یادداشت روز/ پادگان ۰۴ و فرصتی که نباید از دست برود

امروز خراسان جنوبی/ ریان

امروز، خراسان جنوبی میزبان رئیس دستگاه قضا ست. دومین باری است که رئیس دستگاه قضا به خراسان جنوبی سفر می کند پیش از این آیت الله هاشمی شاهرودی در سالهای پایانی دهه ۸۰ مهمان مردم خراسان جنوبی بود. سفری که برکات بسیاری برای این دیار به همراه داشت.

اینک این سفر فرصتی است که اگر مغتنم شمرده شود می تواند بخش بزرگی از مطالبات شهروندی و حقوق شهروندان را استیفا کند. سفرهای حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به نقاط مختلف کشور همراه با مقامات ارشد و معاونان سیستم قضایی برنامه ریزی می شود و این می تواند مسیر را برای پاسخگویی به مطالباتی با عمر چندین سال، کوتاه کند. تجربه حضور رئیس قوه قضاییه در سایر استانها نشان دهنده این مهم است که بسیاری از مشکلاتی که حل آن از عهده استان خارج بوده با دستور رئیس قوه قضاییه به جواب رسیده است. با در نظر گرفتن این نکته که رئیس سازمان بازرسی و مسئولان ارشد قضایی که همراه رئیس قوه قضاییه به خراسان جنوبی سفر می‌کنند، پرداختن به مطالبات و حل مشکلات در حوزه های مختلف و مرتبط فوریت و ضرورت دارد. مشکلی همچون وضعیت بلاتکلیف بخشی از اراضی پادگان ۰۴ بیرجند که نبود مسئولیت پذیری برخی مسئولان وقت در زمان لازم ، امروز صورتی حاد به آن داده است  و ورود بدون تدبر کافی و البته غیر مسئولانه برخی مدیران که اغلب غیر بومی نیز هستند، مسیر حل این مشکل را به سمت و سوی دیگر منحرف می کند. مسئولانی که با ترک فعل هایشان به منافع مردم شهر آسیب وارد کرده‌اند و بر درستی نظرات غیر کارشناسی خود اصرار هم دارند. به علاوه هستند مسئولانی که مایلند با امنیتی کردن موضوع منافع مردم و شهری را که نیاز به فضاهای متعدد و ضروری در قلب شهر دارد، به خطر بیاندازند.

در کنار داستان اراضی پادگان می توان احکام صادر شده در خصوص درختان خشک شده این مجموعه را نیز اضافه کرد که از سوی دستگاه قضا در خصوص آن احکام صادر شده اما متاسفانه اجرا نشده است. در کنار حل مشکلات شهروندی و حقوق عامه می توان امیدوار بود که این سفر برای مردمی که به هر دلیل در حوزه قضایی با مشکلاتی مواجه هستند منشأ اثر باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*