رتبه دو اخذ مالیات در کشور دردی از استان دوا نمی کند

به مناسبت روز خبرنگار رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی استان با مدیر مسئول و کارکنان روزنامه امروز خراسان جنوبی دیدار کردند. رئیس شورای اسلامی استان در این دیدار با تبریک روز خبرنگار از این قشر بعنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان یاد کرد و گفت: رسانه ها نیز مانند شوراها مشکلات و دغدغه های مردم را به مسئولان منتقل می کنند و در واقع خبرنگاران چشم بینای جامعه هستند. قرایی افزود: متاسفانه مردم در استان خراسان جنوبی روحیه مطالبه گری ندارند و در انعکاس حق و حقوقشان ضعیف اند بنابراین شوراها و رسانه ها باید بجای مردم روحیه مطالبه گری را در خود تقویت کنند و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان باشند. وی با تاکید بر اینکه روحیه مطالبه گری در استان کمرنگ است و این روحیه در بین مردم تجربه نشده است، ادامه داد: این موضوع وظیفه رسانه و شورا را سنگین تر می کند.وی با انتقاد از اینکه در خراسان جنوبی بسیاری از زیرساخت ها مانند راه آهن ، جاده مناسب، پرواز بدون تاخیر ، آب و … هنوز وجود ندارد ، اذعان داشت: سرمایه گذار باید با چه امیدی در این استان سرمایه گذاری داشته باشد.

مردم اطلاعات صحیح را در اختیار ماموران سرشماری قرار دهند

رئیس شورای اسلامی استان از بیکاری به عنوان یکی دیگر از مشکلات استان یاد کرد و گفت: متاسفانه نرخ بیکاری در استان۶/۷ درصد بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۰ اعلام شده و این در حالی است که ما در برخی شهرستان ها تا ۳۰ درصد هم آمار بیکاری را شاهد هستیم. قرایی افزود: مهم ترین عاملی که باعث شده این نرخ بیکاری در استان اعلام شود اطلاعات نادرستی است که مردم به سرشماران نفوس و مسکن از وضعیت اشتغال خانوارشان می دهند از سوی دیگر درگذشته اگر کسی در هفته دو ساعت هم کار کرده باشد شاغل به شمار می رود.

افزایش سن ازدواج به ۳۵ سال و افزایش بیکاری جوانان

وی با تاکید بر اینکه مردم باید واقعیات را به سرشماران بگویند، اذعان داشت: الان سن ازدواج به ۳۵ سال رسیده و کسی به فکر جوانان نیست. وی به ناکارآمدی اعطای برخی از تسهیلات برای اشتغال اشاره کرد و گفت: تا قبل از اعطای این تسهیلات جوان ما فقط بیکار بود ولی بعد از آن بیکار بدهکار می شود چرا که کسی مشاوره درستی برای ایجاد شغل به او ارائه نداده است.

رسانه ها و شورا در کنارهم نظر مسئولان کشوری را به استان جلب کنند

رئیس شورای اسلامی استان افزود: رسانه ها و شورا باید در کنارهم قرار گیرند تا نظرمسئولان کشوری را به استان جلب کنند.

رتبه دو کشور در اخذ مالیات بدرد استان نمی خورد

وی با اشاره به اینکه رتبه دوی کشور در اخذ مالیات دردی از استان را دوا نمی کند و رتبه ۳۰ را در توزیع اعتبارات داریم ، اذعان داشت: بر اساس آمار اعلام شده در خراسان جنوبی در همین چند ماه اخیر ۲۰ میلیارد تومان مالیات مازاد بر آنچه باید کسب میشد اخذ شده که این باعث وارد آمدن فشار بر کسبه و سرمایه گذار شده است.

خبرنگاران بدور از سیاست پیگیر امور مردمی باشند

سرهنگ نیک عضو شورای اسلامی استان نیز با تبریک روز خبرنگار گفت: توسعه نشریات و رسانه ها توسعه شهرها را در پی دارد. وی با بیان اینکه رسانه ها باید بدور از سیاست پیگیر امور مردمی باشند، افزود: خبرنگاران چشم بینا و زبان گویای جامعه هستند و رسانه های استان در سطح کشور حرف برای گفتن دارند. وی با اشاره به اینکه رسانه ها و شورا در روحیه مطالبه گری با هم همسو هستند ، اذعان داشت: دولتی ها می خواهند شوراها را به شیر بی یال و دمی تبدیل کنند اما الان شوراها دارند جای خود را پیدا می کنند.

افزایش روحیه مطالبه گری

سخنگوی شورای اسلامی استان در ادامه این دیدار از توسعه مطبوعات و نشریات به عنوان توسعه فرهنگ عمومی و افزایش راندمان کاری در استان یاد کرد و گفت: همه ما باید در راستای افزایش روحیه مطالبه گری در استان تلاش کنیم. اکبری افزود: بطور مثال در استان اصفهان بخاطر مطالبه گر بودن مردم و مسئولان حتی راه های روستایی نیز دو بانده است اما در خراسان جنوبی ما شاهد زمان بر بودن یک پروژه مانند کمربندی فردوس – اسلامیه هستیم که ۱۷ سال پیش باید با ۲ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می رسید ولی اکنون مسئولان می گویند در صورتی که ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یابد در هفته دولت سال جاری افتتاح خواهد شد. وی ادامه داد: علاوه بر این روحیه همگرایی در بین اقشار مختلف از مسئولان گرفته تا مردم باید تقویت شود تا بدون خودزنی شاهد جذب منابع بیشتری از مرکز کشور باشیم. وی تاکید کرد: خراسان جنوبی دارای منابع معدنی سرشاری است و در مسیر دو شریان اصلی قرار گرفته ولی تاکنون از این ظرفیت ها استفاده نشده و نتوانسته ایم چشم انداز درستی را از استان ترسیم کنیم .

وظیفه شورا و رسانه ها مطالبه گری است

مدیر مسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی نیز از رسانه و شورا به عنوان مطالبه گران جامعه یاد کرد و افزود: رسانه ها و شورا باید همزمان مسائل و مشکلات استان را پیگیری کنند. محمود حیدری با انتقاد از اینکه به رغم وجود زیر ساخت ها در استان شاهد خروج کار به سایر مناطق کشور هستیم ، اذعان داشت: از جمله این زیر ساخت ها وجود زیر ساخت های چاپی در استان است اما با این وجود دیده می شود بسیاری از کارهای چاپی از استان خارج می شود که این مساله به اشتغال ضربه وارد می کند .

وی به سخت گیری برخی از ادارات مانند امور مالیاتی ، تامین اجتماعی و … نسبت به واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود: باید مسئولان نگاه مثبتی داشته باشند.

روزنامه بر سر منافع مردم با کسی معامله نمی کند

سردبیر روزنامه امروز خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه رسانه بر سر منافع مردم با کسی معامله نمی کند ، گفت: اهداف شوراها و رسانه ها مشترک است و هر دو در جهت احقاق حقوق مردم تلاش می کنند. وی افزود: رسانه و شورایی موفق است که در جهت رفع مشکلات مردم گام بردارد.

IMG_3801

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*