اخبار خراسان جنوبی

تب و تاب انتخابات مجلس در خراسان جنوبی:

گرم شدن تنور انتخابات با آغاز فعالیت تبلیغاتی نامزدها/ ۵

امروز خراسان جنوبی – حمیدی

کمتر از ۵ روز تا موعد برگزاری انتخابات ۱۴۰۲ باقی مانده و بازار تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی در نقاط مختلف استان خراسان جنوبی داغ است، این روزها خیابان‌های اصلی و تعدادی از خیابان‌های فرعی بر در و دیوار خود پوسترها و بنرهای تبلیغاتی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را می‌بینند. کاندیداهای مجلس شورای اسلامی با تبلیغات در فضای مجازی،شرکت در تریبون‌های آزاد در سطح شهرها، حضدر در جمع‌های کوچک دوستانه و همکاران، حضور در مساجد و در میان مردم، شرکت در مناظره های مختلفی که در دانشگاه ها و در جمع دانشجویان برگزار می شود، سعی در اقناع مردم به رأی دادن و اثبات اصلح بودن خود را دارند.

طی روزها اخیر با وجود اینکه تبلیغات شهری در شهر بیرجند همانند سایر شهرهای استان افزایش یافته اما خوشبختانه این تبلیغات به جای افراط در تبلیغات کاغذی و پوشاندن شهر از پوسترها و بنرهای مختلف به سمت ارائه برنامه‌ها در فضای مجازی پیش رفته است و این مساله شاید یکی از نکات مثبت تبلیغات در اینگونه انتخابات باشد، به گونه‌ای که هر روز گروه‌های مختلف با نام کاندیدهای طیف‌های سیاسی در شبکه‌های مجازی تشکیل می‌‌شوند.

۴ شبکه تلویزیونی میزبان مناظره های کاندیداهای. مجلس در استان برگزاری ویژه‌برنامه‌های صداوسیما و مناظره کاندیداها نیز فرصتی مغتنم برای مردم است که با دیدگاه‌ها و اندیشه‌های داوطلبان انتخابات مجلس بیشتر آشنا شوند. چهار کانال انتخاباتی در خراسان جنوبی با عناوین “نامداران” حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف، “عقیق” حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه، “ارغوان” حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه و “آسباد” حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه راه اندازی و فعال شده اند و در ساعات مشخصی مناظره های کاندیداها را پخش می کنند.

صحبت چهره به چهره کاندیداها با مردم از طریق تریبون‌های آزاد

برپایی تریبون‌های آزاد هم یکی از برنامه‌هایی بوده که مورد استقبال مردم قرار گرفته و کاندیداها بصورت رو در رو با مردم به بیان دیدگاه‌های خود در فضایی آزاد می‌پردازند و به سوالات مردم پاسخ می دهند.

رونق تبلیغات پیامکی

برخی از نامزدهای مجلس شورای اسلامی نیز تبلیغات پیامکی را در دستور کار قرار داده اند و با ارسال بخشی از مهم ترین رزومه کاریشان به گوشی های مردم در تلاشند با معرفی خود، آراء بیشتری برای خودشان جمع کنند.

حل مشکلات اقتصادی و اشتغال در صدر شعارهای نامزدها

تقریبا تمامی نامزدهای انتخابات در خراسان جنوبی در طراحی پوسترهای تبلیغاتی خود یک یا چند شعار را با مضامین مختلف برای خود انتخاب کرده اند، آن ها در انتخاب شعارها دست روی مطالبات و نیازهای اصلی جامعه گذاشته اند، تلاش برای حل مشکلات اقتصادی و اشتغال در صدر شعارهای نامزدهای مجلس شورای اسلامی است. رفت و آمد برخی نامزدها در روستاها

این روزها تب و تاب تبلیغات انتخاباتی فقط مخصوص شهرها نیست بلکه کاندیداها با رفت و آمد به روستاهای پرجمعیت، سعی در متقاعد کردن مردم به نفع خودشان هستند و البته این تبلیغات در مناطقی که نامزد انتخاباتی منتسب به آنجاست، با شور و استقبال بیشتری روبروست.

تلاش مسئولین برای برپایی انتخابات پرشور

در این بین تلاش مسئولان استان برای برپایی انتخابات پرشور با حضور حداکثری مردم نیز نباید نادیده گرفته شود. براساس گزارش ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۳۴۹ شعبه اخذ رای در شهرهای استان دایر می‌شود که ۲۲ درصد افزایش یافته است.به گفته موسی سلیمی تعداد شعب شهری استان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۸۷ شعبه بوده که امسال نسبت به دوره قبل ۶۲ شعبه بیشتر شده است.وی افزود: در مجموع ۷۶۶ شعبه اخذ رای در استان برای انتخابات ۱۱ اسفند در نظر گرفته شده که از این تعداد ۳۴۹ شعبه شهری و ۴۱۷ شعبه روستایی است که تعداد شعب اخذ رای استان در انتخابات امسال ۱۳ درصد افزایش یافته است.وی بیان کرد: تعداد شعب اخذ رای استان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۶۷۷ شعبه بود که با افزایش ۸۹ شعبه به ۷۶۶ شعبه رسیده است.به گفته دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی تعداد شعب روستایی در انتخابات امسال نیز هفت درصد افزایش یافته است
۳۴ هزار رای اولی در استان رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: ۳۴ هزار نفر در خراسان جنوبی برای انتخابات اسفند امسال رای اولی داریم که پنج هزار و ۲۰۰ نفر آنان دانش آموز هستند.
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری امسال در حالی برگزار خواهد شد که ۱۱۴ نامزد تایید صلاحیت شده در چهار حوزه انتخابیه استان برای چهار کرسی مجلس و ۲ نامزد خبرگان رهبری وارد گود رقابت شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:
مواردمثبت کرونا برای چندین هفته متوالی صفر گزارش شده است

امروز خراسان جنوبی – حمیدی

در هفته‌های اخیر شاهد این هستیم که بروز سرماخوردگی و آنفلوآنزا بویژه در بین کودکان افزایش یافته و اگر سری به مراکز درمانی بزنیم والدین زیادی را می بینیم که با فرزندشان که اکثرا مدرسه ای هستند، با علائمی مثل سرفه، سردرد، بیحالی، تب، گلودرد و… مراجعه کرده اند و نگرانند که این بیماری به سایر اعضای خانواده هم منتقل شود و از طرف دیگر ترس ابتلا به کرونا هم از گذشته هم چنان در بین خانواده ها وجود دارد و نمی دانند چه نکاتی را باید برای بهبود فرزندشان رعایت کنند.

آمار موارد مثبت کووید ۱۹ و آنفلوآنزا افزایشی نبوده است به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با توجه به بررسی های انجام شده از آمار های بیماری های تنفسی در استان، در حال حاضر افزایشی در آمار موارد مثبت کووید ۱۹ و آنفلوآنزا نبوده و و امار مواردمثبت کرونا برای چندین هفته متوالی صفر گزارش شده است دکتر شایسته در گفت و گو با امروز خراسان جنوبی و در پاسخ به دغدغه خانوده ها گفت:بیماری های تنفسی در حال حاضر در استان آنفلوآنزای نوع B وA و سایر ویروس های تنفسی می باشند. وی با تاکید بر ضرورت رعایت اصول پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی، چون آنفلوآنزا تصریح کرد: اصول پیشگیری از ابتلا به این بیماری مشابه همان اصول اعلام شده برای کرونا است.
شایسته ادامه داد: استفاده از ماسک برای عموم مردم لازم نیست، اما افرادی که نقص ایمنی و بیماری زمینه‌ای دارند و همچنین افرادی که علائم بیماری‌های تنفسی مانند سرفه، عطسه، گلودرد، تب و سایر موارد را دارند، لازم است از ماسک استفاده کنند.
وی به افراد درگیر با آنفلوآنزا نیز توصیه کرد تا زمان اتمام دوران بیماری در منزل بمانند و از تماس با افراد خودداری کنند، همچنین در صورت ارتباط با افراد به طور حتم از ماسک استفاده کنند و از حضور در اماکن عمومی پرجمعیت بپرهیزند.
شایسته با بیان اینکه از اول پاییز دائم توصیه شده افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه ای، سالمندان و نیز کودکان از واکسن آنفلوآنزا استفاده کنند اظهار داشت: مبتلایان به این بیماری بیشتر جزو افرادی هستند که واکسن دریافت نکرده اند.
مراقبت در کلاس‌های درس
معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: یکی از مراکز انتشار بیماری آنفلوآنزا کلاس‌های درس هستند، زیرا دانش آموزان با علائم بیماری در کلاس حضور پیدا می‌کنند.وی تاکید کرد: والدین تا زمانی که فرزندانشان به طور کامل بهبود پیدا نکرده اند از فرستادن آنان به مدرسه خودداری کنند.
اجتناب از خوددرمانیشایسته همچنین گفت: یکی از مواردی که این روز‌ها بیشتر با آن مواجه هستیم این است که افراد به صورت خودسرانه به داروخانه‌ها مراجعه، انواع دارو‌ها و آنتی بیوتیک را طبق تشخیص خود خریداری و مصرف می‌کنند که سبب پیچیده‌تر شدن مشکل می‌شود، زیرا در درمان بیماری ویروسی آنفلوآنزا در همه شرایط نیازی به استفاده از آنتی بیوتیک‌ها ندارد.

۴نفر مصدوم بر اثر واژگونی پراید در جاده لغزنده/۴

بر اثر واژگونی یک سواری پراید در محور اسدیه _ سربیشه ۴ نفر مصدوم شدند.

 رئیس پلیس راه استان گفت: ساعت ۱۲ ظهر روز یکشنبه با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در کیلومتر ۲۳محور “اسدیه_سربیشه” بلافاصله مأموران و نیرو‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

سرهنگ رضائی افزود: مأموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند، یک سواری پراید واژگون شده است که بر اثر این سانحه رانندگی، ۴ نفر مصدوم که با اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

 

۴ پرواز فرودگاه بیرجند لغو شد/۴

به دلیل وجود شرایط نامساعد جوی،۴ پروازی که قرار بود یکشنبه در فرودگاه بیرجند انجام شود باطل شد.

پرواز مسیر تهران – بیرجند – مشهد و مشهد – بیرجند – تهران به دلیل شرایط نامساعد جوی فرودگاه بیرجند و پایین بودن دید افقی باطل شد.

این پروازها متعلق به شرکت هواپیمایی ایران ایر بوده است.

قرار بود این پروازها ساعت ۱۵:۳۰ از مبدأ تهران و ۲۱:۲۵ از مبدأ بیرجند انجام شود.

 

 

به مناسبت نیمه شعبان

امکان دریافت شبکه‌های ملی با کیفیت hd در قاین فراهم شد/۵

امکان دریافت آزمایشی شبکه‌های ملی با کیفیت hd به مناسبت نیمه شعبان و میلاد مهدی موعود (عج) در شهرستان قاینات فراهم شد.

مدیرکل صدا و سیمای استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما اعلام کرد: به مناسبت نیمه شعبان و ولادت حضرت مهدی (عج) با توجه به نصب و راه اندازی فرستنده‌های HD در ایستگاه تلویزیونی شهر قاین و بهره برداری آزمایشی از آن، امکان دریافت شبکه‌های ملی به صورت HD از امروز یکشنبه ششم اسفند در این شهرستان فراهم شد.

آینه دار گفت: این پروژه با اعتبار بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان امروز در شهرستان قائنات مورد بهره برداری آزمایشی قرار گرفت.

به گفته وی شهروندان در شهرستان قائنات می‌توانند با کانال یابی مجدد گیرنده‌های خود ۱۲ شبکه اچ دی را دریافت کنند.

خراسان جنوبی در زمینه نصب و راه اندازی فرستنده‌های HD جزو استان‌های پیشتاز کشور است.

 

برپایی جشن نیمه شعبان در ۳۰ بقعه متبرکه خراسان جنوبی/۵

برپایی جشن نیمه شعبان در ۳۰ بقعه متبرکه خراسان جنوبی

جشن های میلاد امام زمان (عج) در نیمه شعبان به میزبانی ۳۰ بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار شد و در بیرجند با شادپیمایی مردم همراه بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: این آیین ها با سخنرانی، مولودی خوانی، کاروان شادی و اطعام همراه است.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یکی از برنامه های محوری نیمه شعبان را طرح قرار دوازدهم عنوان کرد و افزود: در قالب این طرح بسته های معیشتی و پوشاک با محوریت ۱۵ بقعه متبرکه بین نیازمندان توزیع شد.

وی به قرائت مناجات شعبانیه در ۱۹ بقعه متبرکه اشاره کرد و گفت: در ۱۱ بقعه متبرکه نیز مراسم پیاده روی و کاروان شادی برپا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار کرد: مسابقات فرهنگی، نورافشانی و اطعام زائران به تعداد ۱۱ هزار و ۶۰۰ پرس از دیگر برنامه های نیمه شعبان در بقاع متبرکه استان است.

همچنین مراسم شادپیمایی و اجتماع مردمی منتظران ظهور امروز – یکشنبه – با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم از میدان ابوذر تا مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد.

بانگ «لبیک یا مهدی» نیز ساعت ۲۱ دیشب همزمان با سراسر کشور از فراز بام‌ها، ماذنه‌های مساجد و بقاع متبرکه خراسان جنوبی طنین‌انداز شد و عموم مردم با زمزمه دعای فرج (الهی عظم البلاء) و دعای توسل از درگاه خداوند متعال، تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر (عج)، رفع بلایا و گرفتاری‌ها را طلب کردند.

 

 

 

 

 

رشد ۸۱ درصدی تولیدات گیاهی استان خراسان جنوبی/۵

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از رشد ۸۱ درصدی تولیدات گیاهی استان از ابتدای امسال خبر داد.

 ضیاییان احمدی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تا پایان بهمن ۱۰۸ میلیون و ۳۶۳ هزار و ۱۶۸ کیلوگرم انواع محصولات کشاورزی (میوه، سیب زمینی و غیره) از استان صادر شده است، گفت: این رقم در مقایسه با سال قبل از رشد ۸۱ درصدی برخوردار است.

اوافزود: در این مدت ۹۱۸ هزار و ۶۶۱ کیلوگرم واردات محصولات کشاورزی (بیشتر گیاهان دارویی) به استان داشتیم که در این بخش نیز از رشد ۲۱ درصدی نسبت به سال قبل برخورداریم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای امسال ۶۵ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۶۷۸ کیلوگرم انواع محصولات کشاورزی از مرز ماهیرود استان ترانزیت شده که از رشد ۱۰۴ درصدی نسبت به سال قبل را در این بخش شاهدیم.

او با اشاره به اینکه ردیابی و مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای در بخش‌هایی از شهرستان طبس و بشرویه که آلوده به این آفت شده بود انجام شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه برای استان خراسان جنوبی مگس مدیترانه‌ای جزو آفات قرنطینه‌ای داخلی محسوب می‌شود رصد و پایش در سایر مناطق استان نیز در دستور کار است.

ضیاییان احمدی با بیان اینکه امسال ایستگاه اعتبارسنجی مدل پیش آگاهی پروانه چوبخوار پسته در دو شهرستان فردوس و خوسف توسط بخش دولتی انجام شده است، ادامه داد: ایستگاه‌های الگویی مدیریت تلفیقی کرم خراط، سوسک کرگدنی و سوسک شاخک بلند خرما، کرم گلوگاه انار و زنگ جارویی زرشک در قالب چهار ایستگاه در شهرستان‌های سرایان، طبس، فردوس و درمیان توسط شبکه مراقبت و پیش آگاهی بخش خصوصی با نظارت مستقیم بخش دولتی انجام شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در همین راستا تمام شهرستان‌های استان مجهز به دستگاه‌های دیتالاگر هستند، یادآور شد: در حال حاضر ۱۴ دستگاه دیتالاگر ثابت و سه دستگاه تری لاگر در استان فعال است.

صدور ۱۵۲ مجوز جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری نهبندان/۷-۲

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان گفت: از ابتدای امسال ۱۵۲ مجوز جوجه ریزی برای واحد‌های پرورش مرغ گوشتی شهرستان صادر شده است.

آهنی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان با بیان اینکه نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از زمان جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی آغاز شده و تا عرضه در بازار‌های مصرف ادامه دارد، گفت: در این نظارت‌ها بر اساس دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور، عواملی که باعث بروز مخاطرات بهداشتی می‌شوند، مورد بررسی قرار می‌گیرد و با انجام اقدامات بهداشتی و تکمیلی در جهت برقراری و ایجاد بهداشت عمومی و امنیت غذایی، بهینه‌سازی انجام می‌شود.

او افزود: با صدور ۱۵۲ مجوز جوجه ریزی در ۳۷ واحد پرورش مرغ گوشتی در شهرستان نهبندان، یک میلیون و ۵۰۲ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده که با توجه به روند افزایش نظارت بهداشتی دامپزشکی بر واحد‌های مرغداری سطح شهرستان نهبندان شاهد کاهش بیماری در این واحد‌های صنعتی بوده ایم.

فعالیت ۳۱ آشپزخانه اطعام مهدوی در خراسان‌ جنوبی/۲-۳

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) خراسان‌جنوبی از فعالیت ۳۱ آشپزخانه در استان در قالب طرح اطعام مهدوی ویژه شب و روز ولادت امام زمان (عج) با همکاری خیران و مراکز نیکوکاری خبر داد.

محمد عرب در حاشیه بازدید از آشپزخانه اطعام مهدوی در اسفدن گفت: پویش اطعام مهدوی با هدف تهیه غذای گرم برای افراد کم درآمد در شب و روز نیمه شعبان با فعالیت ۳۱ آشپزخانه مهدوی با محوریت مراکز نیکوکاری برای طبخ و توزیع غذای گرم اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) خراسان‌جنوبی با بیان این‌که مردمی‌سازی امور خیر و احسان از راهبرد‌های مهم کمیته امداد است افزود: پیش‌بینی می‌شود در این پویش ۳۵ هزار پرس غذای گرم بین مددجویان تحت حمایت و نیازمندان توزیع شود.

عرب به روش‌های جمع آوری کمک‌های مردمی در قالب پویش اطعام مهدوی اشاره کرد و گفت: مردم نیکوکار می‌توانند برای ارائه کمک‌های خود از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۰۵۶*۸۸۷۷* و یا واریز به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۶۰۲ صندوق امداد ولایت اقدام کنند.

وی پرداخت از طریق کد کیوآر،  مراجعه به سایت کمیته امداد www.emdad.ir و مراجعه حضوری به ۲۱ اداره امداد و ۱۵۰ مرکز نیکوکاری را از دیگر روش‌های مشارکت در این پویش عنوان کرد.

 

 

 

خراسان جنوبی

برخورد با تخلفات انتخاباتی از سوی هیئت نظارت/۷

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی از برخورد با تخلفات تبلیغات انتخابات از سوی هیئت نظارت استان در تبلیغات انتخابات خبر داد.

حجت الاسلام یعقوبی در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: تخلفات شاید از ناحیه برخی از نامزد‌های انتخابات و بیشتر از ناحیه ستاد‌ها و هواداران نامزد‌ها اتفاق بیفتد که با توجه به اهمیت موضوع و با توجه به انتظاری که مردم استان از نامزد‌ها دارند نباید تخلفی در این زمینه رخ دهد.

وی گفت: در حوزه تخلفات انتخابات، قانون شفاف و روان موارد را بیان کرده است و مردم هم اطلاع دارند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات تبلیغاتی و یا ارائه گزارشات و اخبار با دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان با شماره ۳۲۲۳۹۹۶۲ تماس بگیرند.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: همچنین نامزد‌ها و ستاد‌ها و هواداران اطلاع داشته باشند که تمام مواردی که چه در حوزه فضای حقوقی و چه فضای مجازی تخلفی انجام شود پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

وی گفت: تخلفات شایعی که در این ایام گزارش شده مربوط به راه‌اندازی کاروان‌ها و کارناوال‌های تبلیغاتی است که در قانون منع شده و نصب بنر، تراکت و تصاویر بیش از اندازه مقرر بوده است.

وی گفت: حداکثر اندازه آثار تبلیغاتی باید ۷۰ در ۱۰۰ سانتی‌متر باشد که بیش از این اندازه چاپ شده و در مکان‌های غیر از ستاد‌های تبلیغاتی نصب شده است که باید جمع آوری شود.

حجت الاسلام یعقوبی اخلال و برهم زدن اجتماعات و یا تخریب و توهین به نامزد‌های دیگر را از تخلفات شایع روز‌های اخیر دانست و تاکید کرد: نامزدها، هواداران و ستاد‌های تبلیغات، قوانین تبلیغاتی را به طور جد رعایت کنند.

 

 

 

 

فعالان اقتصادی تا پایان سال فرصت دریافت شناسه یکتا دارند/۷

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: تمام فعالان اقتصادی دارای مجوز کسب و کار ، تا پایان سال فرصت دریافت شناسه یکتا دارند.

 ذاکریان افزود : برای دریافت شناسه یکتا تنها کد پستی، شناسه صنفی، شماره تلفن همراه و کد ملی مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه همه افرادی که از درگاه ملی مجوز‌ها شناسه یکتا (مجوز الکترونیکی) دریافت می‌کنند تحت حمایت کامل قانون قرار دارند، گفت: از نظر دولت شناسه یکتا (مجوز الکترونیکی) کاملا دارای اعتبار قانونی است و همه مجوز‌های کاغذی تا پایان امسال به حکم قانون باید به شناسه یکتا تبدیل شوند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مجوز‌هایی که به شناسه یکتا تبدیل نشوند از سال ۱۴۰۳ دچار مشکل می شوند افزود: تاکنون در خراسان جنوبی یک هزار و ۳۰۸ پروانه کسب کاغذی شناسه یکتا دریافت کرده اند.

ذاکریان گفت : بیرجند با تبدیل ۷۱۱ پروانه کاغذی به الکترونیکی رتبه اول را در بین شهرستان‌های استان دارد.

وی افزود: شهرستان قاین با ۲۷۷ مورد در رتبه دوم و شهرستان خوسف در رتبه سوم قرار دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: سرعت تبدیل پروانه‌های کاغذی به شناسه یکتا در برخی شهرستان‌های استان خیلی کند است و لازمه تا  فرمانداران و مسئولان دستگاه‌های مربوطه و همچنین کسبه و فعالان اقتصادی شهرستان‌ها در این زمینه ورود جدی داشته باشند.

ذاکریان افزود: تاکنون میز‌های خدمت در اتاق‌های اصناف، بازار بیرجند و مصلی‌های نماز جمعه در راستای اطلاع رسانی به مردم و تسهیل در روند صدور شناسه یکتا برای کسبه برپا شده و شناسه یکتا به صورت رایگان برای مراجعه کنندگان که مدارک لازم را داشته اند صادر شده است.

همچنین میز خدمت صدور شناسه یکتا با حضور مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی برای پروانه کسب‌های کاغذی روز گذشته درمصلی نماز جمعه بیرجند برگزار شد.

 

 

در دولت سیزدهم؛

۵ هزار هکتار زمین برای مسکن در خراسان جنوبی تأمین شد/۲

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۵ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن در دولت سیزدهم در استان تأمین شده است.

مودی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از الحاق ۲۷۰ هکتار زمین به سایت زعفرانیه بیرجند خبر داد و گفت: با این اقدام دغدغه تأمین زمین طرح جوانی جمعیت در مرکز استان رفع شد.

او افزود: به همت دولت سیزدهم ۵ هزار هکتار زمین برای تأمین مسکن به محدوده شهر‌های خراسان جنوبی الحاق شد؛ در حالی که این مقدار در ۸ سال دولت قبل تنها ۱۲ هکتار بوده است.

مودی اظهار کرد: پیگیری‌ها برای الحاق ۲ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن در شهر‌های استان نیز در حال پیگیری است و تلاش داریم تا اوایل سال آینده این مقدار نهایی شود که از این مقدار ۶۰۰ هکتار برای شهرستان بیرجند است و بیشترین الحاقات را در شهر‌های نهبندان و طبس خواهیم داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: براساس برنامه طرح نهضت ملی مسکن در کشور سهم خراسان جنوبی ۴۰ هزار واحد بوده که از این تعداد ۱۸ هزار واحد روستایی و ۲۲ هزار واحد شهری است.

او عنوان کرد: ۱۱۷ هزار و ۸۰۰ متقاضی در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که از مجموع این متقاضیان ۴۱ هزار نفر واجد شرایط شده‌اند و تاکنون برای ۴۱ هزار و ۸۰۰ متقاضی تأمین زمین به مساحت ۵ هزار هکتار انجام شده است.

مودی با بیان اینکه تاکنون ۲۱ هزار و ۲۷۷ متقاضی واریز وجه اولیه داشته‌اند تصریح کرد: برای ۱۹ هزار و ۷۴۴ واحد پروانه ساختمانی صادر شده که از این تعداد ۱۱ هزار و ۵۵۱ واحد به مرحله اتمام فونداسیون، هفت هزار و ۶۶۹ واحد به مرحله اتمام اسکلت و سقف، ۲ هزار و ۲۵۹ واحد به مرحله اتمام نازک‌کاری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی به اشاره به اقدامات زیرساختی در سایت‌های نهضت ملی مسکن گفت: هزینه‌های خدمات آب و برق طرح نهضت ملی مسکن حدود ۷۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده که یک سوم هزینه را وزارت راه و شهرسازی تقبل کرده و تاکنون سه هزار میلیارد ریال به استان اختصاص یافته است.

 

 

دستگیری ۳ سارق با کشف ۲ فقره سرقت احشام در”خوسف”/۴

فرمانده انتظامی شهرستان”خوسف” از دستگیری ۳ نفر سارق با کشف ۲ فقره سرقت احشام در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی سرهنگ”محمد حسن اکبری” اظهار داشت: با وقوع چند فقره سرقت احشام در سطح شهرستان خوسف، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان خوسف با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، ۳ نفر سارق را در این خصوص شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه سارقان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خوسف بیان داشت: متهمان ابتدا در اظهارات خود منکر هر گونه جرم و اتهامی شدند اما با روبه رو شدن با شواهد موجود و ارائه مستندات به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ۲ فقره سرقت احشام اعتراف کردند.

 

 

توقیف سواری پژو حامل سوخت قاچاق در “خوسف”/۴

فرمانده انتظامی شهرستان”خوسف” از کشف ۱۰۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فراورده های نفتی در بازرسی از یک سواری پژو خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”محمد حسن اکبری” اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان خوسف در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک سواری پژو مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودرو، ۱۰۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده های نفتی کشف کردند.

 

 

 

 

کشف بیش از ۴۷ کیلوگرم تریاک در”طبس”/۴

جانشین انتظامی”طبس” از کشف ۴۷ کیلو و ۱۵۰ گرم تریاک در این شهرستان خبر داد و گفت: در این رابطه یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”محمد حسین خدابخشی” اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی شهرستان طبس، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلی مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی در بازرسی از خودرو، ۴۷ کیلو و ۱۵۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای داخل خودرو جاساز شده بود کشف کردند.

 

 

 

 

کشف ۴۵ کیلوگرم تریاک در توقیف پلیس/۴

فرمانده انتظامی شهرستان”سربیشه” از کشف ۴۵ کیلوگرم تریاک در این شهرستان خبر داد و گفت در این رابطه ۳ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند
.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”محمودرضا صالحی” اظهار داشت: ماموران انتظامی سربیشه در راستای مقابله با قاچاق مواد مخدر، هنگام گشت زنی در محورهای فرعی و مواصلاتی این شهرستان به ۲ دستگاه سواری پژو مشکوک شدند که با علائم هشدار دهنده به رانندگان خودروها دستور ایست دادند.

وی افزود: رانندگان خودروها به محض مشاهده پلیس از محل متواری شده که ماموران خودروی های حامل مواد مخدر را تعقیب و با اقدامات و شگرد های پلیسی ۲ سواری پژو را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سربیشه با بیان این که مأموران در بازرسی از خودروها، ۴۵ کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه ای داخل خودرو جاساز شده بود را کشف کردند؛ تصریح کرد: در این رابطه ۲ دستگاه خودرو توقیف و ۳ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر که به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

دپوی سوخت قاچاق در” نهبندان”/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان “نهبندان” از کشف ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق به صورت دپو در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ” حسین عرب” اظهار داشت: مأموران پاسگاه سهل آباد شهرستان”نهبندان” با کسب خبری مبنی بر دپوی سوخت قاچاق در یک منزل مسکونی این شهرستان بلافاصله رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات فنی پلیسی محل دپوی سوخت قاچاق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از محل شناسایی شده، ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق کشف کردند.

 

 

فرماندار سرایان

 واجدین شرایط با یکی از مدارک شناسایی می توانند در انتخابات شرکت کنند/۲

فرماندار سرایان گفت: در این دوره از انتخابات واجدین شرایط با یکی از مدارک هویتی می توانند در انتخابات شرکت و رای دهند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی،  دکتر “سید یاسر رضوی” با اشاره به قانون جدید انتخابات در خصوص مدارک هویتی رای دهندگان عنوان کرد: در دورهای گذشته همراه داشتن شناسنامه و یا کارت ملی الزامی بود ولی بر اساس قانون جدید انتخابات با هدف سهولت در انجام روند رای گیری و افزایش مشارکت مردم، واجدین شرایط می توانند با همراه داشتن یکی از مدارک شناسایی در انتخابات شرکت و رای خود را به صندوق بیندازند.
وی از شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، گواهینامه و گذرنامه به عنوان مدارک هویتی قابل ارائه به شعب اخذ رای برشمرد.
فرماندار سرایان با بیان اینکه در این دوره از انتخابات شناسنامه های رای دهندگان ممهور نمی شود و الزامی در این زمینه وجود ندارد یادآور شد: شناسنامه رای دهندگان ممهور نمی شود ولی سوابق مشارکت در انتخابات در سامانه ملی ثبت احوال کشور درج می شود.

 

 

 

 

 

اصلاح پیش‌نویس تعیین تکلیف محدوده در اختیار ارتش در شورای شهر بیرجند/۲

 

اصلاح پیش‌نویس تعیین تکلیف محدوده در اختیار ارتش در شورای شهر بیرجند

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند از اصلاح پیش‌نویس تعیین تکلیف طرح تعریض خیایان ارتش و شهید قرنی، بازگشایی همزمان عدل و معلم در یک بازه زمانی ۷ ماهه که در جلسه دفتر فنی استانداری تهیه شده بود در شورای شهر بیرجند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرزاق نژاد امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در جلسه‌ای که با حضور مسئولان مربوطه انجام شد مقرر شد همزمان در مدت یک هفته‌ای تهیه و تصویب طرح امتداد خیابان معلم در شورای ترافیک و کمیسیون ماده ۵ استان از سوی دفتر فنی استانداری، پیشنهاد شورای اسلامی شهر بیرجند در زمینه تعریض خیابان ارتش از سمت شمال به متراژ ۳۰ متر نیز مطرح و به تصویب کمیسیون ماده ۵ برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه اجرای بر جنوبی خیابان شهید قرنی در قسمت راستگرد ضلع جنوب شرق تقاطع شهید صیاد شیرازی و شهید قرنی با مستحدثات حائز اهمیت ارتش تداخل دارد مقرر شد فعلا ملاک عمل برای اجرای معبر، رعایت فاصله ۱.۵ متر از بر دیوار ساختمان مذکور بوده و در ادامه به بر طرح مصوب خیابان قرنی متصل شود و پس از جابجایی مستحدثات فرماندهی ارتش، تعریض رعایت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به پرداخت بخشی از هزینه‌های بازگشایی معابر معلم و عدل توسط استانداری به شهرداری گفت: مقرر شد در قبال هزینه‌های آماده سازی توسط شهرداری از بابت اجرای خیابان‌های معلم، عدل، ارتش، قرنی و غیره و دیوار کشی اراضی ۳۸ هکتاری، استانداری و اداره کل راه و شهرسازی نسبت به ارزش افزوده اراضی و املاک شهرداری از طریق کمیسیون ماده ۵ اقدام شود.

 

 

نشست انتظار در قاین برگزار شد/۲

نشست انتظار در مرکز الگوی تربیتی خراسان جنوبی در شهرستان قاین برگزار شد.

به مناسبت میلاد امام زمان (عج) نشست انتظار با حضور اعضا و مربیان در مرکز الگوی تربیتی قاین برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی،  در آستانه ولادت منجی دو عالم مهدی موعود (عج) در مرکز منتخب تربیتی کانون خراسان جنوبی در شهرستان قاین نشستی با عنوان انتظار با حضور بیش از ۳۰ نفر از اعضا و مربیان برگزار شد.

این ابتدای این برنامه اعضا اشعار و دست نوشته های خود در کارگاه ادبی با موضوع انتظار را خواندن و سپس بحث آزاد در مورد انتظار و آثار و برکات ظهور ولی عصر (عج) برگزار شد، و سپس کتاب‌های نقش انتظار در سیر تاریخ نوشته عباسعلی اختری، میعاد با خورشید جمعی از نویسندگان و درسهایی از معارف اسلامی مهدی موعود شهید دستغیب برای اعضا معرفی گردید.

شایان ذکر است مراکز الگوی تربیتی کانون مراکزی هستند که با هدف ارتقای رویکرد تربیتی فعالیت‌ها و برنامه‌ها در راستای تربیت تمام ساحتی کودکان و نوجوانان، طراحی وجهت اجرای برنامه‌های تربیتی نوین، فعالیت خود را در دو نوبت صبح و بعدازظهر داشته و وظیفه ی تقویت و فکر و اندیشه، مهارت‌ها و سلامت ذهنی و جسمی کودکان و نوجوانان را مدنظر دارد.

نامزد انتخابات: شان نظارتی مجلس و مردم را دنبال می‌کنم /نامزد انتخابات: شان نظارتی مجلس و مردم را دنبال می‌کنم + فیلم

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه گفت: شان نظارتی مجلس، پیگیری مطالبات مردم در زمینه فسادستیزی، عدالت محوری و بسیاری از قوانین و مقررات است که در دستور کار دارم و شان نظارتی مردم در پیگیری و حسن انجام امور نیز بسیار تعیین کننده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در راستای فراهم کردن فرصت برابر برای نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خراسان جنوبی و کمک به شناساندن بهتر آنان به مردم و اعلام برنامه‌هایشان، اقدام به انجام مصاحبه با داوطلبان این دوره از انتخابات با موضوعات ملی و استانی کرده ‌است و تا روز چهارشنبه (براساس قانون زمان تبلیغات) فرصت برای حضور همه نامزدها وجود دارد.

مشروح گفت و گوی ایرنا مرکز خراسان جنوبی با حسن عزیزی نامزد حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه را در پی می‌خوانید:

وی اظهار کرد: با توجه به شان و اختیارات و وظایف نماینده مجلس برنامه‌های من در سطح ملی در ۲ حوزه خواهد بود که حوزه نخست ناظر به شأن قانون گذاری است.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از لوایح، قوانین و طرح‌ها در دستور کار مجلس است لذا لوایح و طرح‌هایی که در کمیسیون‌ های مختلف در حال بررسی است باید اولویت بندی و بازنگری شود، متناسب با درخواست‌ها و انتظارات مردم تسریع و در صحن علنی مجلس برای تصویب فرآیند قانونی را طی کند.

وی گفت: موضوع دیگر در رابطه با مطالبات مردم است و از مهمترین موضوعاتی که در سطح ملی و صحن مجلس در رابطه با قانون گذاری باید پیگیری شود، لایحه فعال کردن و صیانت از فضای مجازی که دغدغه بسیاری از مردم است و در مجلس یازدهم به دلایلی مسکوت ماند و می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین موضوعات اولویت دار باشد.

برنامه‌هایی برای تقویت معیشت مرزنشینان دارم

عزیزی افزود: همچنین برنامه‌هایی برای تقویت معیشت مردمان استان‌هایی که همجوار با مرز هستند، دنبال خواهم کرد تا از ظرفیت های ویژه ای برخوردار باشند و از جمله حوزه انتخابیه بنده که باید به منظور پایدارسازی مرزها و جلوگیری از مهاجرت معکوس و تقویت معیشت، ترتیبات خاصی را لحاظ کنیم تا مرزنشینان در چارچوب قوانین از بهره بیشتری برخودار باشند.

وی گفت: در شان نظارتی مجلس نیز پیگیری مطالبات مردم در زمینه فسادستیزی، عدالت محوری و بسیاری از قوانین و مقررات در دستور کار است، بخشی از ناکارآمدی که در جامعه با آن مواجه هستیم به ویژه در تعامل مردم با دستگاه‌های اجرایی این است که بعضا شأن و کرامت مردم حفظ نمی‌شود.

نامزد حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه ادامه داد: لذا شان نظارتی مردم در پیگیری و حسن انجام امور بسیار تعیین کننده است و با استفاده از ظرفیت‌های مختلف هیات‌های بررسی، تحقیق و تفحص مجلس، مباحث مرتبط با دیوان محاسبات و پیگیری مواردی که به عنوان فساد مطرح می‌ شود خیلی تعیین کننده است.

وی گفت: کار ویژه ای که در سطح ملی دنبال خواهم کرد تشکیل کمیسیون ویژه مبارزه با فساد است.

 نبود قدرت چانه زنی و اجماع بین نمایندگان استان

عزیزی افزود: یکی از ایراداتی که در استان‌ ما وجود دارد، نبود قدرت چانه زنی و ایجاد اجماع بین نمایندگان استان است که اول موضوع مجمع نمایندگان، دعوت از مدیران استان، دریافت برنامه‌ها، برنامه ریزی ها و نظارت بر عملکرد مدیران را در چارچوب خرد جمعی و اجمال نمایندگان دنبال می‌کنم.

وی گفت: موضوع دیگری که در همین حوزه دنبال خواهم کرد به منظور ارتقای چانه زنی نمایندگان استان در چارچوب توسعه همکاری‌ها و تعاملات با نمایندگان استان‌های همجوار از جمله سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، کرمان و یزد بتوانیم قدرت چانه زنی استان‌های شرق کشور را با هدف تقویت منافع مشترک با نگاه به ظرفیت‌های استانی افزایش دهیم.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین انسجام لازم بین بدنه‌های مختلف مدیریت را با هدف ارتقای عملکرد آنها فراهم خواهیم کرد از همین رو بازدیدهایی با حضور مدیران در اولویت کاری است تا بتوانیم اولویت های کاری مردم را برنامه ریزی و پیگیری کنیم.

وی بیان کرد: یکی از موارد تعیین کننده تدوین سند توسعه فرابخشی استان است که در این سند، سهم هر کدام از شهرستان‌ها از جمله نهبندان و سربیشه برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت باید مشخص شود به طوری که قابلیت رصد و پایش متناسب با ظرفیت‌های قانونی را داشته باشد و بعد نظارتی بر عملکرد مدیران را داشته باشیم.

عزیزی افزود: به همین منظور از ظرفیت جوانان نخبه با شناسایی و توانمندسازی آنها در کنار توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با نگاه تقویت پیشران های توسعه از جمله مرز، گردشگری و حمل و نقل استفاده می شود تا در چارچوب طرح آمایش سرزمینی تلاش کنیم رنج محرومیت و فقر امکانات را کاهش دهیم و سفره مردم ارتقا یابد.

جوان گرایی و محرومیت زدایی 

وی محرومیت زدایی را از اولویت های کاری خود ذکر کرد و گفت: از این طریق مردم از وضعیت استفاده خدمات دولت در قالب کمک‌های نهادهای حمایتی به فرد فعال دارای اقتصاد فعال و پویا تبدیل خواهند شد.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه ادامه داد: با گرایش سیاسی مستقل البته نه به معنای اعتدال گرا موارد عرصه شدم بلکه پیرو خط ولایت فقیه هستم و در چارچوب گفتمان امام و رهبری تلاش خواهم کرد رنج محرومیت را از مردمان حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه کم کنم.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه در مناصب و سمت‌هایی که داشتید چه خلاقیت یا برنامه‌های برای محرومیت زدایی منطقه ارایه کرده اید گفت: در سه سالی که مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی بودم بالغ بر ۲۰۰ پروژه ورزشی در حوزه جوانان با متراژ ۲۲۰ هزار متر مربع در سطح استان به بهره برداری رسید که بیانگر اعتماد به جوانان منطقه است.

عزیزی افزود: از عمر ۱۶ ساله کارنامه خدمتی خود در وزارت ورزش و جوانان، ۱۲ سال را در حوزه های مدیریتی بوده ام و اعتقاد دارم با توجه به اینکه شعار خود را جوان گرایی و محرومیت زدایی نامگذاری کرده ام کارنامه عملی پیشین می‌تواند کمک کننده باشد که برنامه‌های خود را با نگاه واقع بینانه و تحولی پیش ببرم.

ارتقای سهم مشارکت اقتصادی جوانان در اولویت است

وی عنوان کرد: مهمترین اولویت در حوزه جوان گرایی، ارتقای سهم مشارکت اقتصادی جوانان است و مهمترین موضوعی که ذیل این شعار دنبال خواهد شد موضوع ایجاد اشتغال فراگیر و پایدار جوانان در منطقه خواهد بود که مبتنی بر فعال سازی ظرفیت‌های منطقه است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ گفت: در این چارچوب تسریع بخشی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و توسعه طرح‌های مولد دارای ظرفیت نسبی منطقه برای تحقق برنامه حضور جوانان است تا نرخ اشتغال جوانان ارتقا یابد.

وی افزود: به تبع آن توسعه خانواده، فرزندآوری، بازگشت جوانان به مناطق مرزی به کمک ارتقای پیشران‌های توسعه منطقه از جمله مرز، گردشگری، صنعت حمل و نقل و گردشگری محقق خواهد شد.

عزیزی اولویت خود را حضور و عضویت در کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد و گفت: یکی از دستگاه‌های زیرمجموعه این کمیسیون وزارت ورزش و جوانان است لذا سطح تعاملاتی که با این مجموعه دارم می‌تواند بسیار کمک کننده باشد تا اعتبارات خوبی در این حوزه جذب کنیم و هم شعار جوان گرایی و محرومیت زدایی را تحقق بخشیم.

وی با بیان اینکه شفافیت مبنای صداقت مردم است اضافه کرد: این مسئله نقش بسیار مهمی در ایجاد اعتماد مردم دارد لذا تقویت مشارکت آنها را به دنبال خواهد داشت.

این نامزد انتخابات مجلس گفت: از آنجایی که رویکرد اصلی من مشارکت جویانه است شفافیت مهمترین عنصر کاری بوده و تمامی هزینه‌های تبلیغات خود را در سامانه وزارت کشور بارگذاری خواهم کرد.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای کسب چهار کرسی نمایندگی برگزار می‌شود که حوزه‌های انتخابیه “بیرجند، درمیان و خوسف”، “فردوس، طبس، سرایان و بشرویه”، “قاینات و زیرکوه” و نهبندان و سربیشه” هر کدام یک نماینده دارند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

 

 

 

نامزد انتخابات مجلس در بیرجند: بهترین کارنامه را برای نمایندگی دارم/ چالش‌های خراسان جنوبی را می‌دانم

 

نامزد انتخابات مجلس در بیرجند: بهترین کارنامه را برای نمایندگی دارم/ چالش‌های خراسان جنوبی را می‌دانم + فیلم

نامزد انتخابات مجلس در بیرجند گفت: ۲۰ سال ‌در استان حضور دارم و چالش‌ها را می‌دانم اما در چند ماه اخیر که اطلاعات خود را به روزرسانی کردم باعث شد جلسات تخصصی برگزار کنم و جلسات را به سمت شناسایی چالش‌ها و راهکارها ببرم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند،با آغاز تبلیغات نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، تکاپوی گروه‌ها و جریان‌های سیاسی مختلف شدت یافته است.

در این میان دو طیف اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان درصدد هستند با تکیه بر چهره‌های شاخص وابسته به جناح فکری خود و بیان مسائل اساسی جامعه در مصاحبه‌ها و اظهارنظرها بتوانند از همین حالا اقبال و نظر مردم را برای مشارکت در انتخابات جلب کنند.

در همین راستا، خبرگزاری تسنیم در گفت‌وگو با نامزدهای  مجلس، به بررسی راه‌های افزایش مشارکت مردم در انتخابات، فعالیت‌های انتخاباتی احزاب و گروه‌های سیاسی، تدابیر جریانات مختلف برای مشارکت حداکثری و… پرداخته است.

محمدامین وحدانی‌نیا، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و جزو چهره‌های حوزوی و دانشگاهی خراسان جنوبی است که دغدغه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس و اشتغال و توسعه اقتصادی استان را دارد.

وی در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرگزاری تسنیم به برنامه‌های خود برای توسعه استان و ارزیابی عملکرد دولت یازدهم پرداخته است. در ادامه این گفت‌وگو را می‌خوانید.

حجت‌الاسلام محمدامین وحدانی‌نیا هستم دارای مدرک دکتری حقوق خصوصی و دارای مدیریت‌های کلان در خراسان جنوبی و مدیریت در تهران و استاد دانشگاه‌های بیرجند و تهران در بیست سال گذشته هستم.

تسنیم: چرا نامزد این دوره از مجلس شده اید؟

وحدانی‌نیا: تخصص من در حوزه‌های مختلف است در حوزه اقتصاد، حقوق مدیریت و به تناسب کارهایی که داشتم در حوزه صنعت، معدن و تجارت هم کار می‌کنم و آشنایی در این حوزه‌ها که به سبب کار قضایی بود باعث شد مشکلات استان را در این ۲۰ سال رصد کنم و دغدغه‌هایم باعث شد به عنوان هموطن به صحنه بیایم و به درد مردم بخورم تا دین خود را ادا کنم.

تسنیم: برنامه شما برای ورود به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس چه بوده و با چه هدفی ورود کردید؟

وحدانی‌نیا: انگیزه من یک احساس خدمت و یک احساس تکلیف بود تا به صحنه انتخابات بیایم و به فرموده رهبر مشارکت کنم و در انگیزه‌های اساسی‌تر فکر کردم باید ما در خراسان جنوبی که یک استان فرهیخته است نماینده‌ای داشته باشیم در شأن مردم و کسی که می‌خواهد نماینده مردم استان باشد باید قدرت معرفی یا تعامل معرفی داشته باشد و بتواند استان و پتاسیل‌های استان را معرفی کند و حرف مردم را به گوش وزیران و دولت برساند.

بنده در تهران تعاملاتی دارم و سال‌ها خدمت کردم و در بیرجند هم خدمت کردم. نماینده کاربلد کسی است که می‌تواند حوزه قانون گذاری را بشناسد و در راستای وکالت مردم توانایی انجام تکالیف را داشته باشد و راه بلدی یعنی شناسایی تعاملاتی که باید در پایتخت داشته باشد و با این انگیزه آمدم که هم کاربلد هستم هم دارای رزومه هستم.

دارای برنامه و دارای کارنامه بودن نکته مهمی است که من را به این انگیزه و شرکت در انتخابات رساند. مهمترین تکلیفی که مجلس آینده دارد این است که از بار قانون گذاری کم کند و بنده احساس کردم کاربلدی به درد مردم می‌خورد و نماینده اگر بخواهد نظارت کند باید در قدرت تعامل با تهران قوی باشد و احساس کردم می‌توانم نماینده‌ای برای مردم خودم باشم.

بهترین شخص برای مردم فردی است که این توانایی را داشته باشد و مردم باید کسی را انتخاب کنند که توانایی انجام وظایف خود را داشته باشد. نباید به مردم دروغ گفت باید به مردم واقعیت‌ها را گفت و مطالبات مردم را با ارائه راهکارها پیگیری کرد.

بیست سال است در استان حضور دارم و چالش‌های استان را می‌دانم اما در چند ماه اخیر که اطلاعات خود را به روزرسانی کردم باعث شد جلسات تخصصی برگزار کنم و جلسات را به سمت شناسایی چالش‌ها و راهکارها ببرم و برنامه‌هایی در ذهن من است که به مردم عرض خواهم کرد.

تسنیم: نمایندگان قبلی با این طیف وارد مجلس شدند که وظیفه ما قانون‌ گذاری است و نمی‌توانیم خیلی کارها را پیگیری کنیم و این روند باعث شد خیلی از مردم نگران شوند و در بحث مشارکت جلو نیایند شما با چه عنوان آمدید؟

وحدانی‌نیا: نظارت  است که پای نماینده را از مجلس می‌کشد بیرون و به حوزه اجرا می‌برد و نظارت یعنی می‌تواند پرسش‌گری کند نظارت یعنی می‌تواند مطالبه‌گری کند و مردم نماینده‌ای می‌خواهند که برود در جهش‌های مختلف پرسش‌گری کند. نظارت یعنی ما معیارها رو بگوییم و حتی گاهی اوقات مردم می‌گویند نماینده نمی‌خواهد کاری انجام دهد همین که حرف ما را بشنود و درد ما را منعکس کند برای ما آرام بخش است.

شکایت مردم از برخی نماینده‌ها این است که می‌گویند نماینده گوش شنوا ندارد و تنها می‌گوید کار من قانون گذاری است. نماینده باید مطالبه‌گری کند مثلا چرا در استان خراسان جنوبی فلان رئیس اینجوری عمل کرده و این باعث می‌شود حق مردم را گرفتن و باعث می‌شود مدیران به تکاپو بیفتند که درست عمل کنند. حوزه نظارت خیلی مهم است و نماینده باید بتواند نظارت دقیق با قاطعیت و سعه صدر داشته باشد.

تسنیم: عملکرد مجلس یازدهم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

وحدانی‌نیا: رویکرد کلی طبق فرموده رهبر مثبت بود اما نقص‌هایی داشت که نماینده متخصص و با تجربه در این مجلس کم بود. نماینده هم باید متعهد باشد هم متخصص. برخی کمیسیون‌های مجلس هم ضعیف بود مثلا کمیسیون قضایی و حقوقی که قلب مجلس است بسیار ضعیف بود و برخی قوانین ما دارای ایراد است.

یکی دیگر از ضعف‌های این مجلس این است که برخی نماینده‌ها تجربه کار اجرایی نداشتند و نتوانستند به خوبی مطالبه‌گری کنند.

تسنیم: ارزیابی شما در زمینه میزان مشارکت مردم چیست؟

وحدانی‌نیا:مردم به ویژه در خراسان جنوبی گله دارند چون انتظارات بالاتری داشتند و نماینده به خوبی مطالبه‌گری نکرده و پاسخگوی آنها نبوده و برخی می‌گویند نمی‌خواهد شرکت کنند اما گاهی اوقات هم وقتی نامزدهای پر انگیزه و دارای برنامه و کارنامه مثبت را می‌بینند نظر آنها عوض شده و می‌گویند در انتخابات شرکت می‌کنیم.

مردم خراسان جنوبی همیشه مشارکت داشتند و پیش‌بینی می‌کنم ۷۰ تا ۸۰ درصد مشارکت کند. در کشور نیز احزاب  فعالی نداریم و خیلی خوب است احزاب رشد داشته باشند. احزاب اگر واقعا و نه چشم بسته یک نماینده دارای برنامه را انتخاب کنند کمک می‌کند به شناخت مردم به شرط اینکه عدالت را در تشخیص خود رعایت کنند و یک فردی که به درد نظام و مردم بخورد، انتخاب کنند تا مردم بتوانند نماینده اصلح را انتخاب کنند.

تسنیم: حرف پایانی شما چیست؟

وحدانی‌نیا:طبق بررسی‌هایی که از استان داشتم ۶۹ مسئله و موضوع در استان خراسان جنوبی وجود دارد و موانع توسعه در استان است که در این راستا باید مسیر بن بست را برداریم.

حمل و نقل در استان خیلی مهم است باید حتما راه آهن را وصل کنیم. مشکل پروازها را حل کنیم. مشکل جاده‌ها را حل کنیم. شاخص‌های  انسانی مشکل دارد ما نخبه زیاد داریم اما از آنها استفاده نشده است. باید از مدیران بومی اسفاده شود.

امید سرمایه گذاری در استان پایین است درصد ریسک پذیری پایین است تنگ نظری در استان ما وجود دارد. سرمایه گذاری که می‌خواهد بیاید سرمایه گذاری کند اینقدر موانع پیش روی او م گشایند که‌ پشیمان می‌شود.

استان خراسان جنوبی شده آزمایشگاه کشور و هرکاری می‌خواهد انجام شود اول سر سیستم اداری ما و این مردم پیاده می‌کنند و خود این باعث شده در این استان سختگیری زیاد شود حتی در حوزه مالیات خیلی سخت گیری می‌شود. یکی از فرصت‌های خوبی که در این استان داریم فرصت معدن است. بهشت معادن کشور را در استان داریم ولی خام فروشی می‌شود.

در زمینه محصولات کشاورزی زرشک و زعفران فرآوری نمی‌شود درصورتی که می‌شود  کارهای زیادی روی این محصولات انجام داد. خام فروشی از مشکلات بزرگ استان است. مجوزهای کسب و کار خیلی به سختی در استان صادر می‌شود.

مرز برای ما یک فرصت است اما مرز درمیان مثلا بسته است و اگر باز شود برای کل استان کیمیا است. باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا استان از بن بست در بیاید و به مسائل و مشکلات استان توجه ویژه شود.

راهیابی ۱۰ اثر از خراسان جنوبی به جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر /۲-۳

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی گفت: ۱۰ اثر منتخب از مجموع آثار ثبت نام شده هنرمندان استان به هشتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر راه یافت.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، حسنعلی فولادی بیان کرد: در هشتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین ۸) تعداد ۸۶ اثر از تولیدات ۴۷ هنرمند فعال در خراسان جنوبی شرکت کرده‌اند که از این میان ۱۰ اثر به عنوان منتخب برای حضور درنمایشگاه و بخش رقابت اصلی تعیین شده‌اند.
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی افزود: با توجه به اینکه در جشنواره هشتم بخش کودکان، نوجوانان و دانش‌آموزی در نظر گرفته شده است. تعداد ۳ اثر از مجموع آثار منتخب استان خراسان جنوبی در این بخش شرکت خواهند کرد.
فولادی بیان کرد:: هشتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین ۸) با شعار پیوند نسلی، پاسداشت هویت در پهنه جهانی از ۲۸ لغایت ۳۰ بهمن ماه برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

اهدای جایزه تعالی مجمع ورزشی کشور به مجمع خراسان جنوبی/۷

اهدای جایزه تعالی مجمع ورزشی کشور به مجمع خراسان جنوبی

جایزه تعالی مجمع ورزشی کشور به مجمع خراسان جنوبی اهدا شد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در رویداد ملی به توان ورزش که به میزبانی خراسان رضوی برگزار شد، مجمع مردمی ورزش خراسان جنوبی با توجه به عملکرد، مقام شایسته تقدیر را کسب کرد و لوحی با امضای کریمی رییس مجمع مردمی ورزش کشور به مجید خرمشاد از مربیان ووشوی استان و مسئول مجمع مردمی خراسان جنوبی اهدا شد.

 

نامزد حوزه انتخابیه بیرجند: برنامه‌هایم مبتنی بر سرمایه‌ انسانی است

نامزد حوزه انتخابیه بیرجند: برنامه‌هایم مبتنی بر سرمایه‌ انسانی است + فیلم

بیرجند – ایرنا – نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف گفت: رئوس برنامه‌ها و جهت گیری اصلی برنامه‌های من مبتنی بر سرمایه‌های انسانی برای توسعه منطقه است تا بتوانیم برای رفع کمبود آب، ارتقای کیفیت معیشت و مسکن مردم تلاش کنیم.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در راستای فراهم کردن فرصت برابر برای نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خراسان جنوبی و کمک به شناساندن بهتر آنان به مردم و اعلام برنامه‌هایشان، اقدام به انجام مصاحبه با داوطلبان این دوره از انتخابات با موضوعات ملی و استانی کرده ‌است و تا روز چهارشنبه (براساس قانون زمان تبلیغات) فرصت برای حضور همه نامزدها وجود دارد.

مشروح گفت و گوی ایرنا مرکز خراسان جنوبی با علی مولوی حقیقی نامزد حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف را در پی می‌خوانید:

وی با اشاره به رئوس برنامه‌های خود گفت: اگرچه خراسان جنوبی با کمبود آب مواجه بوده اما آب مساله ملی حتی فراملی و منطقه‌ای است که رفع مشکل کم آبی عزم و اراده ملی را می‌طلبد و نماینده مجلس باید این مساله حیاتی را پیگیری کند.

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: خشکسالی بخش‌هایی از کشور را فرا گرفته است و در سطح ملی یک نماینده باید به صورت ملی بیاندیشد و قوانینی را پیگیری کند که مشکلات کلی جامعه را هدف گیرد. با توجه به ظرفیت‌های داخل کشور باید به کنترل و مهار روان آب‌ها پرداخته شود همچنین الگوی مصرف آب و سواد آبی را فرهنگ‌سازی کرد.

وی تفکیک آب آشامیدنی و غیر آشامیدنی را ضروری دانست و گفت: برای انتقال آب گام هایی توسط دولت و مجلس برداشته شده اما این مساله‌ای نیست که در مدت ۶ ماه به سرانجام برسد بلکه برای انتقال آب هزینه‌های زیادی باید صرف شود.

مولوی حقیقی با اشاره به موقعیت جغرافیایی کشورهای همسایه و شیب زمین به سمت افغانستان گفت: بیشترین بهره‌برداری رودخانه هیرمند را سیستان و بلوچستان می‌برد و نشست آب در سفره‌های زیرزمینی استان است و افغانستان هم تمایلی به حل مشکل آب ندارد لذا مسئولان کشور، دولتمردان و مجلس باید با همفکری به صورت مقطعی موضوع انتقال آب را به انجام برسانند تا نعمت الهی ساری و جاری شود.

وی اظهار کرد: نماینده ای که وکالت از مردم دارد عقل کل نیست و نیازمند این است که با نخبگان، اصحاب اندیشه و فکر و خبرگان حوزه آب و منابع طبیعی ارتباط خود را به صورت کارشناسی دنبال کند.

لزوم توجه نماینده مجلس به اسناد بالادستی

نامزد حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف گفت: سند بالادستی در کشور داریم که افق ۲۰ ساله را مشخص کرده است پس هر فردی نماینده شود باید به این سند توجه کند، با دولت همکاری و همراهی داشته باشد لذا سند توسعه استان و مسایل تفکیکی سه شهرستان بیرجند، درمیان و خوسف را مطالعه کرده ام که باید برای تامین بودجه و اعتبار مورد نیاز فکر اساسی شود.

وی با اشاره به اینکه برای فرصت‌های گردشگری در استان اگر بودجه استانی کفایت نمی کند باید نماینده برای جذب بیشتر اعتبارات رایزنی کند عنوان کرد: معادنی که در خراسان جنوبی وجود دارد هنوز قسمت‌هایی از آن شناسایی نشده پس باید سرمایه گذاران به داخل استان جذب و موانع برطرف شود تا کار استخراج معادن بدون وقفه صورت گیرد.

مولوی حقیقی همکاری مردم با سرمایه گذاران را مهمترین ظرفیت در استان برشمرد و گفت: شخصی که اقدام به سرمایه گذاری کرده بخشی از نیروی انسانی خود را از ساکنان محلی تامین می کند اما باید مقرراتی وضع شود که آب مورد نیاز صنایع و معادن به خوبی تامین شود و ضربه‌ای هم به اقتصاد کشاورزی وارد نشود.

وی گفت: توجه به بازارچه‌های مرزی، رونق بخشیدن به تجارت، تبادل با کشورهای همسایه که بازار مصرف تولیدات استان است ضروری بوده و علیرغم بی ثباتی در حوزه امنیت سرمایه گذاری و مدیریت کشور افغانستان، تبادل تجاری را با این کشور می توان رونق داد لذا مناسب سازی راه‌ها و شریان‌های ارتباطی اجتناب ناپذیر است.

فرمانده اسبق سپاه در استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان، شرق تهران و شهرهای استان خراسان افزود: توجه به حوزه فناوری اطلاعات و ظرفیت دانشگاه‌ها از دیگر برنامه هاست زیرا جوانان برای پژوهش به فضاهای اینترنتی نیاز دارند و نماینده باید با مساعدت دانشگاه‌ها از طریق وزارت علوم به دنبال تامین بودجه و اعتبار مورد نیاز این بخش باشد تا استعداد نیروهای جوان شکوفا شود.

ارتباط مرکز استان با پایتخت باید تقویت شود

وی با بیان اینکه ساماندهی و بهبود وضعیت راه‌های هوایی، زمینی و ریلی از برنامه‌های جدی است گفت: در حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری نیازمند اتصال به مرکز حاکمیت هستیم لذا تجار و سرمایه گذاران باید بتوانند به سهولت رفت و آمد کنند.

مولوی حقیقی با تاکید بر اینکه ارتباط مرکز استان با پایتخت باید تقویت شود اضافه کرد: برخی بخش‌ها در استان تبدیل به شهر شده اما تفاوتی در زیرساخت‌های جاده ای دیده نمی‌شود به خصوص حوزه درمیان – حاجی آباد یا خوسف – سربیشه، جاده‌ها اطمینان‌بخش نیست نه تنها تغییری نکرده بلکه با مشکلاتی هم روبه‌رو شده است.

وی گفت: جاده‌های ناایمن سرمایه‌گذاران را دچار مشکل می‌کند و اگرچه در محورهای اصلی خوب کار شده اما در مسیرهای فرعی جای کار بیشتر را می‌طلبد، ورزش و توسعه فضاهای ورزشی از دیگر دغدغه‌هاست به خصوص در شمال شهر امکانات ورزشی کم بوده و برای بانوان فضای مناسبی دیده نشده است.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درباره گرایش سیاسی خود گفت: قاعدتا سوال بسیاری از افراد است و کارنامه مدیریتی من نشان می‌دهد که با ورود به انقلاب و سپس سپاه و اینکه تاکید امام راحل این بود که نیروهای مسلح به هیچ حزب و گروهی وابسته نباشند من به همین طریق راهم را دنبال کردم و به هیچ حزب و گروهی وابستگی سیاسی ندارم.

وی افزود: همه احزاب، گروه ها و تشکل های مردم نهاد که حول محور ولایت فقیه، قانون اساسی و گفتمان انقلاب حرکت کنند در فضای جمهوری اسلامی قبول دارم و با همه آنها همکار و همراه خواهم بود.

ارایه ۱۷ برنامه به مردم برای توسعه منطقه

مولوی حقیقی، مدیریت انقلابی و جهادی را برای فعال شدن ظرفیت‌های استان ضروری دانست و گفت: اگر برنامه مدیریتی روشن باشد برنامه شفافی هم ارایه می شود و برنامه های خودم را در قالب ۱۷ عنوان به مردم ارایه داده ام که به صورت کشوری، استانی و شهرستانی دنبال خواهد شد.

وی افزود: رئوس برنامه‌ها و جهت گیری اصلی برنامه های من مبتنی بر سرمایه‌های انسانی برای توسعه منطقه است تا بتوانیم برای رفع خشکسالی، کمبود آب، مهار تورم، ارتقای کیفیت معیشت و مسکن مردم و کاهش نرخ بیکاری تلاش کنیم.

معاون پیشین سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه باید جلوی خام فروشی در استان گرفته شود گفت: استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی یک منطقه پهناور است که تفکیک شدند اما ظرفیت توسعه را پیدا نکردند چون زیرساخت‌ها فراهم نبود لذا باید تولید را افزایش دهیم.

امنیت لازمه هر اقدام توسعه ای است

وی امنیت را لازمه هر اقدامی عنوان کرد و گفت: در مسئولیت هایی که دوران دفاع مقدس در غرب، شمال غرب، جنوب شرق، تهران و مشهد داشتم برقراری امنیت مهمترین اولویت بود از همین رو در کردستان امنیت برقرار و سپس سرمایه‌گذاری در حوزه اشتغال و عملیات گازرسانی انجام شد زمان مسئولیت در سیستان و بلوچستان هم اقداماتی را برای تامین امنیت دنبال کردیم.

مولوی حقیقی بیان کرد: در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مباحثی را برنامه ریزی کرده ایم و برای حضور در کمیسیون های تخصصی مجلس طبق سوابق مسئولیتی واجد شرایط کمیسیون امنیت ملی هستم و استان خراسان جنوبی چنین وضعیتی را می طلبد.

وی افزود: اما علاقه دارم در کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایفای نقش کنم چون مسئله امروز ما معیشت، اقتصاد و مبارزه با تورم و گرانفروشی است اما بنا به تشخیص عقلای مجلس هر کمیسیونی که عضو شوم کارگروه های آن را در استان تشکیل خواهم داد.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های خود در حوزه انتخابیه گفت: مشکلات حوزه انتخابیه به ۲ بخش تقسیم می شود و یک بخش متاثر از شرایط کشور است که گشوده شدن سفره مردم از طریق مبارزه با تورم و ایجاد اشتغال است و از برنامه های کلان محسوب می‌شود اما در بخش استانی باید بتوانیم فضای مناسب شغل را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه جوانان و بانوان می‌توانند کارآفرینان خوبی باشند گفت: در حوزه شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف باید به دنبال ایجاد شغل‌های خانگی و بازار فروش باشیم، در خوسف هم معادن باید مورد توجه قرار گیرد.

فضای رقابت در انتخابات فراهم است

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: فضای رقابت برای حضور مردم در این انتخابات بیشتر است چون هم نامزدها زیاد هستند و هر کدام یک حوزه رای آوری دارند که باید فعال شوند و همه حامیان را برای حضور حداکثری دعوت کنند.

وی بیان کرد: با همه مشکلاتی که جامعه با آن دست و پنجه نرم می کند و دولت نتوانسته به همه تعهدات خود عمل کند اما نباید گفت پای صندوق رای حاضر نمی‌شویم چون فضای دموکراسی پیش روی ملت است لذا نباید خود را از انتخابات دور نگه دارند.

مولوی حقیقی گفت: رسانه‌ها باید فعالیت بیشتری داشته باشند و مسئولان باید ترتیبی اتخاذ کنند که حتی یک نفر علاقه‌مند به رای از رای دادن باز نماند لذا کوچکترین موانع باید رفع تا حماسه بزرگی خلق شود و این حضور افراد در عرصه انتخابات نشان از ایثارگری دارد.

وی افزود: هر رای یک تیر به دشمن است پس وقتی می‌دانیم که دشمن جدی و حقیقی کفر جهانی است باید با حضور خود نقشه های شوم آنان را ابتر بگذاریم.

این نامزد انتخابات مجلس گفت: نماینده افزون بر قانونگذاری موظف به نظارت بر اجرا است لذا باید با مردم ارتباط قوی داشته باشد و مشکلات آنها را به زبان قانون از متولیان و مسوولان مطالبه کند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای کسب چهار کرسی نمایندگی برگزار می‌شود که حوزه‌های انتخابیه “بیرجند، درمیان و خوسف”، “فردوس، طبس، سرایان و بشرویه”، “قاینات و زیرکوه” و نهبندان و سربیشه” هر کدام یک نماینده دارند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خروج اتوبوس مشهد- یزد از جاده با ۲۹ مسافر در محور فردوس/۴

 یک دستگاه اتوبوس حامل ۲۹ مسافر در کیلومتر ۱۰ محور فردوس- بشرویه از جاده خارج شد و ۳ نفر از مسافران نیز مصدوم شدند.

 

به گزارش امروز خراسان جنوبی،  رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در کیلومتر  ۱۰ محور فردوس- بشرویه بلافاصله مأموران و نیرو‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

سرهنگ رضایی افزود: مأموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند، یک دستگاه اتوبوس حامل ۲۹ مسافر که در مسیر مشهد- یزد در حال حرکت بوده از جاده خارج شده است که بر اثر این سانحه رانندگی، ۳ نفر از مسافران اتوبوس مصدوم که با اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به این که علت حادثه توسط کارشناسان پلیس راه، عدم توجه راننده اتوبوس به جلو تشخیص داده شده است، گفت: مأموران پلیس راه در یک اقدام خداپسندانه مسافران اتوبوس را که سرگردان بودند در محل هیئت جواد الائمه شهرستان فردوس اسکان دادند و اقلام گرمایشی و صبحانه از هلال احمر دریافت و در اختیار مسافران قرار دادند.

 

 

 

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری:

طلبه خدمتگزار به مردم هستم/۳

رییسی با اشاره به اینکه من طلبه خدمتگزار به مردم هستم و هویتی که برای خود قائلم وابسته به انقلاب است، گفت: باید شبانه‌روزی کار و تلاش جهادی کنیم.

آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی در جمع نخبگان استان ضمن تبریک میلاد امام زمان (عج) به اهمیت و جایگاه شب زنده‌داری در شب نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که نسبت به آنچه خداوند به ما مرحمت کرده است باید شکرگذار باشیم.

وی با بیان اینکه برخی نعمت‌ها و برکات را نمی‌بینند و از نیمه خالی لیوان صحبت می‌کنند، با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر کشور افزود: دشمن نمی‌خواهد این پیشرفت‌ها باشد، اما امروز شاهدیم کار‌ها بزرگی به دست مردان و زنان این مرز و بوم رقم خورده است.

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی در ادامه گفت: در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، دبیر کل سازمان ملل از تلاش‌هایش برای کوتاه کردن سایه تحریم‌ها از سر ملت ایران به ویژه در دوران کرونا که واکسن به ایران وارد شود گفت، اما من از “ما می‌توانیم‌هایمان” برایش گفتم در مورد کرونا ملت ایران تلاش کرد و ما ۶ نوع واکسن تولید کردیم؛ یکی با کمک کوبایی‌ها و پنج واکسن دیگر با تلاش و همت ملت ایران محقق شد. ما از واردکننده واکسن به صادرکننده بزرگ واکسن تبدیل شدیم.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد اقتصاد و تولید در کشور رشد نداشته باشد و واحد‌های صنعتی فعال نباشند، اما این اتفاق نیفتاده و رشد تولید و سرمایه ثابت و تجارت در کشور داریم و در همه حوزه‌ها شاخص‌ها نشان از پیشرفت دارد، ادامه داد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال کشور از پنج هزار واحد در ابتدای فعالیت دولت مردمی به بیش از ۱۰ هزار واحد در حال حاضر رسیده و صادرات دانش بنیان از ۲ میلیون دلار عبور کرده است.

وی با تأکید بر اینکه آنچه امروز برای ما ضرورت دارد این است که نیرو‌ها تحول‌گرا باشند و تحول را در کشور ضروری بدانند، افزود: باید کار در دست کسانی باشد که تحول‌خواه و تحول‌گرا باشند و بتوانند وضع موجود را به وضع مطلوب تبدیل کنند.

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی در ادامه روحیه «ما می‌توانیم» را سرمایه بزرگی برای کشور دانست و گفت: احیای کارخانه‌های نیمه‌تعطیل کشور به کانال ۷ هزار واحد رسیده است.

‌رئیسی با اشاره به وجود تنش آبی در ۱۰ هزار روستای کشور تصریح کرد: در طول ۲ سال اخیر تا به امروز این چالش در سه هزار و ۶۰۰ روستا برطرف شده و برای مابقی هم هدفگذاری شده است.

وی با بیان اینکه کشور ایران ثروتمند است، اما در دهه قبل دچار عقب‌ماندگی‌هایی شده که باید آن را جبران کرد، افزود: این عقب‌ماندگی‌ها را می‌توان جبران کرد منتهی باید بدنه دستگاه‌های اجرایی روحیه تحولی داشته باشند.

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه من طلبه خدمتگزار به مردم هستم و هویتی که برای خود قائلم وابسته به انقلاب است، ادامه داد: باید شبانه‌روزی کار و تلاش جهادی کنیم و هرچه جلوتر می‌رویم روزنه‌های امید را بیشتر می‌بینم و افق آینده کشور روشن است.

‌رئیسی با تأکید بر اینکه باید به داشته‌های کشور اعتماد داشته باشیم، گفت: باید نهضت ملی مسکن با قوت در شهر‌ها و روستا‌ها دنبال شود و ما هم معتقدیم به دست مهندسان و نیرو‌های عمرانی باید این طرح به سرانجام خوبی برسد.

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تحقق مصوبات سفر دوم به استان خراسان جنوبی پیگیری خواهد شد، در ادامه عنوان کرد: نگاه خودم به استان خراسان جنوبی این است که نیرو‌های متدین و کارآمد و اثرگذار خوبی می‌شود در این استان تربیت شود لذا در این قضیه باید تلاش صورت گیرد.

وی با بیان اینکه گفتمان و گفتمان‌سازی را امامین انقلاب نهادینه کردند و هنر ما باید این باشد که آن را اجرا و عمل کنیم، تصریح کرد: عزت ما در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است و همگان باشد تلاش کنند این سند در کشور اجرایی شود و آنچه عمل می‌کنیم نیر مستند به این سند باشد.

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مطالبه‌گری دانشجو، فرهیختگان، اساتید، رسانه‌ها و … تأکید کرد و افزود:، اما مطالبه صرف کفایت نمی‌کند و باید همراه با ارائه پیشنهاد و راهکار باشد.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ناامید کردن و ما نمی‌توانیم و نمی‌شود است، گفت:، ولی ما معتقدیم به فرماندهی مقام معظم رهبری و شهدا می‌توانیم و باید توکل به خدا کرد.

‌رئیسی با اشاره به اینکه حضور و شرکت در انتخابات از جلوه‌هایی است که مردم را امیدوار می‌کند، در ادامه افزود: استان خراسان جنوبی در این زمینه برگ برنده‌ای دارد و حضور مردم در پای صندوق رأی، ۲۲ بهمن و راهپیمایی روز قدس پشتوانه نظام است و امنیت‌ساز و تمدن‌ساز و پیشبرنده کشور در عرصه‌های مختلف است.

 

 

 

 

 

 

شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است

آیت الله رئیسی با تأکید بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است، گفت: تکلیف‌مداری تفاوت انتخابات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با نظام‌های دنیا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز یک‌شنبه (۶ اسفند) در جشن مردمی نیمه شعبان در مسجد امام حسین(ع) بیرجند اظهار کرد: زمینه رشد و تعالی انسان در حکومت مهدوی فراهم می‌شود و ما معتقدیم سرنوشت همه عالم و مقدرات و پرونده ما تقدیم محضر امام زمان(عج) می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز هرچه با ظلم مبارزه و در جهت عدالت‌محوری حرکت شود امام زمان(عج) را خوشحال می‌کند، افزود: ظلم و ستم‌هایی که امرروز در عالم و غزه صورت می‌گیرد قلب امام زمان(عج) را ناراحت می‌کند.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز روز میثاق با حضرت صاحب الزمان(عج) است و حضرت آنچه خیر، عدل و رعایت حقوق دیگران باشد، می‌پسندند و ظلم به خدا، عالم هستی و انسان‌ها را نمی‌پسندد.

 

آیت الله رئیسی با اشاره به امام خمینی(ره) در عصر کنونی پرچم اسلام و اهل بیت(ع) و عمل به باید و نبایدهای الهی را بلند کرد، بیان داشت: امام راحل مردم را باور داشت و امروز هم رهبر معظم انقلاب می‌کنند هر پیشرفت و گامی به اراده و خواست مردم است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دنیا از مردم استفاده ابزار می‌کنند، گفت: اما در نظام اسلامی بدون نگاه مردم نهادها شکل نمی‌گیرد و این نظام بر عرصه مردم‌سالاری دینی بنا شده است.

وی عنوان کرد: در یکی از سفرها یک حقوقدان برجسته افریقایی به من گفت قانون اساسی شما برجسته است چون بین دموکراسی و آرمان جمع کرده است

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دشمن نمی‌خواهد نظام مردم سالار در دنیا وجود داشته باشد، ادامه داد: نظام سلطه مانع است که رأی مردم به کرسی بنشیند اما نظام اسلامی این امر را نفی کرده و مردم خودشان تصمیم می‌گیرند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران استقلال دارد و به شرق و غرب وابسته نیست و از هیچ کسی دستور نمی‌گیرد، افزود: ایران اسلامی امروز مورد اتکای کشورهای دیگر است.

وی با اشاره به مشارکت بالای مردم خراسان جنوبی در عرصه‌های مختلف و پشتیبانی از نظام اسلامی، گفت: آنچه امروز در پیش است و بسیار اهمیت دارد انتخابات مجلس شورای و مجلس خبرگان رهبری است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است، تصریح کرد: تکلیف‌مداری تفاوت انتخابات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با نظام‌های دنیا است.

آیت الله رئیسی با قدردانی از همه کسانی که برای پیشرفت، امنیت و سلامت کشور تلاش و ایثار می‌کنند، افزود: شأن ما خدمتگزاری به مردم است و شرط این وظیفه رأی به ما نیست بلکه این تکلیف را همواره انجام خواهم داد.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمن برای ایجاد ناامیدی در کشور، گفت: من معتقدم مشکلات در عرصه‌های مختلف با خدمتگزاری دولت و حمایت مردمی حل خواهد شد و ما مصمم هستیم دشمن را مأیوس کنیم.

رئیس جمهوری در پایان افزود: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان مردم و کمک کار دولت در انجام وظایف باشد.

 

 

 

 

۹۶ درصد نامزدهای انتخابات مجلس در خراسان جنوبی مرد هستند/۲-۳

۹۶ درصد نامزدهای انتخابات مجلس در خراسان جنوبی مرد هستند

 دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: ۹۶ درصد نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان مرد هستند و نامزدهای با سن ۴۰ تا ۴۵ سال، بیشترین سهم را دارند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، موسی سلیمی در تشریح این خبر افزود: از مجموع ۱۱۴ نامزد تایید صلاحیت شده در استان ۱۱۰ نفر مرد و چهار نفر زن هستند.

وی گفت: بانوان سهم چهار درصدی از مجموع نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی را دارند.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی درباره میزان تحصیلات نامزدها اظهار کرد: ۷۸ نفر معادل ۶۸ درصد نامزدها دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد هستند.

وی با اشاره به سهم ۱۷ درصدی افراد دارای مدرک دکتری (۱۹ نفر) افزود: ۹ نفر افراد (هشت درصد) مدرک کارشناسی و هشت نفر (هفت درصد) مدرک حوزوی دارند.

سلیمی در مورد ترکیب سنی نامزدها هم گفت: نامزدهای با سن ۴۰ تا ۴۵ سال با تعداد ۲۴ نفر (۲۱ درصد) بیشترین سهم را در این دوره از رقابت‌ها دارند.

وی با بیان اینکه ۴۵ تا ۵۰ سال (۲۰ نفر) و ۵۰ تا ۵۵ سال (۲۱ نفر) سهم ۱۸ درصدی در این آمار دارند ادامه داد: ۳۵ تا ۴۰ ساله‌ها و ۵۵ تا ۶۰ ساله‌ها با آمار ۱۴ نفری سهم ۱۲ درصدی دارند.

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: ۱۰ نفر از افراد با رده سنی ۳۰ تا ۳۵ سال (۹ درصد)، ۶ نفر با رده سنی ۶۵ تا ۷۰ سال (پنج درصد) و پنج نفر با رده سنی ۶۰ تا ۶۵ سال (چهار درصد) هستند.

شمار نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی پس از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان ۱۱۴ نفر اعلام شد که برای کسب چهار کرسی نمایندگی این استان وارد عرصه رقابت شدند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*