اخبار خراسان جنوبی

سرپرست فرمانداری نهبندان:

رمز فتنه دشمن کاهش مشارکت در انتخابات است

رمز فتنه دشمن کاهش مشارکت در انتخابات است

سرپرست فرمانداری نهبندان با اشاره به حساسیت انتخابات امسال گفت: رمز فتنه دشمن کاهش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو است.

مهدی مرادی در نشست با اعضای انتخابات ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: انتخابات امسال انتخاباتی عادی نیست چراکه مقام معظم رهبری از همان ابتدای امسال بر حضور پرشور در انتخابات تأکید کردند.

وی با اشاره به اینکه رمز دشمن کاهش مشارکت مردم در این انتخابات است، بر تبیین انتخابات توسط مسئولان تاکید کرد.

 

مرادی با اشاره به تلاش‌های معجزه آسا در دولت سیزدهم، گفت: مقایسه اقدامات دولت ها و اقدامات گذشته و حال را باید برای نسل جوان در دستور کار قرار دهیم.

 

وی با بیان اینکه دشمن تمام توان خود را برای کاهش مشارکت مردم به کار گرفته است، افزود: وظیفه ما جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

 

سرپرست فرمانداری نهبندان خواستار ارتباط کریمانه مسوولان با مردم شد و افزود: مدیران باید راستگو بوده و وعده بیهوده به مردم ندهند، همچنین باید مردم را در حوزه مسائل و مشکلات اقناع کرد.

 

مرادی گفت: تمام ادارات شهرستان باید برای انتخابات آماده باش باشند و دستگاه های خدمت رسان با سخت گیری کمتری کارهای مردم را انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه نقاط چالش زای ادارات باید شناسایی و حل شود، افزود: سطح بالای تعاملات،  ارتباط چهره به چهره با مردم، اشراف کامل بر قانون انتخابات، سرکشی از نقاط حساس و مورد مطالبه مردم، عدم طرفداری از کاندیدای خاص، جلوگیری از مشاجره در صندوق رای از مواردی است که باید اعضای ستاد انتخابات بر آن توجه کنند.

 

وی در پایان خواستار معرفی ظرفیت های مختلف کشاورزی، معدنی، گردشگری و … نهبندان در سطح جهان شد.

 

 

 

 

 

مسابقات ورزش کارگری خراسان جنوبی با اعلام نفرات برتر پایان یافت

مسابقات ورزش کارگری خراسان جنوبی با اعلام نفرات برتر پایان یافت

رئیس هیئت ورزش کارگری خراسان جنوبی با بیان اینکه اولین دوره مسابقات ورزش کارگری استان به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی استان برگزار شد، گفت: در حاشیه این مسابقات حسین زارعی به عنوان عضو هیئت رئیسه ورزش کارگری استان منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، ابوالفضل علیزاده صبح امروز در حاشیه برگزاری مسابقات ورزش کارگری استان خراسان جنوبی اظهار داشت: اولین دوره مسابقات ورزشی کارگری استان خراسان جنوبی به میزبانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی در دوبخش خانم‌ها و آقایان برگزار شد.

وی با بیان اینکه اولین دوره مسابقت ورزشی کارگران استان در رشته ورزشی دوی صحرانوردی و دارت با حضور کارگران از سایر شهرستان‌های استان به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار شد افزود: آمادگی خود را اعلام می‌کنیم تا سال آینده میزبانی مسابقات کشوری دوی صحرانوردی را به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی برگزار کنیم.

رئیس هیئت ورزش کارگری استان خراسان جنوبی گفت: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی به عنوان عضو هیئت رئیسه ورزش کارگری استان مصوب شد. مسابقات ورزش کارگری که به مناسبت ایام‌الله دهه‌ فجر برگزار شد در رشته ورزشی دارت با مشارکت ۱۸ بانو و ۴۰ ورزشکار آقا از شهرستان‌های بیرجند، طبس، سربیشه، خوسف به صورت (۳۰۱ دبل) پایان یافت.

وی بیان کرد: در پایان در بخش بانوان نفر اول این مسابقات ملیحه قریشی‌زادگان از طبس مقام اول، هیوا محمدی از طبس مقام دوم و سمیرا سلیم از بیرجند مقام سوم شدند. در بخش آقایان نفر اول مسابقات  الیاس ایزدی از بیرجند، اسماعیل جعفریان از طبس، مهدی وکیل زاده از طبس و حمید مرادی مشترکاٌ سوم شدند.

علیزاده افزود: در رشته ورزشی دوی صحرانوردی کارگری استان خراسان جنوبی به مسافت ۳۰۰ متر با حضور ۳۰ نفر از ورزشکاران کارگری استان از شهرستان‌های بیرجند، خوسف، سربیشه، سرایان، قاین و بشرویه برگزار شد که علیرضا حبیبی از بیرجند مقام اول، محمدرضا محمدپور و جواد شاهزهی هر دو از شهرستان سربیشه مقام‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.

انتهای پیام/۲۵۴/

 

 

 

 

 

رونمایی از کتاب زنده‌تر از همیشه در بیرجند

کتاب زنده‌تر از همیشه به قلم طاهره میرزایی امروز در بیرجند رونمایی شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در مراسم رونمایی از این کتاب گفت: آخرین کتاب چاپ شده در حوزه ایثار و شهادت کتاب زنده‌تر از همیشه است.

حاجی با بیان اینکه ۸۴ پایگاه کتابخوانی در سطح استان به همت ۲۰۰ سرباز جبهه تبیین در حال فعالیت است افزود: توسعه، تعمیق و ترویج فرهنگ شهادت از رسالت‌های تبیینی ما در کتابخانه‌های عمومی است و کتابخانه ها، رتبه دوم ارزیابی در زمینه فرهنگ شهادت را در بین دستگاه‌های اجرایی استان دارد.

وی با بیان اینکه، از خانواده شهدا درخواست داریم که این افتخار را به کتابخانه‌های استان بدهند تا از شهدا بنویسیم گفت: از وصیت نامه شهدا مسابقات مختلف برگزار خواهد شد و حلقه‌های مطالعاتی حول محور شهدا در کتابخانه‌ها شکل خواهد گرفت.

نوفرستی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هم در این رونمایی با بیان اینکه کنگره ۲ هزار شهید استان را در سال ۱۴۰۴ پیش رو داریم گفت: هدف گذاری ما نشر ارزش‌های شهدا، سبک زندگی شهدا و وصیت نامه شهدا در این مدت باقی مانده است.

وی با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ شهید از ۲ هزار شهید استان دارای وصیت نامه و زندگی نامه هستند افزود: به دنبال انتشار این وصیت نامه‌ها به صورت موضوع بندی و مناسبت بندی در بین دانش آموزان و دانشجویان هستیم.

نویسنده کتاب زنده‌تر از همیشه هم گفت: این کتاب درخصوص کرامات شهدا و با تاکید بر سخنان نماینده، ولی فقیه به مرحله نوشتن و چاپ رسید.

میرزایی با بیان اینکه، نوشتن کتاب ۱۳ ماه زمان برده است افزود: برای تالیف کتاب مصاحبه شونده نیاز بود که موارد کمی در استان بود و بیشتر مصاحبه‌ها به صورت فایل صوتی و تلفنی بوده است.

نویسنده کتاب زنده‌تر از همیشه افزود: بخشی از کتاب براساس منابع استخراج شده در استان بوده است و تصمیم داریم جلد‌های دیگری در این حوزه نوشته شود.
میرزایی با اشاره به اینکه دو تا سه مورد کتاب درخصوص کرامات شهدا در کشور به چاپ رسیده است گفت: بخش شاخص کتاب ما نسبت به بقیه کتاب‌ها نظام بندی و انسجام کتاب است.

وی با اشاره به بخش اول کتاب که تصرف در هستی است گفت: این قسمت مربوط به زندگی شهدا و حیات ظاهری آنان بوده است و از شهدای گمنام هم در پایان هر فصل یاد شده است.

اوحدی مدرس دانشگاه و ارزیاب علمی و معنوی کتاب “زنده‌تر از همیشه” هم در مراسم رونمایی از این کتاب گفت:این کتاب، کرامات شهدا را از عینک علم نگاه می‌کند.

وی افزود: ما به دنبال اثبات این فرهنگ رشادت به صورت علمی به جوانان هستیم.
در پایان این مراسم از ۱۱ خانواده شهید حاضر در جلسه قدردانی شد.

 

 

 

 

 

ارسال ۴۵۰ اثر برای شرکت در جشنواره تجسم هنر فجر

ارسال 450 اثر برای شرکت در جشنواره تجسم هنر فجر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از ارسال ۴۵۰ اثر به دومین جشنواره تجسم هنر فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، علی فرخنده شامگاه دوشنبه در مراسم اختتامیه دومین جشنواره تجسم هنر فجر اظهار داشت: سال گذشته ۱۲۸ اثر به دبیرخانه جشنواده ارسال شد اما در سال جاری ۴۵۰ اثر ارسال شده است که نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۲ کارگاه تخصصی آموزشی در رشته‌های مختلف برگزار شد، تصریح کرد: در قالب امضای تفاهم نامه با دانشگاه بیرجند، برای تولید اثر در این زمینه اقدام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی متذکر شد: این دوره از جشنواره تجسم هنر که در هشت رشته تصویرسازی، حجم، خوشنویسی، طراحی گرافیک، عکاسی، کارتون و کاریکاتور، نقاشی و نگارگری برگزار شد، میزبان نزدیک به ۱۲۸ اثر از هنرمندان استان بودیم که از این تعداد ۲۸ مورد به دبیرخانه جشنواره در سطح ملی راه پیدا کرده است.

وی با اشاره به رویدادهای فرهنگی و هنری برگزار شده و رویدادهای پیش رو عنوان کرد: استان خراسان جنوبی استانی فرهنگی است و شاهد درخشش هنرمندان و فرهیختگان این خطه در سطح ملی و حتی بین المللی هستیم.

فرخنده با اعلام اینکه در دوره بازی‌سازی حدود ۹۰ اثر تولید شده است، خاطرنشان کرد: کنگره ملی ابن حسام در محورهای پژوهشی، علمی و هنری در حال اجرا است که کنگره ملی آن هم سال آینده برگزار خواهد شد.

وی گفت: برنامه تحولی این اداره کل در قالب تدوین چشم‌انداز در محورهای قرآن، فرهنگ، رسانه و هنر انجام شده است و ذیل هر کدام هم برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

در این مراسم رونمایی از دو رویداد فرهنگی و هنری انجام و از ۲۴ برگزیده این جشنواره شامل ۱۰ نفر توسط دبیرخانه ملی کشور و ۱۴ نفر هم استانی تقدیر شد.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*