رویترز: جنجال فیش‌های حقوقی کار روحانی را برای انتخابات بعدی سخت می‌کند

خبرگزاری فارس: رویترز: جنجال فیش‌های حقوقی کار روحانی را برای انتخابات بعدی سخت می‌کند

خبرگزاری رویترز با بیان اینکه حصول منفعت اقتصادی در دوران پسابرجام بسیار کُند بوده، تاکید کرد که افشای فیش‌های حقوقی نجومی می‌تواند کار روحانی برای انتخابات بعد را سخت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در روزهایی که فیش‌های حقوق‌های نجومی برخی مدیران دولتی تیتر یک اخبار داخلی شده‌اند، این موضوع از دید رسانه‌های غربی نیز دور نمانده و مورد توجه آنها قرار گرفته است.

خبرگزاری «رویترز» در مطلبی به جنجال‌های ایجاد شده درپی افشای حقوق‌های هنگفت برخی مدیران پرداخته و نوشت: این پرداخت‌ها در ایران یک مشکل سیاسی شده و اضافه‌کاری‌های بالا به وسیله‌ای برای حمله به «حسن روحانی» رئیس جمهور میانه‌رو ایران تبدیل شده است. این افشاگری‌ها در کشوری که انقلاب سال ۱۹۷۹ را بعنوان نماد خیزش فقرا و مستضعفین علیه استثمار و ستم می‌داند، خشم عمومی ایجاد کرده است.

رویترز با بیان اینکه مردم ایران حقوق‌های نجومی را تقبیح می‌کنند، افزود: مخالفان دولت روحانی معتقدند که استانداردهای زندگی مردم در دوره او پیشرفت بسیار کمی داشته است. این موضوع برای روحانی که محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران در ازای بهبود وضعیت اقتصادی را تحت توافق هسته‌ای توجیه کرد، حساس است. این در حالی است که حصول منفعت اقتصادی بسیار کند بوده زیرا بانک‌های خارجی از تجارت با ایران هراس دارند.

بر این اساس، جدال بر سر حقوق‌های دولتی می‌تواند کار را برای روحانی جهت گشودن اقتصاد کشور به روی سرمایه گذاری خارجی و اجرای اصلاحات برای تقویت بخش خصوصی سخت کند. افشای فیش‌های حقوقی نتیجه دعوای سیاسی برای کاهش قدرت روحانی پیش از انتخابات آتی است.

این خبرگزاری انگلیسی در پایان با اشاره به اینکه طبق قانون ایران بالاترین حقوق دولتی نباید از هفت برابر کمترین پایه حقوق بیشتر باشد اما مدعی است که قانون درباره اضافه‌کاری‌ها، تشویقی‌ها و پاداش‌ها مبهم عمل کرده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*