اخبار کوتاه استان: رتبه اول خراسان جنوبی در ارزیابی ارائه خدمات به زائران اربعین

قائم مقام رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین: رتبه اول خراسان جنوبی در ارزیابی ارائه خدمات به زائران اربعین

قائم مقام رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در امور اربعین گفت: کیفیت سرویس‌دهی و خدماتی که توسط موکب‌های خراسان جنوبی در کاظمین ارائه می‌شود در سطح مطلوب و بالاست. جمشید گودرزی اظهار داشت: امسال ستاد مرکزی اربعین با محوریت وزارت کشور تشکیل شد و در این راستا کمیته‌های ۱۵گانه شکل گرفته است. وی افزود: خراسان جنوبی با توجه به سوابق گذشته ماموریت خدمات ‌دهی به زائران در کاظمین و حرم امامین جوادین(ع) را بر عهده گرفته است. وی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با مشارکت و کمک مردم استان توانسته است در کاظمین حضور یابند و با استقرار چادرهای متعدد خدمات خوبی به زائران ارائه کند، تصریح کرد: با امکانات رفاهی که در موکب‌های خراسان جنوبی محیا شده، روزانه ۲۰ هزار نفر از این خدمات بهره‌مند می‌شوند. قائم مقام رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در امور اربعین با اشاره به رتبه اول خراسان جنوبی در ارزیابی‌ها، ادامه داد: کیفیت سرویس‌دهی و خدماتی که توسط موکب‌های خراسان جنوبی در کاظمین ارائه می‌شود در سطح مطلوب و خوب است.

پیش بینی هواشناسی از کاهش دمای هوا و وقوع یخبندان در خراسان جنوبی
رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی خراسان جنوبی گفت: با توجه به ریزش هوای کاملا سرد از عرض های شمالی به جو استان در هفته جاری کاهش قابل ملاحظه دمای هوا سبب وقوع یخبندان در استان خواهد شد. رضا برهانی افزود: بررسی همدیدی و آینده نگری نقشه های هواشناسی نشان می دهد، شاهد شدت سرما از روز دوشنبه تا پنجشنبه هفته جاری خواهیم بود و میزان کاهش دما از روز شنبه تا پنجشنبه حدود ۱۴ تا ۱۸ درجه سلسیوس پیش بینی می شود. وی اظهار کرد: همچنین امروز و فردا وزش تندباد و تشکیل غبار سبب کاهش موقت کیفیت هوا و میزان دید افقی خواهد شد.

«سد رزه» میزبان پرندگان مهاجر سیبری شد
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان درمیان گفت: مهاجرت پرندگان از سیبری برای گذراندن فصل زمستان در سد رزه آغاز شده است و تا نیمه آذرماه ادامه دارد. دادی اظهار داشت: سد رزه شهرستان درمیان به علت وجود آب و مواد غذایی و امنیت زیستگاه مناسبی برای پرندگان مهاجر به حساب می‌آید از این رو هزاران پرنده مهاجر همه ساله در پی زیستگاهی مناسب برای گذراندن زمستان مسافت سه هزار کیلومتری را طی می‌کنند و به سد رزه درمیان کوچ می‌کنند. سرپرست اداره حفاظت محیط زیست درمیان تصریح کرد: این پرندگان مهاجر از انواع مختلف از قبیل اردک سبز، غاز وحشی، خوتکا، چنگر، باکلان، فلامینگو، حواصیل و آبچلیک هستند که فصل پاییز و زمستان را مهمان سد رزه می‌شوند. وی با بیان اینکه مهاجرت این پرندگان تا نیمه آذرماه ادامه دارد گفت: پیش‌بینی شده که تعداد این پرندگان به ۲ هزار قطعه نیز برسد.

انجام بیش از ۱۴۰۰بازرسی از واحد های صنفی فردوس
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فردوس گفت: طی هفت ماهه سالجاری هزار و۴۳۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان به عمل آمده که در این راستا تعداد۲۲ واحد صنفی متخلف شناسایی و با ارزش ریالی ۳۸ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۸۶۰ ریال به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شده اند. احمد نعیمی افزود: این تخلفات شامل گرانفروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت بوده است.

کالبدگشایی لک لک تلف شده تالاب کجی نهبندان
نتایج حاصل از انجام کالبد گشایی، حاکی از منفی بودن ابتلای یک قطعه اگرت بزرگ (لک لک سفید) تلف شده در تالاب کجی نمکزار نهبندان به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان می باشد. محمد راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان گفت: بر اساس گزارش اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان مبنی بر تلف شدن یک قطعه اگرت بزرگ مهاجر در تالاب کجی نمکزار شهرستان اقدام به بازدید کارشناسی از محل گردید و جهت انجام کالبدگشایی، پرنده تلف شده به آزمایشگاه مرکزی استان منتقل شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*