اخبار خراسان جنوبی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی:

نقش زنان در توسعه یافتگی جامعه انکارناپذیر است

نقش زنان در توسعه یافتگی جامعه انکارناپذیر است

بیرجند- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه نقش زنان در توسعه یافتگی جامعه انکارناپذیر است، گفت: موفقیت های جوامع حاصل اندیشه و عملکرد زنان آن جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان صبح پنج شنبه در نشست با بانوان اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان که مناسبت گرامیداشت هفته زن برگزار شد، بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) جایگاه زن را به عنوان انسانی هویت ساز و انسان ساز در دین مبین اسلام معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه باید برای زنان در جامعه اسلامی به دور از هرگونه مهجوریت و انفعال، آنگونه که حق آنها است ارزش و احترام قائل شویم، ادامه داد: ۵۰ درصد افراد جامعه را بانوان تشکیل می دهند که به ظاهر یک توزیع برابر است اما اگر بخواهیم نگاه دقیق تری به این توزیع نرمال جمعیتی داشته باشیم شاید به لحاظ آماری نیمی باشد اما در حوزه اثر بانوان بیش از ۵۰ درصد در جامعه تاثیرگذار هستند.

وی با تاکید بر اینکه دین و مکتب اسلام مدافع اصلی بانوان است، گفت: اعتقاد به اینکه از دامن زن مرد به معراج می‌رود نشأت گرفته از اندیشه والای اسلام در تکریم مقام زن است.

وی با اذعان به اینکه موفقیت های جوامع حاصل اندیشه و عملکرد زنان آن جامعه است، ادامه داد: باید به شان و جایگاه زنان در جامعه حرمت بگذاریم چرا که اگر به دنبال جامعه پیشرفته هستیم باید به دختران و زنان این سرزمین توجه ویژه داشته باشیم.

ذاکریان با بیان اینکه بانوان ضمن کسب موفقیت‌های روزافزون پابه‌پای مردان در اعتلای کشورمان فعالیت مؤثر داشته اند، بیان داشت: زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور و نیروی فعال جامعه، نقش محوری و مهمی در توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ایفا می کنند و اگر شرایط و بسترهای لازم برای توانمندسازی و فعالیت آنان فراهم شود، قطار رشد و توسعه همه جانبه با شتاب هر چه بیشتر به حرکت در می آید.

مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی:

حضرت فاطمه (س) الگویی تمام عیار برای زنان است

حضرت فاطمه (س) الگویی تمام عیار برای زنان است

بیرجند- مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) الگویی تمام عیار برای زنان است، گفت:فرزندآوری، همسرداری و مدیر بودن بانوان باید در کنار هم در کنار هم جمع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فهیمه زنگویی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی صبح پنج شنبه در نشست با بانوان اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی که به مناسبت گرامیداشت هفته زن برگزار شد، اظهارکرد: در تمام ابعاد و زوایایی زندگی زن می توان فاطمه زهرا (س) را به عنوان یک الگوی موفق که ۱۴۰۰ سال قبل به دنیا آمده قرار داد.

وی با بیان اینکه فاطمه زهرا (س) تا پایان دنیا نیز قدرت الگو بودن را دارد، تصریح کرد: الگوبرداری از این بانوی بزرگوار افتخاربزرگی بوده که خداوند به ما در پهنه تاریخ اعطا نموده است.

مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: اولین افتخار این شهید والا مقام فاطمی بودنشان بوده و به طور خاص علاقه به حضرت زهرا (س) داشتند که توسل خاص ایشان به این بزرگ بانوی جهان اسلام زبان زد است.

زنگویی با بیان اینکه بانوان شاغل، بانوان خاصی هستند که علاوه بر وجوه مادری و همسری وجه اشتغال و زیست اجتماعی، سیاسی و فرهنگی برایشان موضوعیت دارد، بیان داشت: وقتی به بانوی دو عالم نگاه می کنیم حضرت زهرا در این زمینه نیز الگوی بوده به طوری که یک بانوی خانه نشین نبودند بلکه یک بانوی خانه دار هستند یعنی دارنده اهل خانه که آن را در حد اعلا انجام می دهند.

وی ادامه داد: اثر مادر در تربیت فرزند در الگویی همچون حضرت زهرا بر امام حسین باید جدی گرفته شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی افزود: در خودسازی حضرت زهرا (س) در وجه فردی ایشان در حد اعلا قرار دارند اما در وجه اجتماعی ایشان در زندگی اجتماعی نیز بسیار فعال بوده و یک مدرس قرآن و انسان توانمند که تمام مردم مدینه آوای ایشان را شنیده بودند هستند.

زنگویی با بیان اینکه در عرصه سیاسی نیز این حضرت فردی فعال بصیر و حاضر بودند، تصریح کرد: افتخار بزرگ ایشان دفاع از ولایت در جامعه سیاسی آن روز با ساز و کارهای کاملاً سیاسی بوده است.

وی گفت: وقتی به خطبه فدکیه نگاه می کنیم می بینیم که تمام این اقدامات با بصیرت انجام شده و بعد از آن اشتغال اجتماعی و اقتصادی این حضرت نیز باید مورد الگوبرداری بانوان قرار گیرد به طوری که ایشان دارنده و گرداننده باغ فدک هستند و مأموران مالی داشته اند که گزارش ها را برایشان می آوردند.

مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی با اشاره به مسئله امروز کشور در حوزه بانوان متذکر شد: بانوان امروز دو وظیفه مهم شامل فرزندآوری و همسرداری و فرزندداری را بر عهده دارند.

زنگویی ادامه داد: نباید به موضوع فرزندآوری به چشم تحقیر نگاه کرده و بلکه به چشم وظیفه باید به آن بنگریم.

وی بیان داشت: فرزندآوری، همسرداری و فرزندداری و مسئول و مدیر بودن بانوان باید در کنار هم جمع شود و می توان در این زمینه حضرت زهرا (س) را الگو قرار داد.

مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه توجه به این امور در کنار یکدیگر زن الگوی سوم انقلاب را می سازد، خاطرنشان کرد: با دید ایدئولوژیک و مدیریت درست به دین الهی و فریضه واجب بر زنان و مردان، سازمان ها می توانند ساز و کار مناسبی را برای رشد جمعیتی کشور اتخاذ نمایند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی خبر داد؛

رشد ۴۴ درصدی کمک‌های مردمی به نیازمندان خراسان جنوبی

رشد ۴۴ درصدی کمک‌های مردمی به نیازمندان خراسان جنوبی

بیرجند- مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت:کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم استان به نیازمندان در سال جاری ۴۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد عرب صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم خیر و سخاوتمند استان در مدت ۹ ماهه امسال ۱۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در قالب نقد، کالا و خدمات برای کمک به نیازمندان و ایتام به مراکز نیکوکاری سراسر استان کمک کردند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۱۴۹ مرکز نیکوکاری فعال در استان افزود: از این تعداد ۲۳ مرکز نیکوکاری تخصصی در استان در زمینه‌های رسانه، فرهنگی، زکات، بهداشت و درمان و اشتغال فعالیت دارند.

عرب با بیان اینکه اولین مرکز نیکوکاری در خراسان‌جنوبی از سال ۹۲ راه اندازی شده است افزود: مراکز نیکوکاری در زمینه‌های مختلف بهداشتی، درمانی، رفاهی، آموزشی، تجهیزاتی، کمک هزینه خرید جهیزیه و مالی به نیازمندان خدمات ارائه می‌دهند.

به گفته عرب واگذاری امور به مردم و افزایش مشارکت‌های اجتماعی از اهداف فعالیت مراکز نیکوکاری است.

وی افزود: در مراکز نیکوکاری اطلاعات نیازمندان و نیکوکاران محرمانه هستند و کمک‌های جمع‌آوری شده دراین مراکز با حفظ عزت نفس و کرامت نیازمندان بدون بروکراسی اداری به نیازمندان اهدا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: افزایش توازن اجتماعی و پیوند توانمندی‌های مردم با نیازمندی‌های محرومان، توسعه فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری، شناسایی ظرفیت‌های محله‌ها، شناسایی نیازمندان واقعی محله‌ها، شناسایی خیران، ارتقای اعتماد نیکوکاران و پایداری مشارکت آنها و پیوند توانمندی‌های مردم با نیازهای محرومان از دیگر اهداف و کارکردهای مراکز نیکوکاری بیان کرد.

عرب افزود: بیش از ۴۲ هزار صندوق صدقات و ۱۷ هزار و ۷۰۰ پرونده مددجویی به مراکز نیکوکاری واگذار شده است.

 

 

 

 

تبریک فرمانده سپاه خراسان‌جنوبی به‌مناسبت روز بسیج رسانه

تبریک فرمانده سپاه خراسان‌جنوبی به‌مناسبت روز بسیج رسانه

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در پیامی فرا رسیدن روز بسیج رسانه را به تمام خبرنگاران بسیجی استان تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، سردار محمدرضا مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با صدور پیامی فرا رسیدن روز بسیج رسانه را تبریک گفت که متن آن به شرح زیر است:

بسم رب اللوح و القلم

بیست و یکم دی‌ماه؛ سالروز عروج ملکوتی شهید جاویدالاثر «غلامرضا رهبر» که به نام روز «بسیج رسانه» مزین شده است، فرصتی است برای پاسداشت تلاش پیوسته و فداکارانه اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی که در مقابل جنگ رسانه‌ای و شناختی دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و گفتمان منطقی آن، قلم خود را به مثابه سلاحی کارآمد در مسیر دفاع از این حقیقت و تاباندن پرتوی از خورشید آن به فطرت حق‌جوی بشری به کار گرفته‌اند.

خبرنگار بسیجی برای تحقق این هدف همیشه در میدان است، به ویژه امروز که در جنگ نرم، قلم او و لشکر بی‌شمار کلمات اویند که باید هم در خاکریز دفاع بایستند و هم با طراحی هجوم به پایه‌های فکری و تبلیغاتی نظام باطل بتازند، بر آنان هجوم برند و در فرآیند قرآنی «جادلهم بالتی هی احسن»، بنیاد تزویر و دروغ و جنگ روانی را به چالشی فروکاهنده بکشند. میدانی که بسیاری از اولیای الهی، صلحا و شهدا در میانه آن با بذل جان و مال به جهاد و فداکاری پرداخته‌اند.

اینجانب ضمن درود به روح پاک و مطهر شهید «غلامرضا رهبر»، شهید «محمدرضا فرهادی» تنها شهید خبرنگار استان و تمام خبرنگاران بسیجی سفر کرده، روز بسیج رسانه را به تمام تلاشگران بسیجی استان خراسان‌جنوبی تبریک گفته و از خداوند متعال توفیق روز افزون برای ایشان خواستارم.

 

بانوان ایرانی مروج فرهنگ اسلامی در میادین ورزشی هستند

طالبی گفت: بانوان محجبه ورزشکار ما در میادین بین‌المللی مروج فرهنگ ناب اسلامی و سفیر نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جشنواره الگوهای برتر عفاف و حجاب در ورزش بانوان خراسان جنوبی امروز پنجشنبه (۲۱ دی) با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، رئیس شورای بسیج ورزشکاران و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد.

 

سید محمدرضا طالبی- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در این جشنواره اظهار کرد: وقتی بانوی مسلمان بر سکوی قهرمانی ملی و بین المللی  قرار می‌گیرد حجاب و اخلاق اسلامی او مروج دین مقدس اسلام و پیروی از حضرت زهرا(س) است.

 

وی ادامه داد: بانوان محجبه ورزشکار ما در میادین بین‌المللی مروج فرهنگ ناب اسلامی و سفیر نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

 

طالبی با بیان اینکه دانش و آگاهی از مصادیق ورزشکار با ایمان و اخلاق است، تصریح کرد: ورزشکار همانطور که در سکوهای ورزشی می‌درخشد باید در سکوهای علمی هم بدرخشد و به درجات عالی علمی برسد.

 

معاون استاندار با اشاره به اینکه عفو و گذشت از خصلت‌های ورزشکاران با ایمان و با اخلاق است، گفت: ورزشکاران در خیلی جاها که بالای سکو قرار می‌گیرند همانند جهان پهلوان تختی ثابت می‌کنند ورزشکار مسلمان ایرانی به دنبال حقیقت و واقعیت است.

 

وی به تواضع و فروتنی ورزشکاران اشاره کرد و افزود: همانطور که جامعه غرب بر باطن خود پافشاری دارد ورزشکاران جامعه اسلامی ما به ویژه بانوان نیز باید در میادین بین‌المللی ورزشی الگوی جامعه اسلامی و نمادی از جمهوری اسلامی، اسلام، معنویت، قرآن، روایات و سیره ائمه اطهار باشند و این افتخار بسیار بزرگی است.

 

طالبی از دیگر خصوصیت‌های ورزشکاران با ایمان و با اخلاق را پرداختن به عمل صالح یاد کرد و ادامه داد: ورزشکاران باید عمل صالح را سرلوحه کارشان قرار دهند و همانطور که در مسابقات ورزشی از یکدیگر سبقت می‌گیرند در عمل صالح هم باید از هم گوی معنویت را بربایند.

 

به گفته وی خصلت دیگر ورزشکار با اخلاق، یاری رساندن به مظلومان و محرومان است، در حال حاضر در جامعه ورزشی شاهد هستیم که ورزشکاران با روش‌های مختلف به جمع‌آوری کمک‌های مردمی می‌پردازند و در مناطق محروم در حوزه معیشتی، فرهنگی و اقتصادی  به داد مردم می‌رسند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: باید در این حوزه از جهان پهلوان تختی الگو بگیریم چون او به خاطر این خصایص در تاریخ ماندگار شده است.

 

وی در ادامه با بیان در پیش بودن دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز در سال جاری، تصریح کرد: ورزشکاران به عنوان حلقه‌های میانی بین مردم و مسئولان در افزایش مشارکت انتخاباتی نقش‌آفرینی کنند.

 

طالبی یادآور شد: مقام معظم رهبری اوایل امسال فرمودند دشمن از همین الان توپخانه خود را به سمت انتخابات روشن کرده و به دنبال این است مشارکت مردمی را در حوزه حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان کاهش دهد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: بدون شک دشمنان اهداف پلید و شومی دارند و اگر مشارکت مردم در انتخابات پایین باشد دست و زبانشان درازتر خواهد شد لذا تلاش مجموعه ورزشی برای جلب مشارکت در انتخابات و بیان دستاوردهای نظام اسلامی و دولت سیزدهم بسیار موثر و قابل توجه است.

 

ورزش قوی نیازمند الگوهای اخلاقی است

مهدی قناد- سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی در این مراسم با اشاره به بیانات مهم رهبرانقلاب درباره درخشش با حجاب اسلامی در جمع ورزشکاران قهرمان مسابقات آسیایی و پارا آسیایی هانگژوی چین اظهار کرد: اگر بخواهیم درباره چرایی و چگونگی ورزش قوی که منجر به ایران قوی می‌شود، صحبت کنیم عواملی چون منابع و زیرساخت ها، افزایش اعتبارات، داشتن برنامه، اراده مدیران نقش دارند، اما شاه کلید ورزش قوی، فرهنگ غنی و قوی است.

 

وی ادامه داد: این کارها، این حرکات زیبا، بخشی از قدرت ملّی ایران است. اگر رهبری معظم از افتخارآفرینی زنان ایرانی صحبت می‌کنند فقط به خاطر آن مدالی نیست که می‌گیرند، بلکه بخاطر نوع پوشش ایرانی اسلامی آنهاست؛ به خاطر آن حالت سجده و شکرگذاری و خواندن سرود و بوسه‌هایی است که بر پرچم مقدس جمهوری اسلامی در مقابل دیدگان میلیون ها نفر می‌زنند.

 

قناد گفت: ورزش قوی لزوما به معنای کسب عناوین و مدال‌های بین المللی نیست، اگر این منظور بود هرگز عدم مقابله با نمایندگان رژیم صهیونیستی، یک پیروزی بزرگ و نماد اقتدار تلقی نمی‌شد.

 

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی با بیان اینکه ورزش قوی نیازمند الگوهای اخلاقی است که بتوانند چهره زیبایی از ایران و اسلام را به دنیا مخابره کند، عنوان کرد: ورزش قوی، مربیان، ورزشکاران و مدیران  فرهیخته و بابصیرت می‌خواهد.

 

گفتنی است؛ در این جشنواره فاخر فرهنگی تمبر عفاف و حجاب در ورزش خراسان جنوبی رونمایی و از ۱۳ نفر ورزشکار، همسر ورزشکار و خانواده های ورزشکار ایثارگر تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

افزایش ۴۰۰ درصدی اعتبارات حوزه میراث فرهنگی شهرستان سربیشه

افزایش 400 درصدی اعتبارات حوزه میراث فرهنگی شهرستان سربیشه

فرماندار شهرستان سربیشه گفت: اعتبارات حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سربیشه نسبت به دولت قبل با ۴۰۰ درصد افزایش روبرو بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدرضا لکزایی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان سربیشه در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در استان و کشور سرآمد است. از مجموع ۷ روستای شگفت‌انگیز ایران  دو روستای چنشت و ما‌خونیک در این شهرستان واقع شده است.

فرماندار سربیشه با بیان اینکه طی دولت سیزدهم سه اقامتگاه بومگردی در روستاهای گورید بالا، کلاته سید و چنشت راه‌اندازی کرده‌ایم، ادامه داد: سه اثر تاریخی خانه یاوری، خانه بهاور و قلعه برکوه نیز طی دو سال گذشته مرمت شده‌اند و افزایش ۴۰۰ درصدی اعتبارات حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را نسبت به دولت قبل داشته‌ایم.

لکزایی با اشاره به اینکه سربیشه به دیار آسمان و اندیشه معروف است و مهد پدران علم (بلالی‌مود پدر علم سم‌‌شناسی، معتمدنژاد پدر علم ارتباطات و صباغ‌زاده پدر علم لیزر ایران) می‌باشد، تصریح کرد: وسعت شهرستان ۸ هزار و ۲۰۰ کیلومترمربع است و ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد، ولی امنیت شهرستان زبانزد است و این نشان از تلاش نیروهای نظامی و انتظامی دارد.

به گفته وی؛ شهرستان سربیشه دارای سه بخش و سه شهر و ۲۵۰ روستا با ۴۱ هزار نفر جمعیت است و ۱۲۸ روستای این شهرستان بالای ۲۰ خانوار می‌باشد و ۱۸۵ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

فرماندار سربیشه تأکید کرد: مرز شهرستان یکی از مزیت‌های ماست و تنها پایانه رسمی استان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه طی دولت سیزدهم در بخش مسکن شهرستان سربیشه اقدامات خوبی صورت گرفته، گفت: ۱۶۳ هکتار زمین را به سه شهر سربیشه، درح و مود الحاق کردیم که این مورد در دولت قبل صفر بوده است.

لکزایی افزود: تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت یک هزار و ۱۰۰ قطعه زمین ویلایی به متقاضیان واگذار شده که در حال حاضر این واحدها بین ۲۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

فرماندار سربیشه تصریح کرد: تمامی خدمات زیربنایی آب، برق، گاز و مخابرات در مسکن ملی سربیشه آماده شده تا مردم بدون دغدغه مسکن بسازند.

به گفته وی، ۳۲ کیلومتر باند دوم در این دولت بازگشایی و افتتاح شد و ۱۸کیلومتر دیگر نیز در دست اقدام است. از پروژه راه آهن استان، دو قطعه ۱۲ و ۱۳ به طول ۱۱۵ کیلومتر با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان واقع شده و یک ایستگاه نیز در شهر سربیشه ایجاد خواهد شد.

لکزایی با اشاره به وجود ۳ هزار کیلومتر راه که ۹۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲۱۰۰ کیلومتر نیز راه روستایی است، گفت: ۸۷۰ کیلومتر راه روستایی شهرستان آسفالت شده و در طول دولت سیزدهم ۳۵ کیلومتر راه روستایی نیز با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان آسفالت شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰۰ کیلومتر روکش حفاظتی آسفالت با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان نیز طی دولت سیزدهم در این شهرستان انجام شده که تا پایان سال ۱۰۰ کیلومتر دیگر نیز اجرایی خواهد شد.

 

 

فرماندار نهبندان:

🔻۱۸۷۷ طرح اشتغالزا در نهبندان اجرا شد

🔸ایروانی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم یک هزار و ۸۷۷ طرح به مبلغ ۱۵۷ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال پرداخت شده است که اگر هر کدام یک اشتغال را داشته باشند نرخ بیکاری باید صفر می شد، اما این مهم محقق نشده است.

🔸به گزارش روابط عمومی فرمانداری نهبندان: ابوالفضل ایروانی شامگاه سه شنبه (۱۹ دی) در نشست هم اندیشی با گروه ها و جریانات سیاسی شهرستان نهبندان اظهار داشت: تفکر دولت سیزدهم مردمی و جهادی است لذا سعی شد ارتباطات مردمی برقرار شود.

🔸فرماندار نهبندان با بیان اینکه دولت نقد پذیر است و ما گوش شنوای مردم هستیم، افزود: فاصله بین دولت و مردم زیاد است و فضای مجازی ما ارتباط ما شده است، دل همه ما با وجود سلیقه های متفاوت برای توسعه و آبادانی می تپد.

🔸فرماندار نهبندان با بیان اینکه این دولت خود را در معرض نقد و انتخاب قرار داده است، گفت: همه امامین انقلاب اعتقاد دارند که انقلاب متعلق به مردم است که خودشان برای آینده شان تصمیم می گیرند لذا مردم در امر مشارکت های انتخاباتی باید حساس باشیم.

🔸ایروانی گفت: در حوزه مسائل صنفی مردم باید نظرات مکتوب ارائه دهند و یا به سامانه ها ثبت نمایند، تعزیرات حکومتی شهرستان با کسی تعارف ندارد، در خصوص نانوایان ما بررسی دقیق داشتیم تا مشکلات مردم رفع شوند.

🔸وی افزود: شهرستان برای جریان انتخابات به گروه ها و جریانات سیاسی نیازمند است، مقام معظم رهبری فرمودند ما به قله نزدیک شده ایم، شاید در مسیر خسته شویم ولی مسئولانه در مسیر ایستاده ایم.

🔸فرماندار نهبندان اضافه کرد: بازار روز در روزهای دوشنبه و چهارشنبه راه اندازی شده تا مشکلات مردم در حوزه میوه و تره بار رفع شود.

🔸ایروانی در ادامه افزود: نیروی توانمند و با انگیزه در شهرستان ما باید وجود داشته باشد تا بتوانیم در شبکه های اجتماعی و رسانه ها فعال باشیم.

🔸وی خواستار برگزاری نشست های هم اندیشی با گروه‌ها و جریانات سیاسی به صورت ماهانه شد و گفت: امروز بخش صنعت و معدن ما پیشرفتی مطلوبی نداشته است چراکه زیرساخت نداشته ایم، دولت سیزدهم در حال انتقال زیرساخت های آب،برق و گاز است که با این مهم توسعه نهبندان محقق خواهد شد.

🔸 فرماندار از وجود ۱۴۷ کیلومتر شریان اصلی در نهبندان خبر داد و افزود:رایزنی های زیادی برای دو بانده سازی جاده زاهدان بیرجند انجام شده است، اتصال نهبندان به خط ریلی راه آهن جنوب – شمال به خاطر توجه شخص مقام معظم رهبری بوده و مردم نهبندان قدر دان این عنایت ویژه خواهند بود.

🔸وی از تزریق ۶ هزار میلیارد تومان به راه آهن استان خبر داد و افزود: این دولت وعده نمی دهد که نتواند به عهد خود وفا کند و هم اکنون پیمانکاران متعددی در جبهه های کاری متفاوت زیرساختی در شهرستان فعال هستند.

🔸فرماندار نهبندان از احداث پست ۱۳۲ کیلو ولت شاهکوه خبر داد و گفت: با این مهم معادن شاهکوه فعال‌تر و در مسیر توسعه حرکت خواهند کرد.

🔸ایروانی تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم یک هزار و ۸۷۷ طرح به مبلغ ۱۵۷ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال پرداخت شده است، اگر هر کدام یک اشتغال را داشته باشند نرخ بیکاری باید صفر می شد، اما این مهم محقق نشده است.

🔸ایروانی گریزی بر انتخابات پیش رو زد و گفت: گروه های سیاسی در سطوح جامعه باید تبیین گری کنند و مطالبه گری جدی هم داشته باشند.

🔸وی افزود: تا پایان سال باید جلسات مستمری با جریانات سیاسی داشته باشیم تا مطالبات مردم پیگیری شود.

🔸وی تصریح کرد: سند توسعه نهبندان را در بخش کشاورزی که قبلا تدوین شده است در اختیار داریم اما نمی‌توانیم در برخی از محورها با این سند حرکت کنیم چراکه تغییر اقلیم را شاهدیم و با کم آبی روبرو شده لذا باید مزارع الگویی را هدف گذاری کنیم.

 

 

 

 

تقویت اقتصاد مناطق مرزی باعث ماندگاری جمعیت می‌شود

 

تقویت اقتصاد مناطق مرزی باعث ماندگاری جمعیت می‌شود

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: موضوع تقویت اقتصاد مناطق مرزی در دولت سیزدهم بسیار جایگاه ویژه ای دارد زیرا موجب ماندگاری جمعیت و همچنین افزایش امنیت در این مناطق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدابراهیم ابراهیمی ظهر امروز در دیدار با فرماندار نهبندان اظهار داشت: موضوع تأمین آب عشایر به ویژه در مناطق مرزی نقش مهمی در افزایش تولیدات دامی و در نتیجه سطح درآمد آنان دارد، لذا برای اداره‌کل امور عشایر تأمین منابع آب پایدار بسیار جدی است.

وی گفت: موضوع تقویت اقتصاد مناطق مرزی در دولت سیزدهم بسیار جایگاه ویژه‌ای دارد، زیرا موجب ماندگاری جمعیت و همچنین افزایش امنیت در این مناطق خواهد شد.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی ضمن تاکید بر اهمیت کیفیت آب در بحث مطالعات حفر چاه، اظهار داشت: متأسفانه آب‌های زیرزمینی و سطحی به دلیل شیب زمین، به سمت کشور افغانستان روان است لذا باید فکری علمی و اصولی برای جلوگیری از خروج این سرمایه حیاتی از کشور کرد.

ابراهیمی، افزایش حجم اعتبارات حوزه عشایری را بسیار امیدوار کننده برشمرده و آن را در بالارفتن میزان خدمات‌رسانی به این جامعه بسیار مثبت ارزیابی کرده و گفت: حمایت از عشایر در اجرای صحیح زنجیره تولید گوشت قرمز با برنامه‌ریزی زمان‌بندی شده و اصولی باید در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار نهبندان نیز در این دیدار با تأکید بر تعیین سند چشم‌انداز دو ساله برای عشایر این شهرستان و برپایی نشست‌های تخصصی در این حوزه گفت: تقویت زیرساخت‌های حوزه عشایری در این برنامه مدت‌دار و مدون می‌تواند بسیاری از مشکلات این جامعه را ریشه‌ای و اصولی برطرف کند.

ابوالفضل ایروانی همچنین بر توانمندسازی محله محور عشایر شهرستان نهبندان تاکید کرد.

 

 

 

دعوت از هندبالیست خراسان‌جنوبی برای حضور در اردوی تیم ملی

از احسان کارگر، هندبالیست با استعداد و آینده دار خراسان‌جنوبی برای حضور در اردوی تیم ملی هندبال نوجوانان ساحلی دعوت به عمل آمد.

دعوت از هندبالیست خراسان‌جنوبی برای حضور در اردوی تیم ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، احسان کارگر از شهر آیسک شهرستان سرایان به اردوی تیم ملی نوجوانان ساحلی دعوت شد.

این اردو که از ۲۶ دی‌ماه تا ۵ بهمن ۱۴۰۲ به میزبانی بندرعباس برگزار می شود.

این اردو ششمین اردوی تیم ملی نوجوانان ساحلی است و احسان کارگر ضمن حضور در تمامی اردوهای گذشته نیز، با شایستگی به این اردو هم دعوت شد.

 

 

 

 

جابه‌جا شدن رکورد تولید گندم خراسان‌جنوبی با برداشت ۱۲ تن در دشت درح سربیشه

مدیرجهاد کشاورزی سربیشه گفت: رکورد برداشت ۱۲ تن گندم در هکتار امسال از آن دشت درح این شهرستان بود و با این برداشت رکورد خراسان‌جنوبی جابه‌جا شد.

جابه‌جا شدن رکورد تولید گندم خراسان‌جنوبی با برداشت 12 تن در دشت درح سربیشه

محمدرضا زرگری، مدیر جهاد کشاورزی سربیشه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از این شهرستان اظهارداشت: تاکنون بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به سامانه های نوین آبیاری مجهز و از هدر رفت بیش از ۱۵ میلیون متر مکعب در سال جلوگیری شده است.

به گفته وی بیش از ۷۰ درصد اراضی شهرستان سربیشه به مساحت ۳۰ هزار هکتار رفع تداخل و برای حدود ۱۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سند صادر شد.

وی با بیان این که ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال جهاد کشاورزی در سال ۱۴۰۲ با ایجاد اشتغال پایدار فقط در واحد‌های تولیدی صنایع کشاورزی محقق شده است افزود: سربیشه با ۱۲ نفر قهرمان تولید در بخش کشاورزی سال گذشته حایز بیشترین تعداد قهرمان و به عنوان شهرستان برتر جام قهرمان قهرمانان را دریافت کرد.

مدیرجهاد کشاورزی سربیشه ادامه داد:  بزرگترین واحد پرورش شترمرغ با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد تومان در این شهرستان به بهره برداری رسید.

زرگری با اشاره به این که کشاورزی در دشت درح ، رکورد برداشت ۱۲ تن گندم در هکتار امسال را به خود اختصاص داد و رکورد استان را جابجا کرد اضافه کرد: کارخانجات خوراک دام و طیور، سالانه ۱۶۰ هزار تن انواع خوراک دام،طیور و آبزیان تولید می کنند و نقش مهمی در امنیت غذایی دارند

به گفته این مقام مسوول کارخانه خوراک دام و طیور ستاره کیان امسال، رتبه اول تولید و فروش انواع خوراک آماده مرغ تخمگذار و گوشتی را در کشور به خود اختصاص داد.

زرگری به توزیع بیش از هزار و ۳۰۰ تن نهاده دامی مدت دار بین دامداران این شهرستان به منظور حمایت از دامداران روستایی و عشایری اشاره و اظهارکرد: برای اولین بار در خراسان جنوبی ،طرح هوشمند سازی سیستم آبیاری تحت فشار در سطح ۱۱۵ هکتار از باغات شهرستان اجرا می شود.

همچنین برای مدیریت توزیع سوخت برای ماشین آلات کشاورزی عملیات نصب مکان یاب (Gps) بر روی ۱۴۴ دستگاه از تراکتور های شهرستان انجام شد.

این مقام مسوول با بیان این که بیشترین سطح زیر کشت دانه روغنی گلرنگ در سطح استان متعلق به این شهرستان است افزود: همچنین امسال برای اولین بار در خراسان جنوبی کشاورزان شهرستان درآمد ۸۰۰ میلیون تومانی از فروش گل های گلرنگ کسب کردند.

به گفته زرگری امسال ۷ هزار و ۱۷۵ تن گندم در  سربیشه تولید شد در حالی که نیاز و توزیع آرد خام روستایی و عشایری و سهمیه آرد نانوایان در یک سال کمتر از ۶ هزار تن است.

بعلاوه ماهانه ۲۶۷ تن آرد بصورت خام یارانه ای بین روستاییان و عشایر سطح شهرستان توزیع می شود.

وی با اشاره به وجود ۳۵ واحد نانوایی در این شهرستان ادامه داد: ماهانه ۲۲۰ تن آرد در اختیار این واحدها قرار می گیرد.

مدیرجهاد کشاورزی سربیشه به در حال ساخت بودن ۴ واحد سردخانه دو مداره در شهرستان سربیشه اشاره کرد و گفت: ۲ واحد با ظرفیت ۲۰۰ تن تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

زرگری اضافه کرد: فاز اول اولین شهرک تخصصی زرشک با ظرفیت جذب ۵۰۰ تن زرشک تازه در شهرستان سربیشه به بهره برداری رسید.

وی ارزش تولیدات بخش کشاورزی سال گذشته شهرستان را بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و خاطرنشان کرد: تنها ایستگاه پرورش واصلاح نژاد بز کرکی استان ویکی از مراکز فعال اصلاح نژاد کشور و دارای هسته ژنتیکی نژاد بومی درشهرستان سربیشه قرار دارد.

همچنین از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۴۴ مجوز مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان در بخش کشاورزی و دامپروری در شهرستان صادر شد.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*