مجتمع مذهبی، فرهنگی ثقلین بیرجند افتتاح شد

همزمان با میلاد امام حسن(ع) مجتمع مذهبی، فرهنگی ثقلین (هیئت مذهبی برکوک های مقیم  بیرجند) با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، مدیر حج وزیارت استان، جمعی از مسئولان، اعضای هیئت امنا و اهالی روستای برکوک مقیم بیرجند با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال افتتاح شد.
حجت الاسلام واقعی رئیس هیات امنای این مجتمع گفت: مجتمع مذهبی، فرهنگی ثقلین فاز اول  با ۴۰۰ مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع با ۲ باب سالن ویژه برگزاری مراسم های متعدد ساخته شد.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند با اشاره به واگذاری زمین از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در بافت قدیم بیرجند، افزود: مرحله دوم مجتمع شامل واحد سرایداری، آشپزخانه مدرن و چند واحد اقامتی برای اسکان جوانان نیازمند که تشکیل خانواده داده اند، ساخته خواهد شد.
به گفته وی فعالیت های عمرانی مرحله نخست در مدت یک سال با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان انجام شده است.
حجت الاسلام منصور هاشمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی نیز در این مراسم با قدردانی از تلاش مردم روستای برکوک در احداث مجتمع یاد شده گفت: این مجتمع به مناسبت میلاد امام حسن(ع) به بهره برداری رسید.
وی با اشاره به روایتی در وصف امام حسن مجتبی (ع) گفت: در واقع حسن، حسن بود، زیرا فردی زیبا و کریم بود و به روایتی آن حضرت سه بار تمام اموال خود را در راه خدا به نیازمندان بخشید ، بی جهت نیست که از او کریم اهل بیت یاد می کنند ، زیرا کریم کسی است که مال خود را عطا می کند.
وی آمادگی این اداره کل را برای واگذاری زمین و فضا برای توسعه فعالیت های فرهنگی اعلام کرد و گفت: مباحث قرآنی و معارف اسلامی در چنین فضاهایی باید در طول سال برگزار شود تا بخشی از اوقات فراغت جوانان، نوجوانان و بزرگسالان تامین شود.
در ادامه مراسم نوفرستی مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی به مدیحه سرایی در وصف امام حسن مجتبی (ع) پرداخت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*