گفته می شود

 

 

گفته می شود یک عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی سفر نماینده رهبری به بلوچستان را دیر هنگام اما ارزشمند و قابل تقدیر خواند و گفته مردم منتظر نتایج عملی این سفر برای اجرای عدالت و برخورد با هرگونه تخلف، قصور و جرم هستند

 

 

 

گفته می شود حدود دو ماه پیش کمیته‌ ای تحت عنوان کمیته حمایت حقوقی و قضایی از سینماگران در خانه سینما تشکیل شد. در این کمیته همایون اسعدیان، علیرضا حسینی، مهدی کوهیان، علی مردانه و نغمه دانش آشتیانی حضور دارند. این کمیته برای حمایت حقوقی و قضایی از سینماگران که در وقایع اخیر یا قبل از آن احضار، ممنوع‌الخروج، ممنوع‌الکار و یا بازداشت و زندانی شده‌اند، تشکیل شده است و با همکاری خانه تئاتر و موسیقی لیستی صد نفره از هنرمندان ممنوع الخروج و بازداشتی تهیه کرده و خبر از ممنوع الخروجی بیشتر بازیگران مشهور و کارگردان‌ها می دهد. مستندسازانی چون مژگان ایلانلو هنوز بازداشت هستند و گفته می شود، خبری از مکان کتایون ریاحی نیست، با این حال در صحت و سلامت است. چهره های شناخته ای چون بهرام رادان و مانی حقیقی هم از ممنوع الخروجی خود خبر داده اند.

 

 

 

گفته می شود هم محتمل است که مکانیزم ماشه فعال شود و هم اینکه بر اساس گزارش‌های مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شورای حکام احتمال مطرح‌شدن مجدد پرونده هسته‌ای ایران در شورای امنیت وجود دارد.

 

 

 

گفته می شود براساس گزارش‌های منتشر شده، دولت قطر از ورود اعضای سازمان تروریستی “سعودی اینترنشنال” به خاک این کشور جلوگیری کرده و تا کنون آی دی کارت برای افراد معرفی‌شده از سوی اینترنشنال صادر نشده است. به نظر می‌رسد با توجه به عملکرد شبکه اینترنشنال در تشویق به آشوب و اغتشاش در ایران، مقامات قطری تصمیم گرفته‌اند برای برگزاری هرچه آرام‌تر و تامین امنیت بهتر جام جهانی، اعضای این رسانه وابسته عربستان سعودی و سرویس موساد را به قطر راه ندهند!

 

 

 

گفته می شود حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، نماینده مقام معظم رهبری در سفر به سیستان، با بیان اینکه برخی دوست دارند که موضوع امتداد به بیرون داشته باشد و به بهانه های واهی، قضایا به درازا کشیده شود، افزود: مهمترین نقش هیات ما، برداشتن این طور بهانه هاست، هیات ما اجرایی نیست و ما برای تصمصم گیری نیامدیم، بلکه برای ایجاد فضای تلطیف دراستان، اتمام حجت از جهت شنیدن مطالب و انتقال آنها، ارائه پیام های جدی به بعضی افراد که ارائه شده و تکمیل خواهد شد، دادن پیام هایی به برخی دیگر که باید در مطالب و دیدگاهشان مراقب باشند، آمده ایم و هدف اطاعت امر مقام معظم رهبری است.

 

 

 

گفته می شود رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی ایران خاطر نشان کرده سفیر ایران در قطر از توافق‌های بین این دو کشور خبر داد و حتی وزیر راه‌ و شهرسازی ایران به قطر سفر کرد اما در عمل این تفاهم‌ها به نتیجه نرسید و عملیاتی نشد این در حالیست که ما می‌توانستیم از فرصت نزدیکی ایران به قطر استفاده کنیم و این کشور می‌توانست از زیرساخت‌های خوب ایران در بخش بنادر و فرودگاه‌ها استفاده کند.

 

 

 

 

گفته می شود پایگاه تخصصی یورونت طی گزارشی اعلام کرد، دلار آمریکا رایج‌ترین ارز در جهان محسوب می‌شود. بیش از ۴۷ درصد مبادلات در جهان با دلار آمریکا انجام می‌شود که این رقم بیشتر از هر ارز دیگر است. یورو با سهم ۳۰٫۸۵ درصدی در رتبه دوم و پوند انگلیس با اختصاص ۲۱٫۳۵ درصد از مبادلات مالی در جهان به خود در رتبه سومین ارز رایج جهان قرار گرفته‌اند. روپیه هند، دلار استرالیا، دلار کانادا، رند آفریقای جنوبی، دلار نیوزیلند، ین ژاپن و دلار سنگاپور نیز رتبه‌های چهارم تا دهم را از این نظر به خود اختصاص داده‌اند. در میان ۱۶۶ پول ملی و ارز بین‌المللی که در این گزارش بررسی شده‌اند، ریال ایران در جایگاه ۵۷ قرار گرفته است.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*