد، اظهار داشت: افتتاح این کارخانه ۱۵۰ اشتغال جدید را ایجاد خواهد کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کارخانه فولاد نیز با اصلاح ساختار و افزایش سهم دولت در حال تکمیل است، افزود: امیدواریم فاز اول این پروژه نیز تا نیمه دوم سال جاری به بهره برداری برسد.
وی گفت: یک فاز از کارخانه چدن و فولاد شهرستان خوسف نیز تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
مهندس شهرکی با اشاره به اینکه کنسانتره آهن در حوزه شهرستان بیرجند آغاز و فاز اول آن در نیمه نخست سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید، بیان کرد: طی سال جاری در حوزه طرح های مهم بالغ بر دو هزار اشتغال جدید ایجاد خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*