عزم دولت برای محرومیت زدایی از استان

بر اساس آمار و ارقام، نامزد رقیب دولت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در خراسان جنوبی ۶۵ درصد آرای مردم را به خود اختصاص داده است که تحلیل ها در این خصوص متفاوت است.
رأی مردم استان، فریاد اعتراضشان به بی توجهی ها بود
نماینده مردم شهرستانهای بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: نوع رأی مردم استان نشان از اعتراضی بود که آنها نسبت به بی توجهی دولت یازدهم به خراسان جنوبی داشته و دارند. البته آیت ا… رئیسی نماینده مردم استان در خبرگان رهبری هستند اما در دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری دیدیم که آقای جلیلی به عنوان یکی از رقبای آقای روحانی اهل این استانم بود اما در نهایت رأی آقای روحانی در استان بیشتر از رأی آقای جلیلی شد و لذا در این دوره نیز رأی بالاتر مردم استان به آیت ا… رئیسی نمی تواند فقط به خاطر تعلق خاطر باشد.
حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی افزود: ویژگی های آقای رئیسی به جای خود اما رأی مردم استان به ایشان ناشی از فریاد اعتراض شان به بی توجهی به استان و مظلوم واقع شدن خراسان جنوبی بود. راه آهن از مهمترین مطالبات مردم استان بود که به رغم میل دولت در مجلس ردیف اجرایی گرفت با اینحال کوچکترین گامی از سوی دولت در راستای اجرایی شدن آن برداشته نشد. قطعا اگر حداقل چند کیلومتر کار ریل گذاری در استان صورت می گرفت، میزان آرای آقای روحانی در استان با آنچه شاهدش بودیم تفاوت می کرد.
مردم احساس می کنند که ملعبه بازی
سیاستمداران هستند
وی با بیان اینکه در بحث انتقال آب به استان هم با وجود پیگیری های مردم و نمایندگان، اقدام عملی صورت نگرفت، اظهار کرد: دیگر مطالبه به حق مردم استان از دولت، گماشتن نیروهای کارآمد در رأس امور در استان بود که در این بخش هم متأسفانه زد و بندها، رفاقت ها و همشهری گری جای شایسته سالاری را گرفت و لذا مردم فهیم و هوشیار استان که این موارد را می بینند، نارضایتی خود را از طرق مختلف و از جمله در انتخابات بروز می دهند. البته گاهی یک مدیر غیر بومی هم میتواند با مدیریت توانمندش، توقعات را برآورده سازد اما انتصاب مدیران ناکارآمد غیر بومی با وجود مدیران بومی کارآمد، غیر قابل قبول است و به مردم، بر می خورد و مردم احساس می کنند که ملعبه بازی سیاستمداران هستند.
کسانی که مدیران ناکارآمد غیر بومی
را مسلط کردند باید پاسخگو باشند
این نماینده مجلس با بیان اینکه برخی مسئولین بومی که پشت سر افرادی که مدیران ناکارآمد غیر بومی را مسلط کردند، قرار گرفتند مقصر هستند و باید پاسخگو باشند، اظهار کرد: مردم از این مسئولین انتظار نداشتند و به آنها معترض هستند و قطعا این موارد آسیب است و در تاریخ می ماند. جالب اینکه همین افراد، رأی مردم استان را مایه شرمساری خود می دانند حال آنکه رأی مردم استان نشان مطالبه گری آنهاست و شرمساری برای کسانی است که مدیران ناکارآمد را در استان مسلط کردند و به جای پیگیری مشکلات و مطالبات مردم به دنبال سیاسی کاری های خود بودند.
دولت به ندای مظلومیت مردم
استان پاسخ مناسب دهد
حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه ما با هیچکس پدرکشتگی نداریم و با همه برای رفع مشکل مردم همکاری می کنیم، گفت: هرگاه تعامل وجود داشته و از ما کمک خواسته اند، همکاری کرده ایم و الان هم این آمادگی را داریم اما اگر قرار باشد به مطالبات مردم و نمایندگان آنان بی توجهی شود، پذیرفتنی نیست. وی در پایان اظهار امیدواری کرد: دولت پیام مردم استان را گرفته و به ندای مظلومیت این مردم پاسخ مناسب دهد.
عدم تحقق وعده های دولتمردان بر رأی مردم
نماینده مردم شهرستانهای نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص گفت: البته شناخت قوی مردم استان از آیت ا… رئیسی با توجه به عضویت وی به نمایندگی از مردم خراسان جنوبی در خبرگان رهبری، در رأی بیشتر این نامزد ریاست جمهوری به عنوان نامزد رقیب دولت تأثیرگذار بوده اما به هر حال مردم استان این احساس را هم داشته اند که دولت به خراسان جنوبی نسبت به سایر استانها توجه کمتری داشته است.
دکتر نظر افضلی با اشاره به اینکه زیرساختهای لازم در شهرستانهای استان فراهم نیست، افزود: دولت به برخی وعده هایش در استان از جمله راه آهن و انتقال آب عمل نکرده است و خشکسالی های مداوم کشاورزی و دامداری استان را از رونق انداخته و اقتصاد صنعتی و معدنی استان نیز شکل نگرفته و بخش قابل توجهی از روستاهای استان در بحث راه و آب شرب مشکل دارند.
وی با ذکر این نکته که در دیگر حوزه های انتخابیه کشور رأی آقای رئیسی ازآقای روحانی بیشتر بوده و این تنها به خراسان جنوبی محدود نمی شود، اظهار کرد: باید زیر ساخت هایی مثل گاز و راه تأمین شود، راه آهن اجرایی گردد، معضل نیاز استان به آب رفع شود و دولت توجه ویژه ای در سایر بخش ها به خراسان جنوبی داشته باشد تا نظر مردم استان جلب گردد. آقای روحانی هم گفته که قصد داریم تا به شرق کشور بیشتر رسیدگی کنیم.
رأی مردم استان گویای خیلی مطالب است
رئیس میز استان در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با بیان اینکه رأی بالاتر مردم به کاندید رقیب دولت گویای خیلی مطالب است، گفت: این رأی نشان می دهد که مردم استان ازعملکرد دولت در خراسان جنوبی راضی نیستند و دولت باید نوع نگاهش به این استان را تغییر دهد و توجه ویژه ای به مردم استان خراسان جنوبی داشته باشد البته اگر رضایتمندی مردم این استان برای دولتمردان اهمیت دارد.
مردم وعده ها را از یاد نمی برند
حجت الاسلام موسی قربانی تصریح کرد: به هر حال مردم وعده های داده شده را از یاد نمی برند و چنانچه خلف وعده ای مشاهده کنند در قبال آن موضع می گیرند. مردم استان که به لحاظ زیرساختی و رونق تولید و اشتغال با مشکل روبروست و در محرومیت به سر میبرد و خشکسالی نیز مشکلات را دوچندان کرده، حق دارند که توجه مضاعف و ویژه دولت را برای جبران عقب ماندگی های این استان مطالبه نمایند و این انتظار به جا و به حقی است اما مردم استان نه تنها توجه ویژه دولت به استان را در عمل نمی بینند بلکه وعده های دولتمردان به آنها نیز محقق نمی شود و این وضعیت نارضایتی آنان از دولت  را به دنبال دارد که آثار آن را در انتخابات اخیر مشاهده کردیم و جا دارد که دولت با جبران گذشته، در راستای جلب رضایت مردم این استان محروم گام بردارد در غیر این صورت اعتماد مردم استان بیش از پیش از دولتمردان سلب خواهد شد.
رئیس جمهور دوازدهم رئیس جمهور همه مردم ایران است
استاندار خراسان جنوبی در این باره به گزارشگر ما گفت: تحلیل برخی از رأی مردم استان خراسان جنوبی قابل قبول نیست زیرا قابل پیش بینی بود که نماینده استان در خبرگان رهبری رأی بالاتری نسبت به سایر کاندیداها داشته باشد و در نظرسنجی ها نیز این امر مشهود بود.
مهندس سید علی اکبر پرویزی با بیان اینکه هر چند رأی مردم استان قابل پیش بینی بود اما دولت برای رسیدگی بیش از پیش به این استان مصمم است افزود: اعتبارات تخصیص یافته به مناطق محروم و مرزی چند برابر شده است و رئیس جمهور دولت دوازدهم نیز رئیس جمهور همه مردم و تمامی مناطق کشور خواهد بود و در قبال مشکلات همه مردم احساس مسئولیت خواهد کرد و برای رفع مشکلات تمامی مردم در نقاط مختلف کشور و به خصوص مناطق روستایی تلاش خواهد نمود و شخص رئیس جمهور و معاون اول و سایر معاونین و مجموعه هیأت دولت و مدیران نیز بر این موضوع تأکید ویژه دارند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*