اخبار سیاسی

 

هشدار مهم درباره شیوع ۳ بیماری ویروسی از مرز شرقی

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی درباره شیوع سه بیماری ویروسی در ایران هشدار دادند.

 هشدار مهم درباره شیوع ۳ بیماری ویروسی از مرز شرقی

به گزارش تابناک، آن‌طور که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اظهار می‌کنند، شیوع سرخک در عراق و افغانستان طی ۱۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است؛ موضوعی که به علت مهاجرپذیری خراسان رضوی، زنگ هشدار را برای استان به صدا درآورده است.

آمارها حاکی از افزایش و شیوع بیماری‌های ویروسی آبله مرغان، سرخک و آنفلوآنزا در سطح مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

آن‌طور که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اظهار می‌کنند، شیوع سرخک در عراق و افغانستان طی ۱۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است؛ موضوعی که به علت مهاجرپذیری خراسان رضوی زنگ هشدار را برای استان به صدا درآورده است.

همچنین آمارهای ابتلا به سرخک در سال گذشته نشان می‌دهد که بیش از نیمی از موارد ابتلا مربوط به اتباع افغانستان و پاکستان بوده است.

آبله مرغان نیز به دلیل عفونت زخم، منجر به ثبت آمار فوت در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد شده است؛ آماری که در این راستا جزئیات آن به ما داده نشد.

 

مقر حماس از قطر خارج می‌شود؟

رسانه‌های آمریکایی‌ به نقل از منابع آگاه فاش کردند که رهبری سیاسی جنبش حماس ‌قصد دارند از قطر به یک کشور عربی دیگر نقل مکان کنند.

 مقر حماس از قطر خارج می‌شود؟  برخی رسانه‌ها از گمان‌زنی دفتر سیاسی حماس برای تغییر احتمالی مقر خود از قطر به کشور دیگری خبر دادند.

«وال‌استریت ژورنال» به نقل از مقامات عربی گزارش داد که رهبری سیاسی حماس در حال بررسی این موضوع هستند که آیا مقر خود را از قطر منتقل کنند یا خیر.

این مقامات توضیح دادند که حماس قبلاً با دو کشور در منطقه تماس گرفته است تا از آن‌ها بپرسد که آیا رهبری سیاسی این گروه  را می پذیرند یا خیر.

یک مقام عرب تصریح کرد که یکی از کشورهای مورد بحث عمان بود. حماس به دنبال جابه‌جایی است زیرا معتقد است مذاکرات آتش‌بس، مدتی طول می‌کشد که می‌تواند بر روابط آن با قطر تاثیر بگذارد.

یکی از میانجی‌های عربی به وال استریت ژورنال گفت: «مذاکرات دوباره متوقف شده است و به سختی هیچ نشانه یا چشم‌اندازی برای از سرگیری آن‌ها به زودی وجود ندارد و بی‌اعتمادی بین حماس و مذاکره‌کنندگان در حال افزایش است».

قطر ماه‌ها است که نقش میانجی‌گر را در مذاکرات صلح میان حماس و اسرائیل برای رسیدن به یک آتش‌بس دائمی و تبادل اسرا را ایفا کرده است. با این حال، اسرائیل و متحدان غربی‌اش، به ویژه مقامات آمریکایی اظهار نظر‌های تندی را علیه این کشور به دلیل عدم اعمال فشار بر حماس وارد می‌کنند.

 

 

 

 

افت ۱۶ درصدی بارش‌ها نسبت به میانگین ۵۵ سال اخیر

افت ۱۶ درصدی بارش‌ها نسبت به میانگین ۵۵ سال اخیر 

تهران- ایرنا- ثبت ۱۷۰.۲ میلی‌متر بارش در ۲۰۴ روز ابتدایی سال آبی جاری (اول مهرماه ۱۴۰۲ تا ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳) نشان می‌دهد که میزان بارش‌ها نسبت به آمار مدت مشابه سال‌های نرمال (متوسط آمار ۵۵ساله) کاهشی ۱۶درصدی داشته است.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی سازمان هواشناسی کشور، از ابتدای سال آبی جاری (شروع مهر ۱۴۰۲) تا ۲۵ فروردین‌ماه امسال (۲۰۴ روز ابتدایی سال آبی جاری) در مجموع ۱۷۰.۲ میلی‌متر بارش در کشور ثبت شده است.

میزان بارش‌های سال آبی جاری نسبت به بارش‌های ۲۰۳.۱ میلی‌متری در مدت مشابه سال‌های نرمال (متوسط آمار ۵۵ ساله) کاهشی ۱۶ درصدی داشته است.

 

 

پیش بینی هوشمندسازی حراست از مرز‌ها در بودجه ۱۴۰۳

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تقویت مرزها، بروز رسانی تجهیزات نیرو‌های مرزبانی و هوشمندسازی حراست از مرز‌ها از جمله مواردی است که در بودجه سال جدید مورد توجه مجلس قرار گرفت.

پیش بینی هوشمندسازی حراست از مرز‌ها در بودجه ۱۴۰۳
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، عباس مقتدایی در واکنش به اتفاقات تروریستی اخیر سیستان و بلوچستان و ضرورت تقویت حوزه مرزبانی، اظهار داشت: تقویت ابعاد مختلف کشور، جلوگیری از حوادث غیرمترقبه و آسیب‌هایی که می‌تواند امنیت کشور را به مخاطره بیندازد، از موضوعات مطرح در بودجه ۱۴۰۳ بود. تقویت مرز‌ها و تجهیز نیرو‌های مرزبانی به گونه‌ای که امکانات و ابزار‌های در اختیار آنها و همچنین هوشمندسازی حراست از مرز‌ها از جمله مواردی است که مورد توجه مجلس قرار گرفت.
نماینده اصفهان در مجلس ادامه داد: در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به جهت اهمیت موضوع کمیته‌ای تحت عنوان کمیته مرز تأسیس شد که این کمیته علاوه بر بازدید‌های میدانی و حضور در مناطق مرزی، در بخش‌های مختلف کشور تلاش می‌کند تا ارتباط میان مجلس، دولت و نیرو‌های مسلح و مرزبانی نیز تقویت شود.

اختصاص ۶۹ درصد ارز با نرخ ۲۸۵۰۰ به کالای اساسی و دارو

به گفته مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلا، ۵۲۷ میلیون دلار معادل ۶۹ درصد کل ارز عرضه‌شده در مرکز، از اول سال تاکنون به کالای اساسی و دارو به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان اختصاص یافت.

 علی سعیدی مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در ارتباط با شبکه خبر اعلام کرد: تامین ارز برای سه گروه اصلی از اول سال تا کنون به این صورت بوده است که برای کالا‌های اساسی و دارو به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان معادل ۶۹ درصد کل ارز اختصاص یافت.

به گفته مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در فروردین ۱۴۰۳ ارز برای کالای اساسی، گندم، دانه‌های روغنی، _نهاده‌های دامی به میزان ۵۴۶ میلیون دلار و برای دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی ۷۳ میلیون دلار و در مجموع برای کالای اساسی و دارو در یک ماه امسال ۶۲۱ میلیون دلار ارز به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان تامین شد.

 

 

 

طرح شش ماده‌ای ایران به شورای امنیت برای مسأله فلسطین

طرح شش ماده‌ای ایران به شورای امنیت برای مسأله فلسطین

وزیر امور خارجه کشورمان در نشست عالی‌رتبه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای مسأله فلسطین، طرح شش ماده‌ای ایران به شورای امنیت برای مسأله فلسطین را پیشنهاد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست عالی‌رتبه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای مسأله فلسطین، اظهار داشت: قویاً از شورای امنیت انتظار می‌رود با تصویب یک قطعنامه جامع، قاطع و تحت فصل هفتم منشور ملل متحد، نسبت به این موارد اقدام کند:

۱- برقراری آتش‌بس فوری، کامل، بی‌قید و شرط و دائم در تمام مناطق غزه از جمله در رفح و حتی کرانه باختری؛

۲- رفع کامل محاصره انسانی غزه؛

۳- تبادل انسانی اسرا؛

۴- موظف ساختن رژیم به خروج فوری، کامل و غیر مشروط تمامی نیروهای نظامی و ادوات و تجهیزات آنها از غزه و ضرورت بازگشت امن مردم به مناطق و اماکن خود؛

۵- اعمال تحریم جامع و فوری تسلیحاتی علیه رژیم اسرائیل؛

۶- حمایت از قرار موقت الزام آور دیوان بین‌المللی دادگستری و فراهم ساختن زمینه محاکمه و مجازات تمامی آمران، عاملان و حامیان جنایات اسرائیل بدلیل ارتکاب نسل‌کشی، کشتار هدفمند خبرنگاران، کارکنان نهادهای مردمی خدمات رسانی، کاربرد مکرر سلاحهای غیرمتعارف ازجمله بمب‌های فسفری و تهدید مکرر مقامات رژیم اسرائیل به استفاده از بمب هسته‌ای در غزه.

 

 

 

 

نام پدر از کارت هوشمند ملی حذف نمی‌شود

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: نام پدر از روی کارت‌های هوشمند ملی حذف نمی‌شود.

 

افشار خاکباز معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور  در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در پی انتشار خبری مبنی بر حذف نام پدر از روی کارت‌های ملی گفت: اقلام اطلاعاتی مندرج بر روی کارت‌های هوشمند ملی تغییری نداشته و نام پدر نیز از روی این کارت‌ها حذف نمی‌شود.

خاکباز بیان کرد: سازمان ثبت احوال کشور به عنوان متولی صدور و چاپ کارت هوشمند ملی بوده و چنانچه هرگونه تغییراتی در صدور این کارت‌ها صورت بگیرد قطعا از طریق سازمان ثبت احوال کشور اطلاع رسانی خواهد شد.

 

 

 

 

اردن استفاده از آسمان خود برای هدف قرار دادن ایران را تکذیب کرد

وزیر خارجه اردن ادعا کرد این کشور هیچ وقت به رژیم صهیونیستی اجازه نخواهد داد که از حریم هوایی آن برای هدف قرار دادن ایران استفاده کند.

 

اردن روز جمعه  تأیید کرد که پس از حمله ریزپرنده ها که در سحرگاه جمعه شهر اصفهان را هدف قرار داد، نگذاشته و نخواهد گذاشت اسرائیل حریم هوایی این کشور  را نقض کند تا ایران را هدف قرار دهد.

براساس گزارش عربی پست، ایمن الصفدی، وزیرخارجه اردن در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود بر ضرورت کاهش تنش‌های خطرناک در منطقه تاکید و ادعا کرد که اردن نمی‌خواهد عرصه درگیری ایران و اسرائیل شود و امنیت آن و شهروندانش را در معرض خطر قرار دهد.

این در حالی است که در زمان پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی خبر‌گزاری‌های رسمی اردن تایید کردند اردن همزمان حریم هوایی خود را برای آمریکا و رژیم صهیونیستی باز کرده و خود نیز چند پهپاد ایران را رهگیری کرده است.

 

 

 

 

فضائلی: برخی مسئولان به‌تازگی بدلیل کارهای بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در فضای مجازی نوشت: برخی مسئولان به‌تازگی به‌دلیل کارهای بی‌قاعده در حوزهٔ حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.
 مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: «رهبر انقلاب: کشف حجاب، هم حرام شرعی است، هم حرام سیاسی است. منتها دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد بشویم؛ کارهای بی‌قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد.

سناتور آمریکایی، دادگاه لاهه را به نفع اسرائیل تهدید کرد

بعد از چندین بار وتو آتش‌بس دائم در غزه توسط ایالات متحده، اکنون سناتور آمریکایی در راستای حمایت از اسرائیل، قضات داگاه لاهه را تهدید کرده است.
دیوان بین‌المللی کیفری (International Criminal Court)، دادگاهی دائمی واقع در شهر لاهه هلند است که رسیدگی به جرائمی همچون نسل‌کشی و جنایت جنگی، بخشی از وظایف آن به شمار می‌رود.
شکایت آفریقا علیه رژیم صهیونیستی به جرم نسل‌کشی در غزه، در این دادگاه طرح و بررسی شد. دادگاه لاهه همواره به عنوان یک نهاد مستقل در نظام بین‌الملل معرفی می‌شود.اما اخیرا تام کاتن، سناتور آمریکایی از ایالت آرکانزاس، قضات دادگاه لاهه را تهدید کرد و گفت: «من به مقامات دادگاه بین المللی کیفری(ICC) هشدار می‌دهم. اگر در کنار ایران و حماس(متحدان پوتین) بایستید و وارد نبرد سیاسی در مقابل اسرائیل شوید، تحریم خواهید شد. همین حالا دلارهای خود را از ایالات متحده خارج و با سفر مجدد به آمریکا خداحافظی کنید.»

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تایید شد

سرپرست سازمان خصوصی سازی از تایید صلاحیت متقاضیان خرید سهام شرکتهای پرسپولیس و استقلال خبر داد.
خبرگزاری فارس؛ ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی سازی از تأیید صلاحیت متقاضیان خرید سهام شرکت‌های پرسپولیس و استقلال خبر داد و گفت: مطابق تشریفات مندرج در آگهی عرضه سهام شرکت‌های فرهنگی ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس، امروز شنبه یکم اردیبهشت ماه جلسه کارگروه بررسی صلاحیت متقاضیان در محل سازمان خصوصی سازی و با حضور متقاضیان تشکیل شد.سرپرست سازمان خصوصی سازی ادامه داد: در جلسه‌ای که تشکیل شد برای هر یک از دو شرکت پرسپولیس و استقلال یک تقاضا دریافت شده بود.بازیان اضافه کرد: گروهی از بانک‌های غیردولتی شامل بانک‌های شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین متقاضی خرید سهام پرسپولیس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به همراه شرکت‌های تابعه آن شامل شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان، بوعلی، پارس و بندر امام متقاضی خرید سهام استقلال بوده اند.وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی مدارک متقاضیان خرید سهام دو شرکت یادشده و بحث و گفتگو و پیرامون موضوع، در نهایت با تصمیم کارگروه، صلاحیت متقاضیان مورد تأیید این سازمان قرار گرفت و بر این اساس، مقرر شد سازمان خصوصی سازی فهرست این متقاضیان را برای حضور در روز رقابت به سازمان بورس اعلام نماید.بازیان گفت: بر اساس مفاد دستورالعمل مربوطه، در عرضه شرکت‌های بورسی و فرابورسی بررسی صلاحیت تخصصی متقاضیان، توسط کارگروه منتخب هیأت واگذاری و توسط سازمان خصوصی سازی صورت گرفته و سایر صلاحیت‌ها شامل اهلیت عمومی و تمکن مالی توسط سازمان بورس و شرکت فرابورس صورت می‌گیرد.

 

رفع مشکل چندین ساله تاخیر در برقراری مستمری بازنشستگان

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری مستمری رفع شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با پیگیری‌های مستمر و برگزاری جلسات تخصصی با معاونین صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص مشکلات و چالش‌های اصلی بازنشستگان کشوری در حوزه فنی؛ تأخیر‌های بعضاً چندین ماهه در صدور احکام برقراری مستمری بازنشستگان کشوری که به دلیل قصور دستگاه‌ها در ارسال مدارک ایجاد شده بود، مرتفع شد.
بر این اساس طی بخشنامه صندوق بازنشستگان کشوری به کلیه واحد‌های تابعه و ادارات استانی مقرر شد، در صورت وجود نقص در مدارک بازنشستگان، چنانچه نواقص در خصوص مواردی نظیر؛ تأخیر در نقل و انتقال حق بیمه، عدم پرداخت کسور سنوات ارفاقی و اشتباه در مقطع زمانی معافیت کسور سنوات خدمت باشد، به مدت چهار ماه و به میزان ۷۵ درصد میانگین حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول برداشت کسور بازنشستگی در دو سال آخر اشتغال را به نسبت سنوات خدمت، به عنوان حواله موقت به فرد بازنشسته پرداخت کنند.

 

هدیه یک میلیارد دلاری بایدن به اسرائیل

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد.

کد خبر:۱۲۳۲۷۹۵
تاریخ انتشار:۳۱ فروردین ۱۴۰۳ – ۲۰:۰۲۱۹ April 2024

 هدیه یک میلیارد دلاری بایدن به اسرائیل به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مسئولان آمریکایی نوشت: دولت جو بایدن قصد دارد تل آویو را به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار مجهز کند. این معاملات تسلیحاتی شامل مهمات تانک، خودروهای نظامی و خمپاره است.

این روزنامه نوشت: مجهز کردن اسرائیل به چنین سلاح‌هایی در نوع خود از زمان جنگ غزه بزرگترین به حساب می‌آید.

پیش از این شبکه سی ان ان نیز به نقل از مسئولانی گزارش داد: اسرائیل نیاز به پایبندی آمریکا به ادامه ارسال سلاح دارد به ویژه اینکه اسرائیل نمی‌تواند بدون حمایت خارجی وارد یک جنگ طولانی مدت شود.

آمریکا از زمان شروع جنگ غزه در هفتم اکتبر از رژیم صهیونیستی حمایت تسلیحاتی به عمل آورده و بارها قطعنامه‌های پیشنهادی شورای امنیت برای توقف جنگ غزه را وتو کرده است.

آمریکا در راستای حمایت خود از رژیم اشغالگر صهیونیستی بامداد امروز (جمعه) قطعنامه پیشنهادی الجزایر برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.

هشدار وقوع شورش در آمریکا درصورت بازداشت ترامپ

یکی از تحلیلگران شبکه خبری سی‌ ان‌ ان هشدار داد که در صورتی که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل نقض حکم دادگاه در خصوص ممنوعیت اظهارنظر علنی و مصاحبه مطبوعاتی درباره شهود، دادستان، کارکنان دادگاه، هیات منصفه و خانواده قاضی، بازداشت و حبس شود، شورش سراسری در ایالات متحده به وقوع خواهد پیوست.

 هشدار وقوع شورش در آمریکا درصورت بازداشت ترامپ به گزارش هیل، این تحلیلگر شبکه خبری سی‌ان‌ان درباره سرپیچی عمدی ترامپ از دستور «خوان مرچان» قاضی دادگاه منهتن که رسیدگی به پرونده کیفری وی را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: در صورت بازداشت و حبس ترامپ، علاوه بر شورش سراسری در کشور، محبوبیت وی در نزد آمریکایی‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه اگر از نظر سیاسی، جزء طرفداران جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری این کشور باشم، به هیچ وجه تمایل ندارم که ترامپ را در زندان ببینم، تاکید کرد: زیرا این کار نه فقط مردم را بیش از پیش ملتهب و عصبانی خواهد کرد بلکه بر محبوبیت ترامپ در میان آنها نیز خواهد افزود.

 

آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات از ۱۳ اردیبهشت

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: تبلیغات دور دوم انتخابات از ۱۳ اردیبهشت آغاز می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: انتخابات در ۲۲ حوزه به دور دوم کشیده شده است که ۸ حوزه به‌صورت تمام الکترونیک خواهد بود و تهران نیز از جمله‌ی این حوزه‌ها است.
تعرفه انتخابات در حال چاپ است و در زمان مقرر ارسال خواهد شد. این تعرفه با طراحی و صورت جدید خواهد بود.
بر اساس جدول زمان‌بندی، تبلیغات از ساعت صفر بامداد روز ۱۳ اردیبهشت آغاز شده و به‌مدت هفت‌روز تا ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

 

 

ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است

خبرگزاری‌ها نوشتند:توان پهپادسازی ایران به حدی رسیده است که یک پهپاد سنگین وزن تولید کند.

 ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است

به گزارش همشهری آنلاین، پهپاد “غزه” می تواند ۷۰۰۰ کیلومتر را طی کند و بیش از ۱۳ مهمات را حمل نماید

شاهد-۱۴۹ یک پیشرفت طبیعی نسبت به نسخه شاهد-۱۲۹ است. این اولین پهپاد ایرانی است که به جای موتور گازی از موتور توربوپراپ نیرو می گیرد. با این حال، همه گزارش ها حاکی از آن است که ایران تنها تعداد کمی از پهپادهای شاهد-۱۴۹ را در اختیار دارد.

وزن این پهپاد ۳,۱۰۰ کیلوگرم اعلام شده و گفته می شود که ۳۵ ساعت مداومت پروازی و توان حمل ۵۰۰ کیلوگرم بمب یا موشک را دارد. شعاع عملیاتی پهپاد غزه ۲,۰۰۰ کیلومتر بوده و ارتفاع پروازی آن ۳۵,۰۰۰ پا اعلام شده است.

 

آمریکا اولین اورانیوم غنی شده ۹۰ کیلویی را تولید کرد

رئیس جمهور آمریکا از تولید اولین اورانیوم غنی شده ۹۰ کیلویی در این کشور خبر داد.

 آمریکا اولین اورانیوم غنی شده ۹۰ کیلویی را تولید کرد به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ایالات متحده به طور مستقل اولین اورانیوم غنی شده ۹۰ کیلویی را تولید کرد. به گفته وی، کارخانه‌ای که برای اولین بار ۹۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده تولید کرده در جنوب اوهایو است و قصد دارد تا پایان سال یک تن مواد اولیه برای اورانیوم غنی شده را تامین کند.

پایگاه خبری ۳۶۰ به نقل از رئیس جمهور آمریکا گفت: این کارخانه در جنوب اوهایو قبلاً ۲۰۰ پوند اورانیوم غنی شده قدرتمند را تولید کرده است که اولین تولید یکجا با حجم بالا در آمریکا است. «این پایگاه به غنای این اورانیوم اشاره‌ای نکرده است.

خرید جت‌های خصوصی برای عموم آزاد است

asdasd

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه خرید و فروش هواپیماهای جت۷ نفره برای عموم آزاد است، گفت: در حال حاضر هم بسیاری از مردم از این فضا استفاده می‌کنند و تاجرها، برخی از مسئولان، تیم‌های ورزشی و تیم‌های اقتصادی از متقاضیان جت‌های خصوصی هستند.

محمد محمدی‌بخش در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره فعالیت هواپیماهای فوق‌سبک در ایران اظهار داشت: در حال حاضر ۲۵۰ فروند هواپیمای فوق سبک در ایران فعالیت دارند که البته از این هواپیماها برای مسیر سفر استفاده نمی‌کنند بلکه اغلب برای پروازهای تفریحی و آموزشی کاربرد دارند.

وی ادامه داد:‌ با توجه به محدودیت‌هایی پروازی امکان پرواز این هواپیماها غیر از پروازهای آموزشی و تفریحی تعریف شده وجود ندارد، هرچند این وسیله برای پروزاها (در قالب سفر) در مسافت‌های تعریف شده توانمند هستند اما در حال حاضر اجازه این ماموریت را به این هواپیماهای کوچک نمی‌هیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*