حوادث

مرد جوان، زمانی که پی برد پسر ۴ ساله‌اش به خاطرنوشیدن شربت متادون به حال مرگ افتاده است، شبانه به سراغ همسایه‌شان رفت وازاوکمک خواست.دکتر قلابی نیزپس ازمعاینات مقدماتی به پسرک آب زغال تجویزکرد.

کد خبر: ۶۶۷۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ – ۰۳:۳۰ ۱۴ February 2017
امتیاز خبر: ۹۱ از ۱۰۰ تعداد رای دهندگان ۳۸۶۵
ایران نوشت: مرد جوان، زمانی که پی برد پسر ۴ ساله‌اش به خاطرنوشیدن شربت متادون به حال مرگ افتاده است، شبانه به سراغ همسایه‌شان رفت وازاوکمک خواست.دکتر قلابی نیزپس ازمعاینات مقدماتی به پسرک آب زغال تجویزکرد.

اما چندساعت بعد او روی دستان پدرش مظلومانه جان باخت.به گزارش خبرنگار جنایی «ایران»، ساعت ۳ صبح ۲۷ دی امسال، مرد جوانی که کودک ۴ ساله‌اش را در آغوش داشت به بیمارستانی در محله سعادت آباد تهران رفت. اما پزشکان اورژانس پس ازمعاینات وبررسی‌های لازم اعلام کردند او مرده است. باتوجه به مرگ مشکوک سالار، مأموران کلانتری شهرک قدس -غرب – موضوع را با بازپرس کشیک قتل پایتخت در میان گذاشتند.

با توجه به حساسیت موضوع، بازپرس کشیک قتل و تیم تحقیق وارد عمل شده و تحقیقات دراین خصوص آغاز شد. در بررسی‌های اولیه آثار کبودی روی بدن کودک به چشم نخورد اما سیاهی لب‌ها و دهان پسرک نشان می‌داد که او ساعاتی قبل آب زغال خورده است.بدین ترتییب تحقیق از پدر سالارآغازشد.مرد پریشان حال به بازپرس منافی آذر گفت: «مدت‌ها مواد مخدر مصرف می‌کردم اما برای ترک، متادون درمانی می‌کنم. روز حادثه متادون را داخل بطری آب معدنی ریخته وآن را روی میز اتاق خواب گذاشتم. ساعت ۹ شب بود که پسرم گفت تشنه است و آب می‌خواهد.من هم به او گفتم برود آب داخل بطری آب معدنی را بخورد.اما دقایقی بعد سالار به سراغم آمد و گفت آب داخل بطری تلخ بود. آنجا بود که متوجه شدم بچه متادون خورده است.

ازآنجا که در همسایگی‌مان دکتر جوانی زندگی می‌کند، خیلی سریع به سراغش رفتم. دکترهم آب زغال به سالار داد و بعد از حالت تهوع پسرم گفت مشکل حل شده است. اما رنگ سالار پریده بود و حال خوبی نداشت. دکترهم گفت به خاطر مصرف متادون است و نیاز نیست او را به دکتر ببریم.ما هم با خیال راحت سالار را خواباندیم و همراه همسرم و آقای دکتر در اتاق شیشه کشیدیم. حدود ساعت ۳ بامداد بود که متوجه شدم سالار به سختی نفس می‌کشد.با عجله بچه را به بیمارستان بردیم اما در بین راه فوت کرد.»

با توجه به اظهارات مرد جوان؛ دکتر ۳۶ ساله تحت بازجویی قرارگرفت.او مدعی بود متخصص متالوگرافی در یکی از بیمارستان‌های پایتخت است. اما با بررسی‌های صورت گرفته معلوم شد که او نه تنها متخصص نیست بلکه اصلاً پزشک نیست و مدت هاست که با مهر جعلی یک دندانپزشک طبابت می‌کند.پس ازافشای این راز، مرد جوان گفت: به خاطر علاقه‌ای که به پزشکی داشتم، با جعل شماره نظام پزشکی یک دندانپزشک، طبابتم را آغاز کردم. در محل همه تصور می‌کردند که من پزشک هستم و حتی برای درمان نزد من می‌آمدند. من هم با مهر جعلی برای آنها نسخه می‌نوشتم.»

وی درباره ماجرای مرگ پسرک همسایه نیزگفت: «وقتی پدرسالاربه دیدنم آمد برای پسرک آب زغال تجویزکردم وبا خودم گفتم حتماً خوب می‌شود.اما متأسفانه اومرد.!»پس ازپایان بازجویی‌های مقدماتی، بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران پدرومادر سالارودکترقلابی را بازداشت کرد تا تحقیقات دراین باره کامل شود.

کد خبر: ۶۶۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ – ۱۳:۴۹ ۱۴ February 2017
امتیاز خبر: ۸۹ از ۱۰۰ تعداد رای دهندگان ۶۶۹۳
یک روزنامه از بازداشت ۸ دختر در دربی روز یکشنبه پایتخت خبر داد.
بازداشت 8 دختر در دربی پایتخت

روزنامه «تماشاگران امروز» نوشت: بعد از دربی روز یکشنبه، عکس‌ها و تصاویری از دو دختر در شبکه‌های مجازی منتشر شد که می‌گفتند به استادیوم رفته‌اند. یکی از این دخترها در توییتر به نظر می‌آید متولد ۶۸ باشد. خودش را عاشق فوتبال و طرفدار پرسپولیس و منچستریونایتد انگلیس معرفی کرده است. طبق توییت‌های پی‌درپی‌اش معلوم است که از ۹ صبح یکشنبه به همراه پدرش در استادیوم بوده و از لحظات پرشدن سکوها عکس گرفته است. از خوشحالی گذشتن از گیت نوشته و اینکه چقدر استرس دارد. در این میان تلاشش را هم کرده که مسائل امنیتی را رعایت کند و در جواب کسانی که باور نکرده‌اند او به استادیوم رفته باشد و از او تقاضای عکس در آنجا کرده‌اند، گفته که تا اتمام بازی نمی‌خواهد این کار را بکند. پروفایل توییترش عمومی است و هر کسی می‌تواند نوشته‌ها و عکس‌هایش را ببیند. البته بعد از بازی هم عکسی منتشر نکرد و بیشتر از کاربرانی گله داشت که او را به منابع قانونی نشان داده‌اند یا با جا زدن خودشان به عنوان خبرنگار، از تصاویرش سوءاستفاده کرده‌اند.

بازی دربی موجی از ورود دختران به ورزشگاه را به همراه داشته‌ است؛ آنها که طبق قوانین فعلی حق ورود به ورزشگاه را ندارند. غیر از چند نفری که مدعی شدند به استادیوم رفته بودند، گروهی در روز دربی قصد ورود به استادیوم را داشته‌اند، که در زمان بازرسی‌های قبل از گیت، بازداشت شدند.

هشت دختر روز یکشنبه، در جریان بازی، بازداشت‌ و به مسئولان مربوطه تحویل داده شده‌اند.

کد خبر: ۶۶۷۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ – ۰۹:۵۳ ۱۴ February 2017
امتیاز خبر: ۹۱ از ۱۰۰ تعداد رای دهندگان ۵۴۶۲
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قلعه گنج از حمله ۲ قلاده پلنگ به گله یکی از دامداران اهالی دهستان مارز این شهرستان و تلف شدن ۲۷ راس گوسفند خبر داد.

به گزارش ایرنا، حسین عبدالله زاده شامگاه دوشنبه افزود: بعد از گزارش اهالی این روستا مبنی بر حمله یک حیوان وحشی به دام های آنها در شب گذشته، بلافاصله با حضور کارشناسان محیط زیست و بررسی نحوه و رفتار حیوان حین شکار و ردپای به جا مانده مشخص شد که حیوان وحشی نوعی پلنگ در معرض انقراض است که در منطقه حفاظت شده کوهستانی مارز به سر می برند.

وی خاطرنشان کرد: از این گونه حیوان فقط ۲ قلاده در دهستان مارز وجود دارند و با توجه به اینکه پلنگ در فهرست بیمه سازمان حفاظت محیط زیست است، این سازمان خسارت وارده ناشی از حمله پلنگ به گله دامدار مارزی را پرداخت می کند.

منطقه حفاظت شده مارز در حوزه آبریز جازموریان واقع شده است. در این حوزه در پایین دست آن دشت معروف جازموریان وجود دارد که در سالهای پر آبی در کنار تالاب های هامون در استان سیستان و بلوچستان جزو تالاب های بسیار با اهمیت برای پرندگان مهاجر آبی است. بخش های کوهستانی آن نیز در محدوده رشته کوه های بشاگرد – جبالبارز واقع شده است.

براساس پ‍ژوهش های صورت گرفته به کمک ردیاب های ماهواره ای، دشت های شمالی منطقه پیشنهادی مارز به عنوان بخش بسیار مهمی از دالان های پروازی هوبره محسوب می شود.

شرایط توپوگرافی و اقلیمی منطقه علاوه بر حضور انواع گیاهان خاص همچون کنار، کهور، خرزهره، خرما، داز، باعث زیست جانورانی همچون خرس سیاه، خدنگ کوچک، سبزقبای هندی و پلنگ شده است.
کد خبر: ۶۶۷۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ – ۱۲:۱۱ ۱۴ February 2017
امتیاز خبر: ۸۴ از ۱۰۰ تعداد رای دهندگان ۲۲۳۷
رئیس پلیس فتا گلستان از دستگیری مدیر چند شبکه مجازی غیراخلاقی خبر داد که تصاویر و مطالب مبتذل و مستهجن را منتشر می کرد.

سروان وحید صاحبکاران روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: متهم با هویت ‘ز.ط’ همزمان در ۵ کانال اصلی و مرتبط با چند هزار عضو فعال بوده و در زمینه انتشار تصاویر غیراخلاقی و ترغیب افراد به اعمال منافی عفت فعالیت داشته است.
وی عنوان کرد: این متهم با هماهنگی مراجع قضایی در گرگان دستگیر و برای تکمیل پرونده تحویل دادسرا شد.
رئیس پلیس فتا گلستان در ادامه از خانواده ها خواست نظارت مستمر و بیشتری بر عملکرد فرزندان خود در حوزه فضای مجازی داشته باشند و به تمامی کاربران شبکه های اجتماعی توصیه کرد از عضویت در این قبیل کانال ها و گروه ها خودداری نمایند.

وی افزود که شماره تلفن های ۲۱۸۲۲۹۶۷ و ۲۱۸۲۲۹۴۳ پلیس فتا استان گلستان آماده پاسخگوئی در حوزه سوالات و شکایت مربوط به جرائم رایانه ای است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*