اخبار خراسان جنوبی/ گاز واحدهای صنفی خراسان جنوبی قطع شد

معاون استاندار خراسان‌جنوبی تبیین کرد؛

 الگوی مصرف اصلاح شود/۴

گستردگی خدمات نظام در حوزه گاز رسانی/ الگوی مصرف اصلاح شود

معاون استاندار خراسان جنوبی بااشاره به گستردگی خدمات نظام در حوزه گاز رسانی گفت:سومین تولیدکننده گاز جهان هستیم اما ۹۵درصدتولید در داخل مصرف می شود و نیازمند اصلاح الگوی مصرف هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباس‌زاده عصر دوشنبه در نشست حدود چهار ساعته با فعالان رسانه ای و فضای مجازی استان اظهار کرد: در حدود سه ماه گذشته درگیر مسائلی چون اغتشاشات، سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی، زلزله بشرویه و این روزها مسئله افت فشار گاز هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در همه این مسائل رسانه‌های معاند به صورت موذیانه ورود پیدا کرده و شایعات و حرف‌های غیر دقیقی را مطرح می‌کنند اما ما باید همچنان مسیر خدمت را ادامه دهیم.

عباس زاده گفت: هر چند بارش باران و برف و کاهش دمای هوا مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است ولی از جنبه دیگر این میزان بارش‌ها در کشور نسبت به بلند مدت ۵۴ ساله حدود ۹ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در همین روزهای اخیر حدود ۹۰ درصد از مساحت خراسان جنوبی پوشیده از برف شد که بابت این نعمت باید شکرگزار خداوند باشیم، گفت: ۷۱ درصد افزایش بارندگی ها را در استان خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته داشته ایم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد جمعیت کشور تحت پوشش شبکه گاز هستند، ادامه داد: کشوری چون روسیه که میزان منابع گازی آن بیش از ایران است هنوز ۷۰ درصد جمعیت آن بهره مند از شبکه انتقال گاز هستند.

گاز رسانی به دورترین نقاط شهری و روستایی خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه مساحت کشور ایران تقریباً برابر ۳۱ کشور جهان است، تصریح کرد: ۳۵۰ هزار کیلومتر شبکه انتقال گاز در کشور داریم که این اتفاق یک خدمت بزرگ و از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: در استان خراسان جنوبی ما در دورترین روستاها و نقاط دور افتاده استان امکان دسترسی به گاز را فراهم کرده ایم، گفت: تنها در دولت سیزدهم به حدود ۴۰۰ روستای این استان گاز رسانی شده است و هفته دولت پایان گازرسانی به همه جمعیت شهری و روستایی را جشن گرفتیم.

وی با بیان اینکه بیان داشت: مسئله افت فشار گاز که این روزها با آن مواجه هستیم یک اتفاق فنی و تخصصی است و ربطی به کم کاری مدیران دولت و استان ندارد.

به گفته وی شدت سرمای بی سابقه و طول دوره سرما موجب وضعیت فعلی شده است که باید تلاش کنیم با همدلی و همراهی از این بحران عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه افت فشار گاز به خاطر گستردگی شبکه گاز رسانی و درگیری تمام نقاط کشور با این جو سرمایی روی داده است، بیان‌کرد: از طرف دیگر کشور ترکمنستان هم به خاطر سردی شدید هوا در خود آن کشور گاز وارداتی به ایران را قطع کرده است.

وی ادامه داد: عمده منابع تولید گاز کشور در جنوب واقع شده اما عمده منابع مصرف در شمال کشور است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: ما در کشور روزانه حدود ۹۸۹ میلیون مترمکعب تولید گاز خام داریم که روزانه ۸۵۰ میلیون متر مکعب گاز در شبکه تزریق می‌شود.

تنها پنج درصد گاز تولیدی صادر می‌شود

عباس‌زاده با تاکید بر اینکه بزرگترین و وسیع ترین شبکه گازی در دنیا را داریم، گفت: از این میزان تولید گاز در ایران ۹۵ درصد مصرف داخل و تنها پنج درصد آن صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه دومین ذخایر گازی جهان را داریم اظهار کرد: ایران سومین تولید کننده گاز در جهان است اما ۹۵ درصد گاز تولیدی را در داخل مصرف می کنیم که در اینجا باید بحث اصلاح الگوی مصرف را مورد توجه قرار دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه جمهوری اسلامی با نگاه عدالت محوری به دور ترین نقاط کشور گاز رسانی انجام داده است، بیان کرد: اگر با نگاه سرمایه داری می بود این سرمایه گذاری عظیم برای گاز رسانی به دور ترین روستاها با کمترین جمعیت انجام نمی شد.

همراهی قابل تقدیر اصناف و صنایع

عباس زاده با اشاره به اینکه علی رغم سختی‌ها هیچ نقطه‌ای از خراسان جنوبی قطعی سراسری گاز نداریم، یادآور شد: این در شرایطی است که کاهش دما به شدت و به مدت طولانی مدت رخ داده است.

وی خواستار همراهی مردم با پویش های کاهش مصرف انرژی شد و گفت: همراهی صنایع و اصناف استان برای بهره مندی بخش خانگی از گاز ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه تعطیلی ادارات و دستگاه های اجرایی استان نیز به خاطر عدم قطع گاز در بخش خانگی اجرایی شده است، گفت: نه از منظر نگاه سیاسی بلکه حتی از دید اجرایی و فنی در دو دولت یازدهم و دوازدهم هیچ اقدام شاخصی برای زیرساخت‌های برق و گاز کشور رخ نداده است.

گاز واحدهای صنفی خراسان جنوبی قطع شد/۲

گاز واحدهای صنفی خراسان جنوبی برای پایداری شبکه قطع شد

 مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: با توجه به ادامه برودت هوا و اولویت تامین گاز بخش خانگی، گاز صنایع و واحدهای صنفی غیرضروری در این استان قطع شده است.

رحمان محمودی افزود: از روز گذشته به دلیل اُفت فشار شبکه گاز و در راستای مدیریت مصرف انرژی، قطع گاز اصناف را شروع کردیم و این روند متناسب با شرایط ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه امکان استفاده از سوخت جایگزین برای صنایع وجود دارد گفت: در این شرایط بحرانی فقط گاز مورد نیاز نانوایی‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم تامین می‌شود و در صورت نیاز باید نانوایی‌های دوگانه‌سوز از سوخت دوم استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اولویت فعلی تامین گاز بخش خانگی است افزود: با این وجود موضوع قطع گاز در استان جدی است و تقاضا داریم مردم صرفه‌جویی را جدی بگیرند.

وی بیان کرد: درخواست ما از مردم این است که وسایل گرمایشی غیرضروری را خاموش کنند و دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ و حتی کمتر از آن رعایت شود تا این شرایط را پشت سر بگذاریم.

محمودی گفت: جایگاه‌های سی ان جی در استان تعطیل است و تا برقراری شرایط عادی گاز طبیعی در این جایگاه‌ها عرضه نمی‌شود.

وی اضافه کرد: شب گذشته حدود یک میلیون مترمکعب در مصرف گاز صرفه‌جویی شد اما به دلیل فراگیری و ادامه برودت هوا همچنان با افت فشار شبکه مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: این استان در انتهای شبکه گاز کشور قرار دارد و به‌صورت انشعابی و تک شاخه از شبکه سراسری گاز تغذیه می‌شود لذا شب گذشته به علت سرمای شدید، گاز تعدادی از شهرهای سرشاخه استان مانند قهستان، اسدیه، درح و حاجی‌آباد رو به قطعی رفت اما با مدیریت مصرف و صرفه‌جویی مردم، هیچ گونه قطعی گاز در استان نداشتیم.

وی ادامه داد: قطعی گاز برخی منازل روستایی به دلیل یخ‌زدگی علمک‌ها بوده که توسط ماموران امدادی شرکت گاز رفع شده است.

محمودی گفت: در حال حاضر اکثر گاز تزریقی به استان برای بخش خانگی مصرف می‌شود و با توجه به استمرار توده هوای سرد در ۲ روز آینده نیز از هم‌استانی‌ها درخواست می‌کنیم مصارف غیرضروری گاز را در منازل به حداقل و صفر برسانند تا پایداری شبکه گاز برای همه مردم به خصوص در مناطق انتهای خط حفظ شود.

 

 

 

فرماندار خوسف:
احتمال قطعی گاز در خوسف وجود دارد/۲

فرماندار خوسف گفت: تا این لحظه در شهرستان خوسف قطعی گاز نداشتیم اما احتمال قطعی گاز با توجه به برودت هوا و زمان های اوج مصرف گاز وجود دارد.

محمدعلی ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: با توجه به برودت هوا و گستردگی خدمات گازرسانی و مصرف بالای این سوخت، نیاز است که در مصرف گاز مدیریت لازم انجام شود.

فرماندار خوسف با بیان اینکه در این اوج مصرف گاز ما نگران پخت و مصرف نان بودیم که نانوایی های مختلف خوسف را مجهز به تامین سوخت جایگزین کردیم، افزود: برای تعدادی نانوایی در خوسف تامین سوخت جایگزین انجام شده است، همچنین تعداد ۱۵ گلخانه و مرغداری از مسیر مصرف گاز خارج شده اند و تعدادی هم گاز آن ها قطع خواهد شد چراکه سوخت جایگزین برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: علاو بر صرفه جویی های صورت گرفته در مساجد و سایر، سوخت مورد نیاز خانگی در ۱۴ منطقه خوسف و ۳۶ محدوده را دپو کرده‌ایم تا در مواقع بحران که دچار قطعی گاز شدیم بتوانیم از سوخت جایگزین نفت سفید استفاده کنیم.

فرماندار خوسف گفت: تاکنون قطعی گاز در شهرستان خوسف نداشته ایم، اما از این لحظه احتمال قطعی گاز وجود دارد.

ایمانی با بیان اینکه نانوایی های خوسف در حال حاضر از سوخت گاز استفاده می کنند، افزود: برای مدیریت مصرف سوخت ساعات کاری نانوایی های شهر خوسف از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۶ بعد از ظهر به مدت ۶ ساعت کاری محدود شده است، در این خصوص اطلاع رسانی لازم هم انجام شده تا مصرف انرژی کاهش شود.

وی از تامین سوخت جایگزین برای برخی نانوایی های خوسف خبر داد و افزود: جایگاه های توزیع گاز مایع خوسف مشکلی ندارند و امروز هم بررسی های لازم انجام شده و گاز امروز به خوسف حمل می شود، گاز مورد نیاز کپسول های ارگان های نظامی و انتظامی برای پخت غذا تأمین شده است.

فرماندار خوسف همچنین از تعطیلی جایگاه سی ان جی خوسف تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود که گاز روال عادی خود را پیدا کند اما در قسمت های شمال کشور و تهران اوج مصرف گاز داریم و از تمامی شهروندان تقاضا داریم که در مصرف گاز صرفه جویی شود تا در برخی نقاط کشور شاهد قطعی نباشیم.

فرماندار شهرستان بیرجند:

دمای منفی ۲۰ درجه در بیرجند/ ورود مجدد توده هوای سرد از آخر هفته/۲

دمای منفی ۲۰ درجه در بیرجند/ ورود مجدد توده هوای سرد از آخر هفته

فرماندار بیرجند با بیان اینکه دمای هوای بیرجند تا منفی ۲۰ درجه کاهش یافت، گفت: در آخر هفته جاری دوباره شاهد ورود توده هوای سردی خواهیم بود.

علی فاضلی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت مصرف گاز در این شهرستان اظهار کرد: با ورود توده هوای سرد به کشور و استان در چند روز گذشته شاهد سرمای بسیار شدیدی در شهرستان بیرجند بودیم.

وی با بیان این که دمای هوا در شهرستان بیرجند تا منفی ۲۰ درجه رسید که سبب کاهش فشار گاز شد، افزود: با برنامه ریزی مناسبی که در چند مرحله انجام شد، ابتدا گاز همه واحدهای شهرک صنعتی و بعد از آن گاز اماکن عمومی، سالن‌های ورزشی و استخرهای شنا، واحدهای تجاری و کسبه قطع شد.

فرماندار بیرجند با بیان این که همه ادارات هم دو روز در هفته گذشته و دو روز هم در هفته جاری تعطیل شدند، افزود: با توزیع سوخت جایگزین، گاز همه مرغداری‌ها و گلخانه‌های شهرستان قطع شده است.

فاضلی در باره گاز مصرفی نانوایی‌ها و استفاده از سوخت جایگزین در آنها تصریح کرد: به دلیل این که برای همه نانوایی‌ها امکان استفاده از سوخت جایگزین جز در تعداد محدودی از نانوایی‌ها نبود، نتوانستیم گاز آنها را قطع کنیم اما تعدادی مشعل تهیه شد تا با تصمیمی که در کارگروه مدیریت بحران گرفته خواهد شد در چند منطقه شهر بیرجند از سوخت جایگزین در نانوایی‌ها استفاده شود.

وی با اشاره به این که جز مصرف خانگی، گاز همه مکان‌های دیگر در این شهرستان قطع شده است، گفت: با همکاری مدیران همه دستگاهای اجرایی مربوط و اطلاع رسانی به موقعی که در این زمینه شد، پویش هم دلی باهمراهی مردم اجرا شد و توانستیم شب‌های سخت را پشت سر بگذاریم.

وی اظهار کرد: هرچند در مواردی با افت فشار در شهرستان مواجه شدیم اما با اقدام به موقع تیم‌های امدادی شرکت گاز، این مشکل در کمترین زمان رفع شد.

به گفته وی امروز وضعیت شهرستان از نظر شدت سرما نسبت به روزهای گذشته بهتر است و در روزهای آینده هوا کمی گرم خواهد شد اما در آخر هفته دوباره شاهد ورود توده هوای سردی خواهیم بود که همرا با باران و برف خواهد بود.

معاون استاندار خراسان جنوبی:

قطع گاز در برخی شهرهای خراسان جنوبی/مردم صرفه جویی کنند/۳

قطع گاز در برخی شهرهای خراسان جنوبی/مردم صرفه جویی کنند

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: در شهرهای بشرویه، طبس، زیرکوه، سربیشه، نهبندان و درمیان با افت شدید فشار گاز رو به رو هستیم به این معنا که در بخش هایی از این شهرها قطعی گاز داریم.

علیرضا عباس زاده  اظهار کرد: در کشور با استمرار یک موج سرمای شدید مواجه هستیم که خراسان جنوبی نیز از این امر مستثنی نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در کارگروه استانی مدیریت مصرف انرژی و مدیریت بحران تمهیداتی برای عبور از این شرایط اندیشیده‌اند، بیان کرد: در حال حاضر بیشتر شهرهای خراسان جنوبی با افت شدید فشار رو به رو است.

عباس زاده افزود: ما در شهرهای بشرویه، طبس، زیرکوه، سربیشه، نهبندان و درمیان با افت شدید فشار گاز رو به رو شده‌اند به این معنا که در بخش‌هایی از این شهرستان‌ها قطعی گاز داریم.

وی گفت: اگر صرفه‌جویی در مصرف انرژی نداشته باشیم و به شبکه، انتقال گاز تزریق نشود در ساعات آتی با شرایط سخت‌تری رو به رو خواهیم شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استان ما در انتهای خط انتقال گاز قرار دارد، بیان کرد: خراسان شمالی، خراسان جنوبی و رضوی از یک شبکه مشترک گاز رسانی استفاده می‌کنند و هر سه با بحران رو به رو هستند.

عباس زاده افزود: مهمترین اقدامی که شهروندان در حال حاضر می‌توانند انجام دهند، صرفه‌جویی هر چه بیشتر در مصرف گاز، استفاده از پوشش گرم در منزل، گرم کردن یک اتاق در خانه و … است.

وی اظهار کرد: برای مناطقی که امکان گازرسانی به خاطر افت فشار وجود ندارد و یا با قطعی گاز رو به رو هستیم، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان جنوبی تمهیداتی برای تأمین نفت سفید به عنوان سوخت جایگزین در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: تمهیدات ویژه‌ای برای تأمین سوخت نانوانی‌های سطح شهرها در نظر گرفته شده است.

عباس زاده با بیان اینکه روستا به روستا پیگیری می‌کنیم که هم استانی‌ها با مشکل رو به رو نشود، ادامه داد: در صورتی که قطعی گاز در خراسان جنوبی گسترده‌تر شود، خدمات رسانی به نحوی خواهد بود که مردم کمترین آسیب را ببینند.

وی یادآور شد: مردم می‌توانند نقطه نظرات، شکایات و …خود را با شماره ۱۹۲ شرکت ملی گاز خراسان جنوبی اعلام کنند.

خراسان جنوبی فردا تعطیل شد/۲

سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی در خراسان جنوبی از تعطیلی ادارات، دستگاه‌های اجرایی و بانک های این استان فردا دوشنبه ۲۶ دی خبر داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و سخنگوی ستاد مدیریت مصرفتمدید تعطیلی ادارات،دستگاه‌های اجرایی، بانک ها و مراکز آموزشی خراسان جنوبی انرژی، گفت : به منظور رفاه حال عموم مردم و همچنین رعایت اصل صرفه‌جویی در مصرف انرژی، تعطیلی ادارات، دستگاه‌های اجرایی، سازمان ها، نهادها، بانک ها ، فردا ۲۶ دی ماه تمدید شد.

عباس زاده افزود: مراکز درمانی و بهداشتی، امدادی و عملیاتی و خدمات رسان از این قاعده مستثنی است.

وی گفت : برای حفظ سلامتی دانش آموزان بر اثر برودت هوا و صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی به منظور برخورداری تمامی مردم از نعمت گاز، تمامی خدمات آموزشی و پرورشی مدارس، مراکز پیش دبستانی از فردا دوشنبه ۲۶ دی تاپایان هفته جاری به صورت غیر حضوری و از طریق شبکه شاد ارائه می‌شود.

 تمامی امتحانات داخلی مدارس متوسطه اول و دوم استان نیز  در این هفته لغو می‌شود و امتحانات نهایی طبق برنامه اعلام شده‌ی قبلی برگزار می شود. 

سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی در خراسان جنوبی گفت: با توجه به تداوم موج سرما و به منظور امکان تامین گاز بویژه در بخش خانگی، از همه مردم و مشترکان می‌خواهیم که تمام همت خود را برای صرفه جویی در مصرف گاز به کار گیرند.

وی با تأکید بر این که این تصمیمات و توصیه‌ها صرفاً برای حفظ سلامت و رفاه هم استانی‌ها اتخاذ می‌شود، گفت: همراهی و همکاری مردم تحقق بهتر تصمیمات و برنامه‌ها را به همراه دارد.

 

 

 

پرداخت ۲۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان/۲-۳

۲۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان زیر پوشش این نهاد در خراسان جنوبی پرداخت شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی درپرداخت ۲۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان گفتگو با خبرنگار صدا وسیمای استان گفت: از ۴۱۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال تبصره ۱۶ امسال، تاکنون ۲۵۲ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است.

علی اکبر نخعی افزود: تعهد اشتغال این نهاد حمایتی برای امسال هشت هزار و ۱۹۲ فرصت شغلی است که تاکنون با ایجاد چهار هزار و ۹۱۰ فرصت شغلی، معادل ۶۱ درصد برنامه محقق شده است.

وی  گفت: به دلیل کمبود منابع مالی بانک‌ها تاکنون نتوانستیم همه این منابع را جذب کنیم و در صورت عمل بانک‌ها به تعهداتشان امیدواریم بتوانیم تا پایان سال همه تعهدات اشتغال را محقق کنیم.

 

 

 

 

به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س)

غافلگیری سربازان در مرکز آموزشی ۰۴بیرجند/۲-۳

جمعی از مادران با حضور در مرکز آموزشی ۰۴بیرجند، با فرزندان سرباز خود دیدار کردند.

این دیدار غیر منتظره به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) صورت گرفت.غافلگیری سربازان در پادگان ۰۴بیرجند

در این دیدار سربازان با اهدای شاخه گل به استقبال مادران خود رفتند و همچنین مادران از محل خدمت فرزند سربازشان  بازدید کردند.

در پایان از مادران توسط فرمانده مرکز آموزشی ۰۴ امام رضا نزاجا  و رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزشی ۰۴ امام رضا نزاجا تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

 

پرداخت ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های دانش بنیان خراسان جنوبی/۳-۲

۳۰ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه‌های مختلف به طرح‌های دانش بنیان خراسان جنوبی پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، کارشناس اشتغال سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) گفت: کمک بهپرداخت ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های دانش بنیان خراسان جنوبی تجاری سازی محصولات دانش بنیان، هدایت شرکت‌های دانش بنیان به نیاز‌ها و نیازمندی‌های استان در حوزه‌های مختلف به ویژه محصولات استراتژیک، تجهیزات، ادوات، فرآورده‌ها و طرح‌های مبتکرانه حوزه اشتغال، آب و… حمایت می‌کند.
حسینی با اشاره به حمایت بسیج سازندگی از شرکت‌های دانش بنیان براساس تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ افزود: بسیج سازندگی به معرفی نهاد‌های علمی پژوهشی و دانشگاه‌ها ضمن ارائه مشاوره درحوزه تجاری سازی بستر تامین مالی و چگونگی فاز بندی شیوه‌های تامین مالی و استفاده از تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ را فراهم می‌آورد.
وی به ارتباط نزدیک با شرکت‌ها و مجموعه‌های فناور در مجموعه‌های بسیج علمی پژوهشی سپاه انصارالرضای استان اشاره کرد و گفت: ارتباط با کارخانه فناوری دانشگاه بیرجند، مرکز رشد دانشگاه آزاد، پارک علم و فناوری استان و مراکز رشد شهرستانی، معاونت پژوهشی دانشگاه صنعتی بیرجند، جهاد دانشگاهی و… برقرار شده است.
به گفته حسینی تا کنون مبلغی بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در حوزه‌های مختلف به طرح‌های دانش بنیان ارائه شده است، بیان داشت: بسیج سازندگی با برگزاری نمایشگاه‌های اقتصاد به توان مردم در سطوح ملی، استانی و شهرستانی بستر تجاری سازی محصولات دانش بنیان و فناور را فراهم می‌آورد.

 

 

 

توزیع ۱۰۰ هزار لیتر نفت سفید در خراسان جنوبی/۲-۳

حدود ۱۰۰ هزار لیتر نفت سفید در نقاطی از استان که قطعی گاز داشته و یا احتمال قطعی گاز بوده توزیع شده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان گفت: به هر خانوار ۲۰ لیترتوزیع ۱۰۰ هزار لیتر نفت سفید در خراسان جنوبی سوخت داده شده است.
عابددانی افزود: تا زمانی که بحران وجود داشته باشد این روند ادامه خواهد داشت و تا شبکه گاز به پایداری کامل نرسد تحویل سوخت فوق العاده ادامه خواهد داشت.
وی گفت: ذخیره سازی مناسب انجام شده و ۸۰ درصد مخازن پر است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

 

 

 

 

 

 

غیرحضوری شدن فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس خراسان جنوبی/۳-۲

فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس خراسان جنوبی تاپایان هفته غیر حضوری شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از غیر حضوری شدن تمامی فعالیت‌هایغیرحضوری شدن فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس خراسان جنوبی آموزشی، پرورشی و تربیتی مدارس استان از فردا دوشنبه بیست و ششم دی ماه جاری تا پایان هفته خبر داد.
موسوی نژاد، صبح امروز در نشست شورای معاونان این اداره کل گفت: برای حفظ سلامتی دانش آموزان بر اثر برودت هوا و صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی به منظور برخورداری تمامی مردم از نعمت گاز، تمامی خدمات آموزشی و پرورشی مدارس، مراکز پیش دبستانی از فردا دوشنبه ۲۶ دی تاپایان هفته جاری به صورت غیر حضوری و از طریق شبکه شاد ارائه می‌شود.
وی با بیان این مطلب که تمامی امتحانات داخلی مدارس متوسطه اول و دوم استان در این هفته لغو می‌شود،افزود: امتحانات نهایی طبق برنامه اعلام شده‌ی قبلی برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

توزیع ۱۰۰ هزار لیتر نفت سفید در خراسان جنوبی/۲-۳

حدود ۱۰۰ هزار لیتر نفت سفید در نقاطی از استان که قطعی گاز داشته و یا احتمال قطعی گاز بوده توزیع شده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان گفت: به هر خانوار ۲۰ لیترتوزیع ۱۰۰ هزار لیتر نفت سفید در خراسان جنوبی سوخت داده شده است.
عابددانی افزود: تا زمانی که بحران وجود داشته باشد این روند ادامه خواهد داشت و تا شبکه گاز به پایداری کامل نرسد تحویل سوخت فوق العاده ادامه خواهد داشت.
وی گفت: ذخیره سازی مناسب انجام شده و ۸۰ درصد مخازن پر است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

۱۴ زن زندانی در خراسان جنوبی آزاد شدند/۲-۳

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ۱۴ زن زندانی در این استان آزاد شدند.

به گزارش مزایده امروز حجت‌الاسلام علی نسائی زهان از بهره‌مندی تمامی زندانیان زن استان واجد شرایط از ارفاقات قانونی و مرخصی پایان حبس و آزادی ۱۴ نفر از آنان به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) خبر داد.

وی افزود: حضور گسترده مقامات قضایی استان در زندان‌ها برای رسیدگی به مسائل زندانیان زن انجام شد و این روند اعطای مرخصی و آزادی زندانیان تا پایان دی ماه ادامه دارد.

دادستان بیرجند اظهار داشت: گزارش مربوطه متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی اواسط دی ماه از برنامه دیدار قضات با زندانیان سراسر استان به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی خبر داده بود.

همچنین با دستور رئیس قوه قضاییه مقرر شد در هر استان به عدد عمر با برکت سردار سلیمانی، حداقل ۶۳ زندانی واجد شرایط از نعمت آزادی بهره‌مند شوند که این عدد در خراسان جنوبی ۸۷ نفر بود.

 

 

تامین گاز در غرب خراسان جنوبی شرایط سختی دارد/۴

تامین گاز در غرب خراسان جنوبی شرایط سختی دارد

 مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: امشب در خط اصلی انتقال گاز مشکلی نیست اما در خط انتقال سمت غرب استان شرایط سختی داریم.

رحمان محمودی شامگاه یکشنبه در نشست مشترک ستاد مدیریت بحران و ستاد مدیریت مصرف انرژی استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی و با حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران برگزار شد، افت فشار را از مهمترین مشکلات فعلی در ارتباط با مشترکان گاز عنوان کرد و گفت: با توجه به افت شدید فشار، وضعیت تامین گاز در شهرستان‌های طبس و سرایان بحرانی است.

وی افزود: در شهرستان بشرویه و روستاهای خانیک، مجد، یگی، نیکو با ۱۵۰ مشترک گاز وصل است اما در خداآفرین، سرند و جوزردان با ۶۴ مشترک فشار افت بیشتری داشته و فعلا امکان وصل گاز نیست.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار داشت: اکنون فشار گاز در ورودی استان و منطقه “خضری دشت بیاض” ۱۷۸ پی اس آی، بیرجند ۱۳۴، طبس ۵۹، بشرویه، فردوس، سرایان ۵۰، نهبندان ۸۶ و قهستان ۸۲ پی اس آی است.

او گفت: در شهرستان طبس به صورت پراکنده قطعی گاز گزارش شده لذا در صورتی که شهروندان با ۱۹۴ تماس بگیرند نیروهای امدادی شرکت گاز مراجعه کرده و گاز را وصل می‌کنند.

محمودی افزود: ۱۰ گروه ۲ نفره امدادی از استان یزد با همه تجهیزات به خراسان جنوبی اعزام شده‌اند که در شهرستان‌های فردوس، بشرویه، سرایان و طبس مشکلات فنی قطع گاز را پوشش می‌دهند.

وی گفت: ۴۰ نفر از نیروهای بسیج هم در زمینه امداد گاز آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند اما در حال حاضر اولویت استفاده از نیروهای تخصصی شرکت گاز استان و استان‌های معین است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی بر لزوم ادامه صرفه‌جویی در مصرف گاز تاکید و تصریح کرد: به هیچ وجه حق بستن شبکه گاز را نداریم لذا اگر قطع گاز در جایی رخ می‌دهد به خاطر افت فشار بوده و امکان اینکه از قبل اطلاع‌رسانی انجام شود، نیست.

مشکلی در تامین نان وجود ندارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: درخصوص تامین نان مشکلی در استان وجود ندارد، مشعل و سوخت جایگزن نانوایی‌ها رصد شده و آمادگی لازم در این زمینه وجود دارد.

مهدی جعفری با اشاره به رصد و بازرسی حضوری همه نانوایی‌ها اظهار داشت: در تامین آرد هم مشکلی نداریم.

وی افزود: گلخانه‌های استان از روز گذشته سوخت دوم استفاده می‌کنند اما سرمازدگی گلخانه‌ها به خصوص در شهرستان قاینات را شاهد بودیم که به خاطر خاموش کردن یک مشعل دچار این مشکل شده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: فقط مجتمع گلخانه خوسف در استان به خاطر نداشتن مشعل، مشکل تامین سوخت دارد، مرغداری‌ها نیز از مدار مصرف گاز خارج شده و به سمت سوخت جایگزین حرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به مشکل سوخت خانه‌های کارگری اظهار داشت: فرمانداران باید درخواست سوخت جایگزین از مدیریت بحران داشته باشند که بتوان توزیع کرد.

اصناف تا ساعت ۲۰ مجاز به فعالیت هستند

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز گفت: گاز واحدهای صنعتی و اصناف غیرضروری قطع شده و زمان فعالیت صنوف به ساعت ۲۰ کاهش پیدا کرده است.

حامد حسن‌نژاد افزود: کمبود بخاری برقی در استان داریم و میزان موجود هم با قیمت‌های چند برابری فروخته می‌شود.

همچنین مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: روز گذشته با همکاری برخی صنایع شاهد کاهش ۳۲ درصد مصرف برق در استان بودیم.

مهدی دادگر افزود: مدیریت برق شهرک‌های صنعتی از طریق مذاکره پیش می‌رود که شهرستان طبس در این خصوص ۶۰ درصد کاهش مصرف را اعمال کرد.

وی عنوان کرد: امروز مصرف برق در شهرک صنعتی نهبندان ۹۳ درصد، فاز یک بیرجند ۳۲ درصد و سربیشه صفر درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: رفتار با مشترکان همراه در وصول مطالبات متفاوت است اما صنایع درخواست مراعات در مراجعات مالیات و بیمه دارند.

وی افزود: مصرف استان ساعت ۲۰ و ۵۰ دقیقه امروز ۲۰۳ مگاوات، روز گذشته همین ساعت ۲۱۳ مگاوات بوده و هفته گذشته ۲۳۴ مگاوات بوده است.

۲۹۰ هزار لیتر نفت سفید در خراسان جنوبی توزیع شد

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی هم گفت: از روز چهارشنبه هفته گذشته فرآورده‌های نفتی در استان توزیع و تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر نفت سفید در شهرستان‌ها توزیع شده که ۲۹۰ هزار لیتر از این میزان بین مردم توزیع شده است.

محمدرضا عابدانی تاکید کرد: این توزیع مشروط به قطع گاز و با هماهنگی فرمانداران انجام می‌شود و ۱۵۷ کیلوگرم گاز مایع در تاسیسات توزیع شده است.

وی بیان کرد: چند روز است جایگاه‌های سی ان جی استان غیرفعال هستند لذا ۲۳ درصد مصرف بنزین افزایش یافته که تامین شده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی ادامه داد: مشکلی در ذخایر سوخت استان نداریم ولی فرمانداران باید درخواست‌ها را ثبت کنند که ارسال سوخت تداوم داشته باشد.

وی گفت: نزدیک به ۱۶۰ شعبه توزیع نفت سفید در سطح استان داریم که در شهر بیرجند سه فروشندگی فعال است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: از ظهر گذشته عملیات اطلاع‌رسانی ویژه آغاز شد و توصیه‌های لازم برای لزوم صرفه‌جویی در مصرف گاز انجام می‌شود.

علیرضا آینه‌دار افزود: در همه برنامه‌ها به موضوع مدیریت مصرف انرژی و صرفه‌جویی پرداخته و تلاش شده که نگاه شبکه‌های سراسری هم معطوف به خراسان جنوبی شود.

وی گفت: هیچ محدودیتی به لحاظ اطلاع‌رسانی نداریم و حتی ارتباط با نمایندگان استان در مجلس هم برقرار می‌شود.

با ورود موج سرما به کشور و استان طی روزهای اخیر دمای هوا تا ۲۰ درجه زیر صفر هم در خراسان جنوبی کاهش یافت.

بنا به تصمیم ستاد مدیریت مصرف انرژی استان و با توجه به افت شدید دما تمامی ادارات، دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی خراسان جنوبی در روزهای ۲۱ و ۲۲ و سپس ۲۴ و ۲۵ دی ماه تعطیل شد.

با توجه به ادامه برودت هوا، با پیشنهاد شرکت گاز استان، تصویب کارگروه استانی مدیریت مصرف انرژی و موافقت استاندار خراسان جنوبی، تعطیلی ادارات و مراکز آموزشی استان برای فردا دوشنبه ۲۶ دی ماه نیز تمدید شد.

 

 

 

۱۲۵ گروه جهادی در روزهای سرد خراسان جنوبی فعال شدند/۴

۱۲۵ گروه جهادی در روزهای سرد خراسان جنوبی فعال شدند

 مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: با توجه به‌ برودت هوا و افت شدید فشار گاز، ۱۲۵ گروه جهادی استان در حال خدمات‌رسانی به مردم مناطق مختلف خراسان جنوبی هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی هنری افزود: با احتمال قطعی گاز در سطح استان از هفته گذشته به گروه‌های جهادی اطلاع‌رسانی شد و بیش از ۱۲۵ گروه جهادی برای خدمت‌رسانی به هموطنان سازماندهی شده و آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

وی گفت: آموزش مردم در مساجد و ترویج کاهش مصرف خانگی گاز، اطلاع‌رسانی به عموم مردم برای آمادگی قطع گاز و پیش‌بینی وسایل گرمایشی جایگزین، هماهنگی با ستاد مدیریت بحران شهرستان‌ها و شرکت گاز برای کمک به مردم در صورت نیاز، آمادگی گروه‌ها برای توزیع نفت از طریق جایگاه‌های روستاها، جمع‌آوری بخاری‌های نفتی و برقی، تعمیر و بازسازی آنها و آمادگی برای توزیع از جمله اقدامات جهادگران در این مدت است.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصاالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: از روز گذشته با توجه قطع موردی گاز در برخی روستاهای شهرستان بشرویه قرارگاه جهادی امام رضا (ع) بشرویه پای کار آمد و با فعالیت ۲۴ ساعت تعداد ۱۱۰ عدد کرسی برقی را ساخته و در بین مردم توزیع کرده‌اند.

وی افزود: همچنین تعداد ۶۰ بخاری نفتی قدیمی از آموزش پرورش دریافت شده که توسط جهادگران بشرویه تعمیرات آنها در حال انجام است تا بین مردم توزیع شود.

هنری اظهار داشت: با کمک گروه‌های جهادی فردوس نیز بیش از ۱۰۰ چراغ و بخاری نفتی برای شرایط بحران جمع‌آوری شد همچنین فراخوان و شناسایی خواهران توانمند در زمینه پخت نان هیزمی در این شهرستان انجام شده است.

وی عنوان کرد: قرارگاه جهادی در همه شهرستان‌ها فعال شده و با آگاه‌سازی مردم، رصد کامل ‌روستاها و مناطق مختلف شهرستان با هماهنگی مدیریت بحران آماده خدمت‌رسانی است.

با ورود موج سرما به کشور و استان طی روزهای اخیر دمای هوا تا ۲۰ درجه زیر صفر هم در خراسان جنوبی کاهش یافت که اُفت فشار گاز را در پی داشت.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*