اخبار سیاسی/بستر قانونی برای اعتراضات را فراهم کنیم/مشاور احمدی نژاد محکوم شد/بورس قرمز شد/

مشاور احمدی نژاد محکوم شد

علی اکبر جوانفکر، مشاور احمدی‌نژاد و محمدرضا سرودلیر، مدیر مسئول سایت دولت بهار با شکایت عباس امیری‌فر به جزای نقدی محکوم شدند. رای محکومیت به تازگی در دادگاه تجدید نظر تایید شده است. اتهام متهمان توهین به آقای امیری‌فر است.عباس امیری فر، مشاور نهاد و نزدیک‌ترین روحانی به احمدی نژاد در دوره‌ی ریاست جمهوری بود؛ اما از سال ۱۳۹۵ با احمدی نژاد به اختلاف رسیدند. جوانفکر ششم اسفندماه ۱۴۰۰ در توییتی که در کانال دولت بهار بازنشر شده، نوشته بود: «عباس امیری فر که این روزها به آلت دست معاندان داخلی و خارجی تبدیل شده است تا از زبان او به دکتر احمدی نژاد توهین کنند یا نسبت‌های دروغ بدهند، هیچ گاه در دولت قبل به رئیس جمهور وقت مرتبط یا منصوب ایشان نبوده و به دلیل برخی تخلفات و زیاده خواهی ها از نهاد ریاست جمهوری اخراج شده است.»

 

 

 

 

بستر قانونی برای اعتراضات را فراهم کنیم

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس خواستار فراهم کردن بستر قانونی مناسب برای شنیده شدن اعتراضات مردمی و کوتاه کردن دست بدخواهان ملت شد.

                                                   بستر قانونی برای اعتراضات را فراهم کنیم                                        

به گزارش  ایسنا، محمود عباس زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: مگر نه این است که اهم فعالیت‌های مجلس باید ناظر بر مهمترین مسائل کشور باشد؟ اخیرا شاهد تحرکات دشمن و توطئه‌های آنها برای ایجاد امواجی در داخل و به زعم خود ماهی گیری از این امواج بودیم. همواره در پاسخ به این تحرک‌ها تاکید می‌شود که باید خط بین اعتراض با اغتشاش پررنگ شود تا بدخواهان ملت نتوانند از اعتراضات آنها سواستفاده کنند.

وی ادامه داد: اما سوال این است که مسیر قانونی برای هموار کردن مسیر اعتراضات و کوتاه کردن دست دشمنان کجاست؟ بنده به عنوان فردی که شش سال دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بودم تاکید دارم که در دولت‌های گذشته آئین‌نامه‌ای برای تحقق اصل قانون اساسی برای به رسمیت شناختن این اعتراضات نوشته شد که دارای ضعف و ابهاماتی بود سپس در دولت آقای روحانی نیز آئین‌نامه‌ای ابلاغ شد که ابهامات را بیشتر کرد. ما امروز وظیفه داریم در مسیر رفع ابهام و فراهم کردم بستر قانونی برای اعتراضات گام برداریم.

 

 

بایدن: به دنبال درگیری با چین نیستیم

رییس جمهور آمریکا تاکید کرد: کشورش به دنبال درگیری با چین نیست.

 بایدن: به دنبال درگیری با چین نیستیم

به گزارش رویترز، جو بایدن امروز یکشنبه به رهبران آسیایی گفت که خطوط ارتباطی ایالات متحده با چین برای جلوگیری از درگیری باز خواهد ماند.

بایدن در سخنرانی خود در اجلاس شرق آسیا در کامبوج گفت: ایالات متحده با چین رقابت خواهد کرد و در مورد سابقه حقوق بشر این کشور صحبت خواهد کرد، اما بر اهمیت صلح در تنگه تایوان و تضمین آزادی دریانوردی در دریای چین جنوبی تاکید می‌کند.

چین و آمریکا در موارد متعددی از جمله تایوان، مسلمانان اویغور، هنگ کنگ و تجارت اختلاف دارند.

بایدن تاکید کرده رقابت با چین هیچگاه به سمت درگیری منحرف نخواهد شد.

 

 

دموکرات ها سنا را بردند

بر اساس آخرین نتایج انتخابات سنای آمریکا، نمایندگان حزب دموکرات موفق به کسب ۵۰ کرسی مجلس سنای آمریکا شدند و در نتیجه اکثریت خود را در این مجلس حفظ کردند.

به گزارش شفقنا، در حال حاضر و بر اساس نتایج انتخابات میان دوره ای آمریکا، جمهوری خواهان ۴۹ کرسی و دموکرات ها ۵۰ کرسی را کسب کرده اند. طبق قوانین داخلی آمریکا، اگر تعداد کرسی ها ۵۰ در برابر ۵۰ شود، اکثریت با حزبی است که معاون رئیس جمهور از آن حزب است. چرا که معاون رئیس جمهور، ریاست سنا را بر عهده خواهد داشت و در شرایط برابر حق رای او به عنوان رای تعیین کننده اکثریت محسوب خواهد شد.

بر این اساس نتیجه انتخابات ایالت جورجیا تاثیری در حفظ اکثریت دموکرات ها در مجلس سنا نخواهد داشت و از هم اکنون آنان برنده مجلس سنا محسوب می شوند.

 

 

شاخ‌وشانه کشیدن رئیس تایوان برای چین

 شاخ‌وشانه کشیدن رئیس تایوان برای چین  علی‌رغم هشدارهای مکرر چین به مقامات تایپه درخصوص اظهارات و تمایلات جدایی‌طلبانه، «تسای اینگ‌ون» رئیس تایوان بار دیگر اینگونه مواضع را تکرار کرد.

تسای شامگاه شنبه با بیان اینکه وجود داشتن کشور مستقلی به این نام برای هیچ کسی تهدید نیست، گفت این جزیره فقط به تایوانی‌ها تعلق دارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، او طی سخنرانی انتخاباتی در جمع هوادارانش که برای شرکت در انتخابات محلی ۲۶ نوامبر آماده می‌شوند، تاکید کرد این انتخابات فراتر از برگزیدن شهرداران و مشاوران در امور داخلی است.

رئیس تایوان با بیان اینکه تسلیم پیشنهاد چین درخصوص «یک کشور، دو حکومت» در ازای خودمختاری تحت حاکمیت پکن نشده، اظهار داشت که در زمان ریاست او کشورهای بیشتری امنیت و دموکراسی در تایوان را برای امنیت منطقه لازم دانسته‌اند.

تسای در این‌باره توضیح داد:‌ «می‌خواهم به همه بگویم که موجودیت تایوان و اصرار مردم تایوانی برای آزادی و دموکراسی، تهدیدی برای هیچکسی نیست. من به‌عنوان رئیس‌جمهور، تمام تلاش خود را انجام می‌دهم تا تایوان برای مردم تایوان باقی بماند».

 

 

 

 

بورس قرمز شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۶۹۳۷ واحد همراه شد.

 بورس قرمز شد

به گزارش فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به کاهش قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش ۶۹۳۸ واحد به رقم یک میلیون و ۴۱۹ هزار و ۱۵۷ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن امروز با ۸۰ واحد کاهش به رقم ۴۰۱ هزار و ۸۲۶ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۲۵۲ هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز بیش از ۷.۵ میلیون سهام، ‌حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۸۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۳۷۷۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز شدند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۴۹ صدم درصد کاهش یافتند، همچنین این دو شاخص با معیار هم‌وزن به اندازه ۲ صدم درصد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور ۵۲ صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس ۶۹ صدم درصد افت کرد، و شاخص بازار دوم بورس ۲۴ صدم درصد کاهش یافت.

امروز نماد پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر افزایشی بر شاخص کل بورس را داشته و نمادهای فولاد مبارکه،‌ملی مس، شستا، گل گهر، پالایش نفت بندرعباس و پتروشیمی پردیس به ترتیب بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را داشتند.

 

 

شرکت‌های غربی در حال بازگشت به روسیه هستند

گزارش های متعدد حاکی از آن است که بسیاری از شرکت های غربی در حال بازگشت به بازار روسیه پس از دوره ای از تحریم ها هستند.

 شرکت‌های غربی در حال بازگشت به روسیه هستند به گزارش اسپوتنیک، شرکت سوئدی پست نورد(Postnord ) خدمات کامل پستی را به روسیه و بلاروس از سر می‌گیرد.

در اواخر ماه مارس، این شرکت ارسال و پذیرش مرسولات پستی به روسیه و بلاروس را به دلیل تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه این دو کشور در واکنش به جنگ در اوکراین متوقف کرده بود.

سفارت روسیه در استکهلم نیز روز شنبه اعلام کرد که خدمات شرکت پست سوئدی «پست نورد» از طریق فعال شدن دوباره جریان پستی به روسیه و بلاروس از سر گرفته شده است.

سفارت روسیه در توئیتر نوشت: «پست نورد خدمات کامل پستی را به روسیه و بلاروس انجام می‌دهد.»

پست نورد شرکت ارائه دهنده خدمات پستی است که در سال ۲۰۰۹ توسط دولت‌های دانمارک و سوئد از طریق ادغام دو شرکت پستی دانمارکی و سوئدی ( Post Danmark A/S و Posten AB ) تأسیس شد. سوئد مالک ۶۰ درصد این شرکت است، اگرچه این شرکت می‌گوید قدرت رأی به طور مساوی بین دو کشور تقسیم شده است.

همزمان برخی گزارش‌ها از بازگشت شرکت کره‌ای سامسونگ به بازار روسیه در سال جاری و شش ماه پس از تعلیق ارسال‌ها پس از جنگ اوکراین خبر می‌دهند. بر اساس داده‌های معتبر، شرکت سامسونگ ۳۰ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند روسیه را در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ تأمین کرده است.

هفته گذشته نیز نشریه بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا به صورت محرمانه از برخی بانک‌های اصلی این کشور، از جمله « JPMorgan و Citigroup» خواسته‌اند از همکاری با «شرکت‌های راهبردی خاص روسیه» خودداری نکنند تا تأثیرات نامطلوب تحریم‌ها کاهش یابد.

 

 

 

 

 

فعال اصولگرا: در شرایط عصبانی بودن جامعه، نمی‌شود رفراندوم برگزار کرد

آشتیانی گفت: در حالتی که مردم عصبانی هستند، نمی‌شود رفراندوم گذاشت. برخی از بحث رفراندوم سوءاستفاده می‌کنند و بخشی از جامعه هم عصبی هستند و نمی‌شود رفراندوم گذاشت. چرا برای هر موضوعی رفراندوم بگذاریم؟امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این که با توجه به آنکه مردم مطالباتی درباره موضوعات مختلف دارند، تحلیل شما از اعتراضات امروز مردم چیست، گفت: این اعتراضات خلط موضوع شده و به اغتشاش تغییر یافت. در این اغتشاش، آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و اروپایی‌ها همه حیثیت و اعتبارشان را به میدان آوردند. در حقیقت به دنبال کودتای رسانه‌ای در دنیا بودند اما چیزی از این حرکت بیرون نیامد.

 

 

 

واکنش رعنا رحیم پور به حواشی صوت لو رفته‌اش: خداحافظ ایران!

رعنا رحیم پور مجری بی بی سی به افشای فایل صوتی‌اش در صفحه اجتماعی واکنش نشان داد. رعنا رحیم پور، مجری بی‌بی‌سی فارسی در این فایل به نحو بی‌پرده‌ای از هدف تکه تکه و تجزیه کردن ایران خبر می‌دهد و تاکید می‌کند هدف تجزیه است! وی مشخصاً خبر می‌دهد که در رسانه سعودی ایران اینترنشنال ابلاغ شده که فقط با رهبران احزاب تجزیه طلب گفت‌وگو و به آنها تریبون داده شود! رحیم پور هرچند از انتشار فایل مکالمه شخصی خود گله دارد، محتوای آن را رد نکرده است.

 

 

 

علیرضابیگی: بیانیه اخیر نمایندگان را قبول نداشتم و امضا نکردم

نماینده مردم تبریز در مجلس درباره علت عدم امضای بیانیه اخیر نمایندگان و در پاسخ به اینکه چرا قضاوت‌های متن بیانیه را قبول نداشته است، می‌گوید: اینکه کسانی که به عنوان اعتراض مطالبات خودشان را مطرح می‌کنند، به اسرائیل و سناریوی امریکا نسبت دهیم و دشمنان کشور را آنقدر قوی نشان دهیم که چنین قابلیتی داشته باشند که چنین جریانی در کشور ایجاد کنند، نمی‌پذیرفتم؛ ضمن اینکه معتقدم اگر کسی مرتکب خلافی شده باشد، دستگاه قضا باید خودش رسیدگی کند و ما نباید در این امر دخالت کنیم. احمدعلیرضا بیگی ضمن اعلام اینکه جزو امضاکنندگان بیانیه ۲۲۷ نماینده مجلس نیست، بیان کرد: «برای من این بیانیه را آوردند تا امضا کنم؛ اما قضاوت‌هایی که در آن صورت گرفته بود، قبول نداشتم و امضا نکردم.»

علیرضابیگی با اشاره به اینکه موضوع مخالفت یا عدم مخالفت با اعدام معترضان نیست، ادامه داد: «دادن چنین نقشی که امریکا و اسرائیل چنین قدرتی در کشور ما داشته باشند، اساسا اشتباه است.

 

 

 

 پیام دو عضو تحریریه «ایران‌اینترنشنال» به وزارت اطلاعات ایران برای همکاری و بازگشت به تهران

دو عضو شبکه ایران‌اینترنشنال در پیام‌های جداگانه که با واسطه به دستگاه امنیتی ایران ارسال کرده‌اند، خواستار مساعدت وزارت اطلاعات ایران برای بازگشت به ایران شدند. موسسه راهبردی دیده‌بان با اشاره به اظهارات صریح وزیر اطلاعات مبنی بر تروریستی بودن شبکه ایران‌اینترنشنال و همچنین افشای فایل صوتی از یک خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی درباره برنامه این شبکه سعودی، از درخواست برخی کارکنان این شبکه برای پایان فعالیتشان خبر داد.

این موسسه همچنین اعلام کرد: دو عضو این شبکه در پیام‌هایی که با واسطه به دستگاه امنیتی ایران ارسال کرده‌اند، خواستار کمک از وزارت اطلاعات ایران برای بازگرداندن آنها به کشور شده‌ و گفته‌اند، آنها با هدف مقابله با تمامیت ارضی ایران به ایران‌اینترنشنال نرفته‌ بودند؛ اما امروز با شفاف شدن اوضاع خواستار بازگشت به کشورشان هستند. همچنین یک منبع دیگر در ایران اینترنشنال گفته است که با شکست پروژه ضدامنیتی علیه ایران، برخی از کارکنان این شبکه به دنبال راهی برای خروج از آن بوده و حتی برخی از آنها خواستار ادامه فعالیت در بی‌بی‌سی فارسی هستند.

 

 

 

پیشنهاد رییس سازمان بورس؛ یک تا دو متر خانه بخرید

عشقی رییس سازمان بورس در مراسم رونمایی از نخستین صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات  گفت: فردی که به دنبال سرمایه گذاری در بازار مسکن است باید دارای پول درشت باشد؛ اما با این صندوق امکان سرمایه گذاری با پول‌های اندک وجود دارد. با توجه به افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن، کسی که بخواهد در این بازار سرمایه گذاری کند احتیاج به سرمایه هنگفت دارد؛ اما در صندوق سرمایه گذاری املاک، سرمایه‌گذار با هر مبلغی می‌تواند در این بازار سرمایه‌گذاری کرده و از سود این بازار بهره ببرد. همچنین می‌تواند به‌ مرور سرمایه خود را افزایش دهد. عشقی خاطرنشان کرد: از طریق فروش متری مسکن، شخصی که نمی‌تواند یک ملک ۸۰ متری را خریداری کند، با اندک سرمایه خود بتواند یک تا دو متر یا متراژ کمتر خریداری کند. رییس سازمان بورس ادامه داد: تلاش ما این است با راه‌اندازی نخستین صندوق که معاملات ثانویه آن امروز انجام می‌شود، قادر به شروع این مسیر به صورت پر قدرت باشیم.

 

 

 

عطاءالله مهاجرانی: جوانان ببینند چه گرگ‌هایی در کمین ایران نشسته‌اند

جوانان ما به ویژه دانشجویان ببینند که چه گرگ‌هایی در کمین ایران قوی و وحدت سرزمینی و ملی ما نشسته‌اند. چنان که درصدد تجزیه سوریه و عراق هم بودند و ناکام ماندند.امریکایی‌ها و اسراییلی‌ها نتوانستند خویشتنداری کنند و آشکارا از تجزیه ایران و تغییر نظام جمهوری اسلامی سخن نگویند. وقتی ژوزف بایدن که هوش و حواس و حال و روز درستی ندارد، گفت: «امریکا ایران را آزاد می‌کند!» گرچه بی‌درنگ سخنگوی پنتاگون، حرف نابهنگام بایدن را اصلاح کرد و گفت: «مردم ایران، ایران را آزاد می‌کنند.»، اما سخن بایدن همان موضع استراتژیک امریکا و اسراییل و عربستان و دیگر هم‌پیمانان درباره ایران است.منتها بایدن به دلیل حواس‌پرتی مشهورش که یک بار زنش را با خواهرش عوضی گرفت، یک بار به دونالد ترامپ گفت: «ببین جورج!» یک بار انتخابات ریاست‌جمهوری را با سنا قاطی کرد. یک‌ بار گفت، پسرش در جنگ عراق کشته شده است! به او یادآوری کردند که پسرش سرطان مغز گرفت و درگذشت. آنان از «امپراتوری ایران» سخن می‌گویند که می‌بایست شکسته شود و ایران آزاد شود، یعنی سرزمین ایران تجزیه شود. ملت ایران به اقوام یا به تعبیر آن‌ها به ملیت‌های مختلف تقسیم شود، همان‌گونه که شوروی و یوگسلاوی تجزیه سرزمینی و قومیتی و ملی شد. همین استراتژی و رویکرد را ما در تبیین خط‌مشی برخی گروه‌های اپوزیسیون به روشنی می‌بینیم. وقتی از خوزستان با عنوان «عربستان» نام می‌برند. همان عنوانی که صدام حسین در جنگ تحمیلی به کار می‌برد و می‌خواست، خوزستان را با عنوان عربستان از ایران تجزیه کند.در تلویزیون‌های فارسی لندن و واشنگتن و اتاق‌های فکر واشنگتنی و نیز در فضای مجازی آشکارا می‌بینیم که از تجزیه ایران سخن می‌گویند.

 

 

 

 

حضور نظامیان ۴۰ کشور در اوکراین برای جنگ علیه روسیه

ولادیمیر روگوف که جنبشی مدنی در روسیه موسوم به ایستادگی در کنار روسیه را رهبری می‌کند، روز شنبه گفت: مدارک به دست آمده نشان می‌دهد نظامیانی از ۴۰ کشور خارجی در جبهه اوکراین علیه نیروهای روس در حال جنگ هستند.

وی گفت مزدوران خارجی که اکثراً در خاک لهستان مستقر هستند، در در نزدیکی زاپوریژیا در حال درگیری با نیروهای روسیه هستند.

وی خاطر نشان کرد: تعداد کشورهای خارجی درگیر جنگ با روسیه افزایش یافته است. یک هفته پیش ۳۴ کشور تایید شده بود و حالا شواهد حاکی از دخالت مستقیم ۴۰ کشور در این جنگ هستند.

روگوف اتباع کشورهای ژاپن، استرالیا، کانادا، فرانسه و افرادی از کشورهای اسپانیایی زبان را در بین کشورهای حاضر در اوکراین خطاب کرد.

روگوف همچنین یادآور شد که تا کنون بیش از هزار مزدور خارجی در شهر زاپوریژیا کشته شدند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*