افزایش ۵۰ درصدی کمک به آزادی زندانیان

سیزدهمین جشن گلریزان آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد استان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولین و مردم خیر در بیرجند برگزار شد. در این جلسه ابتدا مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان به تشریح تاریخچه تاسیس ستاد دیه مردمی در کشور و استان خراسان جنوبی پرداخت  و گفت: در سال گذشته با برگزاری جشن گلریزان آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد در استان تعداد ۱۱۵ زندانی با بدهی مالی ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از زندان آزاد و به آغوش خانواده هایشان بازگشتند که در این راستا شاکیان نیز ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان گذشت کردند و یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض نیز از ستاد دیه مردمی کشور دریافت کردیم.
هاشمی به آسیب های عدیده ای که به زندانیان و خانواده های آنان و نیز خانواده های آسیب دیده و به جامعه تحمیل می شود، اشاره کرد و افزود: چنانچه کمک خیرین بزرگوار نباشد این آسیب ها تبعات و آثار جبران ناپذیری در جامعه بر جا می گذارد. به گفته وی، جشن گلریزان امسال با هدف آزادسازی ۱۳۵ زندانی نیازمند جرایم غیر عمد از زندانهای استان برگزار می شود.
اجابت دعای فقرا و نیازمندان مسلمان در قیامت
در این جلسه، عضو هیأت مدیره ستاد دیه مردمی کشور نیز با اشاره به اجر و پاداش عظیم کمک به فقرا و نیازمندان مسلمان گفت: وسیله نجات اغنیای مسلمان در روز قیامت، فقرا و نیازمندان مسلمان هستند و دعای فقرا و نیازمندان مسلمان در قیامت اجابت می شود.
ستاد دیه مردمی خراسان جنوبی
در ردیف ستادهای موفق کشور
کربلایی قدیر با بیان اینکه امام راحل از پابرهنگان به عنوان ولی نعمتان جامعه نام می بردند، افزود: زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد نیز یقیناً فقرای مسلمان هستند و کمک به آزادی آنان، ماجور درگاه الهی خواهد بود. وی با اشاره به اینکه ستاد دیه مردمی خراسان جنوبی در بین ۳۲ ستاد استان های کشور در ردیف ستادهای موفق قرار دارد، اظهار کرد: کمک ۳۱۳ میلیون تومانی اخیر مقام معظم رهبری به ستاد دیه مردمی کشور، مهر تاییدی بر عملکرد این ستاد است.
آزادی حدود ۱۰۳ هزار زندانی نیازمند
در طول ۲۷ سال فعالیت ستاد دیه مردمی کشور
کربلایی قدیر با اعلام این خبر که در ماه مبارک رمضان امسال ۲۹۰ همایش و جشن گلریزان با هدف آزادسازی زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد به همت مردم خوبمان در سراسر کشور برگزار می شود، گفت: در طول ۲۷ سال فعالیت ستاد دیه مردمی کشور ۱۰۲ هزار و ۹۸۵ نفر زندانی نیازمند جرایم غیرعمد از زندان های کل کشور آزاد شده اند که از این تعداد ۴۶ هزار و ۱۶۱ نفر محکومین دیه و ۵۶ هزار و ۸۲۴ نفر محکومین مالی غیرکلاهبرداری، مهریه و نفقه بوده اند.
کمک های مردم در طول سال نیز تداوم دارد
مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان پس از برگزاری جشن گلریزان به خبرنگار ما گفت: جشن گلریزان آزادسازی زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد زندان های استان ۲۲ خرداد در شهر قاین، ۳۰ خرداد در شهر فردوس و یکم تیرماه در شهر طبس برگزار می شود. هاشمی افزود: در جشن گلریزان شهر بیرجند خیرین و نیکوکاران این شهر مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان به صورت نقدی و تعهدی برای آزادی ۱۳۵ زندانی نیازمند جرایم غیرعمد اهدا کردند که با توجه به خشکسالی های مداوم و مشکلات اقتصادی موجود، رقم قابل توجهی است و قطعا کمک مردم خیر در طول سال نیز تداوم خواهد داشت. گفتنی است در جلسه سال گذشته جشن گلریزان آزادسازی زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد استان در شهر بیرجند مبلغ ۱۰۸ میلیون تومان از سوی خیرین این امر خداپسندانه کمک شده بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*