«عقب گرد» دو و میدانی استان

photo_2017-01-23_15-15-17مجمع انتخاب رئیس هیات دوومیدانی خراسان جنوبی پس از ماه ها تاخیر روز گذشته با حضور ریاست فدراسیون دوومیدانی کشور، مدیرکل ورزش و جوانان استان، نمایندگان ورزشکاران، مربیان، داوران و دو کاندیدا در حالی برگزار شد که به اذعان ریاست فدراسیون دوومیدانی کشور به دلیل حساسیت بالای برگزاری این مجمع وی خودش به استان سفر کرده است. وی دلیل این تاخیر را اعزام ورزشکاران کشور به رقابت های المپیک و فعالیت برنامه های ورزشی ذکر کرد و گفت: چنانچه تنها بخشی از برنامه های اعلام شده توسط ریاست جدید هیات دو ومیدانی خراسان جنوبی طی ۴ سال آینده عملیاتی شود این هیات کارنامه خوبی را برای خود رقم می زند.
مجید کیهانی با اشاره به اینکه طبق تفاهم نامه وزارت ورزش و جوانان با فدراسیون ها ۱۰ درصد از اعتبارات به استان ها اختصاص می یابد، گفت: اغلب هیات های دوومیدانی استان های مختلف توانسته اند این ۱۰ درصد را جذب کنند. وی افزود: خراسان جنوبی تنها استانی است که هنوز نتوانسته در جذب این اعتبار اقداماتی را انجام دهد تا نظر فدراسیون را جلب کرده و این مبلغ به هیات دوومیدانی خراسان جنوبی تزریق شود. وی با بیان اینکه تاکنون برخی هیات های فعال دوومیدانی در کشور در سه مرحله این اعتبار به آنان داده شده است، افزود: با انتخاب رئیس هیات دوومیدانی خراسان جنوبی در مرحله اول برای برگزاری برنامه های این هیات ۱۰ درصد اعتبار که در تیرماه به استان ها تزریق شده است به این هیات نیز داده می شود. رئیس فدراسیون دوومیدانی کشور گفت: مابقی تخصیص اعتبارات در بخش دوومیدانی خراسان جنوبی منوط به فعالیت ها و برگزاری برنامه های جامع از سوی ریاست این هیات است.
وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از نظر سرمایه انسانی، منابع و امکانات از ثروتمندترین کشورهاست، اظهار داشت: با تلاش، همکاری و استفاده از فرصت ها می توانیم در همه زمینه ها موفقیت را کسب کنیم. وی ادامه داد: اگر ورزشکاران این رشته بیانیه ای را به وزارتخانه ارسال کرده اند برای تقسیم عادلانه اعتبارات و منابع در همه استان ها است.
رئیس فدراسیون دوومیدانی کشور با بیان اینکه محرومیت، مرزی بودن ، دور بودن از منابع و امکانات نباید بهانه ای برای فعالیت های ورزشی باشد، تصریح کرد: امکانات بخشی از عامل موفقیت است و اگر تلاشی در زمینه های مختلف انجام نشود اتفاقات مثبت و موفقیتی رخ نمی دهد. کیهانی در ادامه سخنانش به برگزاری دوره های آموزشی ویژه مربیان در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: فدراسیون دوومیدانی زمانی کلاس های ارتقاء مربیگری را برگزار می کند که مربیان لباس ورزشی بپوشند و با تمام وجود برای پرورش استعدادهای ورزشی این رشته تلاش نمایند.
کیهانی در ادامه سخنانش دو محور اصلی فعالیت های ورزشی را در فدراسیون دوومیدانی پرورش مربیان زبده و استعدادیابی ذکر کرد و گفت: ساماندهی و ارتقای دانش مربیان از مهمترین عوامل رشد ورزشکاران است که ریاست جدید هیات دوومیدانی خراسان جنوبی باید سرلوحه فعالیت های خود قرار دهد.
وی همچنین به موضوع استعدادیابی در سطح علمی در این رشته اشاره کرد و گفت: برای شناسایی استعدادهای ورزشی نهایت دقت انجام شود تا ورزشکارانی که برای قهرمانی قرار است این رشته را دنبال کنند از روحیه بالای جنگجویی و همچنین از اعتماد به نفس و استعداد بالایی برخوردار باشند. کیهانی گفت: هدفگذاری فدراسیون دوومیدانی کشور برای اعزام ورزشکاران در ۴ سال آینده و رقابت های سال ۲۰۱۹ است و ریاست جدید هیات دو و میدانی خراسان جنوبی برای شناسایی استعدادهای ورزشی متولدین ۱۱/۱۰/۱۳۸۰ را محور خود قرار دهد تا با حضور در تمرینات و مسابقات سهیمه این مسابقات را کسب کند.
وی همچنین در زمینه انتخاب ورزشکاران تیم ملی گفت: ورزشکاری که شرایط حضور در تیم ملی را داشته باشد به هیچ عنوان از لیست خط خورده نمی شود و در ورزش دوومیدانی به دلیل مشخص بودن رکوردها سلیقه ای نمی توان عمل کرد و برای اینکه حقی از ورزشکاری ضایع نشود بالاترین و بهترین رکوردها اعضای تیم ملی را مشخص خواهند کرد. کیهانی با اشاره به اینکه در بخش بانوان همه استان ها سطح پایینی دارند، تصریح کرد: با توجه به درخشش بانوان خراسان جنوبی در رشته های مختلف ورزشی ، فدراسیون دوومیدانی نیز نسبت به فعالیت بانوان خراسان جنوبی حساسیت بالایی دارد. وی ادامه داد: ریاست و حراست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی امکانات و پیست های مناسب تمرین بانوان ورزشکار را فراهم کند. رئیس فدراسیون دوومیدانی کشور همچنین از رقابت های قهرمانی دوومیدانی کشور در اواخرهفته جاری خبرداد وگفت: در این رقابت ها ورزشکارانی که از بالاترین رکورد برخوردار باشند به عنوان نفرات برتر با اهدای جوایز تقدیر می شود. در ادامه جلسه مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه قطب های موافق و مخالف ترمزی شده اند برای اجرای فعالیت های دوومیدانی در خراسان جنوبی ، تصریح کرد: اختلاف سلیقه خوب است ولی نباید زمینه ای برای جدال و جنگ باشد و انتقادها باید بگونه ای باشد که سازنده باشد. دکتر افضل پور افزود: خرد جمعی باید در تصمیم گیری هیات وجود داشته باشد و رییس هیات ورزشی از همه ایده ها برای توسعه رشته ورزشی تحت مدیریت خود استفاده کند. وی با بیان اینکه باید ترکیب اعضای هیات رئیسه ورزش ها مناسب باشد، افزود: تعامل با همه بخش های اقتصادی، علمی، پیشکسوتان و صاحب نظران رشته های مختلف ورزشی برای ترکیب هیات رئیسه از مهمترین عوامل هستند که می توانند به برنامه های هیات ها جهت دهی مناسبی دهند. وی با اشاره به اینکه مجمع عمومی سالیانه هیات دوومیدانی استان هرساله و یا هر۶ ماه یکبار برگزار شود، گفت: فضای ریاست هیات ها باید بگونه ای باشد که از پتانسیل همه اعضا استفاده شود و تمام فعالیت ها تنها بردوش ریاست هیات قرار نگیرد.
وی با بیان اینکه ۱۵ درصد نمره ارزشیابی وزارت ورزش و جوانان مربوط به ورزش قهرمانی است، گفت: در ارزیابی سال گذشته وزرات ورزش و جوانان خراسان جنوبی در زمینه ورزش قهرمانی در ردیف پنج استان آخر کشور قرار دارد. وی تصریح کرد: در بخش های دیگر مثل ورزش همگانی، جوانان، آموزش، پژوهش و بانوان خراسان جنوبی در بخش قابل قبولی هستیم. وی با بیان اینکه ورزش قهرمانی خراسان جنوبی باید به روز شود، تاکید کرد: ورزش قهرمانی نیاز به زیرساخت مثل سالن، پیست و … دارد که توسط اداره کل ورزش و جوانان فراهم می شود. افضل پور یادآور شد: زمینه را برای استعداد یابی ، آموزش ، تمرین و استفاده از امکانات برای همه ورزشکاران فراهم می کنیم. مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در ادامه به افتتاح استادیوم ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند اشاره کرد و گفت: این استادیوم پیست دو ومیدانی بسیار مناسبی دارد که در اختیار هیات دوومیدانی قرار می گیرد.
وی اظهار امیداوری کرد: اگر این ورزشگاه نا تمام تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد، فدراسیون دو ومیدانی می تواند برای برگزای مسابقات از پیست تارتاران این مجموعه استفاده کند. افضل پور با اشاره به اینکه چنانچه مشکل سیلاب، محوطه سازی و پارکینگ از سوی فدراسیون رفع شود، این ورزشگاه تا پایان سال آماده بهره برداری است، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال برای این ورزشگاه هزینه شده و ۸۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر باید برای تکمیل این وزرشگاه تزریق شود تا به بهره برداری کامل برسد.
گفتنی است در جلسه انتخاب رئیس هیأت دو و میدانی خراسان جنوبی دو کاندیدا علیرضا چاجی و حمیدرضا درهی برای دوره ۴ ساله با یکدیگر رقابت کردند که در نهایت با رای اکثریت آرای حاضر از مجموع ۱۳ نفر علیرضا چاجی با ۹ رأی برای ریاست هیات دوومیدانی خراسان جنوبی انتخاب شد. همچنین در این جلسه مهدی مقرنسی، سامان اکبرپور و خانم اعتصامی به عنوان اعضای هیات رئیسه انتخاب شدند. همچنین در این جلسه ابتدا دو کاندیدا به مدت زمان ۱۰ دقیقه به ارائه برنامه ها و پیشنهادات خود پرداختند و سپس بعد از رأی گیری و اعلام نتیجه هر یک از اعضای حاضر در مجمع به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.
لازم به ذکر است حمید رضا درهی رئیس هیأت قبلی دو و میدانی استان علت کم کاری هیأت را مشغله کاری و نظامی بودن خود ذکر کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*