گفته می شود

گفته می شود اصلاح طلبان این روزها وضعیت دشواری را تجربه می کنند، از طرفی ساختار تشکیلاتی آنها به دست تندروها افتاده و از طرف دیگر سیدمحمد خاتمی نیز دیگر قصدی برای تکرار ندارد. این را مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری اخیرا در گفت‌وگویی اعلام کرده بود. حال این سئوال پیش می آید که آیا اصلاح طلبان فرد دیگری را به عنوان لیدر خود انتخاب خواهند کرد؟

 

 

گفته می شود پایتخت سوئیس در برنامه آزمایشی، قصد دارد مصرف کوکائین را برای استفاده تفریحی قانونی کند چرا که اعتقاد بر این است: “جنگ با مواد مخدر شکست خورده است” این اقدام، تلاشی بی سابقه برای ایمن کردن مصرف بی رویه این ماده مخدر در این کشور است. پارلمان برن از اجرای آزمایشی این برنامه حمایت می کند اما این قانون همچنان با مخالفت های شهری روبه رو است. همچنین برای اجرایی شدن به تغییر قانون فدرال (کشوری) نیز نیاز است.

 

 

 

گفته می شود با ورود جدی حسن روحانی به عرصه انتخابات، اصلاح‌طلبان شاخصی چون محمدرضا عارف تحرک بیشتری داشته و به‌نظر می‌رسد علت این امر، عدم تمایل اصلاح‌طلبان سنتی برای رهبری این جریان توسط فردی چون روحانی در انتخابات اسفندماه است.

 

 

 

 

گفته می شود روزنامه امریکایی ایران را به دخالت عملی در حملات حوثی ها یمن در دریای سرخ متهم کرد. روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال نوشت مقامات امنیتی غربی و منطقه ای گفته اند نیروهای نظامی ایران اطلاعات امنیتی فوری به حوثی های یمن {انصارالله}‌ ارائه می کنند. آنها نیز با استفاده از این اطلاعات،‌ پهپادها و موشک های خود را برای هدف گیری کشتی های عبوری از دریای سرخ،‌ شلیک می کنند.

 

 

 

 

گفته می شود حمایت مجدد روسیه از موضع امارات متحدۀ عربی در قبال جزایر سه‌گانۀ ایران، با انتقاد وزیر خارجۀ جمهوری اسلامی ایران (امیرعبداللهیان) و مشاور رهبری در امور بین‌الملل (علی‌اکبر ولایتی) مواجه شد. سرگئی لاورف وزیر خارجۀ روسیه هم در واکنش به این انتقادها، در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجۀ ایران گفته است که حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران همواره مورد احترام روسیه بوده است.به نظر می‌رسد این جملۀ لاوروف لاوروف “رندانه” است و ما ایرانیان که در رندی و اموری از این دست ید طولایی داریم، نباید از زیرکیِ نهفته در اظهار نظر دیپلمات کارکشتۀ روس‌ها غافل باشیم. بویژه اینکه رهبری نظام هم قبلا گفته‌اند که «دیپلمات یک کلمه‌ای را می‌گوید، معنای دیگری را اراده می‌کند.»

 

 

 

گفته می شود همه اعتراضات رتبه بندی معلمان رسیدگی و سامانه اعتراضات هم بسته شده است و اعتراض جدید پذیرفته نخواهد بود. این وزارتخانه روز شنبه با اعلام پایان رتبه بندی معلمان و رسیدگی به اعتراضات آنان در اطلاعیه ای تاکید کرد: از این پس رتبه بندی براساس آیین‌نامه مصوب انجام می‌شود.

این وزارتخانه به فرهنگیان یادآور شد: برای رفع سوالات و ابهامات کسانی که در این باره سوال دارند، سامانه گفت‌وگو ایجاد شده است تا از تردد غیر ضروری همکاران به مرکز خودداری شود و در این سامانه به همه سوالات پاسخ داده می شود.

 

 

 

 

گفته می شود شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد، ۳۰۰۰ تن از نظامیان مجروح این رژیم در جریان جنگ علیه غزه به عنوان «معلولان دائمی ارتش» طبقه‌بندی شده‌اند.براساس گزارش وبگاه المیادین، تا نهم دسامبر، تعداد سربازان زخمی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر به ۵۰۰۰ تن رسید.

 

 

 

گفته می شود  نتایج نظرسنجی جدید در سرزمین های اشغالی فلسطین نشان داد که ۶۷ درصد از اسرائیلی ها از توافق جدید برای آزادی اسیران اسرائیلی که در نوار غزه در بازداشت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) قرار دارند، در ازای آتش بس حمایت می کنند.

 

 

 

گفته می شود عضو شورای عالی سیاسی یمن از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که صرفا خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و نظارت بر آن است و در آن حرفی از آتش‌بس نیست، مورد انتقاد قرار داده و آمریکا را مانع آتش‌بس در نوار غزه دانست.

 

 

 

گفته می شود  تصاویر ماهواره‌ای از روزهای اول جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، بیش از ۵۰۰ حفره برخورد با قطر بیش از ۱۲ متر را نشان می‌دهند که مطابق با آنهایی است که بر اثر بمب‌هایی با وزن بیش از ۹۰۰ کیلوگرم ایجاد شده‌اند. این بمب‌ها چهار برابر سنگین‌تر از بزرگ‌ترین بمب‌هایی است که ایالات متحده در طول جنگ علیه داعش در موصل عراق، بر سر این گروه شبه‌نظامی انداخت.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*