اخبار خراسان جنوبی

 

 

 

وصیت سرباز آمریکایی که خودسوزی کرد: در فلسطینِ آزاد خاکسترم پخش شود

نظامی ۲۵ ساله آمریکایی که در اعتراض به نسل‌کشی غزه خودسوزی کرد، در وصیت نامه خود آرزو کرده بود که فلسطین آزاد شود.

نظامی ۲۵ ساله آمریکایی آرون بوشنل که در اعتراض به همدستی این کشور با نسل کشی اسرائیل در غزه مقابل سفارت تل‌آویو در واشنگتن خودسوزی کرد، در وصیت نامه خود آرزو کرده بود که فلسطین آزاد شود.

اگر زمانی برسد که فلسطینی‌ها دوباره کنترل سرزمین خود را به دست گیرند، دوست دارم خاکسترم در فلسطین آزاد پخش شود» ف این حرف را جوان آمریکایی عضو نیروی هوایی این کشور گفت که هفته گذشته خودسوزی کرد.

طبق گزارش رسانه‌ها، این عضو نیروی هوایی ارتش آمریکا در وصیت نامه خود نوشت که «از برادرم و دوستانم عذر می‌خواهم که شما را اینطور ترک کردم. البته اگر واقعا متاسف بودم این کار را نمی‌کردم. اما این دستگاه خون می‌خواهد. هیچ کدام از این‌ها منصفانه نیست».

در وصیت نامه آمده است که «آرزو می‌کنم بقایای (جسد) من سوزانده شود. من نمی‌خواهم خاکسترم یا بقایای من دفن شود، زیرا بدن من به هیچ کجای این دنیا تعلق ندارد».
وی افزود: «اگر زمانی برسد که فلسطینی‌ها دوباره کنترل سرزمین خود را به دست گیرند و مردم بومی این سرزمین با این ایده موافق باشند، دوست دارم خاکسترم در فلسطین آزاد پخش شود».

بوشنل که متخصص عملیات دفاع سایبری در «اسکادران پانصد و سی و یکم پشتیبانی اطلاعات» نیروی هوایی آمریکا بود، هفتم اسفندماه در حمایت از مردم فلسطین خودسوزی کرد.

او با بیان اینکه «دیگر نمی‌خواهم همدست این نسل کشی (در غزه) باشم»، مواضع دولت آمریکا و کمک آن به اسرائیل در این جنگ را محکوم کرد و پیش از فوتش گفته بود: «فلسطین را آزاد کنید».

 

 

 

درخواست پوتین از مردم روسیه برای فرزند آوری

رئیس‌جمهور روسیه با تاکید بر سیاست‌های فرزندآوری از مردم کشورش درخواست کرد تا بچه دار شوند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از شهروندان کشورش خواسته است تا با فرزندآوری خانواده‌های خود را گسترش دهند و روش‌های سالم‌تری را برای افزایش طول عمر و سبک زندگی خود انتخاب کنند.

به گزارش هیل، پوتین در سخنرانی سالانه خود در حالی که به مردم نوید یک زندگی بهتر را داد از آن‌ها خواست تا برای به دنیا آوردن فرزندان بیشتر اقدام کنند.  وی خطاب به مردم کشورش عنوان کرد: هدف اصلی یک خانواده، زاد و ولد، داشتن فرزند، تربیت کردن آن‌ها و در نتیجه تضمین بقای جامعه چند قومیتی ما است.

وی در تایید حرفش برای افزایش نرخ زاد و ولد در روسیه به کشور‌هایی اشاره کرد که فرزندآوری در آن‌ها کاهش پیدا کرده و این موضوع آن‌ها را به سمت نابودی کشانده است.

پوتین در بخشی از صحبت‌هایش گفت: حمایت از خانواده‌های دارای چند فرزند، یک انتخاب اخلاقی و اساسی است و خانواده‌های چند فرزندی باید به یک هنجار، فلسفه اجتماعی و کانون استراتژی دولت تبدیل شود.

وی پیشنهاداتی را هم در زمینه ارائه هدیه مالی به مادرانی که نوزاد تازه متولد شده به دنیا آورده‌اند، تخفیفات دوبرابری مالیاتی برای خانواده‌های صاحب دو فرزند به بالا مطرح کرد و همچنین ضمن اعلام حمایت از افراد ورزشکار در کشور تاکید کرد، افرادی که معاینات پزشکی منظمی داشته باشند و آزمون استاندارد آمادگی جسمانی را پشت سر بگذارند، مشمول تخفیف‌های مالیاتی می‌شوند.

 

 

 

آملی لاریجانی پس از راه‌نیافتن به خبرگان ششم بیانیه داد

آملی لاریجانی پس از راه‌نیافتن به خبرگان ششم بیانیه داد

نامزد انتخابات دوره ششم مجلس خبرگان رهبری پس از راه نیافتن به خبرگان دوره ششم از حوزه مازندران، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «صادق آملی لاریجانی» نامزد انتخابات دوره ششم مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه مازندران که نتوانست آرای مردم را جلب کند، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضور توأم با بصیرت مردم عزیز ایران در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری علی‌رغم مشکلات اقتصادی و تلاش دشمنان برای القای یاس و ناامیدی، حقیقتاً قابل تقدیر است.

اینجانب به نوبه خود از حضور آحاد ملت بزرگ ایران، به‌ویژه مردم شریف مازندران که دعوت رهبری معظم انقلاب (مدظله العالی) را لبیک گفتند، تقدیر و تشکر می‌نمایم.

به‌علاوه از رئیس و اعضای ستاد خود که در طول ایام انتخابات تلاش صادقانه نمودند، تشکر می‌کنم.

توفیق و تسدید و سعادت همه را از خداوند متعال خواستارم.

 

 

 

 

 

دریافت شکایات مردم و نامزد‌ها از روند برگزاری انتخابات

سخنگوی شورای نگهبان گفت: نامزد‌ها تا ۱۷ اسفند از طریق سامانه داوطلب و مردم از طریق سامانه مردم ناظر می‌توانند شکایات خود از روند برگزاری انتخابات را اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با خبر ۱۴ با اشاره به اعلام نتایج انتخابات از طریق وزارت کشور گفت: ما به عنوان دستگاه نظارت بر انتخابات از امروز شکایات مردم و نامزد‌ها را دریافت می‌کنیم.
وی افزود:کسانی که به هر دلیلی شکایتی از روند برگزاری انتخابات دارند، بر اساس قانون می توانند شکایت خود را همراه با مستندات و البته با ذکر نام و نام و خانوادگی به شورای نگهبان ارسال کنند؛ این افراد تا ۱۷ اسفند فرصت دارند تا مستندات خود را به شورای نگهبان ارسال کنند.
طحان نظیف تصریح کرد: نامزد‌ها از طریق سامانه داوطلب و عموم مردم هم از طریق سامانه مردم ناظر شکایت و مستندات خود را می‌توانند برای شورای نگهبان ارسال کنند؛ در نهایت در هنگام بررسی صحت انتخابات در هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان به این موارد توجه و بررسی لازم خواهد شد و شورای نگهبان بر اساس این موضوع نظر نهایی خود را نسبت به صحت انتخابات در حوزه‌های انتخابیه اعلام می‌کند.

کشتی انگلیسی در دریای سرخ غرق شد

منابع خبری گزارش دادند: کشتی انگلیسی «ام وی روبی مار» که ۱۳ روز پیش هدف حمله ارتش یمن در دریای سرخ قرار گرفته بود، به طور کامل غرق شد.

کشتی انگلیسی در دریای سرخ غرق شد

به گزارشخبرگزاری صدا و سیما و به نقل از شبکه الجزیره، کشتی ام وی روبی مار متعلق به انگلیس به طور کامل در آبهای دریای سرخ غرق شد.
منابع خبری امروز گزارش داده بودند که جنبش انصارالله یمن بار دیگر اعلام کرد که در ازای ورود کمک های انسانی به نوار غزه، اجازه می دهد تا کشتی غرق شده انگلیس از دریای سرخ خارج شود.
«محمد علی الحوثی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: بار دیگر تاکید می کنیم که پیشنهاد اجازه خارج کردن کشتی غرق شده انگلیسی در مقابل ورود کامیون های کمک های انسانی به منطقه محاصره شده نوار غزه همچنان روی میز است.

 

 

 

 

بیانیه شورای نگهبان:

حضور مردم در انتخابات حجم سنگین «جنگ‌ روانی دشمن» را از بین برد

حضور مردم در انتخابات حجم سنگین «جنگ‌ روانی دشمن» را از بین برد

شورای نگهبان در بیانیه‌ای از حضور مردم در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای نگهبان در بیانیه‌ای از حضور مردم در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد.

 

 

 

 

 

 

 

رکوردشکنی ۸۳درصدی رئیسی در خراسان جنوبی/ کمپین رای اعتراضی شکست خورد

رکوردشکنی ۸۳درصدی رئیسی در خراسان جنوبی/ کمپین رای اعتراضی شکست خورد

تهران-ایرنا-رشد ۸ درصدی آرای آیت الله رئیسی در مقایسه با انتخابات دور قبلی مجلس خبرگان رهبری نشان می‌دهد که پروژه رای اعتراضی که برخی جریان ها قبل از انتخابات به راه انداخته بودند، با شکست مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، بعد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری، برخی رسانه‌ها با بی اخلاقی به‌بهانه تک‌کاندیدا بودن برخی حوزه‌ها مانند خراسان جنوبی به عملکرد شورای نگهبان انتقاد کردند و به تخریب آیت الله رئیسی روی آوردند و موجی از واکنش‌ها در مورد انتخاب آیت الله رئیسی در خراسان جنوبی به راه افتاد و از مشارکت پایین و رای اعتراضی در انتخابات اسفند نوشتند.

اما امروز بعد اعلام نتایج انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان آیت‌الله رئیسی و ثبت نصابی جدید از نظر درصد آرای شرکت‌کنندگان در انتخابات علاوه بر بی‌آبرویی، شرمندگی‌ برای جریانی ماند که خیال می‌کرد حنایش نزد ملت رنگی دارد ، درحالی که دیگر دستش برای مردم رو شده و باتوجه به آرای اعلام شده تا این لحظه مردم اقبالی به جریان اصلاح طلب در این دوره از انتخابات نشان ندادند.

بر اساس اعلام وزارت کشور از میان آراء ماخوذه در حوزه انتخابیه خراسان جنوبی، آیت‌الله رئیسی با کسب ۲۷۵ هزار و ۴۶۴ رای از ۳۳۳هزار و ۶۲۹ ارای ماخوذه و به نوعی کسب ۸۲.۵۷ درصد آرای صحیح ماخوذه، برای سومین بار نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری شد که این نشان از محبوبیت آیت الله رئیسی در میان مردم دارد.

آیت الله رئیسی در انتخابات دور پنجم مجلس خبرگان رهبری (سال ۱۳۹۴)، به همراه محمد ابراهیم ربانی در خراسان جنوبی کاندید شد و در نهایت با کسب ۷۵٪ آرا پیروز شد.

در انتخابات دور چهارم نیز (سال ۱۳۸۵) در کنار محمد ابراهیم ربانی و قربانعلی شهمیری مورد تأیید صلاحیت شورای قرار گرفت و با کسب ۲۰۰ هزار و ۹۰۶ رای (۶۸٫۸٪ آرا) به عنوان نفر اول انتخاب و به مجلس خبرگان راه یافت.

با این تفاسیر رشد ۸ درصدی آرای آیت الله رئیسی در این دوره پنجم در مقایسه با انتخابات دور قبلی مجلس خبرگان رهبری نشان میدهد که پروژه رای اعتراضی با شکست مواجه شده است و آیت الله با اقداماتی که در این استان به ثمر رسانده توانسته در دل مردم جای پیدا کند.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*