استاندار در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان:بازار باید برای قاچاقچیان کالا ناامن شود

استاندار خراسان جنوبی در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: مسئولین ذی ربط در زمینه برخورد با کالای قاچاق بگونه ای اقدام کنند تا بازار برای عرضه کالای قاچاق و فعالیت قاچاقچیان ناامن شود. مهندس سید علی اکبر پرویزی، با بیان اینکه کالای قاچاق تهدید جدی در حوزه اقتصادی است، یادآورشد: در حوزه های مقابله و برخورد با این پدیده شوم اقتصادی باید اقدامات و برنامه ریزی های جدی تری از سوی متولیان امر صورت گیرد. وی به وظایف اتاق اصناف در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر این ، سایر بخش های فعال در حوزه بخش خصوصی نیز می توانند با بکارگیری اهرم های قانونی که در اختیار دارند در این زمینه جدی تر از قبل وارد شوند.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی عمدتاً مبداء عبوری کالای قاچاق است، گفت: بخش اعظمی از این کالا از طریق استان های جنوبی وارد شده و بیشتر از این استان عبور می کند و اغلب افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند غیربومی هستند.
وی ضمن تاکید بر برخورد با فروش کالای قاچاق در فضای مجازی، تصریح کرد: دستگاه های نظارتی با تمرکز بر کل فروشی ها و نمایندگی های فروش ، در راستای پیشگیری از ورود کالای قاچاق به این مراکز و عرضه آن در سطح بازار اقدام نمایند. مقام عالی دولت در استان، در بخش دیگری از سخنان خود به درآمدهای سال های ۹۴ و ۹۵ این کمیسیون از محل مصادره اموال و فروش کالای قاچاق در استان اشاره کرد و ادامه داد: همانگونه که در بحث مبارزه با مواد مخدر این اقدام صورت گرفت می توان با مکاتباتی که با مرکز صورت می گیرد نسبت به تخصیص بخشی از این درآمدها به استان به منظور انجام برخی امور عمرانی در زمینه مبارزه با کالای قاچاق و قاچاقچیان اقدامات لازم را صورت داد.
مهندس پرویزی، تشدید کنترل ها در مبادی ورودی استان و نقاط حساس و گلوگاهی در استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: می توان با تمرکز بر این امر ، حجم زیادی از کالای ورودی قاچاق را کنترل و رصد کرده و از ورود آن به استان جلوگیری کرد. وی ضمن تاکید بر تحت پوشش بیمه قرار دادن انبارهای کالاهای مربوطه، گفت: می توان با تعاملی دو سویه با مسئولین ذی ربط از سوله های چند منظوره مدیریت بحران در مرکز استان و سایر شهرستان ها در خصوص نگهداری کالای قاچاق به نحو مطلوب استفاده کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*