اخبار شهرستانها

افزایش دما و وزش تند باد در خراسان جنوبی
رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی خراسان جنوبی گفت: طبق الگوی حاکم در نقشه های پیش یابی هواشناسی دو روز آینده پدیده وزش تند باد در استان پیش بینی می شود. رضا برهانی افزود: بررسی همدیدی و آینده نگری نقشه های هواشناسی نشان می دهد، در نواحی شرقی استان وزش باد شدید در برخی ساعات سبب خیزش گرد و خاک در منطقه خواهد شد.  وی اضافه کرد: همچنین به لحاظ تغییر دما از امروز تا روز جمعه افزایش دما در خراسان جنوبی پیش بینی می شود. برهانی وضعیت جوی بیرجند تا ظهر امروز را صاف گاهی با وزش تندباد و گرد و خاک و بیشینه و کمینه دمای هوا را ۳۲ و۱۷ درجه سلسیوس ذکر کرد.
دستگیری عاملان شکار یک رأس آهو در شهرستان درمیان
با   تلاش و همکاری ماموران پاسگاه انتظامی گزیک و محیط بانان شهرستان درمیان  سه نفر شکارچی متخلف به جرم شکار یک راس آهو دستگیر شدند. سرپرست نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان درمیان با اعلام این خبر گفت :سه نفر شکارچی متخلف که  به وسیله یک دستگاه موتورسیکلت اقدام به شکار یک راس آهو در شهرستان درمیان نموده بودند دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند. دادی گفت : پرونده متخلفین جهت رسیدگی قانونی به مراجع قضایی شهرستان درمیان تحویل داده شد.  براساس نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست،جریمه قابل پرداخت ازبابت صیدوشکارغیرمجاز هر راس آهو معادل یکصدمیلیون ریال تعیین شده است.
آغاز مرمت قلعه باغ مود
سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی سربیشه گفت: عملیات مرمت و بازسازی قلعه باغ تاریخی مود شهرستان سربیشه آغاز شد. هاشم اتفاقی افزود: عملیات مرمت و باززنده سازی قلعه باغ تاریخی مود با اعتبار یک میلیارد ریال از محل اعتبارات مشارکتی از ابتدای تیر ماه جاری آغاز شد.  وی گفت: در این مرحله از کار مرمت، باز سازی سردر اصلی و اتاق های نگهبانی مجاور سردر و نیز مرمت تعدادی از اتاق های متصل به باروی قلعه انجام خواهد شد وی افزود: همچنین در نظر داریم بخش های باقی مانده برج و باروها در ضلع جنوبی و شرقی قلعه که در سال های گذشته مرمت نشده اند را جداره سازی و استحکام بخشی نماییم.  اتفاقی افزود: با توجه به مشارکتی بودن پروژه و لزوم هزینه کرد مالک اثر تاریخی، مقرر شده تهیه طرح مطالعاتی مرمت و احیای باغ با کارکرد گردشگری و تفریحی و نیز باز سازی ارگ مرکزی قلعه باغ توسط مالک و تحت نظر کارشناس میراث فرهنگی در سال جاری انجام پذیرد. قدمت قلعه باغ مود به دوره زندیه می رسد.
تجلیل از مجریان جشنواره مشاعره رضوی در دانشگاه بیرجند
آئین سپاس از مجریان جشنواره دانشگاهی شعر و مشاعره رضوی و تقدیر از فعالان فرهنگی دانشگاه بیرجند، در سالن فرهنگ معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد. در ابتدای جلسه، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند  گفت: جشنواره رضوی جشنواره ای بود که به برنامه های دیگر حوزه فرهنگی روح داد. دکتر ابراهیم محمدی ابراز داشت: معاونت فرهنگی و اجتماعی چشم به راه مهربانی همه بزرگوارانی است که می توانند و دوست دارند تجربیات خود را در اختیار دانشجویان بگذارند. دکتر خلیل خلیلی رئیس دانشگاه بیرجند نیز با آرزوی تندرستی برای مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و دست اندرکاران نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت تدبیر و امید، فرهنگ را فضایی دانست که ما در آن تنفس می کنیم و بر اساس آموزه های دینی وظیفه داریم از دست اندرکاران این عرصه سپاسگزاری کنیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*