اخبار خراسان جنوبی

در وسط راه ماندن طرح هوشمند سازی یارانه نان

رئیس اتحادیه آرد و نان خراسان جنوبی گفت: قرار بود با اجرای این طرح آرد بر اساس فروش نان به نانوا برسد، اما این برنامه هنوز اجرا نمی‌شود و این امر سبب بلاتکلیفی نانوایان شده است.

 مختاری گفت: در راستای اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان در سطح استان خراسان جنوبی، تمام نانوایی‌ها مجهز به سیستم دستگاه کارت خوان هستند.

او با بیان اینکه در طرح هوشمندسازی یارانه نان در استان خراسان جنوبی تنها یک مرحله اجرا شده و آن هم نصب دستگاه کارت خوان است افزود: این طرح هنوز به طور کامل اجرایی نشده و عدم تکمیل مابقی طرح هوشمندسازی یارانه سبب بلاتکلیفی نانوایان شده است.

رئیس اتحادیه آرد و نان خراسان جنوبی گفت: قرار بود با اجرای طرح هوشمندسازی نان یارانه نان به دست نانوایی‌ها برسد، اما این عمل هنوز اجرایی نشده و طرح در وسط راه مانده است.

مختاری با بیان اینکه چند سال است قیمت نان ثابت مانده و هیچ افزایشی نداشته است افزود: قرار بود با اجرای این طرح آرد بر اساس فروش نان به نانوا برسد، اما این برنامه هنوز اجرا نمی‌شود و این امر سبب بلاتکلیفی نانوایان شده است.

رئیس اتحادیه آرد و نان خراسان جنوبی ضمن تایید مشکلات نانوایان گفت: متاسفانه ۴ سال است افزایشی در بحث قیمت نان در بیرجند نداشتیم و این در حالی است که همه چیز افزایش قیمت داشته است.

مختاری با بیان اینکه نانوایان هم قشری از جامعه بوده که با تورم و گرانی مواجه هستند افزود: اجاره بها و خمیر مایه ۲۰۰ درصد افزایش قیمت داشته، اما نرخ نان همچنان ثابت است.

او ادامه داد: هزینه‌های جانبی آب، برق، گاز و تلفن در حالی افزایش قیمت داشته که برخی از نانوایان معتقدند زیر بار مشکلات برشته شده‌ایم و خواهان رسیدگی به مشکلات خود هستند.

ساخت مدرسه ۶ کلاسه به همت خیران در فردوس

آموزشگاه شش کلاسه مشفق با حضور خیران در شهرستان فردوس افتتاح شد.

این مدرسه با زیر بنای ۹۳۸ متر مربع در زمینی به مساحت ۲۵۰۰متر مربع ساخته شده است.

این آموزشگاه با هزینه ۶ میلیارد تومان با مشارکت موسسه خیریه جامعه یاوری فرهنگی ساخته و تجهیز شده است.

مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: ۱۸۲طرح با ۴۸۶ کلاس درس و زیر بنای ۷۵ هزار متر مربع در استان با مشارکت خیران در حال ساخت است که ۱۱ طرح با ۳۸ کلاس درس سهم شهرستان فردوس است.

چاوشان ادامه داد: ۱۲ کلاس درس در مهر امسال در شهرستان فردوس به بهره برداری رسیده است.

با اعلام آمادگی مؤسسه کشوری محکم انجام می‌شود:

راه‌اندازی بخش جراحی کودکان در خراسان جنوبی

راه‌اندازی بخش جراحی کودکان در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل مؤسسه خیریه کشوری محکم از آمادگی این مؤسسه برای راه‌اندازی بخش جراحی کودکان دچار ناهنجاری‌های مادرزادی (نواقص خلقتی) در بیمارستان رازی بیرجند خبر داد.

صلاح الدین دلشاد، چهارشه شب ۴ آبان در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: اگر این بخش در بیرجند فعال شود تمام شهرستان‌های خراسان جنوبی حتی استان‌های همجوار تحت پوشش قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه برای تجهیز و راه‌اندازی این بخش نیاز است که استان، پنج میلیارد تومان مساعدت داشته باشد، تصریح کرد: مؤسسه خیریه کشوری “محکم” معالجه و درمان نوزادان و کودکان دچار ناهنجاری‌های مادر زادی (نواقص خلقتی) در خانواده‌های کم توان مالی به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار کشور را برعهده دارد.

دلشاد با اشاره به تعداد زیاد نوزادان دارای انواع ناهنجاری‌های مادرزادی در خراسان جنوبی و کشور گفت: مؤسسه خیریه “محکم” برای حمایت مالی و ایجاد هماهنگی های لازم جهت معالجه و درمان این نوزادان که بیشتر نیاز به جراحی یا درمان دارویی دارند آمادگی دارد.

مدیر عامل مؤسسه خیریه “محکم” اظهار کرد: بسیاری از خانواده‌های مناطق کم برخوردار جامعه که با تولد نوزادان دچار بیماری‌های مادرزادی مواجه هستند، برای پیدا کردن مراکز تخصصی مناسب سرگردانند، ضمن آنکه برای تأمین هزینه‌های بالای معالجه و درمان نیز با مشکل جدی مواجهند.

دلشاد با اشاره به اینکه ناهنجاری‌های مادرزادی بیمارانی را شامل می‌شود که در اثر اختلال در روند سیر تکامل رشد در جنین، در برخی از اعضای بدنشان ایجاد می‌شود و این بیماری طیف وسیعی از بیماری‌های کودکان را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: گهگاه این نوزادان معصوم همزمان دچار چندین نوع ناهنجاری مادرزادی بوده و به خاطر عدم توانایی مالی والدین، درمان آنان سال‌ها به تأخیر می‌افتد.

وی با بیان اینکه این مؤسسه در سال ۸۴ با همت جمعی از پزشکان فوق تخصص و تعدادی افراد خیرخواه با هدف معالجه و درمان کودکان دردمند خانواده‌های کم بضاعت تأسیس شده، بیان کرد: این مؤسسه برای پوشش افراد کم برخوردار تا کنون در استان های سیستان و بلوچستان، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان، خوزستان، مرکزی، هرمزگان، اصفهان، ایلام، گلستان و بوشهر شعبه‌ هایی را دایر کرده و در مجموع در ۴۰ شهر کشور نمایندگی دارد.

دلشاد تصریح کرد: در شهرهایی که فاقد امکانات لازم بیمارستانی برای اعمال جراحی مانند عمل قلب می‌باشند، نوزادان دچار بیماری‌های مادرزادی به تهران منتقل می شوند که البته هزینه سفر، استقرار و خورد و خوراک همراهان آنان توسط مؤسسه پرداخت می‌شود.

راه‌اندازی بخش جراحی کودکان در خراسان جنوبی

افزایش تعداد پزشکان متخصص طرحی و ضعف زیرساخت درمان 

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی نیز ضمن قدردانی از فعالیت مؤسسه خیریه “محکم” که در زمینه معالجه و درمان نوزادان و کودکان دچار ناهنجاری‌های مادر زادی (نواقص خلقتی) در استان فعالیت دارد، گفت: بوسه بر دستان پزشکان این مجموعه به عنوان خیرین حوزه سلامت می‌زنم.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی به دلیل کم توجهی‌ها در گذشته، استانی کم برخودار است و نرخ رشد اقتصادی این استان در بسیاری از شاخص در رتبه‌های پایینی نسبت به دیگر استان‌های کشور قرار دارد.

قناعت، مسائل زیرساختی و خشکسالی را از مهم‌ترین مشکلات استان برشمرد و افزود: زیرساخت‌های استان به دلیل برخی عقب‌ماندگی‌ها در مقایسه با استان‌های برخودار ضعیف است.

وی با تأکید بر حجم کم توجهی‌های گذشته، بیان کرد: در برخی شهرستان‌های استان مطالبه مردم از ما اعزام پزشک عمومی است، نه اعزام سایر متخصصین حوزه بهداشت و درمان و نیز در برخی رشته‌های تخصصی از جمله جراحی اطفال ضعف‌ها و مشکلات بیشتری داریم.

تجهیز مرکز همراهان بیمار در بیرجند

قناعت با بیان اینکه با پیگیری‌ها از طریق وزارت بهداشت حضور تعداد پزشکان متخصص طرحی در استان به بالای ۱۰۰ نفر رسیده است، خاطرنشان کرد: با این اقدام برخی از مشکلات بخش بهداشت و درمان استان مرتفع خواهد شد؛ در مجموع در کل کشور با کمبود جراح اطفال مواجه هستیم و این ضعف در استان‌های برخودار هم مشهود است.

استاندار با اشاره به اینکه هرچه در زمینه درمان کودکان با ناهنجاری مادرزادی تلاش کنیم، سرمایه گذاری برای آینده جامعه است، بیان کرد: با این اقدام در آینده جامعه ما متحمل هزینه های کمتری خواهد شد.

قناعت در پاسخ به آمادگی مدیرعامل مؤسسه محکم برای راه‌ اندازی بخش جراحی اطفال در خراسان جنوبی در صورت تامین اعتبار توسط استان، گفت: ما از این پیشنهاد استقبال می‌کنیم و حمایت‌های لازم را نیز خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه برای تأمین اعتبار راه‌اندازی بخش جراحی اطفال در بیمارستان رازی بیرجند نیز با برگزاری جلسه تخصصی با مسئولان متولی همراهی لازم را خواهیم داشت و هرچند هم اکنون هم نظر ما برای تأمین اعتبار این بخش مثبت است، یادآور شد: با درخواست دیگر متولیان مؤسسه محکم برای تامین ۵۰ میلیون تومان برای تجهیز مرکز همراهان بیمار در بیرجند نیز موافقت می‌کنیم.

 

 

تولد ۲۴ نوزاد با روش‌های نوین بارداری در بیرجند

از ابتدای سال تاکنون ۲۴ نوزاد در خراسان جنوبی با روش‌های نوین بارداری متولد شده اند.

 

اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۹۰ زوج نابارور در سامانه درمان استان ثبت و در مرکز رویش بیرجند پذیرش شده اند.

او افزود: همچنین از ابتدای سال تاکنون ۲۴ نوزاد با روش‌های نوین درمان ناباروری متولد شده اند.

اربابی بیان کرد: هم اکنون مرکز رویش در بیرجند به طور تخصصی در زمینه درمان ناباروری به عنوان تنها مرکز در استان فعالیت می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی ادامه داد: سهم پرداختی بیمار در درمان ناباروری ۱۰ درصد است و مابقی آن را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

او عنوان کرد: دی پارسال با مرکز رویش بیرجند قرارداد بستیم و این خدمات شامل تمام بیمه‌ها می‌شود.

 

 

 

ضعف خراسان جنوبی در زیرساخت های درمان

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ضعف برخی از زیرساخت های درمانی در استان گفت: در رشته جراحی اطفال ضعف‌های بیشتری داریم که برای تامین اعتبار راه اندازی این بخش همکاری می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت چهارشنبه شب در دیدار با مدیر عامل یک مؤسسه خیریه کشوری اظهار کرد: با اعتقاد قلبی بر دستان پزشکان نیک‌اندیش و کسانی که در مجموعه‌های خیریه سلامت محور فعالیت دارند، بوسه می‌زنم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی به دلیل برخی کم توجهی‌ها و بی توجهی‌ها در دوران‌های قبل کم برخوردار است و در این راستا باید تلاش مجاهدانه ای برای رفع محرومیت‌ها داشته باشیم.

قناعت با اشاره به اینکه نرخ رشد اقتصادی این استان در بسیاری از شاخص در رتبه‌های پایینی نسبت به دیگر استان‌های کشور قرار دارد، افزود: کمبودهای موجود در حوزه زیر ساختی و خشکسالی از مهمترین مشکلات خراسان جنوبی است.

وی با تأکید بر اینکه خراسان جنوبی در حوزه زیر ساختی مانند درمان هم ضعف‌هایی دارد، گفت: در برخی شهرستان‌های خراسان جنوبی مطالبه مردم اعزام پزشک عمومی و حتی اعزام سایر متخصصین حوزه بهداشت و درمان است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: ما در خراسان جنوبی در برخی رشته‌های تخصصی از جمله جراحی اطفال ضعف‌ها و مشکلات بیشتری داریم.

حمایت از راه اندازی بخش جراحی اطفال در بیرجند

قناعت با بیان اینکه در مجموع در کل کشور با کمبود جراح اطفال مواجه هستیم، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در استان از طریق وزارت بهداشت حضور تعداد پزشکان متخصص طرحی در استان به بالای ۱۰۰ نفر رسیده است که امیدواریم تا حدی مشکلات حوزه بهداشت و درمان را مرتفع کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هرچه در زمینه درمان کودکان با ناهنجاری مادرزادی تلاش کنیم، سرمایه گذاری برای آینده جامعه است، بیان کرد: با اقدامات انجام شده در این زمینه جامعه در آینده هزینه کم‌تری پرداخت خواهد مرد:

قناعت در پاسخ به آمادگی مدیرعامل مؤسسه برای راه اندازی بخش جراحی اطفال در خراسان جنوبی در صورت تأمین اعتبار توسط خراسان جنوبی، گفت: ما در استان از این پیشنهاد استقبال و حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برای تأمین اعتبار راه‌اندازی بخش جراحی اطفال در بیمارستان رازی بیرجند هم با برگزاری جلسه تخصصی با مسئولان متولی همراهی لازم را خواهیم داشت.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هم اکنون هم نظر ما برای تأمین اعتبار این بخش مثبت است یادآور شد: با درخواست متولیان این مؤسسه خیریه برای تأمین ۵۰ میلیون تومان برای تجهیز مرکز همراهان بیمار در بیرجند هم موافق هستیم.

افزایش ۳ برابری تسهیلات اشتغال و تولید در خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از افزایش ۳ برابری تسهیلات اشتغال و تولید از محل تبصره ۱۸ به استان خبر داد و گفت: دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با حضور رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، معاون وزیر و رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی، نماینده مردم طبس، سرایان، فردوس و بشرویه، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان از طرح‌های معدنی و صنعتی شهرستان‌های طبس، بشرویه، فردوس و سرایان، بازدید شد.

وی با بیان اینکه در این بازدیدها مشکلات واحدها مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: تسهیلات تبصره ۱۸ از اقدامات حمایتی دولت برای ایجاد اشتغال، تولید، کارآفرینی و حمایت از واحدهای صنعتی و معدنی است.

ذاکریان از اختصاص دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در قانون بودجه ۱۴۰۱ به استان خبر داد و افزود: این تسهیلات نسبت به سال گذشته ۳ برابر افزایش داشته است.

وی ادامه داد: واحدهای نیمه تعطیل یا واحدهای صنعتی که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند در اولویت دریافت این تسهیلات هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی عنوان کرد: از محل بند الف تبصره ۱۸ در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ نیز ۷۷۴ میلیارد تومان تا کنون به استان اختصاص یافته است.

ذاکریان با بیان اینکه تا کنون ۷۱۴ میلیارد تومان از این تسهیلات جذب شده است، بیان کرد: ۵۷ میلیارد تومان نیز از محل سهمیه شناوری ملی برای استان اعتبار گرفته‌ایم.

تشکیل ۲۰ تعاونی جدید در خراسان جنوبی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبگفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰ تعاونی جدید در استان راه اندازی شده و در راستای تشکیل این تعاونی ها برای ۴۲۰ نفر در استان فرصت شغلی ایجاد شده است.

غلامرضا اشرفی در گفتگو با خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: تعاونی ها در فرآیند رشد و تعالی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جامعه تأثیر به سزایی دارند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: تعاونی ها می توانند سبب افزایش قدرت اقتصادی خانوارها و توسعه همه جانبه کشور شوند و تشکیل تعاونی ها در جلوگیری از مهاجرت نخبگان و سرمایه های انسانی تاثیرگذار است.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰ تعاونی جدید در خراسان جنوبی راه اندازی شده است، افزود: در راستای تشکیل این تعاونی ها برای ۴۲۰ نفر در استان فرصت شغلی در زمینه های مختلف خدمات، کشاورزی و صنعت و معدن ایجاد شده است.

 

اشرفی در ادامه گفت: در استان خراسان جنوبی یک هزار و ۳۴ تعاونی فعال در حال حاضر وجود دارد که در این راستا برای ۱۰ هزار و ۳۹۹ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی عنوان کرد: بیشترین تعاونی تشکیل شده مربوط به شهرستان بیرجند با ۲۱۱ تعاونی و کمترین تعاونی تشکیل شده در استان مربوط به شهرستان درمیان با ۳۷ تعاونی است.

 

 

 

۱۱۴ هکتار زمین مازاد در خراسان جنوبی برای ساخت مسکن سند خورد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی گفت: سند برای ۱۱۴ هکتار از اراضی مازاد دولتی این استان به منظور استفاده در طرح نهضت ملی مسکن پس از بررسی‌های لازم صادر شد.

محمد محمدزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مقدار اراضی که متعلق به جهاد کشاورزی بوده، ۸۱ هکتار در شهر نیمبلوک و ۳۳ هکتار در شهرستان زیرکوه معرفی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون دستگاه دیگری برای معرفی اراضی مازاد خود اقدام نکرده است گفت: براساس ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن باید دستگاه‌های اجرایی اراضی مازاد خود را برای ساخت مسکن به اداره‌ کل راه و شهرسازی واگذار کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به مفاد قانون جهش تولید مسکن، به‌ محض آنکه اداره راه و شهرسازی زمین‌های عرصه‌های دستگاه‌های اجرایی را مازاد تشخیص دهد، آنها را برای صدور سند معرفی می‌کند.

وی افزود: قبل از صدور سند از اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان استعلامات مختلف اخذ می‌شود که اراضی معرفی شده توسط دستگاه‌ها مالکیت خصوصی نداشته باشد.

 

 

خانوارهای فاقد گازکشی در خراسان جنوبی نگران سوخت نباشند

بیرجند – ایرنا – مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: خانوارهای فاقد گازکشی منازل در این استان نگران سوخت مورد نیاز خود نباشند و مشکلی در تامین نفت سفید نداریم.

محمدرضا عابدانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت گاز استان روستاها و نقاط مسکونی که بتازگی گازرسانی کرده است را به ما اعلام می‌کند و از طریق سامانه تجارت آسان در یک مرحله و نصف سهمیه به افرادی که هنوز منازل خود را گازکشی نکرده‌اند، اختصاص می‌دهیم.

وی گفت: این اقدام را در دستور کار داریم تا مشکل شهروندان به‌طور موقت رفع شود و همزمان بتوانند نسبت به گازکشی منازل خود اقدام کنند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی تصریح کرد: سامانه جدید تجارت آسان برای ثبت هرگونه درخواست فرآورده‌های نفتی از بخش‌های مختلف مصرف در نظر گرفته شده است و عشایر استان نیز در این سامانه برای دریافت سهمیه نفت سفید خود ثبت‌نام کرده‌اند و مشترک نفت سفید هستند.

وی افزود: برای خانوارهای عشایر استان ۵۰۰ لیتر کالابرگ در ابتدای مهر اعلام شد که تا پایان آذر ماه می‌توانند نسبت به دریافت سهمیه نفت سفید اقدام کنند.

عابدانی گفت: تمهیدات لازم به منظور تامین نفت سفید برای روستاییان فاقد گازکشی و عشایر در فصل سرما انجام شده و آنان دغدغه‌ای درخصوص تامین سوخت زمستانی خود نخواهند داشت.

همزمان با هفته دولت امسال پوشش گازرسانی در استان خراسان جنوبی کامل شد و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و روستایی این استان از گاز طبیعی برخوردار هستند، با این وجود گازکشی منازل به‌ویژه در مناطق روستایی و تازه ساخت همچنان ادامه دارد.

بنا بر اعلام شرکت گاز خراسان جنوبی تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان گازرسانی شده است و ۱۰۰ روستای باقیمانده زیر ۲۰ خانوار نیز تا دهه فجر امسال از گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

هر سال سوخت مورد نیاز خانوارهای فاقد گاز توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی، تامین و توزیع می‌شود.

 

 

 

 

رشد ۳ برابری اعتبارات محرومیت زدایی خراسان جنوبی
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به پایدار شدن اعتبار ۵۰ درصدی محرومیت زدایی و اشتغالزایی از محل منابع هدفمندی یارانه ها گفت: در سال جاری اعتبارات محرومیت زدایی خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته از رشد ۳ برابری برخوردار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، در سفر مصطفی طاهری رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به اتفاق اسماعیلی دبیر کمیسیون صنایع و معادن و رسولیان رییس سازمان شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک کشور با حضور نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان، از ناحیه صنعتی شهر سرایان بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات نواحی صنعتی سرایان، آیسک و سه قلعه قرار گرفتند.

در این جلسه که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و برخی از مدیران کل استان همراه بود، برخی از متولیان واحدهای تولیدی شهرستان به بیان مشکلات و موانع پیش رویشان پرداختند.

 

مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به رویکرد ویژه مجلس در دو سال گذشته مبنی بر پایدار شدن اعتبار ۵۰ درصدی محرومیت زدایی و اشتغالزایی از محل منابع هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: برای اولین بار ۵۰ هزار میلیارد تومان به محرومیت زدایی و تولید و اشتغال اختصاص یافت، کاری که قبلاً به آن عمل نمی شد.

 

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی از جایگاه خوبی از محل این منابع برخوردار است، افزود: در سال جاری اعتبارات خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته از رشد سه برابری برخوردار شده است.

وی از متولیان بخش صنعت و معدن استان خواست تا هر چه سریع تر نسبت به تجمیع درخواست ها و نیازهای واقعی استان اقدام کنند.

وی تسهیل مجوزها در قالب پنجره واحد و بازنگری در قانون صدور مجوزها و تسهیل در بحث های محیط زیستی را از اقدامات مجلس در راستای تسهیل در امر تولید و اشتغال برشمرد و تصریح کرد: مجلس همچنین نهادهای کمکی از جمله ایمیدرو و شهرک های صنعتی بنیاد مستضعفان را در راستای سرمایه گذاری در نقاط محروم و شرکت های دانش بنیان مورد حمایت قرارداده است.

حجت الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس هم آشنایی با ظرفیت‌ها، پتانسیل ها و فرصت های مغفول مانده حوزه معادن  استان و  شهرستان سرایان و برخورداری از  ظرفیت عظیم را از اهداف حضور مسئولان کشوری برشمرد و تصریح کرد: پتانسیل های بالقوه معدنی در هر منطقه از این حوزه و استان نهفته است.

وی در آستانه شکل گیری برنامه هفتم توسعه کشور خواستار نگاه ویژه به این ظرفیت‌ها شد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون آنطور که شایسته است به ظرفیت معادن در خراسان جنوبی توجه نشده است و باید در توسعه استان با نگاه ویژه به معادن به عنوان نعمت خدادادی بیشتر استفاده کرد.

 

به گفته وی، آسیب شناسی جدید در حوزه صنعت و معدن گام های بلندتری در راستای کمک به رفع موانع موجود و شکوفایی معادن فراهم می شود.

یاسر رضوی فرماندار سرایان هم در آغاز جلسه به ظرفیت بالای معادن بنتونیت شهرستان سرایان اشاره کرد و افزود: ایجاد ناحیه صنعتی ویژه بنتونیت در سرایان به منظور بهره برداری بیشتر و کاهش هزینه های تولید در این شهرستان لازم است.

وی خواستار تامین زیرساخت‌های لازم در نواحی صنعتی سرایان آیسک و به ویژه بخش سه قلعه شد.

 

 

 

 

۱۱۴ هکتار زمین مازاد در خراسان جنوبی برای ساخت مسکن سند خورد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی گفت: سند برای ۱۱۴ هکتار از اراضی مازاد دولتی این استان به منظور استفاده در طرح نهضت ملی مسکن پس از بررسی‌های لازم صادر شد.

محمد محمدزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مقدار اراضی که متعلق به جهاد کشاورزی بوده، ۸۱ هکتار در شهر نیمبلوک و ۳۳ هکتار در شهرستان زیرکوه معرفی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون دستگاه دیگری برای معرفی اراضی مازاد خود اقدام نکرده است گفت: براساس ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن باید دستگاه‌های اجرایی اراضی مازاد خود را برای ساخت مسکن به اداره‌ کل راه و شهرسازی واگذار کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به مفاد قانون جهش تولید مسکن، به‌ محض آنکه اداره راه و شهرسازی زمین‌های عرصه‌های دستگاه‌های اجرایی را مازاد تشخیص دهد، آنها را برای صدور سند معرفی می‌کند.

وی افزود: قبل از صدور سند از اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان استعلامات مختلف اخذ می‌شود که اراضی معرفی شده توسط دستگاه‌ها مالکیت خصوصی نداشته باشد.

 

 

 

 

از کویر تا کربلا

اهدای ۱۴۳ تخته فرش از خراسان جنوبی به عتبات عالیات

۱۴۳ تخته فرش برای اهدا به ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی بافته شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، معاون فنی و مهندسی و پشتیبانی ستاد توسعه وبازسازی عتبات عالیات خراساناهدای ۱۴۳ تخته فرش به عتبات عالیات جنوبی گفت: این تعداد فرش به متراژ  یک ونیم ،۶، ۹ و ۱۲ متر از ابتدای امسال در مجموع به متراژ ۶۹۰ مترمربع برای اهدا به عتبات عالیات بافته شد.

محمد رضا الهی افزود: ارزش این میزان تخته فرش ۲ میلیارد و ۵۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است .

وی گفت : ۱۸هزار بافنده  به صورت پاره وقت این فرش ها را بافتند .

معاون فنی و مهندسی و پشتیبانی ستاد توسعه وبازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی افزود : عایدی فروش این فرش ها برای صحن عقیله بنی هاشم در کربلا و صحن امام محمد باقر در کاظمین استفاده می شود .

 

 

 

رشد سه برابری تسهیلات واحدهای صنعتی از محل تبصره ۱۸

امسال از محل تبصره ۱۸ در استان ۲۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای حوزه های مختلف واحدهای صنعتی در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته افزایش سه برابری دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، در بازدید امروز رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ،  معاون وزیر صنعت ، رشد سه برابری تسهیلات واحدهای صنعتی نیمه تعطیل از محل تبصره 18معدن و تجارت و حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم شهرستانهای فردوس، طبس، بشرویه  و سرایان  در مجلس شورای اسلامی از برخی صنایع و معادن شهرستان فردوس ، رسولیان معاون وزیر و رئیس شرکت شهرک های صنعتی کشور گفت: یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم احیای واحدهای راکد و بازگشت این واحدها به چرخه تولید است,

رسولیان با یبان اینکه در راستای همین سیاست ها امروز از دو واحد صنعتی فردوس که اخیراً به چرخه تولید برگشتند بازدید به عمل آمد، افزود:  مقرر شد نسبت به تامین زیرساخت ها در حوزه برق و محوطه سازی این واحدها مساعدت های لازم به زودی صورت گیرد.

طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم با بیان اینکه امروز بین سرمایه گذاری و احیای واحدهای راکد اولویت با احیای واحدهای تعطیل شده و راکد است،  گفت: درصورت شروع به کار   همین واحدهای نیمه تعطیل شهرستان فردوس ، بیش از ۲۰۰۰ نفر مشغول بکار خواهند شد،

وی با بیان اینکه  برای توسعه صنعت در مناطق کمتر توسعه یافته مجلس چند پارامتر مثبت پیش بینی شده، از معافیت مالیاتی دو نیم برابری مناطق کمتر توسعه یافته و پرداخت تسهیلات بیشتر از محل منابع تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ به عنوان برخی از این پارامترها خبرداد.
طاهری همچنین در بازدید از کارخانه نساجی فردوس گفت مقرر شد برای فعال شدن واحد رنگرزی کارخانه نساجی فردوس از محل اعتبارات ۱۴۰۱ با همکاری استان و مسئولان وزارتخانه ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار مجموعه نساجی فردوس قرار گیرد.

حجه الاسلام نصیرایی نماینده مردم شهرستانهای فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی هم  هدف از حضور مسئولان در منطقه را آشنایی  با پتانسیل های صنعتی و معدنی منطقه عنوان کرد و افزود:  بنا داریم با حضور مسئولان در منطقه مشکلات و معضلات سر راه صنعت ، معدن و تولید را مرتفع کنیم .

همچنین معاون امور اقتصادی استاندار در این بازدید   یکی از اقدامات حمایتی دولت در حوزه های صنعت ، معدن و گردشگری را پرداخت تسهیلات از محل منابع تبصره ۱۸ برای واحدهای فعال عنوان کرد و افزود: این تسهیلات  برای سرمایه ثابت با نرخ ۱۰ درصد و سرمایه در گردش با نرخ ۱۸ درصد اعطا می شود.
اشرفی گفت: امسال  از محل تبصره ۱۸ در استان ،  ۲۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای حوزه های مختلف در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته این مبلغ سه برابر شده است.

وی  با بیان اینکه  اولویت پرداخت این منابع با واحدهای نیمه تعطیل یا واحدهای صنعتی است که بیش از ۵۰ درصد رشد داشته ، افزود:  خطوط قرمز ما در سطح استان جذب ۱۰۰ درصدی این منابع توسط دستگاه‌ها و واحدهای تولیدی است، که  تاکید شده ،  تسهیلات تبصره ۱۸ به هیچ عنوان نباید برگشت بخورد و حتی باید تلاش شود تا از محل تسهیلات شناور تبصره ۱۸ در سطح کشور هم برای رونق تولید در استان استفاده شود.

افتتاح انبار زعفران پارسیلون فردوس در بورس کالای ایران با ظرفیت پذیرش ۵ هزار کیلوگرم زعفران و سرمایه گذاری ۱۵۰میلیارد ریالی ، ایجاد اشتغال برای ۱۰ نفر ، بازدید از پروژه معدن مثل چاه پلوند فردوس،بازدید از کارخانه نساجی ،بازدید از کارخانه بهره‌برداری آرد زرین،  مجتمع رب پروین ، بازدید از کارخانه منیزیم شهرستان فردوس از دیگر برنامه های رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس و معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در شهرستان فردوس بود.

 

 

 

دو خودرو در شهرستان خوسف طعمه حریق شد

مسئول آتش نشانی خوسف از آتش سوزی یک دستگاه سواری پژو و یک وانت نیسان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، علی میرزائی گفت: بامداد روز گذشته حریق یک دستگاه پژو پارس توسطدو خودرو در شهرستان خوسف طعمه حریق شد شهروندان به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که بلافاصله یک اکیپ اطفا حریق به محل حادثه واقع در روستای نوغاب خور اعزام شدند

میرزایی گفت :متاسفانه به دلیل بعد مسافت خودرو کاملا در آتش سوخت.

وی افزود : علت حادثه در دست بررسی است .

مسئول آتش نشانی خوسف گفت : همچنین ساعت ۱۴ روز گذشته حریق خودرو وانت نیسان در ۲۰ کیلومتری خور به سمت دیهوک به سامانه ۱۲۵ اعلام شدکه ایستگاه آتش نشانی دهنو در محور خوسف _طبس برای  اطفاء حریق به دلیل نزدیکی به حادثه به محل اعزام شد.

میرزایی با بیان اینکه خوسف سومین شهرستان وسیع استان است گفت: تنها یک ایستگاه فعال در شهرستان وجود دارد که با توجه وسعت زیاد شهرستان امکان خدمات رسانی مطلوب وجود ندارد.

وی ضمن گلایه از اینکه برخی روستا‌ها مانند روستای خور دارای خودروی آتش نشانی است، ولی به دلایل نامعلوم بلا استفاده است  از مسئولین مربوطه خواست هر چه سریع‌تر این موضوع ورود کنند تا در حوادث این چنینی همشهریان متحمل خسارت زیاد نشوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۹۵ درصد روستاهای استان خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل می شود۰۵

95 درصد روستاهای استان خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل می شود

معاون سیاسی استانداری خراسان جنوبی  گفت:بر اساس قول مساعد  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیش از ۹۵ درصد روستاهای استان تا هفته دولت سال آتی به شبکه ملی اطلاعات متصل و از پوشش اینترنت پرسرعت همراه بهره مند خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، عصر امروز حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، سایت ارتباطات همراه منظریه به بهره برداری رسید.

محمد رضا طالبی در آیین افتتاح و بهره برداری از سایت ارتباطات همراه منظریه خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه که از مصوبات سفر استاندار به روستاهای حسین آباد ، منظریه و رقویی بود، قابل تقدیر می باشد.

وی افزود: بر اساس قول مساعد  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیش از ۹۵ درصد روستاهای استان تا هفته دولت سال آتی به شبکه ملی اطلاعات متصل و از پوشش اینترنت پرسرعت همراه بهره مند خواهند شد.

سایت ارتباطی منظریه از محل مصوبات سفر  استاندار  به روستاهای حسین آباد ،منظریه و رقویی با سه میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات اجرا شد.

این سایت همراه با فناوری های نسل دوم، سوم و چهارم همراه احداث و راه اندازی شده و سه روستای منظریه، رقویی و حسین آباد را تحت پوشش خود قرار می دهد.

با راه اندازی این سایت، اهالی روستا از پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت همراه بهره مند شدند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*