گفته می شود

گفته می شود صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود ذخایر ارزی واقعی ایران را ۱۲۲ میلیارد دلار اعلام و ایران را به عنوان سومین کشور بزرگ دارنده ذخایر ارزی در منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای مرکزی معرفی کرد.

 

 

گفته می شود محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص محل تامین منابع حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان لازم برای اجرای لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری گفت: براساس برآوردی که دولت در شش ماهه انجام داده است، ۷۰ درصد منابع بودجه قطعا محقق خواهد شد؛ بنابراین مصارف نیز بر روی ۷۰ درصد تنظیم شده تا دولت با کسری بودجه و در نهایت استقراض از بانک مرکزی و فروش اوراق مواجه نشود.

 

 

گفته می شود دکتر داود سوری، اقتصاددان و استاد پیشین دانشگاه صنعتی شریف، دوشنبه‌شب بازداشت شده و ظاهرا به اوین منتقل شده است. داود سوری فارغ‌التحصیل دکتری اقتصاد از دانشگاه ویرجینیا تِک در آمریکاست و مقالات بسیاری در حوزه‌های اقتصاد کلان، اقتصاد پولی و بازارهای مالی از وی منتشر شده است. «ریشه‌های تورم در اقتصاد ایران»، «تقاضای پول و توزیع درآمد»، «تقاضای بلندمدت پول، فقر و سیاست‌های کلان اقتصادی»، «بررسی وجود سرایت بین سهام شرکت‌ها در بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از یک مدل دینامیک چندمتغیره» از جمله عناوین مقالات علمی داوود سوری است؛ اما در کنار این مطالعات او در ۲۵ سال گذشته دغدغه فقر و رفاه داشت و با اتکا به داده‌های بودجه خانوار مطالعات گسترده‌ای در این حوزه داشت. همین مطالعات هم بود که موجب شد او صریح‌تر از سایر اقتصاددانان سخن بگوید و موضع بگیرد.

 

 

گفته می شود سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری در پاسخ به این که آیا اطلاعات بیشتری درباره ادعای وجود تهدید «حمله‌ای قریب‌الوقوع» از سوی ایران به مواضعی در عربستان و عراق وجود دارد یا نه، گفت: من در جایگاهی نیستم که چیزی بیش از آن‌چه دیروز گفتم بیان کنم. ما دیروز گفتیم که درباره این تهدید نگرانیم. همان طور که دیروز گفتیم، ما از طریق کانال‌های دیپلماتیک، اطلاعاتی و نظامی با سعودی‌ها در ارتباطیم

 

 

 

گفته می شود معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی کشور بهبود می‌یابد، گفت: دیواره‌های تحریم در ماه‌های آینده شکسته خواهد شد.

 

 

 

گفته می شود محسن معتمدکیا نوشته همزمان با چهل و پنجمین سفر استانی وزیر ورزش و جوانان، شایعه بی‌ربط تصمیم دکتر سجادی برای استعفا در فضای مجازی مطرح شده. اگر قصد این شایعه‌سازان برهم‌زدن تمرکز وزارت ورزش بوده که قطعا موفق نشده‌اند چون امور با قدرت بیشتر برای خدمت‌رسانی به مردم با هدایت آقای وزیر در جریان است.

 

 

گفته می شود سخنگوی دولت درباره سرانجام جنجال حضور فرزند معاون رئیس جمهور در خارج از کشور گفته ایشان به ایران برگشتند و در حال حاضر در داخل کشور هستند.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*