اجرای طرح خادم در ۵ شهر خراسان جنوبی

۲مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی  از اجرای طرح ملی خادم«خانواده آماده در مخاطرات» در پنج شهرستان استان خبر داد و گفت: این آموزش ها به ۲ هزار و ۳۰۰ خانوار داده می شود.
دکتر جواد خامسان در نشست مطبوعاتی با بیان اینکه  امسال طرح ملی خادم توسط جمعیت هلال احمر در کشور اجرا می‌شود، اظهار کرد: این طرح برای آماده سازی تک تک افراد جامعه در مقابل خطرات است.
وی با بیان اینکه در این طرح ۴۶ نفر از مربیان آموزش دیده با حضور در منازل شهروندان و روستائیان اقدام به آموزش رایگان می‌کنند، گفت: ۲ هزار و ۳۰۰  خانوار با جمعیتی بالغ بر ۱۱ هزار نفر در در شهرستان های بیرجند، فردوس، طبس، نهبندان و قائن در طرح ملی خادم آموزش خواهند دید.
به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی طرح ملی خادم « خانواده آماده در مخاطرات»  در ۱۲ مرحله اجرا خواهد شد که مرحله اول این طرح  از بهمن ماه سال جاری شروع و در طول یک سال ۱۲ مرحله آموزش های رایگان چهره به چهره به مردم داده خواهد شد. وی هدف از این طرح را جلب مشارکت خانواده ها در جهت یادگیری و یاددهی برای تحقق جامعه ای آماده در برابر مخاطرات، عنوان کرد و گفت: این طرح به شکل گام به گام با اولویت مناطق آسیب‌پذیر در تمام استان خراسان جنوبی اجرا خواهد شد. دکتر خامسان عنوان کرد: براساس این طرح قرار است در سال جاری ۲۵۰ هزار خانوار در سطح کشور آموزش ببینند و تا سال ۱۴۰۰ تمام خانواده‌ها آموزش را دریافت خواهند کرد. وی با اشاره به انتخاب خانوارهای تحت پوشش طرح خادم، افزود: در این رابطه اولویت آموزشی در مناطق آسیب پذیرتر جامعه خواهد بود که در پنج شهرستان بیرجند، قاینات، فردوس، نهبندان و طبس اجرا خواهد شد.
وقوع ۸۲۶ حادثه در خراسان جنوبی
دکتر خامسان در ادامه به مجموعه حوادثی که از ابتدای سال در استان رخ داده اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۸۲۶ حادثه در خراسان جنوبی به وقوع پیوسته است. به گفته وی مجموع تیم‌های عملیاتی اعزام شده به مناطق از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۶۱ تیم با ۶۹۶ دستگاه آمبولانس  بوده است.
تشریح رهاورد سفر جمعیت هلال احمر بیرجند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح سفر رئیس جمعیت هلال احمر کشور به استان در دی ماه گذشته اشاره کرد و افزود: در این سفر تامین اعتبار ساختمان ستادی جمعیت هلال احمر استان به مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان از محل پروژه های ملی مصوب شد. دکتر خامسان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲ پایگاه در خراسان جنوبی فعال است، تأکید کرد: در سفر اخیر رئیس جمعیت هلال احمر کشور به خراسان جنوبی اعلام شده‌ است بعد از ساخت آشیانه بالگرد به صورت ثابت بالگرد در اختیار استان قرار می‌گیرد. وی عنوان کرد: تصویب یک کلاس آموزشی امداد و نجات و کمک های اولیه در ۵ شهرستان، برگزاری سفرنامه سلامت در یکی از مناطق استان، گرفتن ردیف اعتباری به پایگاه امداد استان، کمک به ساخت ساختمان آنست، افزایش سرانه مجتمع های دانش آموزی از ۷ هزار تومان به ۱۲ هزار تومان و استقرار موقت یک فروند بالگرد به مدت ۱۵ روز از جمله دستاوردهای سفر رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به استان است.
آغاز عملیات اجرایی دو پروژه هلال احمر در دهه فجر
دکتر خامسان از کلنگ زنی دو پروژه هلال احمر در دهه فجر خبر داد و گفت: همچنین ساخت آشیانه برای بالگرد امداد در دستور کار استان قرار گرفته است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*