گفته می شود

گفته می شود براساس آمار گمرک در ۹ ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۲۰ تن انواع اره دستی وارد کشور شده است. براساس واردات این حجم اره از کشورهای مختلف جهان، ۵۷۰ هزار و ۳۰۷ دلار، ارز از کشور خارج شده است. لازم به ذکر است که ارزش ریالی این میزان واردات، بیش از ۱۷ میلیارد ریال در آمار گمرک به ثبت رسیده است. گفتنی است اره دستی از کشورهای اسپانیا، امارات متحده عربی، تایوان، چین، هند، ترکیه، جمهوری کره، ژاپن، سوئیس و هند وارد ایران شده و در این بین چین بزرگترین صادر کننده اره دستی به کشور بوده است.

.

برجام از دیدگاه آیت‌الله مکارم شیرازی

برجام کار خوبی بود که صورت گرفت و عده‌ای زحمت کشیدند، اما نباید همه سرنوشت کشور را به برجام گره بزنیم، نباید خیال کنیم همه سرنوشت ما به برجام گره خورده است. اگر مسئله اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار دهیم و به توان داخل تکیه کنیم، در صورتی که آمریکایی‌ها برجام را پاره کنند ما همچنان روی پای خود می‌ایستیم.

گفته می شود این روزها خبر دستگیری فردی مطرح شده و دادستان تهران آن را جعبه سیاه پرونده فساد نفتی لقب داده است حال باید دید اجرای حکم بابک زنجانی بعد از خواندن اطلاعات این جعبه سیاه به تعویق می‌افتد و این حکم شکسته می‌شود یا خیر؟ کوهپایه‌زاده وکیل بابک زنجانی در این باره گفته است: حداقل به عنوان کسی که از محتویات پرونده مطلع هستم می‌دانم که سرنوشت این دو حکم با هم عجین است و اظهارات متهم جدید پرونده در حکم موکل تأثیرگذار خواهد بود در هر صورت تا زمانی که حکم قطعی راجع این فرد صادر نشود نمی‌توان نظر قطعی داد.

گفته می شود حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه یکی از ایرادات به قوه قضائیه بحث اطاله دادرسی و به عنوان مثال پرونده آقای احمدی‌نژاد در زمان انتخاب وی به عنوان رئیس‌جمهور مبنی بر تخلف ۱۲ هزار میلیاردی هنوز رسیدگی نشده و به سرانجام نرسیده، گفت: اینکه مردم به طول کشیدن پرونده‌ها در دستگاه قضایی اشکال دارند، مورد قبول است اما مطلبی که شما گفتید جزء این مصداق نیست. این مطلب به فرض اینکه درست باشد مربوط به دیوان محاسبات است

 

یک میلیون تومان ؛ ۶۰۰ هزار تومان شده است

محسن صفایی فراهانی افزود: اما درمجموع کسب‌و‌کار داخلی کشور هنوز به رونق نیفتاده است. امروز که صحبت می‌کنیم درست یک سال است که مشکلات تحریم روی کاغذ حل شده و توانسته سایه‌اش از کشور برداشته شود، ولی تا زمانی که بخواهد آثار ملموس به جا بگذارد و به قول عامیانه، آثار آن را سر سفره مردم ببینیم، از ابتدا هم مشخص بود این موضوع در یک سال محقق نمی‌شود.وی اضافه کرد: درست است بیشتر وعده‌هایی که دولت داده، امروزه به آنها جامه عمل پوشانده نشده است، اما همان روزی هم که روحانی وعده می‌داد، فکر می‌کنم بر این اساس قول می‌داد و همه تلاش خود را می‌کند تا وعده‌هایش عملیاتی شود، چراکه همان روز هم می‌دانست بسیاری از مواردی که از آن سخن می‌گوید، اختیارش را ندارد.آنچه امروز مردم را مستأصل و سفره مردم را خالی کرده، پایین‌آمدن شدید ارزش پول ملی است. کارگری که سه سال پیش ماهی یک ‌میلیون تومان می‌گرفته، اگر امروز هم همان یک میلیون تومان را بگیرد، قدرت خریدش کمتر از ۶٠٠هزار تومان است؛ یعنی قدرت خرید پایین آمده است. مردم عموما به این مسئله توجه نمی‌کنند که سقوط ارزش پول چه مشکل بزرگی است.

 

گفته می شود اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور ظهر امروز در مراسم اعطای تندیس و نشان امین‌الضرب به کارآفرینان برتر که در محل تئاتر وحدت برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: برخی به این صرافی‌ها مراجعه می‌کنند و ارزهایی می‌خرند که واقعاً انسان متحیر است؛ اینکه کسی چند میلیون دلار اسکناس ارز خرید می‌کند، این ارز را می‌خواهد چکار کند؟! جز اینکه یک تقاضایی ایجاد می‌کند و قیمت را بالا می‌برند و معلوم نیست این ارزی که خریداری کرده را می‌خواهد نگه دارد در خانه‌اش و یا می‌خواهد به کشور همسایه ببرد، کالای قاچاق وارد کند. بنده براساس آن بخش‌نامه‌ای که نوشتم گفته‌ام بانک مرکزی تا اسفند ماه فرصت دارد که صرافی‌ها را ساماندهی کند و مشخص کند که صرافی چه کاری انجام می‌دهد. سپس کسی که می‌خواهد به صرافی‌ مراجعه کند و ارز اینچنینی بخرد، اولاً معلوم شود ریالش را از کدام حساب پرداخت می‌کند و همچنین معلوم می‌شود که این فرد آدم معتبری است و حسابی دارد و از این حساب دارد پول ارز را پرداخت می‌کند و این ارز را می‌خواهد برای فعالیت اقتصادی بگیرد که انشاءالله تا اسفند ماه دوستانمان در بانک مرکزی این کار را انجام خواهند داد.

گفته می شود حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به ارتباط دانیال‌زاده با حسین فریدون برادر رئیس جمهور، مدعی شده دانیال‌زاده چندی پیش یک واحد مسکونی را به ارزش ۱۶ میلیارد تومان در میدان تجریش تهران به همسر حسین فریدون هدیه داده است.وی افزود: همچنین این فرد چکی را به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان برای هزینه مراسم ختم مادر یکی از مسئولین دولتی پرداخت کرده است.نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دانیال‌زاده از بدهکاران بزرگ بانکی و از روزنه‌ها و خلاءهای قانونی برای سوءاستفاده‌های خود در این رابطه استفاده می‌کند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*