گفته می شود

 

 

گفته می شود عباس عبدی، در شبکه اجتماعی ایکس نوشته سکوت نمایندگان اکثریت درباره ماجرای چای دبش بسیار معنادار است. آنان که برای کوچکترین مسئله گریبان چاک می کنند در این ماجرا سکوت مطلق کرده اند.

 

 

 

گفته می شود ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، گفته کشورش آماده است با اوکراین، آمریکا و اتحادیه اروپا در مورد آینده اوکراین مذاکره کند اما در عین حال هشدار داد که مسکو از منافع ملی خود دفاع خواهد کرد.

 

 

گفته می شود بر اساس گزارش سالانه سازمان شفافیت بین‌الملل از رتبه‌بندی کشورها براساس «شاخص ادراک فساد» در جهان، ایران در میان ۱۸۰ کشور در رتبه ۱۴۷ قرار دارد.

 

 

 

گفته می شود آیت‌الله جوادی آملی بیان داشته همان اوایل که فضای مجازی مطرح شد، گفتیم که این فضا، فضای حقیقی است و نه فضای مجازی! در فضایی که اندیشه ردّ و بدل می‌شود، در فضایی که شما می‌توانید خواسته‌های خود را مطرح کنید و خواسته‌های دیگران را پاسخ دهید، این فضا، فضای حقیقی است.

 

 

 

 

گفته می شود وزیر دفاع روسیه سرگئی شویگو اعلام کرده از آغاز عملیات نظامی این کشور در اوکراین تخمین زده می‌شود که ۳۸۳ هزار نظامی کی‌یف کشته یا زخمی شده‌اند و اوکراین فقط از آغاز ضدحملات علیه نیروهای روسیه در چهارم ژوئن (۱۴ خرداد)، ۱۵۹ هزار نیرو (کشته و زخمی) از دست داده است. شویگو همچنین اعلام کرد از آغاز درگیری‌ها، نیروهای مسلح روسیه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ مزدور خارجی، ۱۲۱ هواپیما و ۷۶۶ تانک از جمله ۳۷ تانک غربی لئوپارد اوکراین را از بین برده‌اند.

 

 

 

گفته می شود انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اولین انتخاباتی خواهد بود که در آن قانون «شفافیت منابع مالی داوطلبان انتخابات» اجرایی خواهد شد. بسیاری از نمایندگان مجلس و چهره‌های سیاسی معتقدند، این قانون با نظارت بر مخارج انتخاباتی نامزد‌ها، موجب از بین رفتن بسیاری از تخلف‌ها و سوءاستفاده‌های مالی می‌شود.

 

 

 

گفته می شود از روز سه شنبه ۲۸ آذر ماه که آخرین اطلاعیه شرکت‌ها بر روی کدال قرار گرفته، دیگر هیچ اطلاعیه‌ای روی این سایت نرفته است. کسی هم اطلاعی در این باره نمی‌دهد که دلیل اختلال در سامانه کدال چیست و چه اتفاقی رخ داده است؟

 

 

 

 

گفته می شود دادگاه عالی کلرادو حکم داد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا نمی‌تواند در رای‌گیری مقدماتی در آن ایالت آمریکا شرکت کند. این نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان قول داده که درخواست تجدیدنظر کند.

 

 

 

گفته می شود همزمان با اختتامیه کنفرانس جهانی ارتباطات رادیویی در شهر دوبی، بر اساس قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی ایران مقدمات فعالیت قانونی ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در کشور فراهم شد.

 

 

 

 

 

گفته می شود  وزارت امور خارجه آلمان در پی ادعای یک دادگاه منطقه‌ای این کشور علیه ایران درباره تلاش برای حمله به یک کنیسه، کاردار ایران را احضار کرد. آلمان، روز سه‌شنبه، در اعتراض به ادعای توطئه برای حمله به کنیسه‌ای در این کشور، یک دیپلمات ایرانی را احضار کرد. خبرگزاری آناتولی در این باره گزارش داد: وزارت امور خارجه آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که کاردار سفارت ایران به دلیل توطئه آتش‌سوزی احضار شده است. این وزارتخانه گفت: «طبق حکم امروز دادگاه عالی منطقه‌ای دوسلدورف، حمله برنامه‌ریزی‌شده به کنیسه‌ای در بوخوم در نوامبر ۲۰۲۲ به یک سازمان دولتی ایران مرتبط بود.»

 

 

 

 

گفته می شود بیش از ۷۰ درصد مردان اوکراینی آماده دست کشیدن از تابعیت خود برای خدمت نکردن در نیروهای مسلح این کشور هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*